M52B25 vs M52B28 разлики

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 821
Регистриран на: 16.02.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e92 M3 LCI / g30 530d xdrive
Мечтае да кара: всички модели на BMW M GmbH

Re: M52B25 vs M52B28 разлики

Мнение от Vanqu1sh » 07 Яну 2015, 20:59

Jang1r написа:В този ред на мисли блок от м52ту плъг енд плей ли е на м52

м52ту е с 2 ваноса и не става.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 508
Регистриран на: 9.07.2006
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: го на ножки
Мечтае да кара: на 50ст бензина.

Re: M52B25 vs M52B28 разлики

Мнение от Jang1r » 07 Яну 2015, 22:46

ogata написа:Е, ако е никасилов, без ризи какво може да му стане ?

Да падне никасила :mhihi:
Изображение

Vanqu1sh написа:м52ту е с 2 ваноса и не става.

Знам,че е двоен ванус,долницата със сигурност пасва,но не знам за тиквата.Т.е умрял никасилов м52 само с м50 или ако по някакво чудо се намери алусилов м52 блок може да се подмени? :dunno:
BMW e36 318TDS Touring
BMW e36 318iS Sedan with m52b25-SOLD
Opel Vectra B X16XEL

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 66
Регистриран на: 8.06.2014
Пол: Мъж

Re: M52B25 vs M52B28 разлики

Мнение от Z.Nikolov » 08 Яну 2015, 21:30

[attachment=0]wp_ss_20150108_0002.png[/attachment]

Европа!
2,3 - 2,5 - 2,8
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: M52B25 vs M52B28 разлики

Мнение от maxpower » 08 Яну 2015, 22:49

Z.Nikolov написа:
wp_ss_20150108_0002.png


Европа!
2,3 - 2,5 - 2,8

:OT: Само не разбрах на кое викаш 2,3? На това, че модела е 323 ли? Ама пък си и вярваш даже.
За Тайван е правено някакво изчадие поради някаква пирчина, това сигурно трябва да е 324i :mhihi:
M52TUB24 2,394 cc (146 cu in) 135 kW (181 hp) @ 5800 240 N·m (180 lb·ft) @ 3600 72 mm (2.8 in) 84 mm (3.3 in)
По темата:
Компресионна височна на буталата:
м52б28 31,82 mm
m52b25 32,7 mm с колянов вал от 2,8 правят прилично сгъстена 2,8ца
m50b25 vanos 32,55 mm
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: M52B25 vs M52B28 разлики

Мнение от M10 » 09 Яну 2015, 20:57

е30 316 1,6 ли е или е21 315 е 1,5 (първото е 1,8, второто е 1,6 :lol: )

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6155
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: M52B25 vs M52B28 разлики

Мнение от ares2 » 10 Яну 2015, 16:03

ако евентуално падне никасила какво става? слагаш ризи? или блок от М50? пасва ли 1:1?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: M52B25 vs M52B28 разлики

Мнение от maxpower » 11 Яну 2015, 10:07

ares2 написа:ако евентуално падне никасила какво става? слагаш ризи? или блок от М50? пасва ли 1:1?

По принцип знам, че може да се възстановява никасилоото покритие, защото господата от офф роуд форума го правят на цилиндрите на кросарките, само дето не мисля, че това ще е иконовмически оправдано точно за м52 блок. Варианта е м52 блок със стоманени ризи, които се правят от Март 98г до края на еднованосовите м52 или чугун(или такива сменение по гаранция). При чугунените единствената особеност е, че на без ваносовите не се разпробити за монтаж на детонационни сензори, което лесно може да се направи. Отснотно метални ризи на никасилов блок- може ама рискува ли ти се да наринеш някоколко стотин лева(според мен няма да е под 400-500лв) + още една торба с пари за един истински основен ремонт и да го мислиш тоя блок дали ще издържи, защото за да му сложиш ризите трябва бая да разширят цилиндрите.
Лично мнение: Най икономически оправданото според мен е чугунен блок.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6155
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: M52B25 vs M52B28 разлики

Мнение от ares2 » 11 Яну 2015, 11:10

е да.. имаш право..
а дали са 1:1 например М50Б25 и М52Б25 блоковете? както и Б20 и Б25?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 508
Регистриран на: 9.07.2006
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: го на ножки
Мечтае да кара: на 50ст бензина.

Re: M52B25 vs M52B28 разлики

Мнение от Jang1r » 11 Яну 2015, 17:23

ares2 написа:е да.. имаш право..
а дали са 1:1 например М50Б25 и М52Б25 блоковете? както и Б20 и Б25?

Б20 блок е с 80мм бутала,а б25/б28 са с 84мм.Т.е ако караш м52б25/б28 ти трябва блок от м50б25 или м52б25/б28 със стоманени ризи.
BMW e36 318TDS Touring
BMW e36 318iS Sedan with m52b25-SOLD
Opel Vectra B X16XEL

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6155
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: M52B25 vs M52B28 разлики

Мнение от ares2 » 12 Яну 2015, 9:54

на М52 Б25 и Б28 стоманени ли са ризите фабрично?
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: M52B25 vs M52B28 разлики

Мнение от maxpower » 12 Яну 2015, 10:11

ares2 написа:на М52 Б25 и Б28 стоманени ли са ризите фабрично?

Да има и такива със стоманение ризи фабично(след 98 Март или по стари двигатели със сменени по гаранция блокове какъвото е случая на бум бум), но имат и други разлики като пръскалки в дъното на цилиндъра за буталата, моя даж беше с чупени мотовилки.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6155
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: M52B25 vs M52B28 разлики

Мнение от ares2 » 12 Яну 2015, 12:44

как може да се разбере дали е със стоманена риза?
ако се погледне цилиндъра ще си личи ли как е обработена стоманата и дали ще се различава от никасила на око?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1669
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: M52B25 vs M52B28 разлики

Мнение от host » 12 Яну 2015, 12:51

Steel liners were introduced into production at Week 10 in 1998, i.e. March 1998. Cars built before then will have Nikasil liners; but that is not the same thing as saying that cars sold after then will have steel liners - cars can sit around for a while, and it is the build date that is critical, not the date on which the vehicle is put into service. Contrary to certain information, the engine code change from "S6 3" to "S6 4" did not coincide with the move to steel liners and therefore not all "S6 3" cars are Nikasil. Whilst it is probably safe to assume that any car sold during 1999 or later is safe from the Nikasil issue, my advice (to be on the safe side) has to be to be very wary of any M52 and check the block material with BMW before buying it.

Also affected are the 7-series with the M52 and M60 engines, and the 8-series with the M60 engine. The Z8 with the M52 engine is not affected as all these cars received the "American" iron block (because they were built in the USA).

__________________

Виж номера на мотора и тракни един телефон до ДаруКар или друг дилър дали няма да ти кажат?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: M52B25 vs M52B28 разлики

Мнение от maxpower » 12 Яну 2015, 14:07

ares2 написа:как може да се разбере дали е със стоманена риза?
ако се погледне цилиндъра ще си личи ли как е обработена стоманата и дали ще се различава от никасила на око?

Ако главата е свалена взимаш магнит и го слагаш на стената на цилиндъра и трябва да хване. Отгоре, където ляга главата ако се вгледаш много внимателно можеш да видиш прехода на ризата и блока. Външно моя по нищо не се различваше от по стария ми никасилов м52.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6155
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: M52B25 vs M52B28 разлики

Мнение от ares2 » 12 Яну 2015, 15:36

а има ли години на производство ? например ерата на 96' дали са с никасил?
ще гледам един блок скоро и се опитвам да разбера от какво е
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook