За или против лекия маховик
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
45 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- БаЯн
- ентусиаст
-
- Мнения: 1001
- Регистриран на: 24.08.2005
- Местоположение: Sofia - Mladost
- Кара: Е30 340!!!
- Мечтае да кара: Е34 М5 - Е30 М3
Re: За или против лекия маховик
Значи като цяло съм решил да слагам компресор на моята кола но това е другата тема
за лекия маховик в момента се чуди един добър приятел и за това пуснах темата , иначе принципно и аз съм на кантар дали да слагам или не но за в момента ще се въздържа 


- kirilov/325i
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 384
- Регистриран на: 4.05.2008
- Местоположение: Търговище
- Кара: Е36-325i Тurbo 605 Max Torque
Re: За или против лекия маховик
В такъв случай по-добре се въздържи и от коментар и от пускане на такава темА!!!
Питаме те за каква кола ще се слага и пишеш че не било за тебе...ти нз какво си щял да си слагаш...
И в крайна сметка дори не се разбира човека заради който си чешем клавиатурата за какъв мотор ще е предназначен
Ако искаш пусни и анкета с тема: Майка ми утре боб ли да ми сготви или леща ...
Хора без работа
Питаме те за каква кола ще се слага и пишеш че не било за тебе...ти нз какво си щял да си слагаш...
И в крайна сметка дори не се разбира човека заради който си чешем клавиатурата за какъв мотор ще е предназначен

Ако искаш пусни и анкета с тема: Майка ми утре боб ли да ми сготви или леща ...
Хора без работа

- БаЯн
- ентусиаст
-
- Мнения: 1001
- Регистриран на: 24.08.2005
- Местоположение: Sofia - Mladost
- Кара: Е30 340!!!
- Мечтае да кара: Е34 М5 - Е30 М3
Re: За или против лекия маховик
Не е хора без работа
Колата пак е м52б28 с разплетен колектор и чип и дилемата е лек маховик
Иначе темата я пуснах да видя горе-долу и за мене , защото като гледах повечето турбо и компресор проекти по чужбина по форумите много хора направо плътен лек маховик и керамичен съединител , принципно преди няколко месеца се бях засилил да си слагам но за в момента се въздържам поради причината че ще салгам компресор иначе ако оставаше атмосферна със сигурност щях да си сложа 
Нека да видим какво ще каже някой като колата ще става с компресор имали полза да се слага лек маховик



Нека да видим какво ще каже някой като колата ще става с компресор имали полза да се слага лек маховик

- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: За или против лекия маховик
Аз да питам колегите дето са гласували против лекия маховик, колко от тях са имали такъв на колата си или някой им бил казал, че е лошо? Също да ги питам какво не им е хареасало?
Моето мнение е трърдо ЗА лекия маховик. Имал съм няколко с различно тегло на моята кола и веднъж усетиш ли как тръгва тая кола на ниските предавки повече никога не искаш да се връщаш към тежкия,а гледаш да го направиш колкото може по лек. После с тоя 24кг колянов вал и 84мм ход имаш предостатъчно инреционен момент и nm.
Определено не пречи на всекидневната употреба на колата. Единствените недстатъци са леко тракане в кутията само на празен ход, което се оправя с подходящо смазка в кутията и другото е ,че вече при потегляне се дава една идея повече газ или просто по плавно се борави със съединителя-това говоря за м52б25, който е с по лек колянов вал, по-малък ход и по малко въртящ момент. При б28 минусите би трябвало да са още по слабо изразени. От там потегли колата за мен са само плюсове - да на терория се губи инерционнен момент- обаче той е толкова малко, че аз лично не го усещам. Като наближа баир с постоянна скорост колата се държи по същия начин както си беше с тежкия с тази разлика, че като дадеш газ не се опитваш да пребориш инерцията на маховика, а ускоряваш.
Псоле за любителите на спиране на скорост и постоянно редене на предавките в низходящ ред е голяма придобивка. Не се налага да припомвате по 2 пъти, едно леко чукване на газта и вече сте в подходящи обоорти за по ниска предавка. Ако толкова не можете да му смогнете си слагате и един шортшифтър.
Моето мнение е трърдо ЗА лекия маховик. Имал съм няколко с различно тегло на моята кола и веднъж усетиш ли как тръгва тая кола на ниските предавки повече никога не искаш да се връщаш към тежкия,а гледаш да го направиш колкото може по лек. После с тоя 24кг колянов вал и 84мм ход имаш предостатъчно инреционен момент и nm.
Определено не пречи на всекидневната употреба на колата. Единствените недстатъци са леко тракане в кутията само на празен ход, което се оправя с подходящо смазка в кутията и другото е ,че вече при потегляне се дава една идея повече газ или просто по плавно се борави със съединителя-това говоря за м52б25, който е с по лек колянов вал, по-малък ход и по малко въртящ момент. При б28 минусите би трябвало да са още по слабо изразени. От там потегли колата за мен са само плюсове - да на терория се губи инерционнен момент- обаче той е толкова малко, че аз лично не го усещам. Като наближа баир с постоянна скорост колата се държи по същия начин както си беше с тежкия с тази разлика, че като дадеш газ не се опитваш да пребориш инерцията на маховика, а ускоряваш.
Псоле за любителите на спиране на скорост и постоянно редене на предавките в низходящ ред е голяма придобивка. Не се налага да припомвате по 2 пъти, едно леко чукване на газта и вече сте в подходящи обоорти за по ниска предавка. Ако толкова не можете да му смогнете си слагате и един шортшифтър.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: За или против лекия маховик
maxpower написа:Псоле за любителите на спиране на скорост и постоянно редене на предавките в низходящ ред е голяма придобивка. Не се налага да припомвате по 2 пъти, едно леко чукване на газта и вече сте в подходящи обоорти за по ниска предавка.
Да, това забраавих да го изтъкна като предимство. Разликата е огромна.
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: За или против лекия маховик
Аз пък искам да попитам защо си мислите че само дрифтаджии ги карат тия коли, та да е най-важно как им "тръгва" колата?
п.п. Това дрънкане от скоростите установихте ли от какво е, и дали не е индикация за нещо?..!

п.п. Това дрънкане от скоростите установихте ли от какво е, и дали не е индикация за нещо?..!


- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- kirilov/325i
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 384
- Регистриран на: 4.05.2008
- Местоположение: Търговище
- Кара: Е36-325i Тurbo 605 Max Torque
Re: За или против лекия маховик
В такъв случай съм За лекия маховик,щом е атмосверна....
Ако е Турбо ...не !Имам странното чувство че колата ще загубва по често сцепление,което е в - лично мнение
Ако е Турбо ...не !Имам странното чувство че колата ще загубва по често сцепление,което е в - лично мнение

- Ю.Г.
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 149
- Регистриран на: 1.03.2009
- Пол: Мъж
- Кара: 325is Motorsport International LE
- Мечтае да кара: m50b32 :)
- Детайли за колата: CAI Cosmo Racing,Modded Chip VR Performance , 7200rmp rev limiter, lightweight flywheel, Straight pipes , cat delete + dtm style rear muffler, short shifter
Re: За или против лекия маховик
Аз не съм инженер и голям механичен и технически специалист , но да споделя реалните си наблюдения , като такъв карал с обикновен и олекотен маховик на м50б20ту и сега на м50б25ту.
Твърдо съм ЗА. За атмосферна кола. Разликата поне за мен е голяма и в положителна насока . Колата става по-жива , развърта се по-бързо , има по-голям "throttle response"/"отзивчивост на педала на газта" , по-голямо удоволствие от шофирането ми доставя определено. Честно казано , не съм забелязал загуба на въртящ момент. Едниствено забелязвам малко нестабилна работа на оборотите при включен климатик на свободна от време на време , но не е нищо фрапиращо или пречещо или дразнещо. А работата със съединителя трябва да е малко по-прецизна , но мен това ми харесва
П.С. С маховик от м20 съм.
Твърдо съм ЗА. За атмосферна кола. Разликата поне за мен е голяма и в положителна насока . Колата става по-жива , развърта се по-бързо , има по-голям "throttle response"/"отзивчивост на педала на газта" , по-голямо удоволствие от шофирането ми доставя определено. Честно казано , не съм забелязал загуба на въртящ момент. Едниствено забелязвам малко нестабилна работа на оборотите при включен климатик на свободна от време на време , но не е нищо фрапиращо или пречещо или дразнещо. А работата със съединителя трябва да е малко по-прецизна , но мен това ми харесва

П.С. С маховик от м20 съм.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: За или против лекия маховик
При мен е странното, че шума преди го нямаше или много рядко се чуваше.
Бях с нови маховик Фиданза и комплект съединител Закс Спорт и ново масло в кутията. Тая година обаче шуми. Причините за шума са, че лекия маховик няма масата да обира вибрациите, а при мен и бездемпферния съединител също допринася поради липсата на пружини.
В Щатите ентусиастите лекуват тракането с 1 бутилка Redline 75W-140NS и една Redline D4 ATF. При някои изчезва напълно, а при други намалява до 90%.
Бях с нови маховик Фиданза и комплект съединител Закс Спорт и ново масло в кутията. Тая година обаче шуми. Причините за шума са, че лекия маховик няма масата да обира вибрациите, а при мен и бездемпферния съединител също допринася поради липсата на пружини.
В Щатите ентусиастите лекуват тракането с 1 бутилка Redline 75W-140NS и една Redline D4 ATF. При някои изчезва напълно, а при други намалява до 90%.
- bavar4o.70
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 640
- Регистриран на: 24.12.2010
- Местоположение: пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: е36 320
- Мечтае да кара: м3
Re: За или против лекия маховик
При мен тракането се появи веднага след слагане на лек маховик.Отворих кутията напразно-всичко си беше перфектно.Затворих я и сипах 80w90 .Тракането изчезна,но като е по-студено скоростите влизат трудно първите километри.Зимата мисля да сипя 10w30.А по отношение на лекия маховик-твърдо за
.Единственния недостатък е,че от първа на втора и от втора на трета при ускоренее и рязко пускане на съединителя,гумите просвирват по- малко поради малката инерция на лекия маховик.Никога не бих сложил двумасовия маховик-това тежко желязо обратно 


- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: За или против лекия маховик
bavar4o.70 написа:Единственния недостатък е,че от първа на втора и от втора на трета при ускоренее и рязко пускане на съединителя,гумите просвирват по- малко поради малката инерция на лекия маховик.
Аз пък мисля, че е обратното. Моето М50Б20 превърта хубави зимни 195/65/15 при вкарване на 3-та (с 2ма пътника) и винаги съм си го обяснявал с по-бързата и рязка реакция на мотора. Но като се замисля и твоя довод има смисъл, така че предполагам това е спорно явление.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: За или против лекия маховик
Днес открих един нов недостатък при мен, който не знам как се лекува или дали изобщо може да се оправи. Поеже валовите са ми доста остри и в ниските преди 4к няма почти никой като няма инерция от маховика и се кара на 2-2500 оборота с равна газ колата тресе малко неприятно. Преди да се нагласи аванса беше по-зле. Надявам се да може още малко да се пооправи с аванса. Но за по-направени коли, които са слаби в ниските може да се счете като недостатък, че не е много приятна за плавно и бавно каране.
- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: За или против лекия маховик
Ако колата ти е наточена с остри валове едва ли си го правил да подпомогнеш плавното каране с 2000 оборота
За шума, мисля че идва от износване в лагера на първичния вал, както каза като е лек маховика няма какво да обира вибрациите. На мен лично не ми пречи защото не е единствения шум, ще свикна и с този
какви са валовете и какъв е ефекта, че аз се чудя какви да слагам по-нататък на М42Б20

За шума, мисля че идва от износване в лагера на първичния вал, както каза като е лек маховика няма какво да обира вибрациите. На мен лично не ми пречи защото не е единствения шум, ще свикна и с този


Последна промяна M10 на 17 Юни 2013, 23:30, променена общо 1 път
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: За или против лекия маховик
M10 написа:Ако колата ти е наточена с остри валове едва ли си го правил да подпомогнеш плавното каране с 2000 оборота![]()
За шума, мисля че идва от износване в лагера на първичния вал, както каза като е лек маховика няма какво да обира вибрациите. На мен лично не ми пречи защото не е единствения шум, ще свикна и с този
какви са валовете и какъв е ефекта, че аз се чудя какви да слагам по-нататък на М42Б20 12:1? beco109 казва че с 280 при него няма никой под 5000, та се чудя 256 ли да са
Нали знаеш че има значение и как се зацепват тия валове, че сега и при мене няма никой под 4300 ама не е щото са ми 290 градуса валовете




Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: За или против лекия маховик
Лагерчето ми е ново, както целия комплект съединител.
За някакви други валове не знам как се зацепват, но тези които имам се зацепват точно както стоковите. Единствената разлика е, че се налага да се сложи една малка шайба на ваноса за да се ограничи хода му за да не стане "мяу" с клапаните. Нали се сещаш, че няма кой да ти вземе 3000лв за валове без да ти прати много подробна инструкция кое как и защо се прави
Ако си сложил 330-ков вал не очаквай колата да върви. Там не е от зацепването. Просто не става за тоя мотор, доколкото знам.
Взех си едновременно Сънбелтс и Евроспорт валове, защото не бях решил кои тоно да сложа. Евроспорта са уж "най-мощните" валове за М52, но в крайна сметка се спрях на Сънбелта (стейдж 2- 280/272) като далеч по-стара разработка. А и от Бимъруърд са правили много коли с тях и всичко се знае.
За М42 не знам със сигурност, но предполагам че 256 ще пасне като на циганин шамар
28-цата с такива върви прекрасно. Не губи нищо в ниските, кара се съвсем нормално и мазно като искаш да караш леко и във високите върви много добре и предвидимо. (с 3.45 диф, с 3.07 вече не ми харесваше)
За някакви други валове не знам как се зацепват, но тези които имам се зацепват точно както стоковите. Единствената разлика е, че се налага да се сложи една малка шайба на ваноса за да се ограничи хода му за да не стане "мяу" с клапаните. Нали се сещаш, че няма кой да ти вземе 3000лв за валове без да ти прати много подробна инструкция кое как и защо се прави

Ако си сложил 330-ков вал не очаквай колата да върви. Там не е от зацепването. Просто не става за тоя мотор, доколкото знам.
Взех си едновременно Сънбелтс и Евроспорт валове, защото не бях решил кои тоно да сложа. Евроспорта са уж "най-мощните" валове за М52, но в крайна сметка се спрях на Сънбелта (стейдж 2- 280/272) като далеч по-стара разработка. А и от Бимъруърд са правили много коли с тях и всичко се знае.
За М42 не знам със сигурност, но предполагам че 256 ще пасне като на циганин шамар

45 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани