За ламбда сондите и премахване на катализатора ?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
34 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- Lacho
- ентусиаст
-
- Мнения: 1223
- Регистриран на: 15.12.2005
- Местоположение: Софийския див див югозапад
- Пол: Мъж
- Кара: 525XD LCI
Kamenov написа:pezano написа:просто си я остави така.И аз съм с изтарбушен катализатор но си имам сонда,така е и при други колеги
Колега и аз сам така, и сам с две резонаторни гърнета!
Не пипай повече нищо!
Колега, а я кажи като си сложил две резонаторни гърнета звука както преди когато беше с катализатор ли е?
0878 500 286
Chip Tuning ПРОМОЦИИ EDC15; EDC16; EDC17; Имобилайзери; FAP & DPF OFF;
POWERED BY EVC/WINOLS & Alientech Kess & K-Tag
Chip Tuning ПРОМОЦИИ EDC15; EDC16; EDC17; Имобилайзери; FAP & DPF OFF;
POWERED BY EVC/WINOLS & Alientech Kess & K-Tag
- Kamenov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 227
- Регистриран на: 12.12.2005
- Местоположение: смолян
- Пол: Мъж
Lacho_ написа:Kamenov написа:pezano написа:просто си я остави така.И аз съм с изтарбушен катализатор но си имам сонда,така е и при други колеги
Колега и аз сам така, и сам с две резонаторни гърнета!
Не пипай повече нищо!
Колега, а я кажи като си сложил две резонаторни гърнета звука както преди когато беше с катализатор ли е?
Колата взе да ми работи по тихо като е на място, а във високите обороти ми се полу4ава добър звук!
- ditko1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1986
- Регистриран на: 24.10.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Bmw x5 4.4
- Мечтае да кара: Муха
- Kamenov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 227
- Регистриран на: 12.12.2005
- Местоположение: смолян
- Пол: Мъж
ditko1 написа:2 ли трябва да бъдат резонансните гърнета или да махам едното?
По-прицип да, но и с едно може.
- Lacho
- ентусиаст
-
- Мнения: 1223
- Регистриран на: 15.12.2005
- Местоположение: Софийския див див югозапад
- Пол: Мъж
- Кара: 525XD LCI
Kamenov написа:ditko1 написа:2 ли трябва да бъдат резонансните гърнета или да махам едното?
По-прицип да, но и с едно може.
А има ли някакво значение на какво разтояние са един от друг резонаторите?
0878 500 286
Chip Tuning ПРОМОЦИИ EDC15; EDC16; EDC17; Имобилайзери; FAP & DPF OFF;
POWERED BY EVC/WINOLS & Alientech Kess & K-Tag
Chip Tuning ПРОМОЦИИ EDC15; EDC16; EDC17; Имобилайзери; FAP & DPF OFF;
POWERED BY EVC/WINOLS & Alientech Kess & K-Tag
- ditko1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1986
- Регистриран на: 24.10.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Bmw x5 4.4
- Мечтае да кара: Муха
това намерих във форума добре ли е като изпалнение или не???
"Взима се едно обикновено съпротивление от 4 ом-а и с него се окъсяват двата сигнални кабели на датчика - входящия и изходящия, те обикновено са цветни /сив и черен/, а подгряващите са бели. Те не се пипат, щото тогава ЕКУ-то регистрира неработеща сонда. Става въпрос за ламбда с четири кабела."
доколкото разбрах катализатора си съдеиства със лaмбда сондата и има някакво налягане и сътветно прави смeста компа, та като го няма катализатора не работи както трябва ламбдата сонда..
sith
"Взима се едно обикновено съпротивление от 4 ом-а и с него се окъсяват двата сигнални кабели на датчика - входящия и изходящия, те обикновено са цветни /сив и черен/, а подгряващите са бели. Те не се пипат, щото тогава ЕКУ-то регистрира неработеща сонда. Става въпрос за ламбда с четири кабела."
доколкото разбрах катализатора си съдеиства със лaмбда сондата и има някакво налягане и сътветно прави смeста компа, та като го няма катализатора не работи както трябва ламбдата сонда..
sith
Лабда сондата си работи и без катализатор и не подава грешна информация ако е здрава! Има модели с две сонди, една преди и една след катализатора там вече се появявват проблеми след махане на катализатора.
Колата ти е направена добре, има си и резонаторно гърне, не пипай нищо!
здравеите колеги да попитам само намене ми казаха от сервиза 4е сам бил сас два катализатора и аз като гледам от долу се вижда голиамата котиа кадето е изриазан катализатора ниаколко сантиметра са вижда по малка кутиа и ми казаха 4е това бил втори катализатор това виарно ли е ,и са6то така сам сас две сонди това ло6о лие 6том ми е махнат катализатора
- ataman
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: 14.11.2004
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
колега, зашо си създаваш главоболия? харчи ли ти много колата? върви ли добре? ако всичко и е наред какво си се хванал с тия катализатори?
моята няма нито катализатор нито резонаторно гърне на негово място и си върви прилично и гори малко (по книжка и дават по-нисък разход без катализатор). може би фабрично е така за това, но...
така или иначе лабдата ти е преди катализатора и той може евентуално да влияе с това, че намаля скороста на газовете.
ако решиш да се ебаваш със сондата ще се прецакаш повече!
тя е от голямо значение за работата на двигателя, а катализатора не!
вече за ioshev.al и останалите с 2 сонди е по-кофти като са без катализатор, защото едната е след него по принцип и..
моята няма нито катализатор нито резонаторно гърне на негово място и си върви прилично и гори малко (по книжка и дават по-нисък разход без катализатор). може би фабрично е така за това, но...
така или иначе лабдата ти е преди катализатора и той може евентуално да влияе с това, че намаля скороста на газовете.
ако решиш да се ебаваш със сондата ще се прецакаш повече!
тя е от голямо значение за работата на двигателя, а катализатора не!
вече за ioshev.al и останалите с 2 сонди е по-кофти като са без катализатор, защото едната е след него по принцип и..
- Kamenov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 227
- Регистриран на: 12.12.2005
- Местоположение: смолян
- Пол: Мъж
Lacho_ написа:Kamenov написа:ditko1 написа:2 ли трябва да бъдат резонансните гърнета или да махам едното?
По-прицип да, но и с едно може.
А има ли някакво значение на какво разтояние са един от друг резонаторите?
На мен ми са заварени един в друг. Не вярвам да има някакво значение.
- t0sh
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2184
- Регистриран на: 7.08.2006
- Местоположение: София / ghetto+
- Пол: Мъж
- Кара: m52 e36
- Мечтае да кара: е38 ;)
- Детайли за колата: е36
..ъъ и не на последно място, дочувам разни факти че са купени и ще има камиони тестващи за газове (като в Германия), на първо време предполагам ще стегнат предимно товарните автомобили, но нищо чудно да стегнат и леките коли. И ако плеснат примерно както е 250 лв екотакса за кола, но кажат 'ако е с катализатор' или 'до еди-колко си вредни емисии' и плеснат над 1000 кинта че може и 2000 за кола с надвишени емисии, или ще се цъка там ако може под масата на самия преглед, или ще се плаща таксата - и в двата случая има вероятност да се гризне дървото без катализатор
аз лично не бих го махнал моя, да чукна на дърво върви добре колата а и според ИТ поговорките каквото работи се не пипа
но да видиме кое колко ще стягат, аз го очаквам да стане, все пак не е логично цяла Европа се старае да не замърсява, а ние тука за (и то новата такса) 250 кинта на година да караме с в пъти повече вредни емисии на кола, предвид колко стари бракми се влачат по улиците за без пари.


но да видиме кое колко ще стягат, аз го очаквам да стане, все пак не е логично цяла Европа се старае да не замърсява, а ние тука за (и то новата такса) 250 кинта на година да караме с в пъти повече вредни емисии на кола, предвид колко стари бракми се влачат по улиците за без пари.
Гледам че доста сте разисквали тази тема, така че ще се опитам да хвърля малко светлина по въпроса за тези които смятат, че махнат ли катализатора трябва задължително да махат Ламбда сондата.
В двигателите с вътрешно горене за оптимална въздушно – горивна смес се счита смес в съотношение 14.7 части въздух към 1 част гориво.
Съотношението въздух и гориво в състава на горивната смес се определя от ел.блок по получният сигнал от датчика поставен на двигателя, качеството на приготвената смес се проверява от ECU по сигнала въведен в обратната връзка от датчика за O2 (кислород). При излишно обогатена или обеднена горивна смес ел.блок я корегира, отчитайки показанията на ламбда-сондата. Тъй като датчика О2 изпълнява в системата за впръскване на гориво една от основните функции, работата на двигателя много зависи от неговото изправно състояние и не е добре да се маха или да се опитвате да го заменяте с разни съпротивлвния.
Катализаторът на колата ви
НЕ ПРОМЕНЯ
количеството на кислорода в изгорелите газове. Количеството кислород зависи от съотношението гориво-въздух в горивната смес, а и сондата ви е преди катализатора
:):):) или поне така би трябвало да бъде.
Ако сондата не работи вече въпроса е друг. А по принцип сондите имат живот до към 70000 км, като при тези с подгряването (с 4 извода обикновено) живота е малко по дълъг. Едва ли някой от вас я сменя преди да се стигне до много висок разход и значително намаляване на ускорението, клатещи се обороти, макар че след тези 70000 км сондите вече започват да излизат от нормалните си работни стойности. ECUто обаче не може да "разбере" това и си прави корекция спрямо зададените от сондата стойности. Сондата лесно се поврежда при прегряване на корпуса й, което се получава най-често от преобогатена смес заради запушен въздушен филтър например или други причини водещи до преобогатяване на сместа, които ECUто не може да корегира.
Значи сменяйте си въздушните филтри преди колата ви да почне да се дави в бвнзин поради недостиг на въздух
:):):):):) (виждал съм доста такива примери)
Та в крайна сметка ви съветвам като си махате катализатора не пипайте сондата, тя би трябвало да си продължи да изпълнява функциите си нормално и без него.
Това е моето мнение и то е за колите с по 1 сонда а за тези с по 2 сонди не мога да кажа със сигурност.
В двигателите с вътрешно горене за оптимална въздушно – горивна смес се счита смес в съотношение 14.7 части въздух към 1 част гориво.
Съотношението въздух и гориво в състава на горивната смес се определя от ел.блок по получният сигнал от датчика поставен на двигателя, качеството на приготвената смес се проверява от ECU по сигнала въведен в обратната връзка от датчика за O2 (кислород). При излишно обогатена или обеднена горивна смес ел.блок я корегира, отчитайки показанията на ламбда-сондата. Тъй като датчика О2 изпълнява в системата за впръскване на гориво една от основните функции, работата на двигателя много зависи от неговото изправно състояние и не е добре да се маха или да се опитвате да го заменяте с разни съпротивлвния.
Катализаторът на колата ви



Ако сондата не работи вече въпроса е друг. А по принцип сондите имат живот до към 70000 км, като при тези с подгряването (с 4 извода обикновено) живота е малко по дълъг. Едва ли някой от вас я сменя преди да се стигне до много висок разход и значително намаляване на ускорението, клатещи се обороти, макар че след тези 70000 км сондите вече започват да излизат от нормалните си работни стойности. ECUто обаче не може да "разбере" това и си прави корекция спрямо зададените от сондата стойности. Сондата лесно се поврежда при прегряване на корпуса й, което се получава най-често от преобогатена смес заради запушен въздушен филтър например или други причини водещи до преобогатяване на сместа, които ECUто не може да корегира.
Значи сменяйте си въздушните филтри преди колата ви да почне да се дави в бвнзин поради недостиг на въздух

Та в крайна сметка ви съветвам като си махате катализатора не пипайте сондата, тя би трябвало да си продължи да изпълнява функциите си нормално и без него.
Това е моето мнение и то е за колите с по 1 сонда а за тези с по 2 сонди не мога да кажа със сигурност.
- ditko1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1986
- Регистриран на: 24.10.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Bmw x5 4.4
- Мечтае да кара: Муха
- mladfen
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 582
- Регистриран на: 7.09.2006
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: се на жена си
- Мечтае да кара: нещо с шест дросела
Hellrider написа:възможно ли е на 20-ка от първите с М50 да има катализатор, а да няма ламбда, защото не можах да я намеря
да има и такива серии

При тях важното е че може да им се постави но
но ефекта е почти никакъв /ако преди не е имала проблеми колата/
дори и в разхода.
По темата ламбдата задължително не се пипа по никакъв повод тя е
един от най важните компоненти в системата има или няма катализатор
тя си стои на мястото.
По въпроса с двете сонди вече е проблем ако премахнеш дори едната
тъйкато в голяма част от пресмятането на сместа в основата е втората
която следи вече какво излиза в атмосверата и потдържането
на определени еко норми по принцип над EURO 1 стандарта
34 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани