BMW 318 i

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 106
Регистриран на: 10.05.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 318
Мечтае да кара: Porsche Carrera.
Детайли за колата: най-хубавата :)

Мнение от Jamaika » 13 Юни 2006, 12:58

Impasse написа:Jamaika ,трябва да имаш сърце за БМВ :idea: ;)

Е точно таквиа мнения имах предвид, че не искам.... Колата е средство за превоз а не религия!!! Но.... все-пак съм във форум на БМВ, така че не може без такива коментари.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 72
Регистриран на: 18.10.2005
Местоположение: Бургас

Мнение от Blato » 13 Юни 2006, 13:25

Е точно таквиа мнения имах предвид, че не искам.... Колата е средство за превоз а не религия!!!


Е в такъв случай всяка кола би ти била еднакво полезна. Няма смисъл да питаш.

Препоръчвам ти Лада Нива 4х4 - надежна, евтина и ще те предвижи на всякъде - отговаря на условията, изложени от теб :mhihi: :mhihi:

П.с. това за носачите е вярно, но само че за Е46 ако не се лъжа, не и за Е36
Последна промяна Blato на 13 Юни 2006, 13:30, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 106
Регистриран на: 10.05.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 318
Мечтае да кара: Porsche Carrera.
Детайли за колата: най-хубавата :)

Мнение от Jamaika » 13 Юни 2006, 13:30

Blato написа:Препоръчвам ти Лада Нива 4х4 - надежна, евтина и ще те предвижи на всякъде - Е36

Аха, мерси... :( :( вие съвсем на заяждане го обърнахте!

Колко може да се очаква среден градски разход за този тип кола? (около 12-13 според мои изчисления).

Фюрера
Аватар
Мнения: 850
Регистриран на: 23.01.2006
Местоположение: София

Мнение от sieg » 13 Юни 2006, 13:38

Колега, за задното си в грешка! Оправданието е, че това е грешка на 90 % от шофъорите в БЪлгария и човек лесно се подвежда.
Косвеното доказателство е, че най-старите и най-престижни марки, които държат на цена, имидж, показатели и изобщо на собственото си име, а това за мен са Мерцедес и БМВ, винаги са били и ще си останат със задно предаване. Да не мислиш, че това е защото инженерите им са глупави или получават по-ниски заплати?
Сцеплението на гумите е в полза на задното предаване, защото при старт колата натежава назад. Това дава по-добър старт и неслучайно спортните коли са такива. Я помисли как изглежда един драгстер!
Тежестта на колата при БМВ е идеално балансирана - 50:50, което е голям плюс, а не минус както си го представяш! Плюс това когато предните колела само управляват, са освободени от всякакви двигателни влияния.
За зимата - има шперове, така че да излезнеш на равно, а под всякакъв наклон задното е с абсолютно предимство. Да си виждал "всички на капака" при предно предаване?
Задното предаване има повече възможности за контрол - колегите ще ти напишат за какво става въпрос точно, а и има доста теми посветени на това. Предното предаване просто е по-лесно за каране, но не е по-добро. Разбира се лесното е по-добро, за човек който не може!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 13 Юни 2006, 14:09

Jamaika написа:
Impasse написа:Jamaika ,трябва да имаш сърце за БМВ :idea: ;)

Е точно таквиа мнения имах предвид, че не искам.... Колата е средство за превоз а не религия!!! Но.... все-пак съм във форум на БМВ, така че не може без такива коментари.


човека се опитва да ти каже, че БМВ не е практична кола или просто средство за придвижване :)
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.
- “When the legend becomes fact, print the legend.”

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 106
Регистриран на: 10.05.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 318
Мечтае да кара: Porsche Carrera.
Детайли за колата: най-хубавата :)

Мнение от Jamaika » 13 Юни 2006, 14:13

[steeN] написа:човека се опитва да ти каже, че БМВ не е практична кола или просто средство за придвижване :)


Ясно, де! Предполагам, че не е по-малко практична от всяка една друга кола... не трябваше да реагирам толкова бурно, сори....

И все-пак... разход, тип двигатели? видях нещо М40 и М43. повече инфо? Моноинжекция ли са, пълна инжекция? Доколкото разбрах М40 е с ангренажен рекмък, а другия с верига, кой е по-добър? Аз лично клоня към верига, но така ли е?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 656
Регистриран на: 8.08.2004

Мнение от Impasse » 13 Юни 2006, 14:13

Такааа....Щом ти трябва друг тип отговор имаш го :)
Като за начало ползвай търсачката на форума.След като я използваш ще установиш,че има една камара теми за БМВ Е36 318, както и задното предаване,следователно твоята тема е напълно излишна :idea: За цени на резервни части има доста данни,сайтове и магазини,в които можеш да провериш!А това една кола,колко гори,как върви и колко се разваля са относителни неща ,особено 2ра ръка!Така че изчисления нямат място тук ;) Твоето решение е доста просто:решаваш за какво ти трябва автомобил (возене,каране,за риба,за работа...и т.н.),пазарът е пренаситен,харесваш си някоя кола,ако те устройва като цени на резервни части,разход и ти върши работа си готов ;) Успех с покупката 8)
One passion,one car,one life...

Потребител
Аватар
Мнения: 34
Регистриран на: 16.02.2005

BMW - митове и легенди!

Мнение от Thor » 13 Юни 2006, 14:40

Здравей, колега!
Значи има 2 мита за БМВ - че харчи много и че е скъпо за поддръжка!
Колата си харчи точно толкова, колкото я настъпваш! Ако си спокоен шофьор значи няма да ти харчи много повече (1л макс) над нисана да кажем! Ако си нервак и държиш да си първи на всеки светофар можеш сигурно и 20 на 100 да докараш в града!
Цените на частите бих казал са абсолютно еквивалентни на Ауди (карах Б4 5 години), че в някой случай и по-евтини!
Предно или задно е въпрос на техника на каране! Едното има склонност към недозавиване, а другото към презавиване! Лично за мен е без значение, защото винаги можеш да намалиш скоростта си, ако пътната обстановка го изисква!
Лека!
Удоволствието обаче да караш БМВ е несравнимо! Не казвам, че е перфектна кола, но просто доставя много наслада при шофиране!;-)))

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 106
Регистриран на: 10.05.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 318
Мечтае да кара: Porsche Carrera.
Детайли за колата: най-хубавата :)

Re: BMW - митове и легенди!

Мнение от Jamaika » 13 Юни 2006, 14:48

Thor написа:Здравей, колега!
Значи има 2 мита за БМВ - че харчи много и че е скъпо за поддръжка!
Колата си харчи точно толкова, колкото я настъпваш! Ако си спокоен шофьор значи няма да ти харчи много повече (1л макс) над нисана да кажем! Ако си нервак и държиш да си първи на всеки светофар можеш сигурно и 20 на 100 да докараш в града!
Цените на частите бих казал са абсолютно еквивалентни на Ауди (карах Б4 5 години), че в някой случай и по-евтини!
Предно или задно е въпрос на техника на каране! Едното има склонност към недозавиване, а другото към презавиване! Лично за мен е без значение, защото винаги можеш да намалиш скоростта си, ако пътната обстановка го изисква!
Лека!
Удоволствието обаче да караш БМВ е несравнимо! Не казвам, че е перфектна кола, но просто доставя много наслада при шофиране!;-)))

Много ти благодаря , колега за обективното мнение!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 72
Регистриран на: 18.10.2005
Местоположение: Бургас

Мнение от Blato » 13 Юни 2006, 15:07

Ами аз карам 318и с М40 мотор и разхода ми е 11-12 градско - става дума за спокойно каране и 7,5-8 извън градско.

Заради всеизвестните проблеми на повдигачите и кобилиците, които се износват на М40 мотора е желателно да вземеш М43.

Подръжката е съвсем нормална - масло (има и евтино има и скъпо) ти си преценяш. Филтри, свещи и пр. от нормалната подръжка на колата, както и ходова част са на нормални цени.
Но ако нещо "по-нестандартно" се скапе ще плащаш много. Пример с най-често срещаните неща за смяна:

накладки АТЕ 35-50лв
дискове - 45-50лв
филтър климатик - 25-45лв
горивен филтър - 20-30лв
свещи оригинални - 11-15лв/бр
маслен филтър - 10лв
масло Кастрол БМВ - 9-11 лв/л
ремъци - 25-40лв
водачи на стъкла 5-10 лв

бензинова помпа - 250-300лв.
дебитомер - 500 - 600 лв
стъпков мотор - 280-350лв
ругулатор на вентилацията - 180-250лв
силиконовия съединител на перката на радиатора - 200-300лв
вентилатор на климатика (обикновен електрически 12в) - 580-800лв :bcry: :bcry:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 106
Регистриран на: 10.05.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 318
Мечтае да кара: Porsche Carrera.
Детайли за колата: най-хубавата :)

Мнение от Jamaika » 13 Юни 2006, 15:27

Blato написа:Ами аз карам 318и с М40 мотор и разхода ми е 11-12 градско - става дума за спокойно каране и 7,5-8 извън градско.

Заради всеизвестните проблеми на повдигачите и кобилиците, които се износват на М40 мотора е желателно да вземеш М43.

Подръжката е съвсем нормална - масло (има и евтино има и скъпо) ти си преценяш. Филтри, свещи и пр. от нормалната подръжка на колата, както и ходова част са на нормални цени.
Но ако нещо "по-нестандартно" се скапе ще плащаш много. Пример с най-често срещаните неща за смяна:

накладки АТЕ 35-50лв
дискове - 45-50лв
филтър климатик - 25-45лв
горивен филтър - 20-30лв
свещи оригинални - 11-15лв/бр
маслен филтър - 10лв
масло Кастрол БМВ - 9-11 лв/л
ремъци - 25-40лв
водачи на стъкла 5-10 лв

бензинова помпа - 250-300лв.
дебитомер - 500 - 600 лв
стъпков мотор - 280-350лв
ругулатор на вентилацията - 180-250лв
силиконовия съединител на перката на радиатора - 200-300лв
вентилатор на климатика (обикновен електрически 12в) - 580-800лв :bcry: :bcry:

Мерси много колега! :) със задоволство виждам, че цените на консумативите не са кой знае колко различни отколкото на Нисана! :) Пък и за "по-специалните части". И на мен в момента не ми се мисли, ако се скапе нещо по двигателя, я ECU, я ламбда колко ще ми се наложи да се набутам! Все-пак си е риск, който всеки купувайки 2-ра ръка кола трябва да поеме и да се моли да не се преебе нещо по-екзотично докато той е собственика! Предполагам, обаче, че чарколяци 2-ра ръка от моргите се намират много по-лесно отколкото за японските коли, така ли е? А как мога да разбера коя кола с какъв двигател е? Само по ВИН ли или има нещо характерно?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 227
Регистриран на: 13.01.2006

Мнение от verdano » 13 Юни 2006, 18:42

sieg написа:Колега, за задното си в грешка! Оправданието е, че това е грешка на 90 % от шофъорите в БЪлгария и човек лесно се подвежда.
Косвеното доказателство е, че най-старите и най-престижни марки, които държат на цена, имидж, показатели и изобщо на собственото си име, а това за мен са Мерцедес и БМВ, винаги са били и ще си останат със задно предаване. Да не мислиш, че това е защото инженерите им са глупави или получават по-ниски заплати?
Сцеплението на гумите е в полза на задното предаване, защото при старт колата натежава назад. Това дава по-добър старт и неслучайно спортните коли са такива. Я помисли как изглежда един драгстер!
Тежестта на колата при БМВ е идеално балансирана - 50:50, което е голям плюс, а не минус както си го представяш! Плюс това когато предните колела само управляват, са освободени от всякакви двигателни влияния.
За зимата - има шперове, така че да излезнеш на равно, а под всякакъв наклон задното е с абсолютно предимство. Да си виждал "всички на капака" при предно предаване?
Задното предаване има повече възможности за контрол - колегите ще ти напишат за какво става въпрос точно, а и има доста теми посветени на това. Предното предаване просто е по-лесно за каране, но не е по-добро. Разбира се лесното е по-добро, за човек който не може!

:clap: :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4859
Регистриран на: 7.02.2003
Местоположение: София
Кара: на 1,6 бара
Мечтае да кара: 911

Мнение от bmwdriver » 13 Юни 2006, 21:35

ЕCU-то е почти невъзможно да ти се скапе,но ако все пак това стане втора ръка ще го намериш за около 150-200 лв.Ламбдата обикновено спада към консумативите(поне при колите в БГ,които са над 150 к.км и ламбдата си е заминала) и е на цена около 150-200 лв.Мога да ти кажа и цени на много други части по окачването,но цените са такива,че определено ще ти направят добро впечатление спрямо Нисана.Друго,което те съветвам е да не си взимаш купе с 2 врати(то и няма 318i купе де ;) ),защото цените на ламарините са около 5 пъти по-скъпи от седана,а за другите части по екстериора(стопове,мигачи,огледала) са х2.
Ми това е общо взето,другото колегите го казаха.Качиш ли се веднъж на БМВ,ще забравиш за друга кола ;)
'91 Е36 32?i 24V- тия с детските болести и многото екстри 8)
Изображение
Driver's Racing Team
KBDremap

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 106
Регистриран на: 10.05.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 318
Мечтае да кара: Porsche Carrera.
Детайли за колата: най-хубавата :)

Мнение от Jamaika » 13 Юни 2006, 23:15

Благодаря :) ще направя някой друг тест драйв, пък ще видим.. ноже ид а ви стана колега скоро :) :lol: :lol:

баварски фанатик
Аватар
Мнения: 4558
Регистриран на: 26.03.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: нещо...
Мечтае да кара: McLaren F1 LM

Мнение от Dimo » 14 Юни 2006, 20:27

Jamaika написа:
vase F1 написа:От мен да знаеш,
веднъж като се качиш на кола със задно предаване
повече с предно няма да погледнеш

За това определено не мога да си съглася с теб... Винаги съм смятал ( и имам известни наблюдения), че предното предаване е много по-надеждно от задното, защото:
1. можеш да влизаш в завои с много по-висока скорост и много по-надеждно, защото предните гуми буквално те изтеглят.
2. при сняг и лед много по-добре се рържи колата, защото го няма това поднасяне на задницата
3. предницата е ВИНАГИ по-тежка от задницата и съответно сцеплението е по-голямо.


1. Ако прекалиш със скороста в завой при предно измъкване няма, даже и стълба който ще отрежеш неможеш да си избереш, задното в опитни ръце може да те измъкне от всякаква ситуация, казва му се управляемост!
2. При сняг и лед колата със задно поднася само ако си с лоши гуми или повечки газ в завоя, вярвай ми първият път като карах БМВ на сняг се бях наплашил от такива изказвания и несмеех да карам изобщо, но като покарах и ти в най дълбокия сняг се оказа че с хубави гуми и разумно шофиране колата е по стабилна от колкото може да си представиш. ю
3. Разпределението на масите при БМВ е в перфектната пропорция 50 към 50, а не някаква друга! И сега един въпрос:
Кво става като сложиш 400 кила в багажника на кола с предно и тръгнеш да качваш баир, не дай си боже пък и заледен :?: :D :winky:
Сега ако искаш прочети по старите теми за предно и задно за да те зарибим съвсем ;)

Предното също има своите предимства но съвсем не са в това което изброи, а следните:
1. По евтино за производство
2. Заема по малко място и е по опростено
3. По лесно и евтино за ремонт
4. Подходящо за наичнаещи шофери и такива предпочитащи колата да ги вози, а не да я карат (ша ма извиняват феновете на предното)
5. Елементарно за управляване на сняг.

А за колата никой не те убеждава че БМВ е най добрата кола, като покараш сам ще се убедиш ;)
Успех с покупката!
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook