Маслото ?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1599
Регистриран на: 29.10.2005
Местоположение: фар-ийст ъв София
Пол: Мъж
Кара: KiA, Volvo, Ford
Мечтае да кара: Болид от F1
Детайли за колата: Picanto 2008, V70 2001, Puma 2021

Мнение от logout » 06 Фев 2007, 0:54

Honzik написа:Ае до колкото знам не е просто reminder... ами си е и датчик... правел някви сметки борда колко пъти си запалил студена колата, колко пъти е стартиран двигателя и некви такива.... аз съм с 5W40 Long Life маслото на Castrol.... magnatec TXT или нещо такова...


Бабини деветини :mhihi: На всеки 2К трябва да гасне по едно квадратче и така на 10К вече да ти свети жълто. Червено не знам кога светва, аз карах близо 13К и не светна чевено (а като я взех колата, беше кърваво направо :mhihi: ). Понже ако идеш на сервиз в БМВ, там си ти сипват точно каквото трябва и то си е изчислено за 10К (плюс сигурно още 5 резерва ;) )
It's not who You are, it's who You know...

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Мнение от Mollov » 06 Фев 2007, 1:03

Ae все си мисля, че не си прав... щото ако сипеш Long Life масло ше изгасне по същото време, когато и някво "нормално" 10W40....

Нека някой по-запознат да каже... btw. като приближа 9k километра ще го сменя и ще видя какво масло ще изтече и какво ще показва датчика на таблото...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1599
Регистриран на: 29.10.2005
Местоположение: фар-ийст ъв София
Пол: Мъж
Кара: KiA, Volvo, Ford
Мечтае да кара: Болид от F1
Детайли за колата: Picanto 2008, V70 2001, Puma 2021

Мнение от logout » 06 Фев 2007, 1:12

Каквото и да показва, като смениш маслото, "датчикът" на таблото ще остане да си показва същото, каквото и преди смяната. После ще отвориш тема и ще питаш защо като си сменил маслото, въпросният "датчик" не го е отчел. Ще ти кажат да си занулиш ойл сървиса, от където, ако не ползваш търсачката, ще следва въпросът "как се занулява ойл сървиса". Та потърси още от сега, за да избегнеш тривиалните въпроси ;)
It's not who You are, it's who You know...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1986
Регистриран на: 24.10.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Bmw x5 4.4
Мечтае да кара: Муха

Мнение от ditko1 » 06 Фев 2007, 1:16

Е немога да намеря зануляването на ойл сървиса.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 16.04.2006
Местоположение: София
Кара: e46 330Ci convertible

Мнение от vitamincpp » 06 Фев 2007, 1:20

Хора защо просто не си следите маслото да не пада под долната черта и да си засичате 10 000 км и когато минат да отидете някъде да ви сменят маслото и да ви занулят индикациите - толкова ли е трудно не мога да разбера, че правите някаква тема от безброй страници :)

Кукуригуууу
Аватар
Мнения: 1377
Регистриран на: 21.07.2005
Местоположение: София Дружба Сити
Пол: Мъж
Кара: Луда Баба Яга
Мечтае да кара: Още по-луда Баба Яга

Мнение от Alexbmw » 06 Фев 2007, 1:25

ditko1 написа:Е немога да намеря зануляването на ойл сървиса.


7 краче на маса :mhihi:
Изображение
Човечеството е оцеляло не защото се е смяло, а защото късно е изобретило презерватива!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1599
Регистриран на: 29.10.2005
Местоположение: фар-ийст ъв София
Пол: Мъж
Кара: KiA, Volvo, Ford
Мечтае да кара: Болид от F1
Детайли за колата: Picanto 2008, V70 2001, Puma 2021

Мнение от logout » 06 Фев 2007, 1:30

Ей, абе много ви мързи да напишете "ойл сървис" в търсачката. Ето диретно и нагледно http://ivo316i.hit.bg/oilservice/

vitamincpp написа:Хора защо просто не си следите маслото да не пада под долната черта и да си засичате 10 000 км и когато минат да отидете някъде да ви сменят маслото и да ви занулят индикациите - толкова ли е трудно не мога да разбера, че правите някаква тема от безброй страници :)


Може, ама е по-ангажиращо. Пък и важното е да не вярваме на немеца, че той го е измислил не за удобство, а да ни дразни тоя "датчик" :mhihi: Шегувам се, разбира се...

Между другото, поразрових се малко и се оказа, че ECU-то брои и някои други неща, освен километрите :uups: . Ама забравих да го пейстна тука, пък затворих страницата. Общо-взето, каквото запомних: броят се студен стартове, колко пъти маслото загрява, колко пъти и за колко време минаваш 4500 оборота, колко време моторът е бил на пълна газ и т.н., та в крайна сметка може и да има леки отклонения от тия 10К от смяна до смяна. Друго не се мери - ниво, вискозитет и т.н. Просто в двигателя, както беше писал някой, няма химическа лаборатория :mhihi: Всичко се базира на статистика.
It's not who You are, it's who You know...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1986
Регистриран на: 24.10.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Bmw x5 4.4
Мечтае да кара: Муха

Мнение от ditko1 » 06 Фев 2007, 1:38

Мерси "logout " аз го пастнах това във търсачката ама ми излязоха над 100 страници.
Изображение

Мародератор
Аватар
Мнения: 12403
Регистриран на: 28.07.2006
Местоположение: София
Кара: some d20s

Мнение от Mollov » 06 Фев 2007, 10:45

logout написа:
Между другото, поразрових се малко и се оказа, че ECU-то брои и някои други неща, освен километрите :uups: . Ама забравих да го пейстна тука, пък затворих страницата. Общо-взето, каквото запомних: броят се студен стартове, колко пъти маслото загрява, колко пъти и за колко време минаваш 4500 оборота, колко време моторът е бил на пълна газ и т.н., та в крайна сметка може и да има леки отклонения от тия 10К от смяна до смяна. Друго не се мери - ниво, вискозитет и т.н. Просто в двигателя, както беше писал някой, няма химическа лаборатория :mhihi: Всичко се базира на статистика.


Аз това имах в предвид (явно не съм се изказал правилно), че ECU-то следи разни работи... а не, че има датчик, дето мери всеки път маслото, прави страшни сметки и ти дава резултат.. поради това може да не ти изгасват лампите на всеки 2500km.... иначе поне един датчик за нивото на маслото можеше да има, ма явно Е36 кат са ги проектирали явно е било прекалено авангардно това ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 326
Регистриран на: 19.04.2006
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: 335i Turbo
Мечтае да кара: без жена му да дава акъли.

Мнение от VENBO » 06 Фев 2007, 12:18

Компа пресмята всичко-колко пъти е пален двг, на каква температура с колко оборота е каран, колко време е каран в критичните обороти...и т.н. На базата на тия неща се определят кога да изгаснат зелените маркери, на мен ми гаснат по на 3к км... И естествено компа така е програмиран че да смята живота на маслото не ако е Prista, а примерно Catrol... :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 24
Регистриран на: 12.04.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от Alfoso » 11 Фев 2007, 19:43

Добре де,не разбирам само едно:на мен ми светят 5те диода,но цветът им е по-скоро жълт,а не такова зелено,каквото го дават по сайта.Това какво означава?Трябва да чакам да гаснат или да светне следващата(по-оранжева).Кога трябва да се смени маслото и има ли индикация на таблото за лоу левел на маслото? Я просветнете непросветения :help:

триногата
Аватар
Мнения: 2001
Регистриран на: 10.01.2007
Местоположение: BMW Drink Team Bulgaria
Пол: Мъж

Мнение от Andronoff » 11 Фев 2007, 20:14

Щом светят добре, като изгаснат трябва да сменяш масло :)
Сбогом, Сами! Сбогом, Писта!
Никога няма да бъдете забравени!

Потребител
Аватар
Мнения: 24
Регистриран на: 12.04.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от Alfoso » 12 Фев 2007, 0:02

Ще ме извините за моята некомпетентност,Но,как става така?Като смениш маслото и те "нулират" какво светва и какво изгасва в крайна сметка?Ако почваш да броиш отзад напред,то тогава оранжевия и червения диод за какво са? :idea:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2871
Регистриран на: 11.10.2006
Местоположение: Ruse
Пол: Мъж

Мнение от Le Transporteur » 12 Фев 2007, 3:42

Alfoso написа:Ще ме извините за моята некомпетентност,Но,как става така?Като смениш маслото и те "нулират" какво светва и какво изгасва в крайна сметка?Ако почваш да броиш отзад напред,то тогава оранжевия и червения диод за какво са? :idea:


При нулиран оил сървис светят 5-те зелени ,а жълтото и червеното не.Нулира се при всяка смяна на маслото!При въртене на километри зелените започват да гаснат отляво -надясно,угаснат ли и 5-те си готов за смяна на маслото,жълтата лампа те предупреждава че не си спазил срока за смяна на маслото,а червената предупреждава че вече "газиш" лука......Това е най просто казано,колегите може да репликират или да допълнят :winky:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2184
Регистриран на: 7.08.2006
Местоположение: София / ghetto+
Пол: Мъж
Кара: m52 e36
Мечтае да кара: е38 ;)
Детайли за колата: е36

Мнение от t0sh » 12 Фев 2007, 4:19

bmwdriver написа:Зелените квадратчета показват кога да смениш маслото,а не нивото.
Когато загаснат всички, сменяш маслото.


ако изгаснат - задължително, но ако си обичаш колата, другата мярка е най-много на 10 000 км. може да ти изгаснат и на 18 000, но аз лично не бих карал толкова. особено с маслата които се предлагат на българския пазар (за съжаление :confused: )

при мен лично на последната смяна на ~9500км светеха още 2 зелени, беше бмв масло 5w40

няма за забогаетеш като спестиш 100-200 лв за няколко хиляди километра по-късня смяна след 10000.. да не говориме че може и да обеднееш покрай евентуален ремонт

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook