Клапан парно Е36 - дали може да се подобри?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
37 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- raptorxbg
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 387
- Регистриран на: 29.11.2009
- Пол: Мъж
- Кара: ше BMW E36 318tds Touring
- Мечтае да кара: BMW E26
- Детайли за колата: Бавно комби с черни облаци
Re: Клапан парно Е36 - дали може да се подобри?
То и аз съм с дигиталка, ама на място духа хладно, чак като дам газ започва да се усеща топлина. Можеш ли да огледаш около двигателя дали при теб я има въпросната помпа, ето снимка от гугъл как изглежда http://www.rallylights.com/media/catalo ... 6526_1.jpg и ако я има да ни кажеш къде точно я намираш.
- denises26
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 209
- Регистриран на: 2.07.2009
- Местоположение: Кърджали
- Пол: Мъж
- Кара: 728
- Мечтае да кара: Алпина
Re: Клапан парно Е36 - дали може да се подобри?
На мен тази помпичка ми прилича на същата, която при Е34 и Е39 си я има оригинално и седи до клапана на парното. Къде обаче се монтира при Е36 и дали върти постоянно 

- raptorxbg
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 387
- Регистриран на: 29.11.2009
- Пол: Мъж
- Кара: ше BMW E36 318tds Touring
- Мечтае да кара: BMW E26
- Детайли за колата: Бавно комби с черни облаци
Re: Клапан парно Е36 - дали може да се подобри?
И аз това се чудя, преди малко ходих да огледам колата, но не видях нищо подобно, а и като знам, че моята е дошла от Италия се съмнявам да е монтирана. Може би ако има колеги с коли от Германия или някоя северна държава ще кажат къде точно се монтира.
- Shider
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 13.11.2006
- Местоположение: Варна
- Детайли за колата: touring 318tds
Re: Клапан парно Е36 - дали може да се подобри?
raptorxbg написа:... Можеш ли да огледаш около двигателя дали при теб я има въпросната помпа, ето снимка от гугъл как изглежда http://www.rallylights.com/media/catalo ... 6526_1.jpg и ако я има да ни кажеш къде точно я намираш.
Ако въпросът е към мен - не, нямам такава помпа.
- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Клапан парно Е36 - дали може да се подобри?
може и да го е имало..
варианта е от Е39 да се преправи..
махат се клапаните и готово.. но .. е малко грубо..
а и там горят и трудно се намира читава..
сменил съм 3 и няма оправия с това..
нова е колкото комплект хубави гуми..
варианта е от Е39 да се преправи..
махат се клапаните и готово.. но .. е малко грубо..
а и там горят и трудно се намира читава..
сменил съм 3 и няма оправия с това..
нова е колкото комплект хубави гуми..
- raptorxbg
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 387
- Регистриран на: 29.11.2009
- Пол: Мъж
- Кара: ше BMW E36 318tds Touring
- Мечтае да кара: BMW E26
- Детайли за колата: Бавно комби с черни облаци
Re: Клапан парно Е36 - дали може да се подобри?
А какво управлява помпата, към нея има ли някаква допълнителна електроника или щом се даде на контакт тръгва и тя?
Иначе днес се возих в една 320 и собственика твърдеше, че на място също парното е слабо... явно наистина при тия коли или мръзнеш или вътре е като в сауна
Иначе днес се возих в една 320 и собственика твърдеше, че на място също парното е слабо... явно наистина при тия коли или мръзнеш или вътре е като в сауна

- denises26
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 209
- Регистриран на: 2.07.2009
- Местоположение: Кърджали
- Пол: Мъж
- Кара: 728
- Мечтае да кара: Алпина
Re: Клапан парно Е36 - дали може да се подобри?
Аз смятам да взема една помпичка и да я вържа да се пуска, като е на топло врътката (с парно съм) и е на контакт. 

- ShibinG
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 542
- Регистриран на: 25.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39tdsA "97
- Мечтае да кара: c63amg
Re: Клапан парно Е36 - дали може да се подобри?
и при мен на 18ката тдс парното е между никакво и леко хладко.. всичко съм сменил освен клапана и мисля че там е проблема , не е проблема в дизела , имам и е39 тдс там прави баня вътре
6>4
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Клапан парно Е36 - дали може да се подобри?
raptorxbg написа:Иначе днес се возих в една 320 и собственика твърдеше, че на място също парното е слабо... явно наистина при тия коли или мръзнеш или вътре е като в сауна
Парното, особено с дигиталното управление е повече от добро, независимо дали си в движение или на място. Както се казва - проблема е в твоя телевизор.
- Shider
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 13.11.2006
- Местоположение: Варна
- Детайли за колата: touring 318tds
Re: Клапан парно Е36 - дали може да се подобри?
Привет, момчета!
Тези със слабото парно на празен ход дали си оправиха проблемите?
Да докладвам какво ми се случи от последното ми включване по тази тема (м. ноември) до сега:
Понеже ми се тотализира двигателя (1,8 тдс), го смених с друг такъв преди месец. Всичко си стана както трябва, но и аз забелязах този гаден ефект да ми се намаля вентилатора на климатроника и да започва да духа хладно при празен ход. Само малко даване на газ, т.е. обороти малко над 1500/мин и веднага топлото си идваше. Малко мислене ми трябваше, че всичко по охладителната система си е както преди, с изключение на водната помпа, която си дойде с новия (стар) двигател. И ето снимки на двете помпи - тази, която изкарах с ламаринена турбинка; и тази, която си беше на стария двигател, с щампа БМВ, пластмасова перка, и по спомен сменяна от предния собственик с оригинална (тук той може да потвърди, или отрече, ако прочете - от форума е).


Разликата е очевадна. Ламаринената е супер нефелна със седем лопатки, докато оригиналната е с десет и си е доста по-масивна и плътна...
И ефекта се усети веднага - парното пак си тръгва, когато стрелката на температурата започне да излиза от синия сектор, но вече не намаля, като дизела си трака на празен ход - чакам по светофари примерно...
Явно дебита при ниски обороти не е достатъчен при смотани водни помпи, били те и с метални турбинки...
Успех и на другите дерзаещи!
П.п. И все пак си мисля отново да си сменя помпата профилактично в близко бъдеще - тази (въпреки видимо доброто си състояние и дори супер еластичния все още уплътнителен о-ринг, е работила вече някоя и друга година и поне при мене около 25х.км.) я сложих сякаш повече да се уверя, че нямам проблем с охладителната система, а само с кофти водна помпа...
Тези със слабото парно на празен ход дали си оправиха проблемите?
Да докладвам какво ми се случи от последното ми включване по тази тема (м. ноември) до сега:
Понеже ми се тотализира двигателя (1,8 тдс), го смених с друг такъв преди месец. Всичко си стана както трябва, но и аз забелязах този гаден ефект да ми се намаля вентилатора на климатроника и да започва да духа хладно при празен ход. Само малко даване на газ, т.е. обороти малко над 1500/мин и веднага топлото си идваше. Малко мислене ми трябваше, че всичко по охладителната система си е както преди, с изключение на водната помпа, която си дойде с новия (стар) двигател. И ето снимки на двете помпи - тази, която изкарах с ламаринена турбинка; и тази, която си беше на стария двигател, с щампа БМВ, пластмасова перка, и по спомен сменяна от предния собственик с оригинална (тук той може да потвърди, или отрече, ако прочете - от форума е).


Разликата е очевадна. Ламаринената е супер нефелна със седем лопатки, докато оригиналната е с десет и си е доста по-масивна и плътна...
И ефекта се усети веднага - парното пак си тръгва, когато стрелката на температурата започне да излиза от синия сектор, но вече не намаля, като дизела си трака на празен ход - чакам по светофари примерно...
Явно дебита при ниски обороти не е достатъчен при смотани водни помпи, били те и с метални турбинки...

Успех и на другите дерзаещи!
П.п. И все пак си мисля отново да си сменя помпата профилактично в близко бъдеще - тази (въпреки видимо доброто си състояние и дори супер еластичния все още уплътнителен о-ринг, е работила вече някоя и друга година и поне при мене около 25х.км.) я сложих сякаш повече да се уверя, че нямам проблем с охладителната система, а само с кофти водна помпа...

Последна промяна Shider на 11 Фев 2015, 23:26, променена общо 1 път
- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Клапан парно Е36 - дали може да се подобри?
Проблема с парното на празен ход идва от въздушен джоб или по-вероятно от загуба на циркулация. Понеже първото се проверява лесно, причините за второто са винаги причинени от неизправен елемент от охл. система - например течащ/изпускащ радиатор, неизправна водна помпа/термостат/капачка.
Последна промяна b00st на 11 Фев 2015, 23:29, променена общо 1 път
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Клапан парно Е36 - дали може да се подобри?
При мен помпата няма отношение към проблема с липсата на добро парно на празен ход. Първото нещо, което направих бе да я сменя с нова оригинална (БМВ) и промяна нямаше никаква.
Ако при теб се е оправило значи проблема с повече от една причина.
Ако при теб се е оправило значи проблема с повече от една причина.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Клапан парно Е36 - дали може да се подобри?
Факт е, че парното на празен ход е малко по-слабо от колкото да речем на повече от 1000-1200 оборота и нагоре.... Каквото и да е сменено просто си е факт. Оригинална помпа, метална турбинка - все едно и също е било при мен.



Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Shider
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: 13.11.2006
- Местоположение: Варна
- Детайли за колата: touring 318tds
Re: Клапан парно Е36 - дали може да се подобри?
При мен причината се вижда и разликата с едната и другата помпа е много силно осезаема. Надявам се да нямам повече ядове (все пак я наблюдавам едва от днес).
Следващото, което и аз бих прегледал са ел.клапаните на парното, но и ти си се заиграл сериозно с тях.
Ако и за тях съм сигурен, че са ок, вече бих се замислил дали по някаква причина не прави въздушна възглавница и при празен ход и малка циркулация да се проявява точно със слабо парно... Дано да не е сериозен проблем, въпреки че като се зачетох, доста хора си карат отдавна така колите...
Следващото, което и аз бих прегледал са ел.клапаните на парното, но и ти си се заиграл сериозно с тях.
Ако и за тях съм сигурен, че са ок, вече бих се замислил дали по някаква причина не прави въздушна възглавница и при празен ход и малка циркулация да се проявява точно със слабо парно... Дано да не е сериозен проблем, въпреки че като се зачетох, доста хора си карат отдавна така колите...
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Клапан парно Е36 - дали може да се подобри?
Дизела няма проблем с обезвъздушаването. При мен водната помпа е както казах наред, термостата също и клапаните отварях и изглеждаха съвсем здрави и чисти.
Напоследък се замислих за виското. При първото палене завърта яко и много трудно го спирам. След като съм го спрял веднъж вече втория път го спирам лесно. Тия дни обаче се заслушвам и понякога се чува, дори и в тоя студ което сигурно не е добре. От друга страна пък ако е зацепено би трябвало да товари мотора и да загрява лесно, а той загрява доста трудно. Като се спускам от нас към центъра при тия температури отнема около 10км да иде на средата.. За сега съм приел, че компакта бидейки половин кола си има слабо парно на празен ход.
Напоследък се замислих за виското. При първото палене завърта яко и много трудно го спирам. След като съм го спрял веднъж вече втория път го спирам лесно. Тия дни обаче се заслушвам и понякога се чува, дори и в тоя студ което сигурно не е добре. От друга страна пък ако е зацепено би трябвало да товари мотора и да загрява лесно, а той загрява доста трудно. Като се спускам от нас към центъра при тия температури отнема около 10км да иде на средата.. За сега съм приел, че компакта бидейки половин кола си има слабо парно на празен ход.

37 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани