Волана вибрира при спиране

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2184
Регистриран на: 7.08.2006
Местоположение: София / ghetto+
Пол: Мъж
Кара: m52 e36
Мечтае да кара: е38 ;)
Детайли за колата: е36

Мнение от t0sh » 05 Дек 2006, 16:59

mirmidon написа:... Има и друг начин, вдигни на крик опред и завърти колелото ако чуваш леко стържене на някоя от накладките през определен интервал от време значи е от дисковете и може да определиш на око колко са криви, то се вижда с просто око само трябва да си по-наблюдателен.


моите са почти нови предните, дискове и накладки, без грам проблем за тресене на волан неспиране и т.н., и като завъртя не се върти свободно а през 1 оборот време си престъргва леко и си се спира - според мен е абсолютно нормално, поправете ме ако бъркам...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 870
Регистриран на: 19.03.2006
Местоположение: Сф
Пол: Мъж
Кара: BMW X5 E70 08.2010
Детайли за колата: Сив металик

Мнение от 7S\/E7OSLA\/ » 05 Дек 2006, 18:58

аз пък днес се пробвах от 210 спиране рязко и изобщо не тресе и като вдигна на крик си се врътка предната гума доста свободно пък задната не се върти изобщо и по тва, е не само тва си мисля че е шпер ама ше го сваляме след 2 дена да видим ... :roll:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 940
Регистриран на: 5.06.2002
Местоположение: София

Мнение от //M_Power » 06 Дек 2006, 1:05

И при мене имаше тресене на предницата при спиране с висока скорост и смених цялата предница,но пак тресеше и се оказа че са криви и дисковете смених и накладки и вече сичко е ОК и нямам никакви проблеми ;)
Три Бири и Турбото да сссвири
БМВ не е нито най-бързата кола, нито най-луксозната, сигурно не и най-красивата, тя е просто НАЙ-ДОБРАТА!
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 48
Регистриран на: 10.09.2006
Местоположение: София

Мнение от gopi » 06 Дек 2006, 1:11

Същият проблем и при мен тресеше волана при скорост от 140 и на горе и при спиране. Оправи се с нови гуми ... старите имаха грайфер, но бяха някаква куча марка.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 157
Регистриран на: 20.08.2006
Местоположение: Берковица/Виена

Мнение от mirmidon » 06 Дек 2006, 12:17

аз пък днес се пробвах от 210 спиране рязко и изобщо не тресе и като вдигна на крик си се врътка предната гума доста свободно пък задната не се върти изобщо и по тва, е не само тва си мисля че е шпер ама ше го сваляме след 2 дена да видим ...

Щом не се върти значи е шпер! Общо взето тресенето при спиране се получава или от гумите или от накладки и криви дискове. За пича с порблема ако накладките и дисковете ти са наред опитай с други гуми на някой приятел.
B M W и всички останали!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2184
Регистриран на: 7.08.2006
Местоположение: София / ghetto+
Пол: Мъж
Кара: m52 e36
Мечтае да кара: е38 ;)
Детайли за колата: е36

Мнение от t0sh » 07 Дек 2006, 3:12

t0sh написа:
mirmidon написа:... Има и друг начин, вдигни на крик опред и завърти колелото ако чуваш леко стържене на някоя от накладките през определен интервал от време значи е от дисковете и може да определиш на око колко са криви, то се вижда с просто око само трябва да си по-наблюдателен.


моите са почти нови предните, дискове и накладки, без грам проблем за тресене на волан неспиране и т.н., и като завъртя не се върти свободно а през 1 оборот време си престъргва леко и си се спира - според мен е абсолютно нормално, поправете ме ако бъркам...


да уточня, не е нормално - проверено ;)

но пък при мен съвсем леко попристъргва, без да имам каквито и да е проблеми, от 100-0 я тестнах яко спиране с пуснат волан и спря като по релси. въпреки това чисто нови читави дискове и накладки би трябвало да се върти съвсем свободно колелото (предно), ако е вдигната на крик, без грам (излишно) съпротивление.

ШОП
Аватар
Мнения: 3110
Регистриран на: 23.06.2003
Местоположение: София
Кара: e87lci

Мнение от BMDrago » 07 Дек 2006, 3:46

И на мене тресеше(при спиране с около100)-обаче се оказа разбити кормилни щанги :idea: :idea: :idea:

e30s live forever
Аватар
Мнения: 1204
Регистриран на: 29.09.2005
Пол: Мъж

j

Мнение от sachs » 07 Дек 2006, 5:54

смени втулки на носа4те.1000% гаранция 4е е от тях

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 116
Регистриран на: 26.09.2006
Местоположение: София/Перник
Пол: Мъж
Кара: E36, 320i coupe 93'; E91 325xi 07'
Мечтае да кара: M3

Мнение от zipper » 07 Дек 2006, 11:15

ЕВАЛА,за тази тема на разговор,колеги! :yes: Аз съм така от както го взех и ме е срам да споделя с вас :uups: ,защото си мислех че само моята кошница тресе при спиране.Аз смених дисковете,шарнирите,тампоните,правих реглаж на кормилна уредба,но проблема си оставаше?!А като порчетох някои от вас какви ремонти са правили. . . Абе шапка Ви свалям :bowdown: -така трябва.Или караш БМВ или не.Явно трябва да се захвана по сериозно с проблема и да сменя всичко останало.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 81
Регистриран на: 12.09.2006
Местоположение: София

Мнение от Eratosten » 09 Дек 2006, 14:05

За пича с порблема ако накладките и дисковете ти са наред опитай с други гуми на някой приятел.


Накладките ми са нови. Предните ми гуми са стари, но са Бриджстоун и имат добър грайфер. Дисковете ми не знам дали са криви, но поне не са износени (ръбчето им е под 1мм). Такова тресене при спиране (леко и бързо въртене на волана ляво-дясно) преди не съм усещал, а не съм карал много от тогава.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 157
Регистриран на: 20.08.2006
Местоположение: Берковица/Виена

Мнение от mirmidon » 09 Дек 2006, 15:26

Попринцип дисковете ти може да се деформират почти мигновенно. :) Престави си следната ситуация спускаш някой проход в продължение на 1 час и изведнаж накрая както са ти загряли дисковете влизаш в локва и пръска вода върху тях и хоп деформация. Друг начин е когато сутрин рано натресещ яко спирачките при първо спиране и т.н.
Аз какво да кажа като мойте дискове са на 4 месеца и са криви в момента, а нямат нито ръб нито износване върху тях и нямам нерви да ги гледам(слагани са от предишният собственик на колата в Австрия и нямам престава как ги е прецакал). След 2 седмици ще ходя на Австрия с приятелката ми за празниците и мисля да си купя нови от там, поне ще знам че не са ментаци.
Опитай да направиш следното, определи с каква скорост най-силно се проявява тресенето и натисни леко спирачките при пуснат волан, виш как се тресе и след това натисни спирачките още по силно, ако тресенето понамалее значи е от дисковете. Логично е когато се върти диска и приближиш леко лапите към него да лови само там дет е изкривен и издаден навън и затова тресе по-силно.
B M W и всички останали!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 12.09.2005
Местоположение: гр.София

Мнение от redex » 09 Дек 2006, 21:10

Колеги и аз ще споделя. Когато купих колата при спиране при около 80+ км. Имах много силна вибрация. Питах тук там всеки казва дискове. Тичам в магазина и купувам комплект Beru. Монтирам ги и веднага тест. Колата спира перфектно никаква вибрация дори и при 160-180км. След 10,000км. отново имам вибрация. Вибрацията е лека но се появи прекалено бързо. Все си мисля че или трябва да се слагат оригинални дискове или заместители но подсилени, с капацитет над тези за конкретния модел автомобил.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 81
Регистриран на: 12.09.2006
Местоположение: София

Мнение от Eratosten » 20 Мар 2007, 15:13

mirmidon написа:Попринцип дисковете ти може да се деформират почти мигновенно. :) Престави си следната ситуация спускаш някой проход в продължение на 1 час и изведнаж накрая както са ти загряли дисковете влизаш в локва и пръска вода върху тях и хоп деформация. Друг начин е когато сутрин рано натресещ яко спирачките при първо спиране и т.н.


Добре де, ми то тогава по-добре да слагаме вентилирани дискове, дори и да са по-скъпи. Предполагам, че при тях изкривяванията са по-слаби и трудно възможни, защото като са нарязани има място да се разширяват при нагряването, а и при рязкото охлаждане пак трябва да са по-добре, щото все едно са съставени от по-малки елементи.
Дали тълкуванието ми е правилно и колко може да струват едни такива дискове? А при тях какви са минусите и плюсовете?

Babuna master
Аватар
Мнения: 1606
Регистриран на: 24.06.2003
Местоположение: Дупниzа

Мнение от mitak_o » 20 Мар 2007, 15:28

аз съм чувал че и като спреш с топли спирачки , трябва да се отпуска педала , защото накладката издърпва топлината от диска и той се охлажда неравномерно , от което може да се получи изкривяване. Иначе .. дотук 2 е36 все с криви дискове ми бяха .. след смяна тресенето изчезна..
Изображение

Babuna master
Аватар
Мнения: 1606
Регистриран на: 24.06.2003
Местоположение: Дупниzа

Мнение от mitak_o » 20 Мар 2007, 15:30

Eratosten написа:...

ако не са ти вентелирани дисковете искаш да сложиш такива и апаратчетата трябва да се сменят
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook