BMW E36 за първа кола
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- k.milanov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 774
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E91 325d
- Мечтае да кара: отново E36 318is
Re: BMW E36 за първа кола
Всички препоръчват коли всякакви без да е уточнен бюджета.
Момчето ако има пари за 2.5, какво ще му кажете да си вземе 1.6 ли, но пък може и за толкова да не стига, че вече коли, които да си струват парите трудно.
Първа кола и с 90кс може да е фатална точно колкото и със 190кс. Дали ще зашиеш 36тица 1.6 в некой стълб челно, защото е недозавила, поради липса на мощност или 2.5 странично в стълба не мисля, че има разлика. Имаш ли акъл можеш всякаква кола да караш за първа, нямаш ли и с колело ще се пребиеш. И в крайна сметка избора е твой
Мен бюджета ми стигаше за 318ис за първа кола и така си взех. Гледах над половин година всякакви кофтори строшени от келешско каране и накрая си взех една пълна стоковица с 15ките от завода, оранжевата оптика и сток окачване, внос преди 2 години от първия собственик в България.
Сега моето мнение относно 4цил двигатели. Мен вече ис-а след година и половина ми малее, но пък си ми харесва:
- Звук - НЯМА, и за това го карам с напълно сток генерация.
- Сравни цените на разни части за 1.6и, 1.8и и 1.8ис и ще видиш, че разликата е пренебрежително малка. И 3те двигателя влизат до колкото знам в големия данък тоест над 100кс. Отново разликата е пренебрежително малка. Мен ис-а като пусна климатика градско ме дразни адски колко муден става, представям си при 1.6 за какво става въпрос
- Цените на консумативи, масла, филтри, накладки и тн. са пак пренебрецително малки.
- Разликата в разхода на гориво пак малка, защото по слабите i мотори ги зориш повече от по-силния is.
- Разбирам, че си още под 25годишна възраст, тоест се водиш още млад шофьор и гражданската пак е солена с пренебрежителна разлика между 3те двигателя.
НЕпренебрежително малка е разликата обаче в динамиката особено 1.6 vs 1.8is.
Това е, което се сещам на първо време и от личен опит. Принципно ако сега трябваше да взимам е36, щях да скоча на 320ка, защото има звук, разхода както казаха е сходен на is-а, консумативите са по-скъпи, но пък този двигател позволява малко повече мунинги и е по лесно - строукче, тва онова...
Успех!
Момчето ако има пари за 2.5, какво ще му кажете да си вземе 1.6 ли, но пък може и за толкова да не стига, че вече коли, които да си струват парите трудно.
Първа кола и с 90кс може да е фатална точно колкото и със 190кс. Дали ще зашиеш 36тица 1.6 в некой стълб челно, защото е недозавила, поради липса на мощност или 2.5 странично в стълба не мисля, че има разлика. Имаш ли акъл можеш всякаква кола да караш за първа, нямаш ли и с колело ще се пребиеш. И в крайна сметка избора е твой
Мен бюджета ми стигаше за 318ис за първа кола и така си взех. Гледах над половин година всякакви кофтори строшени от келешско каране и накрая си взех една пълна стоковица с 15ките от завода, оранжевата оптика и сток окачване, внос преди 2 години от първия собственик в България.
Сега моето мнение относно 4цил двигатели. Мен вече ис-а след година и половина ми малее, но пък си ми харесва:
- Звук - НЯМА, и за това го карам с напълно сток генерация.
- Сравни цените на разни части за 1.6и, 1.8и и 1.8ис и ще видиш, че разликата е пренебрежително малка. И 3те двигателя влизат до колкото знам в големия данък тоест над 100кс. Отново разликата е пренебрежително малка. Мен ис-а като пусна климатика градско ме дразни адски колко муден става, представям си при 1.6 за какво става въпрос

- Цените на консумативи, масла, филтри, накладки и тн. са пак пренебрецително малки.
- Разликата в разхода на гориво пак малка, защото по слабите i мотори ги зориш повече от по-силния is.
- Разбирам, че си още под 25годишна възраст, тоест се водиш още млад шофьор и гражданската пак е солена с пренебрежителна разлика между 3те двигателя.
НЕпренебрежително малка е разликата обаче в динамиката особено 1.6 vs 1.8is.
Това е, което се сещам на първо време и от личен опит. Принципно ако сега трябваше да взимам е36, щях да скоча на 320ка, защото има звук, разхода както казаха е сходен на is-а, консумативите са по-скъпи, но пък този двигател позволява малко повече мунинги и е по лесно - строукче, тва онова...
Успех!
Re: BMW E36 за първа кола
Ако става за въпрос аз мога директно и на 2.5 да скоча или 2.8 какво да са занимавам с тея мудни 1.8 и 2.0. Да ама не. Като нямам и 1км зад волана на бмв си сядам на гъза и гледам нещо слабо с което да стартирам. Знаем всеки младеж както и аз иска да е център на вниманието та от този център на вниманието се води лошото име на марката, обаче тъй като аз не виждам никакъв смисъл в това да се правиш в града на джигит и да застрашаваш на хората живота заради това, че имаш малка п*ишка с извинение и си избиваш комплексите на пътя и накрая какво ? Пак по новите. Не искам да ставам от този тип център на внимание. Предпочитам да си купя едно 318 седан да му сложа ангелски очи, м пакет, кожен салон, спортно окачване, голяма джанта и да съм така център на внимание. Да ви си призная пък който иска да се смее мен си ме е страх дори и на 316 да се кача като нямам грам опит пак може да стане беля, така че взимам си някое нормално бмв ще си го направя както ми е планувано в главата и ще му си се радвам. Както казах по нагоре не ми трябва да е за гонки, или да се правя на голям в града, искам да си возя гъза комфортно и да събирам на хората погледите според мен това е по добрия вариант. Това от една гледна точка от друга финансова със 380 лв няма как да поддържам скъпо бмв което не ми е по вкуса или е с някой голям мотор де мога се претрепя някъде. С тези пари може да се вземе нещо скромно и от грозно патенце да стане в красив лебед, това е моята цел и това е моя начин на мислене. Поздрави
- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: BMW E36 за първа кола
A.P. написа:да му сложа ангелски очи
Задължителния аксесоар! Но ако намериш фарове сонар, кристални стопове и джанти тип м6, вземай още отсега, че са кът.
Не се притеснявай, стоково 4цил е36 по поведение и настройка на окачването не е много различно от колите с предно. За справка тук https://youtu.be/4O91Crr71jY?t=260

- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: BMW E36 за първа кола
Както ти писах и на ЛС , търси си по -нова година кола - 96- 97 , мотора да е М43(фейслифт),(че има М43 преди 95г, който не е лош , но фесйлифтовия има преимства) , М44 , М52.......по -старите са си по -стари (както би казал мечо пух
). Колите след 95г се водят фейслифт , имат детайли , които са по красиви визуално (относително разбира се ), имат някоя екстра повече и не на последно място могат да се диагностицират през USB (което в твоя случай и интереса и желането да го правиш сам не е без значение , най -малкото няма да ти се налага да търсиш компютър със сериен порт).
И на си взимай 316 , колкото и да не си "джигит" , все ще ти се иска някой път да понатиснеш и кефа ще ти се убие , като няма силица ..... От към съотношене мощност - разход , можеби най -добре ще ти пасне М43Б18 (96-97г) , сравнително по -нова кола , прилична мощност (ако е технически изрядна) , сравнително поносим разход , за тия години се предполага , че ще е горе долу добра на ламаринки ... за разните екстри като кожен салон и т.н ще е как попаднеш и намериш .... и те така ...

И на си взимай 316 , колкото и да не си "джигит" , все ще ти се иска някой път да понатиснеш и кефа ще ти се убие , като няма силица ..... От към съотношене мощност - разход , можеби най -добре ще ти пасне М43Б18 (96-97г) , сравнително по -нова кола , прилична мощност (ако е технически изрядна) , сравнително поносим разход , за тия години се предполага , че ще е горе долу добра на ламаринки ... за разните екстри като кожен салон и т.н ще е как попаднеш и намериш .... и те така ...
- k.milanov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 774
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E91 325d
- Мечтае да кара: отново E36 318is
Re: BMW E36 за първа кола
A.P. написа:Като нямам и 1км зад волана на бмв си сядам на гъза и гледам нещо слабо с което да стартирам
Ми окей пич, тогава си вземи 316 и не го мисли 1-2-3-5 месеца докато се отпуснеш зад волана и почнеш да мислиш малко отвъд нещата. Няма човек в този форум, който да ме убеди, че има ли мощност колата му, не я е изпързалял ПОНЕ веднъж. Преди 15 минути пред мен изпързаляха най-новата петица комби

Е успех с тон и двеста + или там колкото е и 102 коня и отворения диф.
Също така пак казвам, че колкото можеш да се пребиеш с 1.6 толкова можеш и с 2.5. Едното обаче ще ти доставя кеф доста по-дълго време от другото. Всичко е до колко акъл имаш и инстинкт за самосъхранение.
И ще почнеш да се връщаш в тая тема и да гледаш как са ти препоръчвали да си вземеш по-мощния ис и тн. Да не се обиждат колегите с другите мотори, но според мен 36тица с по-малък мотор от ис


- host
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1669
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: BMW E36 за първа кола
Тва да имаш пари да си вземеш 2.8 или 2.5 и "за да не се убиеш" да си вземеш 1.6 ... после можеш ритуално след 1-2 седмици да си признаеш пред себе си каква тъпотия си направил. Тия магии и глупости как по-малкия мотор е по-добре... де да беше вярно. Вземаш си 2.8/2.5 и ако имаш акъл в главата си караш и си свиркаш... сипваш си бензинче и си сменяш консумативи ... кеф ... нито те е яд, нито нищо ... събереш някав лев и скочиш после на нещо по-сериозно. Градско не е дразнещо бавно, не гори като змей, извънградско гори много прилично... кво да искаш, спокойно си изпреварваш при нужда, може да си се возиш (с ОЕМ гърнета) кротко и спокойно... и тва в колата за има няма 5хил лв ... кво повече да искаш... 1.6?!
Не ги нападам колегите с 1.6, 1.8 и т.н. ... ама ако имаш парите ...
А и още нещо... кола шофьор не прави
... доказано. Та преценяй си. Кола с по-евтини части от е36 в момента надали има и такова изобилие от части 2ра ръка. Успех и с едно на ум с десния крак.
Не ги нападам колегите с 1.6, 1.8 и т.н. ... ама ако имаш парите ...

А и още нещо... кола шофьор не прави

Re: BMW E36 за първа кола
Аз до сега съм карал 1.5 със задно сделано в ссср 65 коня, като мина на 1.6-то надали ще усетя голяма разлика, а и добре ще си взема 316 като му свикна и ми дойде мудно какво да го правя да сменям двигатели, чипове да слагам и да го ръчкам ли ? Затова 318 или 320 седан или 318ис купе, до де му свикна ще си го карам бавно, след това ще си го карам по нормално и по динамично, какво има лошо в това ? За мен 2.5 или 2.8 е много за първа кола и опит не опит, не искам да експериментирам. Не, че не мога да карам 2.5 или 2.8, а защо и да не се кача на 3.0 м3 ? Щом съм взел книжка значи имам някви минимални знания, въпроса е там, че всяка кола си е специфична и трябва да я покараш малко, за да я усетиш аз не съм карал до сега, не знам как се държи на пътя и какви са и косурите, за да се изхвърлям чак толкоз на 2.5 или 2.8. Хората са казали бавно, но славно някой ден може и до е30 с S85B50 да стигна ама знае ли се. За сега съм се спрял на това, което сте ме съветвали седан края на 90-те дали ще е 1.8 или 2.0 каквото изникне това ще е претенция нямам, ако пък ли не едно купе 318ис и толкоз.
- k.milanov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 774
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E91 325d
- Мечтае да кара: отново E36 318is
Re: BMW E36 за първа кола
Само, че разликата межди 318i и 320i е огромна и не мисля, че има как да ти е все едно дали ще караш 115 или 150кс. Разликата е гигантска и трябва да си помислиш хубаво какво искаш, а не каквото изпадне 

- snaiperist0
-
-
- Мнения: 579
- Регистриран на: 21.08.2008
- Местоположение: Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: бавно
- Мечтае да кара: e30 m3
Re: BMW E36 за първа кола
A.P. написа:Аз до сега съм карал 1.5 със задно сделано в ссср 65 коня, като мина на 1.6-то надали ще усетя голяма разлика, а и добре ще си взема 316 като му свикна и ми дойде мудно какво да го правя да сменям двигатели, чипове да слагам и да го ръчкам ли ? Затова 318 или 320 седан или 318ис купе, до де му свикна ще си го карам бавно, след това ще си го карам по нормално и по динамично, какво има лошо в това ? За мен 2.5 или 2.8 е много за първа кола и опит не опит, не искам да експериментирам. Не, че не мога да карам 2.5 или 2.8, а защо и да не се кача на 3.0 м3 ? Щом съм взел книжка значи имам някви минимални знания, въпроса е там, че всяка кола си е специфична и трябва да я покараш малко, за да я усетиш аз не съм карал до сега, не знам как се държи на пътя и какви са и косурите, за да се изхвърлям чак толкоз на 2.5 или 2.8. Хората са казали бавно, но славно някой ден може и до е30 с S85B50 да стигна ама знае ли се. За сега съм се спрял на това, което сте ме съветвали седан края на 90-те дали ще е 1.8 или 2.0 каквото изникне това ще е претенция нямам, ако пък ли не едно купе 318ис и толкоз.
я сподели бюджета какъв е


БМВ не е нито най-бързата кола, нито най-луксозната, сигурно не и най-красивата, тя е просто НАЙ-ДОБРАТА!
Re: BMW E36 за първа кола
Чак пък огромна да е разликата между 318 318ис и 320
нещо сте се превъзбудили и трите са куци коне. Аз бих взел шестак не защото е няква ракета ами защото е много балансиран и спокоен мотор който на усещане няма нищо общо с 4цил. Особенно на извънградско комфорта при 6цил е много по-голям.

- Haddess
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 779
- Регистриран на: 10.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 413
- Мечтае да кара: 628CSI
Re: BMW E36 за първа кола
Да донякъде са прави колеги, ако бюджета ти позволява купи най добре 328i. Доволен Шъ Останиш

Аз ни бих се и замислил !


Аз ни бих се и замислил !


- mitkyyyy
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 125
- Регистриран на: 24.11.2010
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E36 328 ,318is , 330ci e46
- Мечтае да кара: ///м3 - е30 , е36 , е46 ... W124 Е500
- Детайли за колата: кон
Re: BMW E36 за първа кола
Момче .... НАЛАЗВАЙ http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=an91ev
- Vanqu1sh
- ентусиаст
-
- Мнения: 821
- Регистриран на: 16.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e92 M3 LCI / g30 530d xdrive
- Мечтае да кара: всички модели на BMW M GmbH
Re: BMW E36 за първа кола
Аз директно се качих на 2.8 като първа кола със задно и от тогава още няколко приятели го направиха, така че не е кой знае колко невъзможно и невероятно. Проблема е, че модела е на години вече и трудно се намират читави екземпляри и естествено са си пара. За справка виж тази тема viewtopic.php?f=8&t=394864 Като цяло май ще е по-добре да се преориентираш към е46 ако не си се навил прекалено много за е36-ца.
Re: BMW E36 за първа кола
Бюджета е 3000 бона, в тях трябва да платя прехвърляне, документация всичко и да си го прибера до вкъщи по живо по здраво.. 

- Vanqu1sh
- ентусиаст
-
- Мнения: 821
- Регистриран на: 16.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e92 M3 LCI / g30 530d xdrive
- Мечтае да кара: всички модели на BMW M GmbH
Re: BMW E36 за първа кола
Значи търсиш тристаиосъзнайсе 

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани