М52В28 Огромен разход на масло

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 11.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i

Re: М52В28 Огромен разход на масло

Мнение от Joro_Paveto » 11 Ное 2013, 21:27

maxpower написа:Отностно закъснението на смукателния вал, вариантите са няколко- или леко разтенгата верига, или някой ги е презацепвал. Знам, че някои двигатели са презацепвани от БМВ защото е имало оплакване от нестабилен празен ход, чрез леко закъснение на смукателния са го оправяли това.

Това е интересно - възможно е моя да е такъв. Ваноса не беше зацепен като отварях капака на главата, което видях, че е правилно. Празния ход на колата е все едно този двигател няма никакви проблеми - работи по-спокойно и от стария ми В20. Показанията както писах на газанализатора също са в норма при работа на празен ход. Обаче вдигнат ли се оборотите на 2000-2500 става страшно.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 139
Регистриран на: 19.06.2007
Местоположение: София-Duesseldorf

Re: М52В28 Огромен разход на масло

Мнение от radosi » 15 Ное 2013, 1:44

Колега виждам че си ентусиаст и до сега си хвърлил не малко труд .. факта обаче е че са ти продали нещо което не става за нищо без сериозни ремонти .. с такива нагари очаквай износване навсякъде .. основният ремонт не му мъда на този двигател ако искаш да си го караш и да ти е кеф .. ако просто искаш да събереш 328и и да я продадеш след 2-3 месеца .. едва ли ще си на сметка след продажбата.

Разберете се с продавача да ти върне паричкит еи ти парчето метал и по живо по здраво .. жалко са десетките часове усилия.

Наистина ми стана гадно като прегледах темата .. това е нелепо да се опитваш да събудиш затиснатият под толкова нагар звяр. Този труд обърнат в работни часа е със сигурност повече като стойност от стойноста на двигателя.

Надявам се всичко да завърши с happy end и да се сдобиеш с Б28 на който да му се кефиш а не да му лежиш отдолу.
Ако тъщата върти дупе, щерка и си заслужава инвестицията ;)
Ако колата си върти задницата значи си заслужава емблемата!

Потребител
Аватар
Мнения: 20
Регистриран на: 25.03.2010
Пол: Мъж
Кара: E 36 320i Coupe `96

Re: М52В28 Огромен разход на масло

Мнение от Barovela » 15 Ное 2013, 2:27

Здравейте колеги, пиша защото тази история ми звучи като "deja vu".
И аз се оказах в абсолютно същата ситуация точно преди два месеца. Уж от доверен човек взех мотора, уж като го палихме и пробвахме нямаше никакъв проблем, но след като смених маслото с 5w40 (при положение, че маслото което източих от двигателя беше като катран) и започнаха проблемите. Не можеше да съдя за разход на масло, просто защото двигателя не издържа дори 10 км преди да стане всичко на манджа (близка среща с клапани и бутала). Още като запалих мотора за пръв път с новото масло се чуваха непрекъснато чукане и тракане - повдигачи, верига, ванус, все е едно бях запалил дизел на 1000+к. Понеже ми беше ясно, че няма да изкара дълго, сметнах че мотора ще издържи дистанцията от около 10км до един доверен сервиз в който щяхме да търсим евентуално проблема за тези шумове, но в крайна сметка и толкова не изкара. Преди този двигател е каран може би със сметана вместо масло, защото имаше достатъчно големи хлабини в обтегача на верига и след рязката смяна на маслото този обтегач си загуби обтяжните свойства и спомогна за прехвърлянето на зъб на веригата, дори при положение че не съм вдигал повече от 2500 оборота заради шумовете които чувах. От там вече стана омагьосан кръг: като отворихме мотора изглеждаше по абсолютно същия начин като твоя, не се виждат метални части; никасиловото покритие беше разрушено в горния край на всички цилиндри; всички клапани ударени; бутала ударени; водачите на клапаните на изпускателните клапани бяха изкривени. Тук беше голямата дилема за мен дали да се занимавам да правя тази кола или да си взема е46 и тепърва да влизам във филма пак със 10+ годишна кола. В крайна сметка реших да я правя, което ми излезе колкото да сложа M-Power мотор, но така или иначе не съжалявам, защото сега мотора е след основен ремонт и при всеки изключвател не треперя какво може да му стане, пък и сега като съм сигурен в мотора може други доработки да му правя. Искам и друго много важно нещо да добавя, това за задръстването на маслените магистрали, заради откъснати парченца гняс е абсолютна истина и при мен ако не бях прехвърлил зъб на веригата, щях със сигурност да затегна коляновия вал, защото като отворихме мотора лагерите на две движения бяха на ръба на заваряване към вала точно заради тапа от мизерията на старото масло. Освен това сегментите бяха с 3-4мм ключ на всички цилиндри, въпреки че никасила беше с минимално отклонение от нормата, за това смятам че и моята също е щяла да гори масло.
Извинявам се за офтопика, но понеже ми е още прясно в съзнанието и искам да споделя опита си, защото смятам, че вече е много трудно да се намерят читави двигатели за трансплантация на нашите автомобили и е добре хората, които се захващат с тази процедура да са наясно с това.
Съветът ми към колегата "Joro_Paveto" е, ако ще се занимаваш да го правиш този двигател и искаш да го караш, със сигурност трябва да измиеш мотора, защото това не е препоръчително, а абсолютно задължително! Няма гаранция дали ще стане достатъчно безопасно със тези промивки и тн, но според мен рискуваш да направиш тапа на някоя маслена магистрала, тук може и да греша защото никога не съм ползвал такива методи. То е ясно че този разход на масло ако не е породен от нещо по-просто, като клапана за картерните газове, ще скочиш на по сериозен ремонт, но поне може да се надяваш да е по-малкото зло и евентуално да се разминеш с гумички на клапани. Защото иначе ако направиш този ремонт вече ще притежаваш непродаваем автомобил на цената на М-Power (с оглед на инвестицията и възвращаемостта от нея).
Проблема е, че когато мотора е в лошо състояние дори да се размине с малкото зло вече доста неща от самия мотор са си за ревизия и не се знае кога и как ще се обадят.
Пожелавам ти успех и късмет !

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 11.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i

Re: М52В28 Огромен разход на масло

Мнение от Joro_Paveto » 17 Ное 2013, 1:45

Понеже се оказа, че не съм изолиран случай с тая утайка и гняз (sludge)(имало и по-тежки случаи на англичанки от моя) утре мисля да стартирам голямото чистене на мотора. Това етсествено няма да помогне на спечените гумички на клапаните и на вероятно износените или спечени маслообиращи сегменти, но ще се пробвам надявайки се, че поне ще намаля разхода на масло до поносими граници до пролетта. И до тогава ще се надавам, че к :censored: а, който СИ набих в гъза с тоя мотор няма да стои вечно надървен и най-важното накрая нама да се изпразни в гъза ми! :banghead: Защото ако това стане ще ми излзне и през слъзните канали на очичките!
Ще има много снимков материал на чистенето, естествено!
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: М52В28 Огромен разход на масло

Мнение от b00st » 17 Ное 2013, 2:24

Баси, кой ли знае тва кога последно е виждало смяна на масло преди тебе.
Успех с ребилда.
Последна промяна b00st на 17 Ное 2013, 6:25, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: М52В28 Огромен разход на масло

Мнение от bum_bum » 17 Ное 2013, 3:16

Joro_Paveto написа:Понеже се оказа, че не съм изолиран случай с тая утайка и гняз (sludge)(имало и по-тежки случаи на англичанки от моя) утре мисля да стартирам голямото чистене на мотора. Това етсествено няма да помогне на спечените гумички на клапаните и на вероятно износените или спечени маслообиращи сегменти, но ще се пробвам надявайки се, че поне ще намаля разхода на масло до поносими граници до пролетта. И до тогава ще се надавам, че к :censored: а, който СИ набих в гъза с тоя мотор няма да стои вечно надървен и най-важното накрая нама да се изпразни в гъза ми! :banghead: Защото ако това стане ще ми излзне и през слъзните канали на очичките!
Ще има много снимков материал на чистенето, естествено!


За мен по-важен остава въпроса кой е уважавания човек от форума от който взе тоя мотор и защо не си го вземе обратно?

Искрено ти съчувствам, защото преди години и аз бях взел един такъв ама в крайна сметка се споразумяхме да си го вземе обратно и да ми даде друг, който за мое щастие излезе доста читав.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 301
Регистриран на: 31.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е39 520i

Re: М52В28 Огромен разход на масло

Мнение от onicks » 17 Ное 2013, 3:47

Леле бате Жоре в какъв филм си забъркал,ако имаш нужда от помощ свиркай,аз не ходя вече в Славия,но това ми е тела 0888295811 или скайп:onicks1959.До 21 съм отпуска. :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 11.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i

Re: М52В28 Огромен разход на масло

Мнение от Joro_Paveto » 17 Ное 2013, 9:59

bum_bum написа:За мен по-важен остава въпроса кой е уважавания човек от форума от който взе тоя мотор и защо не си го вземе обратно?

Искрено ти съчувствам, защото преди години и аз бях взел един такъв ама в крайна сметка се споразумяхме да си го вземе обратно и да ми даде друг, който за мое щастие излезе доста читав.

Все още търсим какво може да се е (съм) объркал при прехвърлянето на мотора и на периферните части от моята 20-ска на 28-цата. Цялата работа е, че всички хора с които той се се консултирал са били на мнение, че мотора или пуши или не и няма как да започне ей така да пуши в моята кола след прехвърлянето, без аз нещо да съм объркал. А в интернет има много много информация за случай на мотори в подобно състояние и там нещата в дългосрочен план завършват по един и същи неприятен начин. Колата донор като е вкрана е била карана два дни с тоя мотор и не е имало проблеми, после мотора е бил запазен за колега с Е38, който в последствие се отказва и така мотора кацна при мен. Не знам дали колегата с Е38-цата го е пробвал.
Все още продавача не е виждал мотора, защото вчера просто ме достраша да го закарам при него поради страха, че може и въобще да не стигна.А и не знам за тия 40-50 км дали един литър масло ще ми стигне и дали няма да ме арестуват за това, което щях да причиня на природата :mhihi: За сега не смятам за коректно да казвам имена защото няма окончателен отговор или решение на въпроса. Но има желание да се стигне до взаимно изгодно решение....
Вчера от продавача, разбрах е имало един б28ТУ, който бил в много по-лошо състояние като (sludge) от моя, но без харча на масло и пушенето. Мотора е бил почистен на ръка отгоре и отдолу, след това му е сипано масло с почистваща добавка и мотора в момента бил ОК. Но не разбрах харчел ли е масло или не след почистването. Аз затова и пуснах темата защото има много колеги с трансплантирани мотори от англичанки и имах подозрението, че повечето мотори оттам са в подобно състояние. За сега почиствам мотора, защото вече не ми останаха варианти къде да търся проблема освен вътре в мотора. Лошото е, че времето минава, аз мога да работя по мотора само два дни в седмицата, а другата седмица изтича техническия преглед на колата и тогава вече нещата ще станат много сложни....а плана беше да мина през КАТ и да направя прегледа с новия талон и законен мотор, а и да си застраховам колата вече като Б28....
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1669
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: М52В28 Огромен разход на масло

Мнение от host » 17 Ное 2013, 10:16

Колега тия лафове "добавка и ново масло.... и вече е 6" за за пред блока с пакет семки в ръка и въобще не се връзвай или надявай, че нещата са толкова прости.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: М52В28 Огромен разход на масло

Мнение от maxpower » 17 Ное 2013, 10:35

Според мене виновника ти новия клапан на вентилацията на картера и 5в40 маслото. Не ,че си сбъркал нещо просто като си го сменил си отприщил това, което се е случило. Честно казано 11 компресия ми се вижда малко(според ръководствата минималната компресия е 10-11). На м52б20 ми показваше 13(италянка), на м52б25 показваше 13,8-14(от германка и вътре мотора свети) мерено с два различни компресомера. Не виждам как почистване на тоя бълвоч вътре ще подобри работата на двигателя. В момента според мене новия клапан и по тънкото масло са напълнили колектора с масло и всичко в цилиндрите плуват в масло. То и затова каквото и да правиш то все ще си пуши докато не изчисти това масло в цилиндрите и генерацията. Дори и да се случи, аз пак бих го върнал тоя двигател само заради ниската компресия и тая гняс вътре дето не се е появила от вчера, а съм сигурен, че ти е продаден за "много читав".
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 11.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i

Re: М52В28 Огромен разход на масло

Мнение от Joro_Paveto » 17 Ное 2013, 10:57

maxpower написа:Според мене виновника ти новия клапан на вентилацията на картера и 5в40 маслото. Не ,че си сбъркал нещо просто като си го сменил си отприщил това, което се е случило. Честно казано 11 компресия ми се вижда малко(според ръководствата минималната компресия трябва да е 10-11). На м52б20 ми показваше 13(италянка), на м52б25 показваше 13,8-14(от германка и вътре мотора свети) мерено с два различни компресомера. Не виждам как почистване на тоя бълвоч вътре ще подобри работата на двигателя. В момента според мене новия клапан и по тънкото масло са напълнили колектора с масло и всичко в цилиндрите плуват в масло. То и затова каквото и да правиш то все ще си пуши докато не изчисти това масло в цилиндрите и генерацията. Дори и да се случи, аз пак бих го върнал тоя двигател само заради ниската компресия и тая гняс вътре дето не се е появила от вчера, а съм сигурен, че ти е продаден за "много читав".

Точно това е станало, на мен ми е пределно ясно, че тоя мотор в това състояние няма как да се оправи (самооправи) обаче как да убедя продавач, при положение, че мотора при него е работел, а и когато го пробвах преди да го взема също не прояви проблем. На него му казват няма как ей така да започне да пуши, фактите при мен обаче са съвсем други...наистина не знам защо след малко ще ходя да съсипя още една гарнитура на капака и ще мръзна като куче, за да чистя тоя мотор...
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2402
Регистриран на: 2.09.2007
Местоположение: София
Кара: '94 Opel Corsa B

Re: М52В28 Огромен разход на масло

Мнение от стан » 17 Ное 2013, 13:22

имал съм подобен проблем преди време на друга марка кола - предишния собственик не сменял маслото 4 години и поне 60-70 000км. Вътре беше горе-долу както при тебе подобни адски наслоявания. Свалихме картера и капака на клапаните - каквото може се изми на ръка със смес кореселин и нафта. След това сглобихме обратно и напълнихме двигателя с нафта до горе, до капачката на маслото. Не помня колко събра но доста беше. Колата стоя така 2 седмици. След това източихме нафтата беше станала черна, ново масло, нови повдигачи и гумички на клапаните. Повдигачите не беше задължително, но реших така и така е отворена да се направи. Тоя двигател не можех да го позная после работеше идеално тихо, но запали първия път с малко зор. След това никакви ядове. Колата в момента съм я пуснал служебна при мене, кара се от всякакви идиоти последните 2 години и са ми направили 150 000км без никакви проблеми по мотора, сипвам масло 10в40 статойл от евро07 т.е. най-евтиното възможно и всеки път излиза доста бистро и липсват при смяната максимум 300-400гр. Сигурен съм, че когато не съм с тях се кара на бургия.

Та мисълта ми беше не се отчайвай толкова лесно, аз така се справих с тоя проблем, излезе ми 30-40лв да се справя с наслояванията и 100-ина лв обслужване и после нямаше нищо общо колата. Вярно, че става въпрос за друга марка и 4 цилиндъра, но все пак може да пробваш и ако не да се решат напълно, то поне да се подобрят проблемите.

ПП: Колата, когато я купих от предишния собственик-идиот беше на 420 000км по километраж, сега е на 570 000 реално никой не знае. Последните над 250 000 не е правен ремонт със сигурност гарантирам, преди това по всяка вероятност също.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: М52В28 Огромен разход на масло

Мнение от bum_bum » 17 Ное 2013, 14:23

стан написа:имал съм подобен проблем преди време на друга марка кола


Нека не бъркаме един двигател, който с едни 200лв за колектор и някакъв измислен чип подминава лесно 200-те коня на вала и някакъв 60-70кс работен кон с технологии от миналото хилядолетие. Естествено е единия колкото и зор да му даваш и колкото и зле да го поддържаш да изкара повечко от другия, който е значително по-изцеден и всичките му работни допуски, луфтове и т.н. са далеч по-малки.

Той най-вероятно ще го направи да върви ама просто ще бъде в движение, а човек не за това си купува 2.8 двигател, нали?

Каквото и да има объркано при монтажа двигателя си е бил тоталка с тая грес в него. За съжаление има много хора продаващи подобни коли на части. До голяма степен и купувача носи вина защото вижда една тотално занемарена кочина и купува двигателя от нея очаквайки да е нещо читаво ама.. :banghead: Първия двигател за който казах по-горе го купих по същия начин- на земята и уж "много читав". Като го отворихме банана беше заварен с телоподаващото :mhihi: и след като смених всичките тия неща и го обслужихме като му наляхме антифриза текна като лейка отвсякъде :banghead:
Следващия беше от англичанка в движение и направена по всички правила на ентусиаста е36-цаджия- 17-ки, Рекаро, М пакет, окачване, генерация и т.н.. :mhihi:

Бих ти съдействал доколкото е възможно ако решиш да го връщаш защото при това положение за мен е задължително продавача да си вземе обратно тая скрап ако държи да продължи да продава нещо в този форум. (Това е мое мнение и не знам дали бих намерил подкрепа, но ако решиш нещо в този смисъл бих направил каквото мога за да ти помогна.)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 301
Регистриран на: 31.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е39 520i

Re: М52В28 Огромен разход на масло

Мнение от onicks » 17 Ное 2013, 14:46

Жоре,дай да отидеме да му го върнем,без значение иска или неиска ще го убедим.Важно е да се знае кой е този мръсник,за да няма други опарени от форума.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 11.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i

Re: М52В28 Огромен разход на масло

Мнение от Joro_Paveto » 17 Ное 2013, 14:56

Мерси за подкрепата. Надявам се и ще опитам няма да се стига до крайности...
Двигателя го пробвах докато беше в колата донор, тя не беше в движение, защото беше започнато разпродаването и. Но всичко нужно двигателя да се пробва как работи на място беше там. Колата по вин е излязла от завода с приличен списък екстри - пълен Мпакет, М окачване и т.н...т.е не е била, а и не изглеждаше скрап, а това, което ми наклони везните е, че колата беше с автоматични скорости. За мен имаше всички предпоставки двигателя да излезне читав, то и затова прецених и го взех. Вина имам дотолкова дколкото имах подозрения, че клапана за картерните газове е запушен, но имах почти нов от моята кола и сметнах, че не е проблем. А вътре мотора нито аз нито продавача можехме да знаем какво е. Тая седмица не останаха пари да си взема масло, защото това което налях преди месец най-веротно ще послужи за промиване, та ако през седмицата няма развитие миенето ще остане за другата.
Жоре,дай да отидеме да му го върнем,без значение иска или неиска ще го убедим.Важно е да се знае кой е този мръсник,за да няма други опарени от форума.

Това не е вариант. А и все още не е говорено какво може да се направи. Темата връщане на мотора, пари и т.н. не е обсъждана, защото не е разговор за по телефон.
ПС: Искам да ви помоля да не се нахъсвате срещу продавача, наистина човека много уважаван член на форума и няма отрицателно мение за него, а името му е споменавано само в темата с коректните търговци. Идеята на темата ми беше да събера мнение на хора в подбна ситуация, за да знам какво да претендирам - смяна на мотора, връщане на пари, частично поемане на средства за ремонт или да се оправям както мога.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook