Е36 - ремонт на къса биалетка

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 25.11.2011
Пол: Мъж

Re: Е36 - ремонт на къса биалетка

Мнение от krumss » 28 Мар 2013, 21:02

Ами на мен при 2 смени вече на тези тампони ми карат около година. За сравнение ги смених миналата година края на март и сега вече са за смяна.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Е36 - ремонт на къса биалетка

Мнение от kdl » 29 Мар 2013, 1:31

http://www.powerflex.co.uk/road-series/ ... /1995.html
Mного пари, но има защо ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2871
Регистриран на: 11.10.2006
Местоположение: Ruse
Пол: Мъж

Re: Е36 - ремонт на къса биалетка

Мнение от Le Transporteur » 29 Мар 2013, 14:21

А да сте забелязали, че планката свързваща тампона с носача, когато е монтирана стои накриво. Това яко скапва тампона.
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Е36 - ремонт на къса биалетка

Мнение от metodi80 » 30 Мар 2013, 1:37

Le Transporteur написа:А да сте забелязали, че планката свързваща тампона с носача, когато е монтирана стои накриво. Това яко скапва тампона.


И за това има малка цака ... при самия монтаж първо планката не се стяга , позиционира се на носача , след това биелетката се нагажда максимално правилно (по хоризонтала и вертикала доколкото е възможно) и след това се стяга планката към тампончето ... по този начин силите на усукване , които деистват на тампончето са по -малки ... Реално самата биелетка се пада под лек ъгъл спрямо тази планка и това наистина скапва тампочето , защото то е под постоянно напрежение ....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Е36 - ремонт на къса биалетка

Мнение от Dirty M5 driveR » 30 Мар 2013, 7:38

Е то това всеки, който си има понятие от ремонт на ходова част би трябвало да го знае - при случай като този с позицията на биалетката, то най-удачно е тя да се затегне (болта, който минава през тампончето), когато колата е смъкната на гумите си. Същото е и с разни видове носачи и т.н.

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Е36 - ремонт на къса биалетка

Мнение от b00st » 30 Мар 2013, 21:06

Хората където сменят биалетки и маншони на 12 месеца ги съветвам да си сменят майстора :D

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Е36 - ремонт на къса биалетка

Мнение от metodi80 » 31 Мар 2013, 10:58

Dirty M5 driveR написа:Е то това всеки, който си има понятие от ремонт на ходова част би трябвало да го знае - при случай като този с позицията на биалетката, то най-удачно е тя да се затегне (болта, който минава през тампончето), когато колата е смъкната на гумите си. Същото е и с разни видове носачи и т.н.


Принципно би трабвало да го знаят , но съм виждал как "майстор" взима биелетката , стяга планката директно към тампона (горе долу на око изправя планката още преди да е монтирана на носача и стяга ) и я монтира ..... насилва планката да влезе в носача , като усуква тампона още при монтажа .... Интересното е , че въпросните биелетки още си държат и са здрави (при това турски ) !

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 132
Регистриран на: 20.04.2010
Местоположение: Ямбол-Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW 318is Coupe
Мечтае да кара: BMW e21

Re: Е36 - ремонт на къса биалетка

Мнение от valeri_86_ » 01 Апр 2013, 15:20

:yes:
Последна промяна valeri_86_ на 25 Ное 2014, 22:54, променена общо 1 път


Аватар
Мнения: 761
Регистриран на: 29.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e39 M52 газов котлон
Мечтае да кара: колело на кило ракия

Re: Е36 - ремонт на къса биалетка

Мнение от dbanchev » 21 Апр 2013, 12:10

С полиуретанов тампон заспиват нещата. На една 36ца вече 30 000км не са мръднали. Шарнирите горе карат много, обаче гумено- металната втулка се скапва за норматив. 50-60лв за полиуретан и забравяш за тия скъсани тампони. Заслужава си, от опит го казвам!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 280
Регистриран на: 24.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '98 e36 328i Тouring
Мечтае да кара: e36 ///M3

Re: Е36 - ремонт на къса биалетка

Мнение от clarcky » 26 Сеп 2013, 0:52

Извинявам се че изравям стара тема ама да питам :mhihi: Как да разбера самият ябълковиден болт дали е здрав за да знам дали да сменям само тампончетата или да си купя нови биалетки и на тях да им сменям тампоните :roll: И като цяло как се познава като са заминали биалетките,на канал какво да направя за да разбера? Поздрави!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Е36 - ремонт на къса биалетка

Мнение от Dirty M5 driveR » 26 Сеп 2013, 5:54

На канала хващаш щангата от всяка страна (близо до биалетката) и започваш да клатиш здраво нагоре-надолу. Не винаги се вижда дали е здрава ябълката обаче. Най-добре е да се свали биалетката.

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook