катализатор

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1139
Регистриран на: 8.12.2005
Местоположение: ВРАЦА
Пол: Мъж
Кара: E65 745I;Е53 Х5;TVR;SKYLINE;E60 М5
Детайли за колата: 745-Самолет:Х5-Болид:TVR-Истребител:SKYLINE-Шейна:М5-БЕЗ ДУМИ

Мнение от БОРКО-ЧИПА » 13 Май 2006, 12:19

Pin2 написа:Мога да кажа за себе си. Преди когата карах 320-ката с катализатор вървеше доста ... поне съм бил доволен от нея. Въпреки всичко, все си мислех че нещо пречи и може и повече. Махнах катализатора, защото всеки го маха, а не че съм осетил че не върви.
Мога да кажа сега, че колата работи много по-добре, издухва се много по-чисто и свалих разхода с около литър. Не съм се ограничавал с карането, определено в момента съм на 11-12 градско, преди си гореше 13 средно.
Не става въпрос за единия литър, просто съм доволен, че махнах тази "тапа от сажди" и сега колата и е кеф да върви и да се реже :mhihi:


Аз мога да кажа същото :yes:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 274
Регистриран на: 18.12.2004
Местоположение: sofia

.

Мнение от perko » 13 Май 2006, 12:59

Аз също го смених с резонатор, и наистина и върви повече, а и като че ли разхода падна малко, но пък за сметка натова бучи много неприатно, не че не се трае де.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 232
Регистриран на: 30.12.2005
Местоположение: с. Монтана, някъде из Бавария

Re: .

Мнение от bavareza » 13 Май 2006, 14:31

perko написа:Аз също го смених с резонатор, и наистина и върви повече, а и като че ли разхода падна малко, но пък за сметка натова бучи много неприатно, не че не се трае де.


Слагай още един резонатор. Шумът ще падне до минимум, а и удължаваш живота на задното гърне. С един резонатор колата си реве, а и "издухва задното" за нула време. ;) По принцип БМВ е за два резонатора.
П.С. Гледай да са обикновени резонатори с металната мрежичка вътре, сега се навъдиха едни подобни на ренде, които са и по скъпи, а звукът им е отвратителен.
Уважавай това което имаш, защото утре може да го нямаш!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 52
Регистриран на: 23.07.2005
Местоположение: София

Мнение от KaLoSoFt » 13 Май 2006, 19:47

На мен ми предстои тази операция скоро на 316 M43.
Искам да попитам няколко неща:
1. Къде ще ми го направят добре и колко струва? Засега вариантите са Крафт и ЕМ Комплект 33
2. Какъв резонатор да избера за да не е много шумно - дали да сложа два както препоръча bavareza или има по-добри които става с един. Какви са им приблизителните цени?
3. Какво се случва на следващия годишен технически преглед? Тази година минах без проблем теста на газовете с катализатор, но без него догодина сигурно няма начин. Пича от прегледа каза че са затегнали нормите за изгорели газове заради ЕС

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 232
Регистриран на: 30.12.2005
Местоположение: с. Монтана, някъде из Бавария

Мнение от bavareza » 13 Май 2006, 20:32

KaLoSoFt написа:На мен ми предстои тази операция скоро на 316 M43.
Искам да попитам няколко неща:
1. Къде ще ми го направят добре и колко струва? Засега вариантите са Крафт и ЕМ Комплект 33
2. Какъв резонатор да избера за да не е много шумно - дали да сложа два както препоръча bavareza или има по-добри които става с един. Какви са им приблизителните цени?
3. Какво се случва на следващия годишен технически преглед? Тази година минах без проблем теста на газовете с катализатор, но без него догодина сигурно няма начин. Пича от прегледа каза че са затегнали нормите за изгорели газове заради ЕС


;) Вземи си 2 стандартни от по 20 и няколко лева, неръждавейки, от плоските, с металната мрежа вътре. Има ги навсякъде, а и за тия неща не бива да се изхвърляш, според мен. Вършат чудесна работа, звукът е по басов и не дразни слуха. Едното от моите го взех за 70!!! лева /явно внос :( /, куха ламарина с някакви отворчета отвътре /досущ ренде/ и умрях от яд, щото като дам газ се чува звук все едно пърди магаре в контейнер :mhihi:, по-цветно не мога да го кажа. После сложих второто, от които казах и нещата се пооправиха.
Ти си решаваш 8).
Относно ГТП-то, не се шашкай, едно са приказките, на практика е друго :lol:
Уважавай това което имаш, защото утре може да го нямаш!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1383
Регистриран на: 17.09.2004
Местоположение: Банкя
Кара: E21 79'

Мнение от Pin2 » 14 Май 2006, 9:03

При мен на 320-ката е, от една тръба :arrow: гарнето с катализатора :arrow: малко резонансово гърне :arrow: останалата част на системата.
Понеже не ми се даваха пари за смяна, свалихме катализатора и гърнето, отворихме гърнето, изкорубихме катализатора, затворихме го и пак го закачихме. Цялата операция 30 кинта +5 за бири
Приятелите идват и си отиват, а враговете се натрупват.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 232
Регистриран на: 30.12.2005
Местоположение: с. Монтана, някъде из Бавария

Мнение от bavareza » 14 Май 2006, 15:21

Pin2 написа:При мен на 320-ката е, от една тръба :arrow: гарнето с катализатора :arrow: малко резонансово гърне :arrow: останалата част на системата.
Понеже не ми се даваха пари за смяна, свалихме катализатора и гърнето, отворихме гърнето, изкорубихме катализатора, затворихме го и пак го закачихме. Цялата операция 30 кинта +5 за бири


;)И така може... въпреки, че ако се търси съвсем тиха работа си трябват два резонатора :) . По принцип "шестакът" е добре да се обезшуми добре, за да "боботи" на празен ход, а при даване на газ да се избегне звукът на кухо. Добре ще е "грънчарите" да работят само за бири, а? :mhihi: :bchug:
Уважавай това което имаш, защото утре може да го нямаш!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 16 Май 2006, 17:27

как са вързани резонаторите 1 след друг или успоредно ?
звучи интересно като идея, но за първи път го чувам...
тези гърнета не са ли предвидени все пак за някакъв обем/коне на двигателя?
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 232
Регистриран на: 30.12.2005
Местоположение: с. Монтана, някъде из Бавария

Мнение от bavareza » 16 Май 2006, 18:48

[steeN] написа:как са вързани резонаторите 1 след друг или успоредно ?
звучи интересно като идея, но за първи път го чувам...
тези гърнета не са ли предвидени все пак за някакъв обем/коне на двигателя?


Един след друг, то като се замисля успоредно няма начин. :) Мисля че за резонаторите няма определени изисквания, колкокото по-обемист сложиш, толкова повече има обезшумяващ ефект /ако отдолу имаш място, разбира се/. Ако някой знае някакви определени стойности, нека сподели. На Е36 два от плоските стават идеално един след друг.
Уважавай това което имаш, защото утре може да го нямаш!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 16 Май 2006, 19:20

е може ако вървят две успоредни тръби до задното :D ...
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Мнение от © » 16 Май 2006, 20:01

някой ми беше казал, че резонаторното гърне трябва да е с обем малко над този на двигателя, но все още не съм го проверил :)))

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6597
Регистриран на: 2.07.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: или поне се учи ежедневно
Мечтае да кара: М3 CSL, Z4М

Мнение от Sharo » 16 Май 2006, 20:08

© написа:някой ми беше казал, че резонаторното гърне трябва да е с обем малко над този на двигателя, но все още не съм го проверил :)))

Според мойто скромно виждане мисля, че трябва да дава същото съпротивление както с катализатор ...
ти ли клатиш или клати бас-а.. егати номера паднаа двата таса http://youtube.com/watch?v=NYchvWbcvf0&feature=related
Хайде да покараме малко кола

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 232
Регистриран на: 30.12.2005
Местоположение: с. Монтана, някъде из Бавария

Мнение от bavareza » 16 Май 2006, 21:31

[steeN] написа:е може ако вървят две успоредни тръби до задното :D ...

:mhihi: Кюнец с байпас...това ще е новаторство, трябва да се провери от физична гледна точка :mhihi:
Относно съпротивлението на газовете, нищо не може да замести катализатора. Резонаторите са със същия просвет като кюнеца и служат само за намаляване на шума, нищо повече ;)
Уважавай това което имаш, защото утре може да го нямаш!

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook