Как да сменя вътрешен шарнирен болт на Е36

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Как да сменя вътрешен шарнирен болт на Е36

Мнение от metodi80 » 12 Апр 2015, 23:38

alexcivic написа:....че става даже и демпферен шарнир по бай-Ганьовския съм набивал и 3-4 години нищо му няма ...

Това не го вярвам и ще го повярвам само ако го видя !
Как ги набивате тия демферни шарнири с чука ....като от долу има метална пластина , която само като помирише чука и се е изкривила и е станала на ......
За усилените също малко не мога си ги представя нещата , въпрек и че там по е възможно , понеже устройството на шарнира е друго .... ама пък в центъра му е капачката , като удариш в/у нея , направо до там е движението на ябълката вътре ..... Можеби с дорник , който ляга на външната окръжност на шарнира и да се бие по дорника , би могло да се получи нещо като набиване , ама пак ми е теоритична тази постановка с чука ....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 322
Регистриран на: 28.12.2008
Местоположение: Панагюрище
Пол: Мъж
Кара: на дядо си е30ската
Мечтае да кара: подводница с шпер

Re: Как да сменя вътрешен шарнирен болт на Е36

Мнение от Войводата » 12 Апр 2015, 23:54

За демпферния се прави дорник с прорез и ламаринката влиза там за да не се нарани при набиването. Иначе за усилените взема се една тръба ф63 дебелостенна да е дълга около 200мм една дебела планка 200 на 200 мм се заварява отдолу, правиш си един дорник да ляга по външната периферия. Слагаш си носача върху тръбата слагаш шарнира, дорника удряш с по малак чук колкото да поведе правилно, после удряш 2 пъти с 12кг чук и влиза като зет у баба си :mhihi:

П.С каруцарска история е да, но е факт че става и съм сигурен че много съфорумци са го правили но се спотайват :mhihi:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 779
Регистриран на: 10.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 413
Мечтае да кара: 628CSI

Re: Как да сменя вътрешен шарнирен болт на Е36

Мнение от Haddess » 13 Апр 2015, 10:51

metodi80 написа:
alexcivic написа:....че става даже и демпферен шарнир по бай-Ганьовския съм набивал и 3-4 години нищо му няма ...

Това не го вярвам и ще го повярвам само ако го видя !
Как ги набивате тия демферни шарнири с чука ....като от долу има метална пластина , която само като помирише чука и се е изкривила и е станала на ......
За усилените също малко не мога си ги представя нещата , въпрек и че там по е възможно , понеже устройството на шарнира е друго .... ама пък в центъра му е капачката , като удариш в/у нея , направо до там е движението на ябълката вътре ..... Можеби с дорник , който ляга на външната окръжност на шарнира и да се бие по дорника , би могло да се получи нещо като набиване , ама пак ми е теоритична тази постановка с чука ....


Със подходящ камък за гедоре,който ляга добре на шарнира по крайщата мисля 30 или 32, на 3 то е36 сменям шарнирите така с усилени и проблем нямат като патувам много колата не седи пред блока :conf: :bchug:
Иначе демпферните демонтирам с чук,секач махам демпфера и бой :mhihi:

Войводата написа:За демпферния се прави дорник с прорез и ламаринката влиза там за да не се нарани при набиването. Иначе за усилените взема се една тръба ф63 дебелостенна да е дълга около 200мм една дебела планка 200 на 200 мм се заварява отдолу, правиш си един дорник да ляга по външната периферия. Слагаш си носача върху тръбата слагаш шарнира, дорника удряш с по малак чук колкото да поведе правилно, после удряш 2 пъти с 12кг чук и влиза като зет у баба си :mhihi:

П.С каруцарска история е да, но е факт че става и съм сигурен че много съфорумци са го правили но се спотайват :mhihi:


Няма да си кажат! :mhihi: Срамно е ! :mhihi:

Изображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 132
Регистриран на: 13.07.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: ибрахим
Мечтае да кара: е36-ца с предно :)
Детайли за колата: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 4#p4004524

Re: Как да сменя вътрешен шарнирен болт на Е36

Мнение от alexcivic » 13 Апр 2015, 19:03

Абе който си го може,си го може :mrgreen: които нимое да си плаща някой друг да маа с чука.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 289
Регистриран на: 27.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: напред с вратите
Мечтае да кара: M3

Re: Как да сменя вътрешен шарнирен болт на Е36

Мнение от Angelov91 » 13 Апр 2015, 20:24

да бее и аз тръгнах да бия с чука :lol: след 5 мин ми писна и ги занесох да ми ги избият на преса оставих 30 лв и си ги взех след 1 час и са ми е мирна главата :D
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Как да сменя вътрешен шарнирен болт на Е36

Мнение от metodi80 » 14 Апр 2015, 1:20

Войводата написа:За демпферния се прави дорник с прорез ....

Да де , то е ясно , както и на пресата пак се ползва такъв дорник , за да може да легне само в/у периферията на шарнира , без да прави натиск в/у металната пластина на демпферния шарнир ..... Ама пак си е изкълчена работа ... биеш по тоя дорник ту от едната , ту от другата страна , шарнира повежда на къде му кеф , донагаждаш го , айде пак с чука .....
Аз и в предния си коментар споменах , че с дорник може да стане работата .....
Но бях останал с впечатление , че коментирате , че набиването става с чука като се бие директно по шарнира (без дорник) .....


Аватар
Мнения: 579
Регистриран на: 21.08.2008
Местоположение: Асеновград
Пол: Мъж
Кара: бавно
Мечтае да кара: e30 m3

Re: Как да сменя вътрешен шарнирен болт на Е36

Мнение от snaiperist0 » 14 Май 2015, 10:30

Haddess написа:Аз действам така, свалям целият носач като в повечето случай вътрешния шарнир превърта и се налага на подемника да го подперам с нещо да се развйе. Подпирам след това носача на менгеме и бой :mhihi: !Новия шарнир набивам с камък за гедоре и пак бой :mhihi:. Това е тествано поне с усилени шарнири :dummy: !


на мен точно това ми се случи и сега сам в чудо , самоче подемника го няма гайката е на 1-2 резби да излезе от вътрешния шарнир , отрязах го отдоло натиснах го с крик и 11 камък 1/2 гедоре (цялата кола се дига) и пак превърта и не излиза тая гайка сега мисля варианти , отворен съм към оферти :mrgreen:
БМВ не е нито най-бързата кола, нито най-луксозната, сигурно не и най-красивата, тя е просто НАЙ-ДОБРАТА!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 779
Регистриран на: 10.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 413
Мечтае да кара: 628CSI

Re: Как да сменя вътрешен шарнирен болт на Е36

Мнение от Haddess » 14 Май 2015, 13:08

Хвани то внимателно с чираци и развивай, ако нямаш клещи и яко стисакане :mhihi: При 2 варянт има шанс да смачкаш резбите :dummy:
Изображение

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook