Въпрос за диференциал

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1249
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
Мечтае да кара: настрани

Re: Въпрос за диференциал

Мнение от maxpower » 03 Окт 2013, 20:19

Обади се на телефона и сам разбери, предлага доста интересни неща и не е като да не разбира за какво говори :bchug:
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 18.08.2013
Пол: Мъж

Re: Въпрос за диференциал

Мнение от zlatev2000 » 12 Окт 2013, 20:04

Малко ъпдейт по темата. На колегата дето щяхме да бартеросваме дифа беше зле и се отказах.
Купих си 3.45 шпер от колега. Обаче сега имам следния въпрос, трябва ли когато е вдигната едната гума и колата е на свободна да се върти гумата на ръка с малко услилие без никакъв особен напъм? Аз мисля че не трябва да се върти, а тя се върти.
Обаче в следващия момент когато започна да я въртя в кръг, шпера си работи и се усеща много, с отворения диф такива кръгчета да се утрепа не стават, а и гумите оставят две следи през цялото време а на стария си беше една следа. Колата съответно се върти мноого лесно и на доста по-ниски обороти от преди.
Защо се получава така, при положение че тука на всякаде чета че гумата не трябва да се върти на ръка когато е на свободна и шпера е ок?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 539
Регистриран на: 26.07.2008
Местоположение: Ст.Загора
Пол: Мъж

Re: Въпрос за диференциал

Мнение от dangerous » 15 Окт 2013, 12:03

Колко е това "малко"колега?
Другия важен въпрос е с какъв радиус е колелото?
Колко BMW-та изпих в тея кръчми!!!

-Колко "Nm" налягане са нужни за стягането на болтовете на капака за винтилите?

Потребител
Аватар
Мнения: 35
Регистриран на: 18.08.2013
Пол: Мъж

Re: Въпрос за диференциал

Мнение от zlatev2000 » 15 Окт 2013, 18:37

Джантата е 16 с гуми 205/55, разликата от 15 цола с 205/60 е 2-3мм в радиус, тоест почти никаква.
"Малко" усилие означава с едната ръка и два пръста бутам гумата и се върти без дори да ми се налага да прилагам сила.Верно е че съм здравичък ама не съм Арнолд :)
За да стане още по ясно ще кажа че стария диф ( отворен) като врътна гумата с малко усилие се върти и след това инерционно, със същтата сила въртя шпера и се върти ,но разликата е че ако не я бутам спира.Усеща се че има там нещо което дава усилие, ама според мен е колкото да се каже че има нещо.И за това мисля че са за смяна дисковете вътре.
Един човек ми разправя че шпера работи само когато превърти едната гума и тогава зацепвал, ама според мен тва са пълни глупости когато се отнася за диф с "феродови" дискове.
Затова пиша тука някой колега с шпер да каже как е при него че не ми се сваля пак диф само за да видя вътре кво става.Ако и при другите е така значи всичко ми е ок и няма защо да демонтирам.Въпреки че тайно подозирам че съм за ремонтен комплект дискове за шпер :(

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 175
Регистриран на: 27.08.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 325i

Re: Въпрос за диференциал

Мнение от SlowMotion » 16 Окт 2013, 18:21

Ем аз съм с 3.45-ца и като е вдигната само от едната страна гумата се върти все едно е дигната ръчната на 40-50%. При завъртане колелото няма никаква инерция, тоест спра ли да бутам спира да се върти.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 362
Регистриран на: 28.10.2008

Re: Въпрос за диференциал

Мнение от HowDouWantit » 17 Окт 2013, 1:11

zlatev2000 написа:Джантата е 16 с гуми 205/55, разликата от 15 цола с 205/60 е 2-3мм в радиус, тоест почти никаква.
"Малко" усилие означава с едната ръка и два пръста бутам гумата и се върти без дори да ми се налага да прилагам сила.Верно е че съм здравичък ама не съм Арнолд :)
За да стане още по ясно ще кажа че стария диф ( отворен) като врътна гумата с малко усилие се върти и след това инерционно, със същтата сила въртя шпера и се върти ,но разликата е че ако не я бутам спира.Усеща се че има там нещо което дава усилие, ама според мен е колкото да се каже че има нещо.И за това мисля че са за смяна дисковете вътре.
Един човек ми разправя че шпера работи само когато превърти едната гума и тогава зацепвал, ама според мен тва са пълни глупости когато се отнася за диф с "феродови" дискове.
Затова пиша тука някой колега с шпер да каже как е при него че не ми се сваля пак диф само за да видя вътре кво става.Ако и при другите е така значи всичко ми е ок и няма защо да демонтирам.Въпреки че тайно подозирам че съм за ремонтен комплект дискове за шпер :(



Не трябва да е така колега.. Трябва доста трудно да се върти ако само едната гума е във въздуха.

Карай докато спре да заключва :)
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 17.02.2008
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: e36 320i 24v m50b20

Re: Въпрос за диференциал

Мнение от kokoloko » 21 Сеп 2015, 22:13

Знам че темата е доста стара но все пак искам да попитам този човек Венци продава ли все още фрикционни дискове и актуални ли са все още телефонните му номера написани по горе в темата

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Въпрос за диференциал

Мнение от bum_bum » 22 Сеп 2015, 21:02

Най-лесно звънни и провери, но чух наскоро че бил заминал извън Бг. Не знам доколко е вярно.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Въпрос за диференциал

Мнение от Dirty M5 driveR » 23 Сеп 2015, 6:29

Аз пък при моя диф (на е34) при вдигната задница и изключена от предавка съм се мъчил доста и не съм успявал да превъртя което и да е от колелата. Явно за ти поизносени дисковете, но пък щом си доволен как се държи колата покарай докато заминат напълно и после ревизирай диференциала.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: Въпрос за диференциал

Мнение от bum_bum » 23 Сеп 2015, 12:00

Тия дискове имат живот 12 часа работа в заключено състояние. За 20-тина години все са ги навъртяли.
Изображение

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook