Случка с шпера.
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
39 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: Случка с шпера.
Значи опитвам се да си го представя, но пак не ми е ясно
. Явно става щом го правят, а като гледам тук никой не го е правил, та аз ще взема да го напавя с 3 пък да видим какво ще стане
. Интересно инфо намерих и за дифовете на старите Поршета, които са си кажи речи като нашите. Интересна е схемата на подреждане на пластините(от там и контактната площ) и какви резултати дава. Схемата с 40% е точно като тази с 3 диска.
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... 234&page=2
Since you pulled up one of the Porsche diagram, I want to point at their weird ordering of parts in that transaxle. I'm sure it's identified as a 25% lockup unit.
Notice the assembly goes:
Dog ear
Clutch
Clutch
Dog ear
Pressure assembly (spiders)
Dog ear
Clutch
Clutch
Dog ear
I really have no explanation on why they would stack two clutches (only using half of the friction surfaces) and shim with a dog ear before the pressure assembly. The only thing I can think of is that they put the dog ear before the pressure assembly to prevent wear on it.
If a Porsche owner wanted to go from 25% to a higher lockup, it would be incredibly simple (pending you rip apart the drivetrain to get to the unit).
40% lockup scheme:
Dog ear
Clutch
Dog ear
Clutch
Pressure assembly (spiders)
Dog ear
Clutch
Clutch
Dog ear
Or 60% lockup:
Dog ear
Clutch
Dog ear
Clutch
Pressure assembly (spiders)
Clutch
Dog ear
Clutch
Dog ear
Maybe they did it that way so they can offer more lockup options in the same case? I don't know but it is interesting.



Since you pulled up one of the Porsche diagram, I want to point at their weird ordering of parts in that transaxle. I'm sure it's identified as a 25% lockup unit.
Notice the assembly goes:
Dog ear
Clutch
Clutch
Dog ear
Pressure assembly (spiders)
Dog ear
Clutch
Clutch
Dog ear
I really have no explanation on why they would stack two clutches (only using half of the friction surfaces) and shim with a dog ear before the pressure assembly. The only thing I can think of is that they put the dog ear before the pressure assembly to prevent wear on it.
If a Porsche owner wanted to go from 25% to a higher lockup, it would be incredibly simple (pending you rip apart the drivetrain to get to the unit).
40% lockup scheme:
Dog ear
Clutch
Dog ear
Clutch
Pressure assembly (spiders)
Dog ear
Clutch
Clutch
Dog ear
Or 60% lockup:
Dog ear
Clutch
Dog ear
Clutch
Pressure assembly (spiders)
Clutch
Dog ear
Clutch
Dog ear
Maybe they did it that way so they can offer more lockup options in the same case? I don't know but it is interesting.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
Re: Случка с шпера.
Елементите са 2: Dog ear и Clutch. Явно са направени от различен материал, защото при различна подредба се получава резличен процент, т.е. контактна двойта Clutch-Clutch предава по малко въртящ момент отколкото Dog ear-Clutch.maxpower написа:...
Според мен 25% са напълно достатъчни за евридейка, само трябва да се намерят нови оригинални дискове и пружини и да се сменят.
- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: Случка с шпера.
dog ear казват на кръстати пластини.
При случая с 25% двата фрикционни диска лежат един върху друг, и контактуват само с външните си повръхности= т.е. общата триеща площ е колкото на един диск, но от двете страни- както си е при сток БМВ шперовете
После при 40% от едната страна са подредени на сандвич и се редуват. Там контактана площ вече е за 2 пъти по голяма, но от другата страна отново оставят дисковете един към друг. Явно щом там може не виждам защо да не може и при нас да се направи така, но от едната страна да е един диск, от другата два.
Притеснява ме само зимата ако стане на 40% като знам колко е хлъзгаво да не почне да се пързаля на всеки завой, че няма да може да се кара тая кола. То с моя умрял малък шпер, тая зима на 2-3 завоя си тръгна с вратите както си се движех по инерция та си представям ако са по големи процентите какво става
Значи до сега съм карал с шпер от тия "перфектните" дето е на 5-10% и сигурно 25% ще ми се сторят като голям прогерес
. Другия вариант е да си взема два нови диска, да обърна пластините и да покарам малко в сток състояние и после да му добавя още един диск и пластина 
При случая с 25% двата фрикционни диска лежат един върху друг, и контактуват само с външните си повръхности= т.е. общата триеща площ е колкото на един диск, но от двете страни- както си е при сток БМВ шперовете
После при 40% от едната страна са подредени на сандвич и се редуват. Там контактана площ вече е за 2 пъти по голяма, но от другата страна отново оставят дисковете един към друг. Явно щом там може не виждам защо да не може и при нас да се направи така, но от едната страна да е един диск, от другата два.
Притеснява ме само зимата ако стане на 40% като знам колко е хлъзгаво да не почне да се пързаля на всеки завой, че няма да може да се кара тая кола. То с моя умрял малък шпер, тая зима на 2-3 завоя си тръгна с вратите както си се движех по инерция та си представям ако са по големи процентите какво става

bmw325tds написа:Според мен 25% са напълно достатъчни за евридейка, само трябва да се намерят нови оригинални дискове и пружини и да се сменят.
Значи до сега съм карал с шпер от тия "перфектните" дето е на 5-10% и сигурно 25% ще ми се сторят като голям прогерес


Последна промяна maxpower на 17 Юни 2012, 17:05, променена общо 2 пъти
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: Случка с шпера.
Абе какво ми направихте вие темата бе
Моя ще го ревизирам, ама тея интервенции няма да ги правя.
Я сега дайте акъл как се балансира тоя диф и как се прави реглаж на касетата, че ми е голяма индия
(
Не, че няма на кой да го дам да ми го направи, ама ми се играе


Моя ще го ревизирам, ама тея интервенции няма да ги правя.
Я сега дайте акъл как се балансира тоя диф и как се прави реглаж на касетата, че ми е голяма индия

Не, че няма на кой да го дам да ми го направи, ама ми се играе



http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- maxpower
- ентусиаст
-
- Мнения: 1249
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: X3 28i / А4 3.0i quattro
- Мечтае да кара: настрани
Re: Случка с шпера.
ogata написа:Абе какво ми направихте вие темата бе![]()
![]()
Моя ще го ревизирам, ама тея интервенции няма да ги правя.
Я сега дайте акъл как се балансира тоя диф и как се прави реглаж на касетата, че ми е голяма индия(
Не, че няма на кой да го дам да ми го направи, ама ми се играе
За балансирането не знам какво имаш в редвид.
Отностно реглажа на касетата ти трябват индикаторен часовник, за да измериш луфта в зацепването на короната и пиньона и отделно се мажат зъбите на короната и се върти да се види къде е контактното петно, ако е в средата на зъба всичко е ок. По принцип ако в момента не вие и не чуваш тропане от него при рязко натискане и отнемане на газта, аз лично не бух барал нищо по реглажите- мое мение. Може би само бих проверил как е контактното петно



A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- dicho0o
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 660
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: В.Търново
- Пол: Мъж
- Кара: E91 LCI/е36 дрифтачка
Re: Случка с шпера.
Аз също мисля че ако не е имал проблеми с изядени зъби или шумове няма смисъл да се бутат реглажите.
Относто баланса сигурно го правят на машина за гуми
П.С Просто няма какво да му се балансира
Относто баланса сигурно го правят на машина за гуми


П.С Просто няма какво да му се балансира

- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: Случка с шпера.
E как... нали трябва да отворя шпер касетата, да я ревизирам и да я върна после.
Нещо не схващам май
Нещо не схващам май



http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- Борис_Малинов
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2163
- Регистриран на: 2.08.2007
- Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
- Пол: Мъж
- Кара: По-долу изброеното...
- Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.
Re: Случка с шпера.
Тя касетата е позиционирана на лагерите и не мож и обърка мястото. На мен по ми интересно как ще ревизираш касетата, кат няма части...
Последна промяна Борис_Малинов на 17 Юни 2012, 22:10, променена общо 1 път


Нещата, които притежаваме...всъщност притежават нас!
..., който не се учи от историята, е обречен да я повтори!
- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: Случка с шпера.
Искаш да ми кажеш че отварям дифа, вада касетата, сменям дисковете и кръстачките, всичко по обратен ред, нова гарнитура, ново масло и сичко е ток и жица в рамките на 1 час ? 



http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- Борис_Малинов
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2163
- Регистриран на: 2.08.2007
- Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
- Пол: Мъж
- Кара: По-долу изброеното...
- Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.
Re: Случка с шпера.
Гледай като разглобяваш частите да ги върнеш после на точното им място, щот не трябва много да ги обърнеш наобратно, пък това ще е пагубно за дифа.


Нещата, които притежаваме...всъщност притежават нас!
..., който не се учи от историята, е обречен да я повтори!
- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: Случка с шпера.
E, че какво имам да обърна на обратно ?
Нали всичко го разглобявам и си го подреждам за да знам после как да го върна

Нали всичко го разглобявам и си го подреждам за да знам после как да го върна



http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
Re: Случка с шпера.
Има пластини, които позичионират касетата дали да е милимунда налуво или милимунда надясно за да мине после номера и боято на горепосочените снимки. Отделно тия лагери се надягат пак с въпросните пластини и си е голям филм като сменяш лагери. Затова е много важно безпроблемно работищия диф да се сглоби точно така както е бил. То и затова ако семеринга на пиньона на тече на се бара.ogata написа:E, че какво имам да обърна на обратно ?![]()
Нали всичко го разглобявам и си го подреждам за да знам после как да го върна
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Случка с шпера.
Моят шпер се държи така:
Добре ли е ?

Добре ли е ?




Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.



Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- Борис_Малинов
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2163
- Регистриран на: 2.08.2007
- Местоположение: там,където белите мечки слизат на ръчна спирачка
- Пол: Мъж
- Кара: По-долу изброеното...
- Детайли за колата: F11 M550d , ///М3 EVO Sedan
...и едно лачено купенце Е-30 с м40б18.
Re: Случка с шпера.
То така направо и еднаква настилка под гумите не е баш критерий за здравината на шпера.



Нещата, които притежаваме...всъщност притежават нас!
..., който не се учи от историята, е обречен да я повтори!
- ogata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2806
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: Случка с шпера.
Boyadjiev написа:Моят шпер се държи така:
Като взех колата, направих същото и резултата беше същия с отворения диф което ме накара да си помисля че съм с шпер.
Не знам защо така се получава



http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
39 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани