Индикаторите за смяна на маслото ...

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

поклонник на E36
поклонник на E36
Аватар
Мнения: 1631
Регистриран на: 11.09.2003
Местоположение: София, София, София, София, София, София, София, София, София, София:
Пол: Мъж
Кара: Mercedes, BMW, Subaro

Мнение от Терзийски » 30 Сеп 2003, 18:58

ама ти си много забавен как как да няма значение маслото...ако сипеш приста ойл колко ще минеш...и ако е друга марка (по-качествена) :?:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1651
Регистриран на: 18.07.2003
Местоположение: Chicago (Пловдив)

Мнение от Dimitar » 30 Сеп 2003, 20:26

BOBSI_BMW написа:ама ти си много забавен как как да няма значение маслото...ако сипеш приста ойл колко ще минеш...и ако е друга марка (по-качествена) :?:


Съгласен съм и за двете неща: и това че съм забавен :shock: , и това че маслото има значение. Само, че ако погледнеш заглавието на темата - то е: "връзката между изгасването на индикаторите за маслото с изминатия пробег". В тоя ред на мисли въпроса ми към теб е "Как ще познае ECU-то какво масло съм сипал в двигателя, за да може да взема под внимание и този фактор при загасването на индикаторите ?" (в някои коли от бъдещето - може, ама тия дето ги караме сега ме съмнява да имат такива способности). Между другото - за статистиката искам да отбележа, че днес изгасна прослувутата първа лампа на индикатора. Пробега от смяната до изгасването и е 2350 км. Пичовете дето писаха за 2200 - 2500 км. са прави. Явно първия месец след като купих колата е имало здрава ръчка, че да ми гаснат през 1200 - 1500 км. Пак повтарям - маслото и двата пъти е едно и също.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 412
Регистриран на: 11.07.2003
Местоположение: Пловдив
Кара: BMW X3 3.0d '04

Мнение от DIDO » 01 Окт 2003, 7:32

Маслото няма никакво значение относно изгасването на
лампите на oil service.
И М10Д и Castrol пълна синтетика да сложиш пак ще гаснат по едно и също време.
ECU-то не може по никакъв начин да познае маслото, освен ако то не
му се зададе. А то не се задава, а само се нулира.
Това да не е подвижна химична лаборатория, та да изследва вида масло 8)
BMW - Усещане за автомобил

master of the force
Аватар
Мнения: 5579
Регистриран на: 11.08.2003
Местоположение: planet torque

Мнение от alx » 02 Окт 2003, 21:26

ецу-то брои:

1. брои студени стартове
2. брои затопляния на маслото (от студено до работна температура)
3. време прекарано над 4500 оборота
4. общо времетраене на пълна газ
5. изминати километри
6. изминало време

ецу-то не брои:

вид масло
прозрачност
разход на масло (то ясно ама да се напише)
алекс
трабант 601с
разни други возила

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1651
Регистриран на: 18.07.2003
Местоположение: Chicago (Пловдив)

Мнение от Dimitar » 03 Окт 2003, 20:52

Малко като се позамисля - все пак съм склонен да допусна, че маслото има някъкво значение за ECU-то, НО - във връзка с това, че програмата на ECU-то дето ги прави тези сметки все пак може да е оптимизирана за определен вид масло (и това със сигурност е препоръчваното от производителя). Всички други приказки, че едно масло се сменяло на 10000 км., а друго на 15000 км. може и да са верни, но само ако колата няма ECU и индикатори според които да се сменя, а самата смяна на маслото се извършва по преценка на шофьора или автомонтьора 8) 8) 8)

поклонник на E36
поклонник на E36
Аватар
Мнения: 1631
Регистриран на: 11.09.2003
Местоположение: София, София, София, София, София, София, София, София, София, София:
Пол: Мъж
Кара: Mercedes, BMW, Subaro

Мнение от Терзийски » 04 Окт 2003, 11:47

:!: ясно е че няма да се разберем с вас ...и това което казвате МОЖЕ и да е така...1-во и най-важно то е че то мери ВИЗКОЗИТЕТА НА МАСЛОТО (тоест СМАЗОЧНОСТА НА МАСЛОТО) :idea: когато тиа намалява грубо казано маслото става по рядко ламбичките изгасват т т . . . :wink:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 04 Окт 2003, 12:48

BOBSI_BMW написа::!: ясно е че няма да се разберем с вас ...и това което казвате МОЖЕ и да е така...1-во и най-важно то е че то мери ВИЗКОЗИТЕТА НА МАСЛОТО (тоест СМАЗОЧНОСТА НА МАСЛОТО) :idea: когато тиа намалява грубо казано маслото става по рядко ламбичките изгасват т т . . . :wink:



не ставай сме6ен!!!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1651
Регистриран на: 18.07.2003
Местоположение: Chicago (Пловдив)

Мнение от Dimitar » 04 Окт 2003, 21:33

BOBSI_BMW написа::!: ясно е че няма да се разберем с вас ...и това което казвате МОЖЕ и да е така...1-во и най-важно то е че то мери ВИЗКОЗИТЕТА НА МАСЛОТО (тоест СМАЗОЧНОСТА НА МАСЛОТО) :idea: когато тиа намалява грубо казано маслото става по рядко ламбичките изгасват т т . . . :wink:


Че няма да се разберем - няма, ама поне може да постигнем такъв консенсус, че този дето бърка да го вкараме в правия път - ще има полза за всички. Първо искам да кажа, че карам BMW от 4 месеца и въобще не претендирам да знам всичко за него (по принцим за колите - пък въобще). Голямата ми грешка беше, че взех да се интерисувам по-подробно след като го купих (то пък и т'ва на Fking е другата крайност :D ).
Та да си дойдем на думата:
1. Ако това дето го твърдиш е вярно - какво ще кажеш тогава ако сложиш единия път Castrol RS 0W40, а другия път Castrol GTX3 15W40 - първото е по-рядко по принцип - и к'во тогава - ECU-то ще изгаси лампите по-бързо ли ??? На мен не ми се вярва...
2. На мен не ми е извесно в двигателя ми да има датчик дето мери вискозитета на маслото :oops: :oops: :oops: (в твоя може би има ???)
3. А синтетиките как ще ги разпознава от минералните, за да може да ти изгасва лампите например през 5000 км. при някоя много яка синтетика (дето може и да е 0W60, т.е. толкова рядка, че да вземе да ти изтече през гарнитурите даже :D :D :D)
4. Вискозитета на маслото зависи и от температурата - от тук следва следния въпрос: През зимата (когато маслото е по гъсто) по нарядко ли ще ги гаси лампите? :!: :!: :!:
5. Сигурин ли си, че когато маслото е по-ГЪСТО - смазва по-добре :?: :?: :?:

Вярно е, че BMW са високо-технологични автомобили, ама чак толкова, че да са като подвижни химически лаборатории - не ми се вярва (то и не е нужно де 8) ).

поклонник на E36
поклонник на E36
Аватар
Мнения: 1631
Регистриран на: 11.09.2003
Местоположение: София, София, София, София, София, София, София, София, София, София:
Пол: Мъж
Кара: Mercedes, BMW, Subaro

Мнение от Терзийски » 05 Окт 2003, 18:08

ludiagsm написа:
BOBSI_BMW написа::!: ясно е че няма да се разберем с вас ...и това което казвате МОЖЕ и да е така...1-во и най-важно то е че то мери ВИЗКОЗИТЕТА НА МАСЛОТО (тоест СМАЗОЧНОСТА НА МАСЛОТО) :idea: когато тиа намалява грубо казано маслото става по рядко ламбичките изгасват т т . . . :wink:



не ставай сме6ен!!!!!
само не знам кои е смешен...АМА ВИЕ ЗНАЕТЕ ИЛИ ПРЕДПОЛАГАТЕ...нямам намерение да се разправям повече или да споря.....всеки си знае сам за себе си... оправяите се :lol:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3966
Регистриран на: 17.03.2003
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: X5 E53
Мечтае да кара: BMW i8 JET Surf
Детайли за колата: 3.0i ,с газова уредба :) ,дюзи Баракуда, ел оерка на мястото на Визкосъединителя ,Таблет 10 инча и собстврна аудио система с блутут и суббугер .

Скоро ще има турбинка 1 или 2 :)

Мнение от ludiagsm » 05 Окт 2003, 18:24

BOBSI_BMW написа:
ludiagsm написа:
BOBSI_BMW написа::!: ясно е че няма да се разберем с вас ...и това което казвате МОЖЕ и да е така...1-во и най-важно то е че то мери ВИЗКОЗИТЕТА НА МАСЛОТО (тоест СМАЗОЧНОСТА НА МАСЛОТО) :idea: когато тиа намалява грубо казано маслото става по рядко ламбичките изгасват т т . . . :wink:



не ставай сме6ен!!!!!
само не знам кои е смешен...АМА ВИЕ ЗНАЕТЕ ИЛИ ПРЕДПОЛАГАТЕ...нямам намерение да се разправям повече или да споря.....всеки си знае сам за себе си... оправяите се :lol:


Благодаря за ре6ението ти да не спори6 с нас пове4е поне по-този въпрос !!! :)



рр: Незнам за останалите от форума,но аз се кефя когато видя 4е някой е написал не6то ново, но съ6то така стра6но се разо4аровам когато 4ета глупости и о6те пове4е , 4ак се дразня когато някой запо4не и спор за или против съ6тите глупости , призовавам модераторите за уместни намеси!!!!!!

поклонник на E36
поклонник на E36
Аватар
Мнения: 1631
Регистриран на: 11.09.2003
Местоположение: София, София, София, София, София, София, София, София, София, София:
Пол: Мъж
Кара: Mercedes, BMW, Subaro

Мнение от Терзийски » 05 Окт 2003, 18:38

:twisted: ТУКА ЗА ТАЗИ ТЕМА СТЕ СЕ САБРАЛИ САМО ПРОФЕСИЯ "МЛАД ТЕХНИК" И НЕ МОООООООЕ ДА СЕ СПОРИ С ВАС..РАЗБРАХМЕ СЕ НЕ КОМЕНТИРАМ ПОВЕЧЕ :roll: :roll: НЕ Е ЛОШО И ТИ ДА НАПРАВИШ СЪЩОТО

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1651
Регистриран на: 18.07.2003
Местоположение: Chicago (Пловдив)

Мнение от Dimitar » 05 Окт 2003, 19:40

BOBSI_BMW написа::twisted: ТУКА ЗА ТАЗИ ТЕМА СТЕ СЕ САБРАЛИ САМО ПРОФЕСИЯ "МЛАД ТЕХНИК" И НЕ МОООООООЕ ДА СЕ СПОРИ С ВАС..РАЗБРАХМЕ СЕ НЕ КОМЕНТИРАМ ПОВЕЧЕ :roll: :roll: НЕ Е ЛОШО И ТИ ДА НАПРАВИШ СЪЩОТО


Аз си признах чистосърдечно, че съм "млад техник" (пък и повечето в тоя форум сигурно са такива - не смятам, че е нещо лошо - то нали затова са подобни форуми, иначе ако всички бяха отворковци нямаше да има въпроси от сорта на "Там някъде ми свети една лампичка - за каво е....?) - ти не казваш нищо за твоята професия :?: Най-чистосърдечно ти зададох няколко въпроса - само дето ти не искаш да им отговориш. Какво да се прави - най-лесно е да обявиш, че повече няма да спориш и да се покриеш :!: :!: :!: Пък аз имах само добри намерения.... 8) 8) 8)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 471
Регистриран на: 4.12.2005
Местоположение: Михайловград
Кара: '96 Е34 tds touring Individual
Мечтае да кара: E34 M5 Touring

Мнение от exvitermini » 07 Яну 2006, 19:48

Говорих с едно момче от Бош в Монтана и то ми каза ,че много зависи от това как се кара ако се кара само на високи обороти- маслото по-бързо си губи своиствата и може и на 7000 да стане за смяна :!:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж

Мнение от batkoto » 07 Окт 2007, 15:48

DIDO написа:Маслото няма никакво значение относно изгасването на
лампите на oil service.
И М10Д и Castrol пълна синтетика да сложиш пак ще гаснат по едно и също време.
ECU-то не може по никакъв начин да познае маслото, освен ако то не
му се зададе. А то не се задава, а само се нулира.
Това да не е подвижна химична лаборатория, та да изследва вида масло 8)



DIDO, е прав. Четох доста и всеки се изказа и си ги наглася, само няколко човека май знаят за какво става дума? Екюто мери оборотите. На определен брой обороти ти изгасва лампа (говорим за милиони обороти). Обаче за да си сигурен, че ти отчита правилно има една книжка, която е за екслоатация на колата и в нея пише предписаните марки малса и предписания вискозитет към тях. Ако ползваш някои от тези масла 100% можеш да разчиташ на Екюто. Ако ползваш М10Д ще си прецакаш двигателя, защото лампичките ти няма да светват адекватно, но да се трърди, че екюто разпознава маслата и прати тест примерно колко е гъсто и колко бързо се отича малко трудно ще ме убедите. Все пак карате 10, че и над 10 годишни коли. Айде да не се заблуждаваме.

Потребител
Аватар
Мнения: 31
Регистриран на: 20.04.2007
Местоположение: Смолян / Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 318i '95

Мнение от Alexandar_Lyunchev » 07 Окт 2007, 21:56

В този ред на мисли и аз да питам нещо - при мен маслото е castrol 10W40 magnatec, вече съм минал близо 8000 км. а ми светят 3 зелени лампички. Светеха ми 4 лампи до 7000 км. :shock: и сега много се чудя дали да се доверя на лампичките или да си го сменям на 10000км.. А иначе карам предимно градско - с доста студени стартове, над 4500 си влизам достатъчно често :mhihi: та ми е чудно дали всичко му е ОК на моя oil service

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook