Волана вибрира при спиране
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
44 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- t0sh
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2184
- Регистриран на: 7.08.2006
- Местоположение: София / ghetto+
- Пол: Мъж
- Кара: m52 e36
- Мечтае да кара: е38 ;)
- Детайли за колата: е36
mirmidon написа:... Има и друг начин, вдигни на крик опред и завърти колелото ако чуваш леко стържене на някоя от накладките през определен интервал от време значи е от дисковете и може да определиш на око колко са криви, то се вижда с просто око само трябва да си по-наблюдателен.
моите са почти нови предните, дискове и накладки, без грам проблем за тресене на волан неспиране и т.н., и като завъртя не се върти свободно а през 1 оборот време си престъргва леко и си се спира - според мен е абсолютно нормално, поправете ме ако бъркам...
- 7S\/E7OSLA\/
- ентусиаст
-
- Мнения: 870
- Регистриран на: 19.03.2006
- Местоположение: Сф
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X5 E70 08.2010
- Детайли за колата: Сив металик
аз пък днес се пробвах от 210 спиране рязко и изобщо не тресе и като вдигна на крик си се врътка предната гума доста свободно пък задната не се върти изобщо и по тва, е не само тва си мисля че е шпер ама ше го сваляме след 2 дена да видим ... 

- mirmidon
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 157
- Регистриран на: 20.08.2006
- Местоположение: Берковица/Виена
аз пък днес се пробвах от 210 спиране рязко и изобщо не тресе и като вдигна на крик си се врътка предната гума доста свободно пък задната не се върти изобщо и по тва, е не само тва си мисля че е шпер ама ше го сваляме след 2 дена да видим ...
Щом не се върти значи е шпер! Общо взето тресенето при спиране се получава или от гумите или от накладки и криви дискове. За пича с порблема ако накладките и дисковете ти са наред опитай с други гуми на някой приятел.
B M W и всички останали!
- t0sh
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2184
- Регистриран на: 7.08.2006
- Местоположение: София / ghetto+
- Пол: Мъж
- Кара: m52 e36
- Мечтае да кара: е38 ;)
- Детайли за колата: е36
t0sh написа:mirmidon написа:... Има и друг начин, вдигни на крик опред и завърти колелото ако чуваш леко стържене на някоя от накладките през определен интервал от време значи е от дисковете и може да определиш на око колко са криви, то се вижда с просто око само трябва да си по-наблюдателен.
моите са почти нови предните, дискове и накладки, без грам проблем за тресене на волан неспиране и т.н., и като завъртя не се върти свободно а през 1 оборот време си престъргва леко и си се спира - според мен е абсолютно нормално, поправете ме ако бъркам...
да уточня, не е нормално - проверено

но пък при мен съвсем леко попристъргва, без да имам каквито и да е проблеми, от 100-0 я тестнах яко спиране с пуснат волан и спря като по релси. въпреки това чисто нови читави дискове и накладки би трябвало да се върти съвсем свободно колелото (предно), ако е вдигната на крик, без грам (излишно) съпротивление.
- zipper
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 116
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: София/Перник
- Пол: Мъж
- Кара: E36, 320i coupe 93'; E91 325xi 07'
- Мечтае да кара: M3
ЕВАЛА,за тази тема на разговор,колеги!
Аз съм така от както го взех и ме е срам да споделя с вас
,защото си мислех че само моята кошница тресе при спиране.Аз смених дисковете,шарнирите,тампоните,правих реглаж на кормилна уредба,но проблема си оставаше?!А като порчетох някои от вас какви ремонти са правили. . . Абе шапка Ви свалям
-така трябва.Или караш БМВ или не.Явно трябва да се захвана по сериозно с проблема и да сменя всичко останало.



За пича с порблема ако накладките и дисковете ти са наред опитай с други гуми на някой приятел.
Накладките ми са нови. Предните ми гуми са стари, но са Бриджстоун и имат добър грайфер. Дисковете ми не знам дали са криви, но поне не са износени (ръбчето им е под 1мм). Такова тресене при спиране (леко и бързо въртене на волана ляво-дясно) преди не съм усещал, а не съм карал много от тогава.
- mirmidon
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 157
- Регистриран на: 20.08.2006
- Местоположение: Берковица/Виена
Попринцип дисковете ти може да се деформират почти мигновенно.
Престави си следната ситуация спускаш някой проход в продължение на 1 час и изведнаж накрая както са ти загряли дисковете влизаш в локва и пръска вода върху тях и хоп деформация. Друг начин е когато сутрин рано натресещ яко спирачките при първо спиране и т.н.
Аз какво да кажа като мойте дискове са на 4 месеца и са криви в момента, а нямат нито ръб нито износване върху тях и нямам нерви да ги гледам(слагани са от предишният собственик на колата в Австрия и нямам престава как ги е прецакал). След 2 седмици ще ходя на Австрия с приятелката ми за празниците и мисля да си купя нови от там, поне ще знам че не са ментаци.
Опитай да направиш следното, определи с каква скорост най-силно се проявява тресенето и натисни леко спирачките при пуснат волан, виш как се тресе и след това натисни спирачките още по силно, ако тресенето понамалее значи е от дисковете. Логично е когато се върти диска и приближиш леко лапите към него да лови само там дет е изкривен и издаден навън и затова тресе по-силно.

Аз какво да кажа като мойте дискове са на 4 месеца и са криви в момента, а нямат нито ръб нито износване върху тях и нямам нерви да ги гледам(слагани са от предишният собственик на колата в Австрия и нямам престава как ги е прецакал). След 2 седмици ще ходя на Австрия с приятелката ми за празниците и мисля да си купя нови от там, поне ще знам че не са ментаци.
Опитай да направиш следното, определи с каква скорост най-силно се проявява тресенето и натисни леко спирачките при пуснат волан, виш как се тресе и след това натисни спирачките още по силно, ако тресенето понамалее значи е от дисковете. Логично е когато се върти диска и приближиш леко лапите към него да лови само там дет е изкривен и издаден навън и затова тресе по-силно.
B M W и всички останали!
Колеги и аз ще споделя. Когато купих колата при спиране при около 80+ км. Имах много силна вибрация. Питах тук там всеки казва дискове. Тичам в магазина и купувам комплект Beru. Монтирам ги и веднага тест. Колата спира перфектно никаква вибрация дори и при 160-180км. След 10,000км. отново имам вибрация. Вибрацията е лека но се появи прекалено бързо. Все си мисля че или трябва да се слагат оригинални дискове или заместители но подсилени, с капацитет над тези за конкретния модел автомобил.
mirmidon написа:Попринцип дисковете ти може да се деформират почти мигновенно.Престави си следната ситуация спускаш някой проход в продължение на 1 час и изведнаж накрая както са ти загряли дисковете влизаш в локва и пръска вода върху тях и хоп деформация. Друг начин е когато сутрин рано натресещ яко спирачките при първо спиране и т.н.
Добре де, ми то тогава по-добре да слагаме вентилирани дискове, дори и да са по-скъпи. Предполагам, че при тях изкривяванията са по-слаби и трудно възможни, защото като са нарязани има място да се разширяват при нагряването, а и при рязкото охлаждане пак трябва да са по-добре, щото все едно са съставени от по-малки елементи.
Дали тълкуванието ми е правилно и колко може да струват едни такива дискове? А при тях какви са минусите и плюсовете?
44 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани