Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
-
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
Не разбрах въпроса...
Отиваш в реглажното и им казваш, че искаш страничен наклон на задните колела -3 градуса... На монитора ще свети червено (не е в допустими граници), но практически е възможно. Лично съм виждал на мойта кола за пробата -3 градуса и 45 минути.
Отиваш в реглажното и им казваш, че искаш страничен наклон на задните колела -3 градуса... На монитора ще свети червено (не е в допустими граници), но практически е възможно. Лично съм виждал на мойта кола за пробата -3 градуса и 45 минути.

- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
Мисля че се бъркаш, при мен със стандартни фиби, от ексцентричния болт на повече от -2 не можеше да се докара, а съм и с ниски пружини... С раздвижни фиби ще е друго, но за мен лично -2 си е достатъчно.
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- err0r
- Мечтае за Z3 M Coupe
-
- Мнения: 8695
- Регистриран на: 9.02.2003
- Местоположение: Сoфия
- Кара: '99 530dА Touring
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
Не, не се бъркам. С фабрични фиби стигнахме до близо -4 градуса за пробата - пак с ниско окачване.

- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
За отзад най-добре ми се струва да е с раздвижни щанги. Има ги на D2 и други фирми, но са си цифра (ако става дума за ежедневна кола). Иначе може и с камбър плейтс. Но първо се отива на реглаж да се види колко ъгъл може да се постигне от ексцентриците, щото на една кола може да стигне 4, но на друга не, поради определени промени в геометрията на окачването с течение на времето. Но за стрийт кола не знам на кого са нужни повече от -2.5 градуса. А мен ако питате - който иска да постигне добро поведение нека започне с окачването. Реглажа си е едно на ръка, но с фабричното кашкавалено окачване не бива да очакваме чудеса (и все пак се преставя отлично, като се има предвид, че това са коли с 20 годишна концепция). И задължително хубави гуми 

- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
Камбъра отпред не е ли от по-голямо значение от този отзад?
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
За отзад най-добрата функция на камбъра е да намушкаш, от ония джанти дето не са за модела и стоят брутално 

- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
Dpy написа:За отзад най-добрата функция на камбъра е да намушкаш, от ония джанти дето не са за модела и стоят брутално
А - точно това не ми беше ясно... Къде минава оста, около която се променя наклона на колелото? В смисъл при "по-камберосана" Е36-ца долната част на колелото е излязла навън, или горната(под веждата) се е прибрала навътре...? Или по равно - колкото се е прибрала горната, толкова е отворило и отдолу?
Едит: Тъп въпрос беше това май...


"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
От горе ако прибира, от долу отваря, напълно логично е, имайки предвид, че не мърдаме положението на колелото, а само наклона му.
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
Дам... Бях забравил конструкцията на окачванети отзад, ама разгледах малко снимки в нета и си го припомних 
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
Nickelback написа:Камбъра отпред не е ли от по-голямо значение от този отзад?
Зависи от цялостното поведение на самия автомобил, и за каква цел се подобрява геометрията. Като цяло наклона е с цел по-голямо сцепление. Отпред се дава голям наклон, за да може колата да завива по-добре. Отзад - за да поднася по-трудно. Но сам по себе си наклона не върши всичката работа, защото сходимостта също е от огромно значение.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
Кой е говорил за плейтове отзад? За там се казват Adjustable Camber Arms. Лилавите пръчки на снимката. Заменят т.нар. "фиби".

Колко да са цифри.. аз продавах Д2 по 200лв

Dirty M5 driveR написа:За отзад най-добре ми се струва да е с раздвижни щанги. Има ги на D2 и други фирми, но са си цифра (ако става дума за ежедневна кола).
Колко да са цифри.. аз продавах Д2 по 200лв

- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
bum_bum написа:Колко да са цифри.. аз продавах Д2 по 200лв
Е толкова са, да. Аз за това писах "за ежедневна кола", защото не вярвам всеки да даде 200лв. за 2 раздвижни щанги. Аз бих ги дал, но това е друг въпрос

Иначе за отзад съм виждал да се продават чинии, и то не само за BMW.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?


Колкото дали има смисъл не мисля за ежедневна кола, че има някаква файда. Аз карам с наклон, който може да се даде и със стандартната фиба, но тия са доста по-солидни и предполагам втвърдяват малко окачването отзад и за това основно ги взех.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Кембър, кастър и сходимост. Какво значат?
bum_bum написа::nono: над 300лв е цената и тогава и сега.
Да, наистина са 300+, нещо грешно съм сметнал лирата.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани