Комфортно окачване
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
43 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- edimen
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 229
- Регистриран на: 24.09.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 3 литра.. компот
Re: Комфортно окачване
С Eibach Pro-kit пружини и комфортно возия, мне! За комфорт и някакво управление, М-тех пружини и амортисьори. Иначе сток амортисьор със сток пружина и си в джаза като возия. Можеш и към някакви по мекички пружини с минимално сваляне до към 20-25мм да се ориентираш и билщайн b4/ b6 примерно. Слагането на powerflex ще подобри управлението и усета на купето, но ще влоши возията и усещането на вибрации от пътя.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Комфортно окачване
georgivar написа:Като сменях моето окачване ме предупредиха да не слагам полиуретан, защото излишно втвърдява возията и ако не караш колата на писта общо взето няма смисъл. .
Лилавите на Пауърфлекс не са за писта.
Колегата не е в България и няма да му излязат толкова евтино, защото ще трябва да вземе Пауърфлекс или от полските в Ибей, но пък като сметнем цената на ремонтите там като сметнем, че никога повече няма да ги сменя може и да се изплатят, ако кара по-дълго колата. Разликата в комфорта само от тампони е пренебрежимо малка.
- SH3M37A
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 190
- Регистриран на: 16.07.2014
- Местоположение: Tullamore
- Пол: Мъж
- Кара: F30 & E46
- Мечтае да кара: Вoeing 787 Dreamliner
Re: Комфортно окачване
georgivar написа:Като сменях моето окачване ме предупредиха да не слагам полиуретан, защото излишно втвърдява возията и ако не караш колата на писта общо взето няма смисъл. Стоковото окачване си е достатъчно за всякаква нормална употреба по улиците. И затова заложих на тампони или оригинални, или лемфьордер.
Полиуретана е по-евтин и издържа по-дълго обаче(колко да е по-дълго като някои от моите не-полиуретанови не бяха сменяни от 16-17 години
Другото много важно са гумите - старите гуми се втвърдяват и не обират толкова неравностите по пътя. Тъй че и в тях си струва да се инвестира, ако не си го правил скоро.
При сменено всичко по окачването и със 17 цолови джанти и гуми (за кратко и 18) нямам никакви оплаквания от комфорта. А изискванията ми бяха горе-долу като твоите.
От към гуми не пестя никога даже съм с високи 195/65/15 май 4 чистак бърсак нови мишелинки сеивар + И резервната е такава даже. Карам ги 1 година грубо и продавам на 80% от цената добавям минимална сума и карам нова гума .
Колата мисля да си я задържа за дълго време ,ако не ме отнесе някои или двигателя не замине .
Чакам 4 чисто нови диска ,нови накладки , спирачни пътища , закрепващите пинове с пружините за ръчната ,жила , сензори , всички датчици по двг са поръчани , водна помпа , ремъци , филтри , кастрола забравих какъв беше (от форума видях ,че го бяхте препоръчали в една от темите ) оптяжни ролки , нов радиатор на климатика ( спука се стария ) филтри купе , задни предпазители на дисковете , лагери , горни втулки и долни (май втулки бяха) масло за скоростната и диференциала , звукоизолация около 5 метра , горни тампони на амортисьорите 4 бр и още нещо имаше но не се сещам .
И остава да уточня само амортисьорите и пружините .
По голямата ,част мисля сам да си ги сменя пред нас другите ,които не са за мен на майстор

Карам сериозно ,много км и искам да ми е наред всичко затова и ви пиша и едно голямо благодаря на всички писали в темата


А и да си призная ми хареса бмв-то въпреки ,че бях много скептичен едно време за тях . Мога да си взема и по нова ,но това си ме радва страшно много

Ще направя ,комромис с тях и ще сложа стокови ,ако се разлопат ще ги сменя тогава с плътни . Само на биалетки и стабилизиращи щанги ще подменя тампоните.
Значи да обобщя :
Амортисьори - bilstein b4 или Boge
Пружини до 40 мм - Стандартна пружина , мека понижаваща пружина , махтрак , ейбах (без про кита ) М-тех
Вече ,което преценя и избера да съчетая .
Благодаря на всички




Поправено

Последна промяна SH3M37A на 09 Яну 2015, 15:52, променена общо 1 път


Е36 - 1998
Е46 - 2003
F30 - 2016
За руснака всичко, което трябва да се прави с гаечен ключ по-малък от номер 24, си е чиста нано-технология!
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Комфортно окачване
От към комфорт най-добре оем амортисьори или подобни и по-твърди, но не рейсърски пружини, като например Eibach от черните. Не е хубаво пружините да са ти меки, влошава доста управлението, а и за мен е некомфортно, особено с такива "неспортни" амортисьори. Стоковите пружини определено са несполучливи - държат ужасно висока стойка и въпреки това, предницата потъва нереално много и при спиране в завой зимата, тежестта отива изцяло отпред, гумите просто губят сцепление и недоазавиват, когато захапят обратно (ако не си се натресъл вече) пък следва рязко презавиване. Другите неща като тампони, шарнири, разпънки и прочие са изцяло по твой избор, но имайки една добра база с амортисьори и пружини, е36 вози много приятно и е относително стабилна кола, много предвидима, особено с по-широк комплект гуми.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Комфортно окачване
На стария седан бях със зелени пружини H&R - взех ги втора ръка, не знам колко сваляха, но на око не повече от 25 - 30 мм. Предните амортисьори бяха Monroe-reflex (газови с 3 год. гаранция), задните амортисьори бяха Sachs, на предните носачи бях с плътни тампони.
Преди това си бях правил разни експерименти с окачването, но от тази комбинация бях супер доволен във всяко едно отношение - стойка на колата + поведение на пътя при всякакви скорости и настилки
Колата след това я продадох на един приятел и той все още я кара с това окачване и няма никакви оплаквания.
Преди това си бях правил разни експерименти с окачването, но от тази комбинация бях супер доволен във всяко едно отношение - стойка на колата + поведение на пътя при всякакви скорости и настилки

Колата след това я продадох на един приятел и той все още я кара с това окачване и няма никакви оплаквания.
- Татко, това е новият ми приятел. Той е влогър, трейдър, маркетинг гуру и инфлуенсър...
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин?
- Абе дъще, абе дали няма как да се съберете пак с онзи циганин?

- edimen
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 229
- Регистриран на: 24.09.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 3 литра.. компот
Re: Комфортно окачване
Колега Eibach Pro kit хич не е мека пружина, това си е рейсърска пружина, това което Eibach прави за street е Sportline, обаче те свалят доста! Ако искаш поне някакъв комфорт H&R comfort е по-добрия избор. H&R + нормални амотрисьори, колата вози доста приятно! Мога да ти кажа, че с boge и H&R, колата придобива доста приятно поведение, стегнато но не твърдо не скачаш като малумен по неравностите, дори колата се усеща като повечето по-нови хечбеци/ седани, това обаче съм го тествал като предните амортесори са били на кони, а задните boge. На нормален амортисьор хода от -40мм не е най-приятното нещо.
- SH3M37A
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 190
- Регистриран на: 16.07.2014
- Местоположение: Tullamore
- Пол: Мъж
- Кара: F30 & E46
- Мечтае да кара: Вoeing 787 Dreamliner
Re: Комфортно окачване
Значи H&R комфорт пружина ,нормална пружина ,понижаваща такава до 4 мм + боге е варианта . А понижаващи амортисьори + H&R комфорт пружина ? Такъв вариант има ли за комфорт ? Понеже когато гледах видях ,че има понижаващи амортисьори ,само не знам дали изобщо са комфортни ...


Е36 - 1998
Е46 - 2003
F30 - 2016
За руснака всичко, което трябва да се прави с гаечен ключ по-малък от номер 24, си е чиста нано-технология!
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Комфортно окачване
edimen написа:Колега Eibach Pro kit хич не е мека пружина, това си е рейсърска пружина, това което Eibach прави за street е Sportline, обаче те свалят доста! Ако искаш поне някакъв комфорт H&R comfort е по-добрия избор. H&R + нормални амотрисьори, колата вози доста приятно! Мога да ти кажа, че с boge и H&R, колата придобива доста приятно поведение, стегнато но не твърдо не скачаш като малумен по неравностите, дори колата се усеща като повечето по-нови хечбеци/ седани, това обаче съм го тествал като предните амортесори са били на кони, а задните boge. На нормален амортисьор хода от -40мм не е най-приятното нещо.
Да Eibach Pro имах предвид, че не са рейсърски и са правилен избор, ако се търси комфорт за всекидневна кола. Добре ги знам как возят, защото карам с такъв Pro Kit на заводските амортисьори (които са ми перфектни) от около 3 години, а преди бях с едни мекици на AP, които правеха колата да вози като лодка. Така, че със стрийт версиите на водещите марки не може да се сбърка.
https://www.youtube.com/watch?v=GRu8OyjAYf8
- SH3M37A
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 190
- Регистриран на: 16.07.2014
- Местоположение: Tullamore
- Пол: Мъж
- Кара: F30 & E46
- Мечтае да кара: Вoeing 787 Dreamliner
Re: Комфортно окачване
Да вдигна малко темата 
Общо взето смених цялото предно окачване всеки един шарнир , тампон абе всичко с две думи (сток) Пауър флекса ще ми излезе солен ,ако напъна нещата ,затова първо ще си набавя 2-ро окачване ще го направя с плътните тампони за да мога ,когато се разлопа това да смъквам и слагам
По окачването е бомба ,но само отпред за сега ,че времето за ремонтите ми е ограничено ,а и времето не е никак благосклонно към начинаещите майстори отвън под открито небе.
Само останаха тампоните на амортисьора отгоре ,амортисьора и пружината. Двигателя е измит , сменени маркучи на картерните газове с клапана , интейка ( бях писал тема за него ) Остава да му сменя масло и филтър и това е по предната част на колата
След 8-ми ,ако времето прецени да се оправи ще продължа със задницата ,която май ще е най голямото предизвикателство ( за мен ) от предницата.
След смяната на доста чаркалаци отпред мога да заключа ,че автомобила стана много приятен за каране , супер чувствителен волан , не усещам всякакви неравности по пътя и започна да се приближава малко до бмв-то ,което карах във Бг.
Всичко по предницата успяхме да сменим с баща ми дано е същото положение и отзад ,но малко съмнително .
Финалното заключение ще го направя след ,като сменя и окачването отзад ,но проблема не е бил в амортисьорите ами в другите компоненти !!! Всичко отдолу беше премахвано със шлайфа ,че нямаше развиване .....
Влюбвам се още повече с всеки навъртян км-ър
Може би след ,като отстраня всички проблеми ще наблегна малко на визия ,че инак трябва да се изместя в офроуд форума

Общо взето смених цялото предно окачване всеки един шарнир , тампон абе всичко с две думи (сток) Пауър флекса ще ми излезе солен ,ако напъна нещата ,затова първо ще си набавя 2-ро окачване ще го направя с плътните тампони за да мога ,когато се разлопа това да смъквам и слагам

По окачването е бомба ,но само отпред за сега ,че времето за ремонтите ми е ограничено ,а и времето не е никак благосклонно към начинаещите майстори отвън под открито небе.
Само останаха тампоните на амортисьора отгоре ,амортисьора и пружината. Двигателя е измит , сменени маркучи на картерните газове с клапана , интейка ( бях писал тема за него ) Остава да му сменя масло и филтър и това е по предната част на колата

След 8-ми ,ако времето прецени да се оправи ще продължа със задницата ,която май ще е най голямото предизвикателство ( за мен ) от предницата.
След смяната на доста чаркалаци отпред мога да заключа ,че автомобила стана много приятен за каране , супер чувствителен волан , не усещам всякакви неравности по пътя и започна да се приближава малко до бмв-то ,което карах във Бг.
Всичко по предницата успяхме да сменим с баща ми дано е същото положение и отзад ,но малко съмнително .
Финалното заключение ще го направя след ,като сменя и окачването отзад ,но проблема не е бил в амортисьорите ами в другите компоненти !!! Всичко отдолу беше премахвано със шлайфа ,че нямаше развиване .....
Влюбвам се още повече с всеки навъртян км-ър

Може би след ,като отстраня всички проблеми ще наблегна малко на визия ,че инак трябва да се изместя в офроуд форума



Е36 - 1998
Е46 - 2003
F30 - 2016
За руснака всичко, което трябва да се прави с гаечен ключ по-малък от номер 24, си е чиста нано-технология!
- Wolf4
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 456
- Регистриран на: 23.02.2007
- Местоположение: Еindhoven
- Пол: Мъж
- Кара: e36 325i
- Мечтае да кара: M-ка, кво друго?
Re: Комфортно окачване
Колеги, зададох този въпрос в подфорум тунинг, но никой не ми отговори, затова ще опитам тук. Искам да попитам запознатите дали е възможно да поставя спортно регулируемо окачване (ново) което е произведено за е36 325 купе на е36 320 седан. Намерих подходящо и не бих искал да го пропусна, ако разбира се може да се монтира. Благодаря ви предварително
Are you M enough...?!
- ///Mechov
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 780
- Регистриран на: 4.04.2009
- Местоположение: Лом
- Пол: Мъж
- Кара: кУлУлО
Re: Комфортно окачване
Че защо да не можеш
- edimen
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 229
- Регистриран на: 24.09.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 3 литра.. компот
Re: Комфортно окачване
Wolf4 написа:Колеги, зададох този въпрос в подфорум тунинг, но никой не ми отговори, затова ще опитам тук. Искам да попитам запознатите дали е възможно да поставя спортно регулируемо окачване (ново) което е произведено за е36 325 купе на е36 320 седан. Намерих подходящо и не бих искал да го пропусна, ако разбира се може да се монтира. Благодаря ви предварително
Много културно се изразяваш, чак ми е странно


- Wolf4
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 456
- Регистриран на: 23.02.2007
- Местоположение: Еindhoven
- Пол: Мъж
- Кара: e36 325i
- Мечтае да кара: M-ка, кво друго?
- SH3M37A
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 190
- Регистриран на: 16.07.2014
- Местоположение: Tullamore
- Пол: Мъж
- Кара: F30 & E46
- Мечтае да кара: Вoeing 787 Dreamliner
Re: Комфортно окачване
edimen написа:Wolf4 написа:Колеги, зададох този въпрос в подфорум тунинг, но никой не ми отговори, затова ще опитам тук. Искам да попитам запознатите дали е възможно да поставя спортно регулируемо окачване (ново) което е произведено за е36 325 купе на е36 320 седан. Намерих подходящо и не бих искал да го пропусна, ако разбира се може да се монтира. Благодаря ви предварително
Много културно се изразяваш, чак ми е странноСлагай смело, няма да имаш проблеми
Нямаше ли някаква разлика между седан и купе ? Или разликата беше при компакта ?


Е36 - 1998
Е46 - 2003
F30 - 2016
За руснака всичко, което трябва да се прави с гаечен ключ по-малък от номер 24, си е чиста нано-технология!
43 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани