голям проблем момчета...PLEASE HELP

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 19 Окт 2007, 0:56

Е аз като казвам да го махнеш не ме разбирай буквално :D

Просто го избуши стария и сложи само тялото с пръстена без пружините и клапана колкото да уплътниш капака

И пак казвам не е решение а само проба за да знаеш къде си

e30s live forever
Аватар
Мнения: 1204
Регистриран на: 29.09.2005
Пол: Мъж

Мнение от sachs » 19 Окт 2007, 1:00

tsb_bg написа:Е аз като казвам да го махнеш не ме разбирай буквално :D

Просто го избуши стария и сложи само тялото с пръстена без пружините и клапана колкото да уплътниш капака

И пак казвам не е решение а само проба за да знаеш къде си

е така мисля да направя утре....ако некой не се светне за нещо по хитро....щото на мене ми спре мисловната дейност с тоя тдс

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 19 Окт 2007, 1:04

Верно си попаднал на кола с характер

Пиши каква си я свършил - много е любопитно :?: :?: :?:

Успех :yes:

e30s live forever
Аватар
Мнения: 1204
Регистриран на: 29.09.2005
Пол: Мъж

Мнение от sachs » 19 Окт 2007, 1:14

tsb_bg написа:Верно си попаднал на кола с характер

Пиши каква си я свършил - много е любопитно :?: :?: :?:

Успех :yes:

мерси.задължително ше разберете развръзката.

e30s live forever
Аватар
Мнения: 1204
Регистриран на: 29.09.2005
Пол: Мъж

Мнение от sachs » 19 Окт 2007, 1:58

пичове едно приятелче ме подсети-обърнати маркучи на парното....и съм 99% сигурен че е тва щото проблема го има след като някакъв му е правил осн.ремонт

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 721
Регистриран на: 19.07.2005
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: Е38
Мечтае да кара: Е38

Мнение от D.Pavlov » 19 Окт 2007, 9:45

Изказвам моето мнение , провери клапанчетата на парното сигурно са блокирали, а относно греенето относно когато колата е без термостат това е в резултат че се отворени и двата кръга и не може да върти нито малкият нито големият , знаеш че когато термостата отваря големият кръг той затваря малкият!!!!
Това е загадката!!!!
"Не става само с ядене , трябва и акъл!!!"

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 5.10.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e46 330ci

Мнение от 6tur4o » 19 Окт 2007, 9:57

сигурно си земал некав гаден термостат :mhihi: :mhihi: :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 118
Регистриран на: 15.06.2007
Местоположение: СОФИЯ
Пол: Мъж
Кара: Е39

отговор

Мнение от AQUILA1001 » 19 Окт 2007, 11:04

Колеги аз го имам същият проблем...
Колата загря и се оказа, че някакъв трипътник се е спукал, смениха го, но после уви след една седмица пак загря...Смениха ми термостата, уви, смениха силиконовата перка, уви, смениха и водната помпа и спря да грее, но скапаното парно го няма. Какато вече писах появява се само когато колата е карам боста бързо и се включва скапанат перка, направо измръзвам. :(
Май някои колеги ми подхвърлиха за въпросният таралеж
AQUILA1001

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 19 Окт 2007, 11:11

titikaka написа:... относно греенето относно когато колата е без термостат това е в резултат че се отворени и двата кръга и не може да върти нито малкият нито големият , знаеш че когато термостата отваря големият кръг той затваря малкият!!!! ...


Колега по принцип прав си за работата на термостата, но с едно уточнение:
Той не е ON/OFF клапан а постепенно отваря и затваря от напълно затворен 2-ри кръг, до напълно отворен т.е. явява се регулатор а не ключ и в голяма част от времето в различна степен държи отворени и двата кръга.

Пак казвам че не е нормален режим на работа или решение но знаеш че ако на път ти се спече термостата на "затворено" единственото спасение да се прибереш е да го изкормиш и отвориш и двата кръга.
Дебита на помпата е достатъчно голям а течността се движи по най-малкото съпротивление в системата, така че няма причина да си избере само 1-ви кръг да се върти.

За клапаните на парното може и да си прав, но колегата казва че маркуча към големия кръг си стои студен, а това може да стане само ако термостата не пуска течност на там.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: отговор

Мнение от tsb_bg » 19 Окт 2007, 11:21

AQUILA1001 написа:... скапаното парно го няма. Какато вече писах появява се само когато колата е карам боста бързо и се включва скапанат перка, направо измръзвам ...


Сечението на тръбичките в радиатора за парното е значително по-малък от тези в радиатора за охлаждане и от там вероятността да се запуши е доста по-голяма. Кежду другото това често се случва точно при ремонти на охладителната система, когато се сменят части, огъват маркучи и т.н. и всичката гадост полепнала по тях тръгва да се движи в системата.

Не съм убеден обаче промиването на системата с различните добавки които се предлагат на пазара да не доведе до обратен ефект: нашите коли (нов внос) да не текнат от всякъде като лейка :D

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 19 Окт 2007, 11:27

Това със обърнатите маркучи има някаква логика,защото най вероятно клапаните са еднопосочно пропускащи. ;)
А относно отварянето на големия кръг и духането на топло в колата.не виждам какво му се притесняваш при положение че само на лаък кръг с изряден термостат малко след като излезне от синьото стрелката вътре ми духа топло та се кине :idea: Дефакто парното е вързано на малкия кръг със байпас така ,че най вероятен проблем остават посоката на маркучите или запекъл клапан.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2871
Регистриран на: 11.10.2006
Местоположение: Ruse
Пол: Мъж

Мнение от Le Transporteur » 19 Окт 2007, 11:30

titikaka написа: а относно греенето относно когато колата е без термостат това е в резултат че се отворени и двата кръга и не може да върти нито малкият нито големият , знаеш че когато термостата отваря големият кръг той затваря малкият!!!!
Това е загадката!!!!


:nono: Няма такова нещо , термостата отваря големият кръг на циркулация, но това не означава ,че затваря малкия, иначе какъв е смисълът от това охлаждане... :arrow:
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Мнение от ~Мишо~ » 19 Окт 2007, 15:06

Няма такова нещо , термостата отваря големият кръг на циркулация, но това не означава ,че затваря малкия, иначе какъв е смисълът от това охлаждане...
Много правилно,а самият термостат отзад има една голяма метална шайба която разделя двата кръга когато е поставен.Като се махне неможе да се получи правилна циркулация и от там колата загрява,въпреки че помпата е здрава и има достатъчен дебит...т.е. получава се един вид бай-пас на помпата... ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Мнение от tsb_bg » 19 Окт 2007, 15:33

Вижте какво пише по въпроса

"... The thermostat in most cars is about 2 inches (5 cm) in diameter. Its job is to block the flow of coolant to the radiator until the engine has warmed up. When the engine is cold, no coolant flows through the engine. Once the engine reaches its operating temperature (generally about 200 degrees F, 95 degrees C), the thermostat opens ..."

... Термостата на повечето коли е с диаметър около 2" (5 см.). Предназначението му е да блокира потока охладителна течност до радиатора, докато колата загрее. Докато двигателя е студен няма циркулация на охлаждаща течност през него. В момента когато двигателя достигне работната си температура (в общия случай около 200 Deg F или 95 Deg C), термостата се отваря .....

Аз не виждам да пише с какво се бърка циркулацията на антифриза в малкия и големия кръг, ако и двата са отворени и помпата е изправна (с нормален дебит)

Още повече, че термостата не работи само докато загрее двигателя при студен старт а динамично по време на движение отваря и затваря
кръговете и регулира температурата на мотора. Когато само това е недостатъчно (при недостатъчно обтичане с въздух на радиатора - при ниски скорости или на място) се включва и перката на радиатора.

Ето и линк към писаното:

http://auto.howstuffworks.com/question248.htm

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 115
Регистриран на: 18.02.2007

Мнение от zayo » 19 Окт 2007, 16:23

Не е от объркани маркучи :( както се самнявахме ....
Мистерията продължава :confused:

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook