Прекъсваа ине върви добре
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
35 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
- Hristo
- ентусиаст
-
- Мнения: 1135
- Регистриран на: 30.04.2004
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 320i и E39 535i без ваноси
- Мечтае да кара: М5
- Детайли за колата: много синя и много черна
Re: Прекъсваа ине върви добре
Дали ще гори повече така?
За вървене сигурно ще е добре. Но разхода как ще е...
За вървене сигурно ще е добре. Но разхода как ще е...

- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Прекъсваа ине върви добре
Нямам идея, може би зависи как ще се кара. Ако се понастъпва повече може би няма да има съществена разлика. Ако се кара леко може и да е повече, но не съм сигурен. Нямам идея от програмиране и това как точно работят таблиците, които заместват ламбдата. Може пък да са достатъчно коректни, че да не дава разлика.
Карал съм една 20-ка правена по този начин, но явно беше много духнала защото грам не вървеше и разхода беше 10 твърдо на извънградско. Караш с 90-10, караш със 130 пак 10..
Карал съм една 20-ка правена по този начин, но явно беше много духнала защото грам не вървеше и разхода беше 10 твърдо на извънградско. Караш с 90-10, караш със 130 пак 10..

- Haddess
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 779
- Регистриран на: 10.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 413
- Мечтае да кара: 628CSI
Re: Прекъсваа ине върви добре
Hristo написа:u`F`o написа:dimitar92_db написа:Ако я откача дали ще се оправи временно да разбера дали е от нея
Каква е хипотезата ?
Хипотезата е: Лабда сондата ти не работи
Как ще го тестваш ?
Като я изскубеш - какво ще тестваш? Ще тестваш дали има промяна в работата на мотора- нали така? Няма как да допуснеш, че една система ще се оправи, когато премахнеш част от нея.
Демек - махни я и ако е от нея, няма да има разлика в работата на мотора. Вероятно не е само тя.
Ако се окаже от нея, помисли- дали е добра идея да я сменяш за между 120лв с оригинална и 450лв за такава от Дару кар или можеш да я ремапнеш колата за 300лв и повече никога да не сменяш ламбда сонда.
Какво имаш предвид, че с чип колата ще може да върви достатъчно добре и с поносим разход и без сонда ли? Дайте повече инфо
Възможно е да, но ще стане като колегата от Шумен преди няколко месеца, оригинално м50 от първите без сонда отиде да си сложи, че чорапите му изсмущваше м50-то

Нещо като alpha-n


- u`F`o
- ентусиаст
-
- Мнения: 1009
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: внимателно
- Мечтае да кара: самолет
Re: Прекъсваа ине върви добре
Hristo написа:Дали ще гори повече така?
За вървене сигурно ще е добре. Но разхода как ще е...
Ремапа сменя горивната таблица на автомобила, като може да замени изцяло работата на ламбда сондата. Компютърът се програмира да върви с различни видове горива и на различни географски ширини (разбирай, температури). Когато таблицата му се замени, работата се оптимизира за конкретното гориво (при мен 98/100) и конкретните температурни диапазони. Съответно с 3.15 диференциал, извънградско 7.65 с нормално каране. Сигурно, ако я законтря на 90км/ч, ще мога да постигна и каталожните данни.
За сравнение, преди да направя чипа, я засичах и под 8.6-8.8 не можех да я сваля. След чипа, колата се усеща значително "по-отговаряща" при настъпване на педала, като от към мощност на 200 коня, едва ли е качила повече от 5-6 коня. Въпреки това, според мен инвестицията си струва, защото е яко да гледаш как стрелката подминава 6500, готино е да знаеш, къде в тази си конфигурация колата постига максимални коне и въртящ момент. За това, re-map + едни пари за дино (80-100лв), за да си знаеш какво се случва. И дори да не вдигнеш мощността, усещането за колата си струва.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Прекъсваа ине върви добре
Премахването на ламбдата няма много, даже нищо общо с мощността и това как колата се усеща на пълна газ мисля.
- u`F`o
- ентусиаст
-
- Мнения: 1009
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: внимателно
- Мечтае да кара: самолет
Re: Прекъсваа ине върви добре
bum_bum написа:Премахването на ламбдата няма много, даже нищо общо с мощността и това как колата се усеща на пълна газ мисля.
И аз не съм 100% сигурен. Това, което си спомням, беше че горивната карта се променя в дадени стойности, които ламбдата може да коригира. Когато се ремапва колата, тези стойности могат да се предефинират и по този начин - работата й отпада.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Прекъсваа ине върви добре
Системата работи в open loop на пълна газ. Тъй, че това дали имаш или нямаш ламбда тогава е все едно. И да имаш тя работи все едно я няма.
На частична газ ламбдата работи и системата е в closed loop. Ако се елиминира сондата тогава текуто трябва да разчита на картите, които да се коригират така, че при определена позиция на дросела, вала, количество и температура, количество на входящия въздух сместа да е стихиометрична без да се налага да ползва обратната връзка от ламбдата. По този начин работи и докато сондата не е загряла до работна температура. Аз понеже имам АФР уред мога да гледам тази стойност- тя далеч не е идеална когато сондата не работи. Не знам дали не е направено нарочно за да загрява по-бързо колата, но ако след премахването на сондата работи по подобен начин и топла, не мерси за тоя тунек.
На частична газ ламбдата работи и системата е в closed loop. Ако се елиминира сондата тогава текуто трябва да разчита на картите, които да се коригират така, че при определена позиция на дросела, вала, количество и температура, количество на входящия въздух сместа да е стихиометрична без да се налага да ползва обратната връзка от ламбдата. По този начин работи и докато сондата не е загряла до работна температура. Аз понеже имам АФР уред мога да гледам тази стойност- тя далеч не е идеална когато сондата не работи. Не знам дали не е направено нарочно за да загрява по-бързо колата, но ако след премахването на сондата работи по подобен начин и топла, не мерси за тоя тунек.
- u`F`o
- ентусиаст
-
- Мнения: 1009
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: внимателно
- Мечтае да кара: самолет
Re: Прекъсваа ине върви добре
bum_bum написа:...
Добре го обясни като цяло. Само не разбрах, защо е проблем, ако я няма ламбдата?
- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Прекъсваа ине върви добре
Мисълта ми беше, че ако работата на ламбдата когато компютъра я прескача и работи в open loop по карти е такава, каквато е на студен двигател не ми се струва оферта.
Нямам идея и понятие от програмиране за да знам как става, може и това, че колата работи с по-богата смес на студено да е нарочно тъй че на загрял мотор работата по карти да е ОК.
Сигурно не, но на мен ми е интересно дали работи по същия начин и след ремап за премахване на сондата. Тогава разхода вече ще е епичен
Нямам идея и понятие от програмиране за да знам как става, може и това, че колата работи с по-богата смес на студено да е нарочно тъй че на загрял мотор работата по карти да е ОК.
M10 написа:Че сместа не е ок първите минути, едва ли прецаква разхода дотолкова.
Сигурно не, но на мен ми е интересно дали работи по същия начин и след ремап за премахване на сондата. Тогава разхода вече ще е епичен

- dimitar92_db
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 72
- Регистриран на: 16.01.2015
- Пол: Мъж
Re: Прекъсваа ине върви добре
Колеги ходих на няколко диагностики всички ми казват че има един проблем и той е че колата има мн богата смес и затова пуши при форсиране черно и изхвърля суров бензин. От какво може да е това дебитомер ламбда сонда бобина .... чакам мнения



- u`F`o
- ентусиаст
-
- Мнения: 1009
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: внимателно
- Мечтае да кара: самолет
Re: Прекъсваа ине върви добре
Пусни един клип. С обороти, празен ход, при изфорсиране какво излиза отзад.
Сам можеш:
1. Да я запалиш през ноща на най-тъмното място, което откриеш и да видиш дали пресветват бобините - ако да, сменяш светещите. Ако пак светят, сменяш свещи, лули (на същата).
2. Да вадиш кабелите на бобините един по един на работещ мотор, за да видиш колко и кои цилиндри работят.
3. Да откачиш дебитомера и да видиш дали ще има разлика. На запален двигател може също.
И стига си писал
Сам можеш:
1. Да я запалиш през ноща на най-тъмното място, което откриеш и да видиш дали пресветват бобините - ако да, сменяш светещите. Ако пак светят, сменяш свещи, лули (на същата).
2. Да вадиш кабелите на бобините един по един на работещ мотор, за да видиш колко и кои цилиндри работят.
3. Да откачиш дебитомера и да видиш дали ще има разлика. На запален двигател може също.
И стига си писал
все едно някой ти е длъжен нещо.... чакам мнения![]()
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Прекъсваа ине върви добре
dimitar92_db написа:Колеги ходих на няколко диагностики всички ми казват че има един проблем и той е че колата има мн богата смес и затова пуши при форсиране черно и изхвърля суров бензин. От какво може да е това дебитомер ламбда сонда бобина .... чакам мнения![]()
Е как ходи на диагностика и ти казаха, че имаш проблем и чакаш решението от форума? Реда е обратен- тук може да ти се каже приблизително какъв проблем имаш, а на диагностиката ще ти кажат кое не работи.

- KPETEH
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2276
- Регистриран на: 14.01.2005
- Местоположение: София Сити
- Пол: Мъж
- Кара: е30 м50б25
- Мечтае да кара: и да си свирка...
Re: Прекъсваа ине върви добре
Премерете налягането на бензиновата помпа веднага след резервоара. Трябва да е около 3 бара. Ако е около 1 - 1.5 - купувай нова и чак след това всичко останало.
"Крайно мнение, породено от висше чувство на справедливост с цел заличаване на простите, тарикате и селяните, които погазват моралните ценности на народа..." "Винаги има време да станеш дебел..."
35 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани