Притриса и работи грубовато на празен ход - M52B28 - решен
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
71 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Притриса и работи грубовато на празен ход - M52B28
vladye написа:При мен имаше подобен проблем, като не можех да намеря читава диагностика/човек, който да диагностицира проблема.
С много мъки стигнахме до дефектна бобина - иначе и ние играхме разменяне, проби и т.н.
Ако имаш необходимата апаратура, дефектна бобина се хваща много лесно и не само тя, но и всичко преди и след нея.


- raduslaf
- ентусиаст
-
- Мнения: 901
- Регистриран на: 13.12.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: f30 340i xdrive MPPSK | e36 316i
Re: Притриса и работи грубовато на празен ход - M52B28
Малко ъпдейт - събота и неделя минах малко повече от 300 км извън град с добавка за почистване на горивната система и V Power-a на Shell. Като че ли има лека промяна - припукването от ауспуха, което в купето се усеща като притрисане като че ли разреди малко, а когато не го прави моторът работи една идея по-мекичко. Не е толкова ясно изразена тази вибрация, която ми бърка в здравето по принцип, но факт, че от време на време си притриса, когато изстрелва газове през ауспуха. Може би 300 км са недостатъчни за по-добри резултати, ако изобщо проблемът е този, разбира се 

- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Притриса и работи грубовато на празен ход - M52B28
Ако е там проблема ти трябват поне 800-1000км с добавка и извънградско основно ти казаф 

- raduslaf
- ентусиаст
-
- Мнения: 901
- Регистриран на: 13.12.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: f30 340i xdrive MPPSK | e36 316i
Re: Притриса и работи грубовато на празен ход - M52B28
bum_bum написа:Ако е там проблема ти трябват поне 800-1000км с добавка и извънградско основно ти казаф
Пише май да не се ползва повече от веднъж на 5000 км.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Притриса и работи грубовато на празен ход - M52B28
От коя взе? Много странно що да не се ползва по-често. Не виждам кво пречи.
Аз използвах 2 флакона за близо 1000км. Сложих дори повечко от дозата, която препоръчват.

- raduslaf
- ентусиаст
-
- Мнения: 901
- Регистриран на: 13.12.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: f30 340i xdrive MPPSK | e36 316i
Re: Притриса и работи грубовато на празен ход - M52B28
bum_bum написа:От коя взе? Много странно що да не се ползва по-често. Не виждам кво пречи.Аз използвах 2 флакона за близо 1000км. Сложих дори повечко от дозата, която препоръчват.
Тая STP я няма никъде. След кратко проучване взех тази:

Беше единствената, на която пишеше "почиства клапаните", а всички останали бяха за дюзи основно. Но колкото и добавки да разгледах, на всички пишеше "да не се ползва повече от веднъж на 5000 км". Явно е доста силен и агресивен концентрат. Следващия път ще взема Лики Моли вероятно, ама не по-рано от 5к км

- 5ър
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 123
- Регистриран на: 11.07.2009
- Кара: ше 520i, 325tds, 323i; сега 528i
- Мечтае да кара: E46 М3CSL
Re: Притриса и работи грубовато на празен ход - M52B28
Четох темата, но не видях, носил ли си разпръсквачите на стенд, за замерване на дебит и геометрия?
С какъв бензин я караш? И по колко държиш в резервоара? С какви свещи си, NGK BKR6EK ?
И не мисля, че трябва да се доверяваш на 100% на живите данни на Inpa-та, специално за показанията за работата на отделните цилиндри.
И аз съм с М52 (Б25) , и при мен се е случвало точно това, за което говориш. И аз съм и правил многократно диагностика с инпата, дис и т.н... И при мен в два цилиндъра (1 и 6) има леки отклонения. Гледал съм свещите - сухи са, без нагар.
Единия вариант, който си мисля е, че трупаме нагар по клапаните с това градско шофиране на къси разстояния, ниски обороти и калпав бензин. Може и разпръсквачите да не работят съвсем коректно (или ще има отклонения в дебита, или в геометрията). Когато ми остане време ще ги занеса на ултразвук, че нещо не вярвам в тези добавки.
Друг вариант е да влиза съвсем съвсем малко количество охладителна течност в цилиндъра, ама едва ли
... все догатки.
Нещо, което съм констатирал е, че след като сипя 100 октана и започна да раздавам до 5-6К и колата започва да работи супер меко. Това ме навежда на мисълта за нагар.
С какъв бензин я караш? И по колко държиш в резервоара? С какви свещи си, NGK BKR6EK ?
И не мисля, че трябва да се доверяваш на 100% на живите данни на Inpa-та, специално за показанията за работата на отделните цилиндри.

И аз съм с М52 (Б25) , и при мен се е случвало точно това, за което говориш. И аз съм и правил многократно диагностика с инпата, дис и т.н... И при мен в два цилиндъра (1 и 6) има леки отклонения. Гледал съм свещите - сухи са, без нагар.
Единия вариант, който си мисля е, че трупаме нагар по клапаните с това градско шофиране на къси разстояния, ниски обороти и калпав бензин. Може и разпръсквачите да не работят съвсем коректно (или ще има отклонения в дебита, или в геометрията). Когато ми остане време ще ги занеса на ултразвук, че нещо не вярвам в тези добавки.
Друг вариант е да влиза съвсем съвсем малко количество охладителна течност в цилиндъра, ама едва ли

Нещо, което съм констатирал е, че след като сипя 100 октана и започна да раздавам до 5-6К и колата започва да работи супер меко. Това ме навежда на мисълта за нагар.
Still Speedin
- DRIFT MASHINA
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 280
- Регистриран на: 3.03.2011
- Местоположение: PLEVEN
- Пол: Мъж
- Кара: гумите да пушът
Re: Притриса и работи грубовато на празен ход - M52B28
И аз съм с м52б28 имам леко притрисане и на мен на диагностика нищо неми показва всичко било наред но и аз клоня за нагар по клапаните но докато не се свали няма да се разбере
- raduslaf
- ентусиаст
-
- Мнения: 901
- Регистриран на: 13.12.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: f30 340i xdrive MPPSK | e36 316i
Re: Притриса и работи грубовато на празен ход - M52B28
Отклонението в 5-ти цилиндър е доста сериозно и няма как хич да не му се обърне внимание. Мисля, че дебит и геометрия не са мерени на стенд. Свещите са чисто нови по номер на мотора. Мисля, че са NGK, не помня вече. Иначе колата се кара повече извън град отколкото в София. Да речем, че от 400 км към 300-350 са навън, а останалите в София. Гледам да я карам с хубав бензин - последните пъти зареждах 100 октана от ОМВ и веднъж 95, а сега последните 3 пъти само В Повера на Шел и то съм налял допълнително и добавка за почистване на горивната система. Сега на излизане от мола в подземния паркинг като я запалих и почнах да си оправям колана и някакви други неща, като се обърнах напред помислих, че е изгаснала, а то се оказа, че си работи кротко и тихо. Направо не се усещаше, ама де да беше през цялото време така.Ще продължавам да наливам само най-скъпия бензин на Шел, а другата седмица имам пак 300 км навън и да видим дали ще продължи положителната тенденция към минимално подобряване на работата.
- DRIFT MASHINA
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 280
- Регистриран на: 3.03.2011
- Местоположение: PLEVEN
- Пол: Мъж
- Кара: гумите да пушът
Re: Притриса и работи грубовато на празен ход - M52B28
а тази сутрин моито го запалих и както си работеше на място се изфорсира леко и огасна след това го запалих и си работеше минах към 10км. и както си работи на място се изфорсира до 2000 оборота някаде и падна на 500 но не огасна имам и някакво леко придърпване като държа една скорост примерно 40км
- raduslaf
- ентусиаст
-
- Мнения: 901
- Регистриран на: 13.12.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: f30 340i xdrive MPPSK | e36 316i
Re: Притриса и работи грубовато на празен ход - M52B28
DRIFT MASHINA написа:а тази сутрин моито го запалих и както си работеше на място се изфорсира леко и огасна след това го запалих и си работеше минах към 10км. и както си работи на място се изфорсира до 2000 оборота някаде и падна на 500 но не огасна имам и някакво леко придърпване като държа една скорост примерно 40км
Не ме разбирай погрешно, колега, но ще те помоля да се придържаме към основния проблем, а именно моя, че така разводняваме темата с различни проблеми, а още не е решен този, заради който пуснах темата. Благодаря

- DRIFT MASHINA
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 280
- Регистриран на: 3.03.2011
- Местоположение: PLEVEN
- Пол: Мъж
- Кара: гумите да пушът
Re: Притриса и работи грубовато на празен ход - M52B28
извинявам се прав си ще си пусна тема
- CTORH
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Re: Притриса и работи грубовато на празен ход - M52B28
Колега, в първия пост си написал, че сте проверили дюзите, но сега казваш, че на сте ги мерили на стенд - какво тогава сте им проверявали? Иначе щом сте разменили дюзите на 1-ви и 5-ти цилиндър и проблема е останал, значи може би не е в тях проблема. Запалването очевидно сте го проверили добре, така че и то отпада. Според мен и нагар на клапаните няма логика да е, защото ако имаше нагорял клапан щяхте да го хванете като мерите компресия - на цилиндъра с изгорял клапан щеше да е по-ниска.
Макар да казваш, че не смуче въздух, според мен е възможно да засмуква между колектора и главата при 5-ти цилиндър от кофти гарнитура и то от долната част на колектора, където май няма как да го проверите. След толкова много врътня по тоя проблем на твое място бих ги сменил тея гарнитурки е така профилактично.
Другото, за което си мисля, е това, към което и вие сте се насочили - неправилно управление на дюзите и съответно компютър. Аз на is-ката преди време имах много гаден проблем, доста работи смених, много други бях проверил и накрая като смених компютъра всичко заспа, ама на мен стария ми компютър беше с чип, очевидно доста некачествен.
И накрая остава демпферната шайба, за която и някой друг беше споменал, ама то ако е тя според мен ще бърка работата на всички цилиндри, не само на 5-ти, 3-ти и 2-ри.
А с тея добавки внимавай с каква концентрация ги ползваш, че да не прецакаш разпръсквачите. Има такива случаи, все пак това са силни химикали и не случайно производителя е написал как да се разреждат.
Пробвайте ги тея неща и пиши после какво е станало. Успех!
Макар да казваш, че не смуче въздух, според мен е възможно да засмуква между колектора и главата при 5-ти цилиндър от кофти гарнитура и то от долната част на колектора, където май няма как да го проверите. След толкова много врътня по тоя проблем на твое място бих ги сменил тея гарнитурки е така профилактично.

Другото, за което си мисля, е това, към което и вие сте се насочили - неправилно управление на дюзите и съответно компютър. Аз на is-ката преди време имах много гаден проблем, доста работи смених, много други бях проверил и накрая като смених компютъра всичко заспа, ама на мен стария ми компютър беше с чип, очевидно доста некачествен.
И накрая остава демпферната шайба, за която и някой друг беше споменал, ама то ако е тя според мен ще бърка работата на всички цилиндри, не само на 5-ти, 3-ти и 2-ри.

А с тея добавки внимавай с каква концентрация ги ползваш, че да не прецакаш разпръсквачите. Има такива случаи, все пак това са силни химикали и не случайно производителя е написал как да се разреждат.
Пробвайте ги тея неща и пиши после какво е станало. Успех!

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Притриса и работи грубовато на празен ход - M52B28
CTORH написа:Колега, в първия пост си написал, че сте проверили дюзите, но сега казваш, че на сте ги мерили на стенд - какво тогава сте им проверявали? Иначе щом сте разменили дюзите на 1-ви и 5-ти цилиндър и проблема е останал, значи може би не е в тях проблема. Запалването очевидно сте го проверили добре, така че и то отпада. Според мен и нагар на клапаните няма логика да е, защото ако имаше нагорял клапан щяхте да го хванете като мерите компресия - на цилиндъра с изгорял клапан щеше да е по-ниска.
Макар да казваш, че не смуче въздух, според мен е възможно да засмуква между колектора и главата при 5-ти цилиндър от кофти гарнитура и то от долната част на колектора, където май няма как да го проверите. След толкова много врътня по тоя проблем на твое място бих ги сменил тея гарнитурки е така профилактично.![]()
Другото, за което си мисля, е това, към което и вие сте се насочили - неправилно управление на дюзите и съответно компютър. Аз на is-ката преди време имах много гаден проблем, доста работи смених, много други бях проверил и накрая като смених компютъра всичко заспа, ама на мен стария ми компютър беше с чип, очевидно доста некачествен.
И накрая остава демпферната шайба, за която и някой друг беше споменал, ама то ако е тя според мен ще бърка работата на всички цилиндри, не само на 5-ти, 3-ти и 2-ри.![]()
А с тея добавки внимавай с каква концентрация ги ползваш, че да не прецакаш разпръсквачите. Има такива случаи, все пак това са силни химикали и не случайно производителя е написал как да се разреждат.
Пробвайте ги тея неща и пиши после какво е станало. Успех!
Колегата се е поизхвърлил като е писал, че са проверени и дюзите.

По отношение на клапаните- не става въпрос за изгорял изпускателен, а за такъв с някакъв минимален нагар. Разбира се това е предположение, но една от причините да тресе двигател е проблем с клапаните. Може би проблема е от замърсен смукателен клапан- колегата пише, че има подобрение след каране с добавката. По отношение на агресивноста и вече сме се уточнили да спазва инструкцията и за употреба.

По отношение на паразитният въздух- премерих вакума в смукателният колектор и нямаше никакви пробелми с него.
За ECU-то- при мен е и ще пробваме.
- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Притриса и работи грубовато на празен ход - M52B28
Ето някои възгледи на BMW по въпроса:
1. Проблем- двигателят, когато е загрял, тресе на празен ход , като това се проявява с различна сила и регулярност и по правило изчезва когато се натовари.
2. Причината- различно количество на изгорелите газове в отделните цилиндри, когато двигателя работи на празен ход.
3. Начин на отстраняване- трябва да се промени фазата на газоразпределение на смукателните клапани на 6 градуса в посока на закъснение. Това се прави със специален инструмент за зацепване на разпределителните валове на фирмата CART OOL. Тази процедура не води до усещаща се загуба на въртящ момент и мощност на двигателя.
Наистина го дават за друг двигател- М44, но структурата на TIS е такава, че дават конкретен пример за нещо определено, но можеш да се приложи и по-обощено.
Най-вероятно със софтуера хващаме точно това- във втори и пети цилиндър се образуват повече газове и от там неравномерната работа и изстрелите. Очевидно от BMW са експериментирали как може да се отстрани този проблем и са успяли по този начин. Това, което се прави е умишлено да се сбърка правилното положение на разпределителният вал на смукателните клапани, така, че пълнененето на цилиндрите да става по-късно. Специалният инструмент представлява шаблон, който за разлика от стандартният, който нагласява съответните профили на двата вала да са успоредни помежду си и перпендикулярни на равнината на главата, прави така, че тази успоредност се нарушава в посока на по-късно отваряне на смукателните клапани. По принцип това може да се направи и с изместване на око, но дали ще стане от първият път не е ясно, а процедурата все пак изисква време.
1. Проблем- двигателят, когато е загрял, тресе на празен ход , като това се проявява с различна сила и регулярност и по правило изчезва когато се натовари.
2. Причината- различно количество на изгорелите газове в отделните цилиндри, когато двигателя работи на празен ход.
3. Начин на отстраняване- трябва да се промени фазата на газоразпределение на смукателните клапани на 6 градуса в посока на закъснение. Това се прави със специален инструмент за зацепване на разпределителните валове на фирмата CART OOL. Тази процедура не води до усещаща се загуба на въртящ момент и мощност на двигателя.
Наистина го дават за друг двигател- М44, но структурата на TIS е такава, че дават конкретен пример за нещо определено, но можеш да се приложи и по-обощено.
Най-вероятно със софтуера хващаме точно това- във втори и пети цилиндър се образуват повече газове и от там неравномерната работа и изстрелите. Очевидно от BMW са експериментирали как може да се отстрани този проблем и са успяли по този начин. Това, което се прави е умишлено да се сбърка правилното положение на разпределителният вал на смукателните клапани, така, че пълнененето на цилиндрите да става по-късно. Специалният инструмент представлява шаблон, който за разлика от стандартният, който нагласява съответните профили на двата вала да са успоредни помежду си и перпендикулярни на равнината на главата, прави така, че тази успоредност се нарушава в посока на по-късно отваряне на смукателните клапани. По принцип това може да се направи и с изместване на око, но дали ще стане от първият път не е ясно, а процедурата все пак изисква време.
71 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани