по-твърди спирачки

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: по-твърди спирачки

Мнение от b00st » 22 Май 2013, 13:15

Nickelback написа:Аз пък предпочитам спирането да е линейна функция, както си е заложено от БМВ. Повечето японски легени са със силно нелинейни спирачки, което мен по принцип ме дразни... И моето паджеро като за два тона ми изглежда, че спира по-добре от М5-цата, ама не е баш така като се наложи педала да мине по-надолу от 3/4 ...

Голяма приказка каза, че не могло на Е36 спирачките да се подобрят :mhihi: Или имаш в предвид да се направят така нелинейни? Това вече е отделен въпрос...

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2


Мм те в никъв случай не са нелинейни. Просто педала няма луфт, който обираш и нищо не става. Общо взето за да караш градско нормално да спираш на светофар просто едвам го натискаш или се обесваш на колана :) Иначе да скочиш на него няма да потъне повече от 5-6см. Все пак новите коли си имат и преимущества както казва един колега. Да имах предвид за самата чувствителност на педала.
Последна промяна b00st на 22 Май 2013, 19:53, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12076
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: по-твърди спирачки

Мнение от bum_bum » 22 Май 2013, 18:49

Според мен целта е била всеки един Густав като се качи да може да спира плавно. Не мисля, че този "луфт" в педала се е получил случайно и са го оставили, щото не са се сетили как да го премахнат.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: по-твърди спирачки

Мнение от Dirty M5 driveR » 22 Май 2013, 19:34

Аз по-рано в темата дадох пример с въпросната Алфа, но честно казано не си се представям с подобни спирачки да карам уверено, особено по разни завои и прочие, където да се коригира поведението на колата прецизно. То едва натискаш педала, а тя вече е спряла. Дори ако трябва да се прави сравнение с БМВ от годините на тия Голфове и Алфи, отново няма такава особеност в спирачната система. Карал съм е39 и е46 и спират много, но със същия плавен ход на педала.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1862
Регистриран на: 20.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BigBlockV8
Мечтае да кара: бангия с предно
Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.

Re: по-твърди спирачки

Мнение от Nickelback » 22 Май 2013, 20:56

Не съм сигурен дали тоя "луфт" е луфт :roll: В смисъл, не знам дали говорим за свободен ход на педала или за зоната с минимално изразено спиране...?
Има едно нещо във физиката дето се казва "реакция на опората". В момента на контакт на накладката с диска се поражда тая реакция на опората, чиято стойност расте при повишаване на натиска на накладката върху диска. Съответно придобива крайна стойност, когато накладката блокира въртенето на диска (в най-лошия случай). Тогава реакцията на опората изравнява силата на натиска и приемаме, че сме спрели колелото форевър (макар че може да не сме спрели въобще спрямо пътя :mhihi: )
За да спрем/забавим въртенето на колелото значение имат много фактори - моментна скорост на движение на автомобила, маса на автомобила, среден диаметър, върху който са разположени накладките, сила на натиск, контактна площ на накладките с колелото. И сигурно куп други, за които не се сещам в момента. Всичките тия параметри оказват пряко влияние върху това колко бързо ще спре автомобила и колко "мъртъв ход" ще има педала (не просто луфт).
Дотук добре, но когато системата не е сметната правилно (нарочно или не) следва странно поведение при определение условия. Примери бол. Ауди Q7, малките мотори - сравнително голямо мастър бутало => голям спирачен натиск. Малки буталца на спирачните апарати (=> голям спирачен натиск) => малка по площ и тънка накладка (това нарочно). Оттук имаме много малък "мъртъв ход" заради големите отношения на площите на мастър буталото и буталата на апаратите. С малко натискане на педала накладките се местят много и лесно и бързо опират в диска. Резулатът - създава впечатление, че спира доста, но изяжда накладките за норматив, заради адския натиск. Лесно "палене" на накладката, лесна загуба качествените параметри на контактната площ. Следва лошо поведение при продължително спиране с голям натиск. И кой печели от това - Ауди разбира се :ok: А колата уж си спира добре като натиснеш малко :dunno:
Мисълта ми беше, че не бива да бързаме да критикуваме БМВ, че така са си сметнали системата, може пък да е за (наше) добро :ok:

Според мен истината е в големите по диаметър вентилирани дискове с големи по площ накладки. Така с един по-малък настиск може да се постигне необходимото спиране :yes: Нищо, че имало то "мъртъв ход" ;)
Последна промяна Nickelback на 25 Май 2013, 21:19, променена общо 1 път
Изображение Изображение

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 361
Регистриран на: 13.09.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е36 328i Touring '96

Re: по-твърди спирачки

Мнение от georgivar » 22 Май 2013, 23:31

При мен вече няма празен ход на педала. Хваща още в началото, но по-леко разбира се. Преди не беше така и си имаше 1-2 сантиметра празен ход.

На голфа също няма празен ход. Разликата с бмв-то е може би по-късия ход на педала като цяло (това при голфа). И оттам усещането за по-твърди и директни спирачки.

Като настройка определно голфовите повече ми харесват. Ще видим колко ще издържат дисковете и накладките на едното и другот. Тъкмо са нови и на двете в момента :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 482
Регистриран на: 13.10.2011
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+

Re: по-твърди спирачки

Мнение от m.dimitrov1992 » 23 Май 2013, 23:18

По принцип на е36 не са чуствителни спирачите, но това не означава че са слаби. Преди карах френски автомобил и спирачките бяха много чувствителни после ми беше малко странно на бмв-то ама се свиква :) Ако искаш чуствителни спирачки мисля че сервото със помпата от е39 535и ставаше plug and play .Само после да не останеш без зъби :mhihi: Иначе предимство на НЕчуствителните спирачки е че "междинната газ"(downshifting) се получава по лесно, защото педала на газта е малко по ниско от нивото на спирачката а идеята е да бъде по високо за да е по лесно да чукнеш газта. И какво се получава натискаме спирачката тя отъва 4-5см и тогава по лесно се заиграва ме с газта защото е по на високо :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 72
Регистриран на: 18.12.2009
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E36coupe320

Re: по-твърди спирачки

Мнение от thugmc1 » 25 Май 2013, 19:51

Nickelback написа:Аз пък предпочитам спирането да е линейна функция, както си е заложено от БМВ. Повечето японски легени са със силно нелинейни спирачки, което мен по принцип ме дразни... И моето паджеро като за два тона ми изглежда, че спира по-добре от М5-цата, ама не е баш така като се наложи педала да мине по-надолу от 3/4 ...

Голяма приказка каза, че не могло на Е36 спирачките да се подобрят :mhihi: Или имаш в предвид да се направят така нелинейни? Това вече е отделен въпрос...

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2


напълно съм съгласен с теб колега

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook