Джанти 17ки ? Струва ли си ? Динамика ? Возия ?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 275
Регистриран на: 20.07.2005
Местоположение: Пловдив

Мнение от vase F1 » 29 Сеп 2006, 13:26

Някой от форума бяха правили сравнение
Две коли с едни и същи мотори сток, едната с ляти джанти 17
другата с стоманени стандартни и по тясни,
и тази със стоманените е победила чуствително :(
някой ако си спомня тази тема да даде линк ;)
България над всичко
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 607
Регистриран на: 16.03.2006
Кара: бас Барабас

Мнение от Яро » 29 Сеп 2006, 13:45

t0sh написа:ок пак ще подесетя, особено за е30кандидата:
- целия диаметър на гумата не се променя - повече няма да го повтарям
- фабрично на врата ми има данни за гуми от 185 до 225 размер, така че за непредвидени широчини можеш да говориш ако слагам 255 примерно (което ще търка пък отделно ;))

оттук нататък, въпроса за джантата е че няма значение, само се губи може би не повече от 2% поради разликата 205 до 225 ГУМА, но не ДЖАНТА !!!

Колега, ти правиш ли разлика между диаметър и ширина на гумата? 2 цола разлика са 5 см повече в диаметър. Ти твърдиш, че нямало разлика в диаметрите! Тия 17ки без гуми ли ще ги караш да няма разлика в диаметрите :?:
Друг е въпроса, че 17" джанти имат по голяма контактна повърхност поради по големия радиус, ама теб физиката не те вълнува.
Последна промяна Яро на 29 Сеп 2006, 13:48, променена общо 1 път
Всеки шут в задника - крачка напред!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2184
Регистриран на: 7.08.2006
Местоположение: София / ghetto+
Пол: Мъж
Кара: m52 e36
Мечтае да кара: е38 ;)
Детайли за колата: е36

Мнение от t0sh » 29 Сеп 2006, 13:47

на ДЖАНТАТА да, а гумата да не би да е същата широчина като на 15?
казах целия диаметър на ГУМИТЕ!! независимо отвътре какви джанти си.. ако сложиш каквито трябва де.

вземи прочети малко 205/65 какво е това 65 и дали ще слагаш 225/65 или друго :mhihi: :mhihi:

отделно:
Сега да ви кажа като сложиш 17'' джанти те ще са с по-голям борд (поне от фабричните) и съответно колата ще "ляга" на по-голяма повърхност от земята което като се замислите ще разберете че е по-добре по отношение на динамиката и устойчивостта на пътя

:yes: :yes:

а това за сравнението че били мерили и по-малката гума биела, важи само АКО:
1. и двете гуми са същата ширина (225 примерно)
2. и двата комплекта гуми са чисто нови, и същата марка и вид!!

едва ли теста е бил такъв, така че колкото и теми да изровите...

п.с. не мога да разбера какво спорите за динамика, като ако отвътре ако ще да е 20 цола джанта, а диаметъра и широчината на гумата еднакви по външната обиколка, това как точно се усеща? (като изключиме твърдостта заради нужда от различни налягания)

бай печатар
Аватар
Мнения: 2207
Регистриран на: 26.03.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 525tds-A
Мечтае да кара: Е38 728i

Мнение от NeoPrint » 29 Сеп 2006, 13:53

Е да така може да запазиш диаметъра,но като цяло ще стане по-тежко колелото и от там + увеличеното съпротивление ще се сдобиеш с намален а мощност, увеличен разход и дървена возия-честита гъзария :mhihi:
В замяна получаваш единствено чувствително по-стабилна кола и визия.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2184
Регистриран на: 7.08.2006
Местоположение: София / ghetto+
Пол: Мъж
Кара: m52 e36
Мечтае да кара: е38 ;)
Детайли за колата: е36

Мнение от t0sh » 29 Сеп 2006, 13:58

е не мога да не постна 20 пъти в тази тема... :banghead:

колко е по-тежка една 17 джанта от една 15?? а ако ти намеря марка 15 която е 2 ПЪТИ по-тежка от една 17???

и какво съпротивление точно??? айде обясни ми на 15-ките с 225 гуми и на 17-ките с 225 къде точно се появява това съпротивление? :kuku:

а ако говорите че по принцип 15-ките са с 205, а 17-ките с 225, то идва въпроса:

айде докажете ми, че стъпвайки на по-голяма площ, колата се затормозява? натиска върху единица площ пада, теглото на колата е същото.. искам да видя някой ултра-физик да ми го сметне, с формулите. според мен нещата са на кантар, и не ми се губи времето да смятам глупости, според мен не се усеща изобщо разликата като динамика !

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 607
Регистриран на: 16.03.2006
Кара: бас Барабас

Мнение от Яро » 29 Сеп 2006, 14:00

t0sh написа:н
казах целия диаметър на ГУМИТЕ!! независимо отвътре какви джанти си.. ако сложиш каквито трябва де.

вземи прочети малко 205/65 какво е това 65 и дали ще слагаш 225/65 или друго :mhihi: :mhihi:

Според теб 15" с гума 185/65 и 17" с гума 225/65 са еднакви ли? Аз мисля , че разликата е от поръдъка на 7 см.
Всеки шут в задника - крачка напред!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2184
Регистриран на: 7.08.2006
Местоположение: София / ghetto+
Пол: Мъж
Кара: m52 e36
Мечтае да кара: е38 ;)
Детайли за колата: е36

Мнение от t0sh » 29 Сеп 2006, 14:03

трябва да си достатъчно тъп, за да сложиш 225/65 ако цолажа ти е 185/65 :) казах и подесетвам, АКО сложиш гуми каквито са ти предписани

ето ти цитат от продава:

Джантите са оригинални, произведени в Германия, на обратната им страна пише OZ, стават за Е-36, Е-46 и предполагам с фланци някакви и за Е-34. Гумите са 225/45/17 Good Year Eagle F1,

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 607
Регистриран на: 16.03.2006
Кара: бас Барабас

Мнение от Яро » 29 Сеп 2006, 14:12

t0sh написа:трябва да си достатъчно тъп, за да сложиш 225/65 ако цолажа ти е 185/65 :) .......

В тоя дух на размисли за умен и тъп, пише ли ти на табелката нещо за 17" джанти?
още инфо тука http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 3%F3%EC%E8
Всеки шут в задника - крачка напред!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2184
Регистриран на: 7.08.2006
Местоположение: София / ghetto+
Пол: Мъж
Кара: m52 e36
Мечтае да кара: е38 ;)
Детайли за колата: е36

Мнение от t0sh » 29 Сеп 2006, 14:19

е30кандидат написа:
t0sh написа:трябва да си достатъчно тъп, за да сложиш 225/65 ако цолажа ти е 185/65 :) .......

В тоя дух на размисли за умен и тъп, пише ли ти на табелката нещо за 17" джанти?
още инфо тука http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 3%F3%EC%E8


99% че пише, ще ти го снимам :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4859
Регистриран на: 7.02.2003
Местоположение: София
Кара: на 1,6 бара
Мечтае да кара: 911

Мнение от bmwdriver » 29 Сеп 2006, 23:46

Мисля,че само който е пробвал с 2-та размера джанти,само той знае какво
става със сигурност.Другите твърдения са просто хипотези ;)

Та на въпроса-има разлика и в ускорението,и във возията.С "15-те
мойта кола дава около 0.4-0.5 сек по-добро ускорение до 100 и горе
долу толко по-добро време на 400 м.Пробвано и замервано е нееднократно ;)

Возията също е по-твърда,но смея да твърдя доста по-комфортна от
други коли със стандартни окачвания и джанти.
'91 Е36 32?i 24V- тия с детските болести и многото екстри 8)
Изображение
Driver's Racing Team
KBDremap

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2184
Регистриран на: 7.08.2006
Местоположение: София / ghetto+
Пол: Мъж
Кара: m52 e36
Мечтае да кара: е38 ;)
Детайли за колата: е36

Мнение от t0sh » 01 Окт 2006, 3:05

bmwdriver написа:Мисля,че само който е пробвал с 2-та размера джанти,само той знае какво
става със сигурност.Другите твърдения са просто хипотези ;)

Та на въпроса-има разлика и в ускорението,и във возията.С "15-те
мойта кола дава около 0.4-0.5 сек по-добро ускорение до 100 и горе
долу толко по-добро време на 400 м.Пробвано и замервано е нееднократно ;)

Возията също е по-твърда,но смея да твърдя доста по-комфортна от
други коли със стандартни окачвания и джанти.


и това _без_ да променяш външния диаметър на _гумата_ ?? вероятно си я попроменил... хм?

на темата за лепенката вратата ще кача утре снимка, имам за 17 джанти данни фабрично ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Мнение от turbo » 01 Окт 2006, 10:33

Момчета, стига сте се дърпали. Нема смисъл. Всеки си решава с какво да си карка колицата. А пък хората са си поиграли да ви направят СЪВСЕМ безплатен калкулатор http://www.avtogumi.com/ , за да си смятате нещата до милиметър. Аре със здраве! :D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 17.01.2006

Мнение от NS325TDS » 01 Окт 2006, 11:17

С по високи гуми си струва да се сложи на дизелите ...
Така ще дигнем малко скороста и ще компенсираме недостига на 1000 оборота от бензинките ... А въртящия момент така и така си го има -обороти не достигат ... :lol:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2184
Регистриран на: 7.08.2006
Местоположение: София / ghetto+
Пол: Мъж
Кара: m52 e36
Мечтае да кара: е38 ;)
Детайли за колата: е36

Мнение от t0sh » 01 Окт 2006, 16:55

е30кандидат написа:
t0sh написа:трябва да си достатъчно тъп, за да сложиш 225/65 ако цолажа ти е 185/65 :) .......

В тоя дух на размисли за умен и тъп, пише ли ти на табелката нещо за 17" джанти?



ето ви и снимка какво е предписано, мисля съвсем ясно се виждат размерите от 185/65/R15 до 235/40/ZR17

ИзображениеИзображение

бмвдрайвър, ти какъв размер 17-ки сложи, не каза?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2381
Регистриран на: 24.07.2006
Местоположение: 02..., +3592...
Пол: Мъж
Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
Мечтае да кара: още по-бавно
Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD

Мнение от Владо » 01 Окт 2006, 17:12

Даже диаметъра на гумите със 17-ките е със 7мм по-малък от 205/60/15 :!:

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook