пасва ли глава от м43б18 на блок от м40б18
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
37 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- Don_Mandragon
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 443
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: Стара Загора/София
- Кара: M40B18 '93
Re: пасва ли глава от м43б18 на блок от м40б18
Интересно. Значи разчиташ, че дори и с различно управление и различен принцип на работа все пак ще работят някак на М40-ката. Тези които си монтирал от М50Б20 ли са или от по-старите 20-ки? При мен вала е започнал да си заминава. Вече влиза в регулатор на 6100. Това не ме бърка за сега, но на празен ход оборотите са нестабилни и мирише на бензин от аспуха. Сместа е богата явно, но проблем с разхода нямам. Ламбдата е здрава и всички датчици по Аутодатата връщат коректни стойности. Въздух не смуче уж от никъде. Смених всички маркучи без гофрирания, който е здрав. Чистих дроселна клапа, стъпков мотор. Смених гарнитури на смукател и други дюзи и проблема си остана. Остава ми наистина да имам проблем с дюзите или дебитомер, но като му откача буксата става по-зле.
- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: пасва ли глава от м43б18 на блок от м40б18
.
Последна промяна M10 на 20 Сеп 2013, 17:18, променена общо 1 път
Re: пасва ли глава от м43б18 на блок от м40б18
Факт е че работят и то много добре.Ряз и сила има,разходът ми е описан по-горе.Значи М40В16,Е36 седан 92г.януари.Иска и над 180км/ч да вдига ама не ми стиска.Със старите D3762FA ,разходът ми варираше около 12л. гратско и 9л. извънгратско.Ряз нямаше никакъв,а вървенето беше според атмосферното налягане на околната среда,демек някога върви,друг път не иска.Пак си вдигаше висока скорост без проблеми.Маслото ми винаги се пълнеше с бензин.Имаше нестабилни обороти на празен ход,а понякога и гаснеше,когато си реши.Това докато ми писна и не вкарах целият инжекцион в едни кашони и у нас,защото беше посред зима в едни снегове.Преди това се ръснах на 5 пъти за сервизна диагностика и обещаващ да реши проблема ремонт,но резултатът беше,много пари за нищо.Сега съм с 0 280 150 415.Пробвах и с 0 280 150 715 ама усеща се,че не стават,особенно в преходните режими.Всички от тези дюзи са изпробвани на стенд преди да ги кача на мотора,така че отпадат съмненията за неизправности по тях.Та за 0 280 150 415 са от М50В25 и това,което открих за тях е,че са проектирани,както за 3.5 бара,така и за 3 бара налягане на горивото,като в 3 баров режим разликата в дебита им е нищожен в сравнение на D3762FA.Демек при работеща ламбдасонда не е проблем за ЕКУ-то да си нагласи точно дебита.Проблемът естественно идва от видът на самата струя излизаща от дюзите.Като на стенда ясно се вижда,че 0 280 150 715 пръска с една плътна струя,D3762FA с издуханият аератор прави неправилна остроконусна със забелязващи се капчици струя,0 280 150 415 се виждат ясно четири остри плътни струи.Та засега толкова.
- Don_Mandragon
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 443
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: Стара Загора/София
- Кара: M40B18 '93
Re: пасва ли глава от м43б18 на блок от м40б18
Благодаря за инфото. Сега остава и аз да си намеря такива и да тествам, че ми омръзна с това м40.
ПП: Изглежда, че 414 от М50Б20 са същите. Разликата е, че са 165цц при 3 бара, а 415 са 180 при 3,5(на толкова е регулатора на налягането на б25), но на 3бара в таблицата са със същия дебит като 414 :? Навсякъде по форума казват че нямата разлика а са различен бош номер:?
http://www.google.bg/imgres?q=028015041 ... vgF&zoom=1
http://mitkomitashki.hit.bg/DUZI.doc
ПП: Изглежда, че 414 от М50Б20 са същите. Разликата е, че са 165цц при 3 бара, а 415 са 180 при 3,5(на толкова е регулатора на налягането на б25), но на 3бара в таблицата са със същия дебит като 414 :? Навсякъде по форума казват че нямата разлика а са различен бош номер:?
http://www.google.bg/imgres?q=028015041 ... vgF&zoom=1
http://mitkomitashki.hit.bg/DUZI.doc
Re: пасва ли глава от м43б18 на блок от м40б18
Това което имам като информация е:
0 280 150 715 – 152.4сс – 3 бара
0 280 155 969 – 149.2сс – 3 бара
0 280 150 415 - 190.6сс – 3.5 бара
0 280 150 415 - 166сс – 3 бара
0 280 150 414 – 154 - 3 бара
като за последната дюза не знам нищо.
Всъщност това са данните на дебита им при различните налягания,а по важното за нас е видът на струята им,оттам и заложената логика на смесообразуването.
Това означава и различни времена на синхрон между клапана и момента на впръскване.То най-лесно ще е да си сложиш 0 280 150 715 и при диагностиката да се промени настройката на ЕКУ-то,НО така и не намерих информация за подобна манипулация,а в сервизите на вносителите даже и не са чували дали става,и гледат да се оттърват от теб с глупави обяснения.Мислил съм да намеря ЕКУ работило с Бош-ови дюзи,но и там не е сигурно дали е било точно така.И сега си карам с тези от шестака и така.Пробвах също с по-запазени като едната е на снимката,но беше трагедия.За едно кръгче да пробвам и ми замина маслото.Направо се чудя как повечето колеги си карат така без да им прави впечатление,поне тези от тях,които още не са с газови уредби.Карам понякога отзад след някой колега и направо си мирише на бензин.Иначе по моргите има маса мотори М40 и М43 с подобни дюзи,но досега не съм се натъкнал и на една читава.Тези от Лукас направо съм ги намразил.Преди бавареца имах Форд с тяхно делко и беше същият филм.
0 280 150 715 – 152.4сс – 3 бара
0 280 155 969 – 149.2сс – 3 бара
0 280 150 415 - 190.6сс – 3.5 бара
0 280 150 415 - 166сс – 3 бара
0 280 150 414 – 154 - 3 бара
като за последната дюза не знам нищо.
Всъщност това са данните на дебита им при различните налягания,а по важното за нас е видът на струята им,оттам и заложената логика на смесообразуването.
Това означава и различни времена на синхрон между клапана и момента на впръскване.То най-лесно ще е да си сложиш 0 280 150 715 и при диагностиката да се промени настройката на ЕКУ-то,НО така и не намерих информация за подобна манипулация,а в сервизите на вносителите даже и не са чували дали става,и гледат да се оттърват от теб с глупави обяснения.Мислил съм да намеря ЕКУ работило с Бош-ови дюзи,но и там не е сигурно дали е било точно така.И сега си карам с тези от шестака и така.Пробвах също с по-запазени като едната е на снимката,но беше трагедия.За едно кръгче да пробвам и ми замина маслото.Направо се чудя как повечето колеги си карат така без да им прави впечатление,поне тези от тях,които още не са с газови уредби.Карам понякога отзад след някой колега и направо си мирише на бензин.Иначе по моргите има маса мотори М40 и М43 с подобни дюзи,но досега не съм се натъкнал и на една читава.Тези от Лукас направо съм ги намразил.Преди бавареца имах Форд с тяхно делко и беше същият филм.
- Don_Mandragon
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 443
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: Стара Загора/София
- Кара: M40B18 '93
Re: пасва ли глава от м43б18 на блок от м40б18
414 изглеждат на външен вид еднакво(с еднакви глави са). М52Б20/25 са също с 415, но м52 на части излиза рядко. За това се чудя дали 414 няма да станат, че в продава има доста 50б20 на части и дюзи по 40-50лв чифта, но наистина разликата в дебита е голяма. Така, че направо минавам на вариант да търся 415 пък и все пак си тествал и е сигурна работата 
ПП: говорим само за Е36! М50/52 от Е34 са с други дюзи(715 тези който си пробвал и не си доволен)

ПП: говорим само за Е36! М50/52 от Е34 са с други дюзи(715 тези който си пробвал и не си доволен)

Re: пасва ли глава от м43б18 на блок от м40б18
Така-а.Мина доста време и от опита през това време ще завърша сагата си за дюзите слагани на М40 и повечето М43,съответно 1.6 или 1.8,на Е30,Е36 и Е46, и за двата мотора разликата е в ЕКУ-то но не и в дюзите.
В момента можете да сложите 13 64 1 731 357 и 13 64 1 734 776 сервизни номенклатурни номера на BMW,и съответно 0 280 150 715, 0 280 156 346 и 0 280 155 969 сервизни номенклатурни номера на БОШ,както и D3762FA на Lucas.
Условието е простичко,прави се пълно рестартиране на ЕКУ-то.Каквото и да намерите като читави и запазени дюзи става на 100%.Ако просто подмените дюзите без рестарт на ЕКУ-то рискувате да станете свидетели на невероятните възможности на гореспоменатите мотори да вадят чист бензин през ауспуха.Това налага и задължителната смяна на маслото след опита.
Рестарт на ЕКУ-то се прави като откачите минусовата клема на акумулатора за повече от час,но най добре е да оставите двигателя да изтине напълно,което подразбира една пълна нощ.Откачате като се приберете в къщи и на другият ден закачате обратно минусовата клема.Стартирате мотора на празен ход и го оставяте да си загрее на тихи обороти.Когато моторът е напълно загрял около десетина минути от мига на стартирането му,се мятате на автомобила и започвате в движение да си играете с възможностите му.Скорост не е необходима,а само обороти.Първа газ до дупка,втора педала до ламарините и като тръгне да наема педала се отпуска нацяло и така няколко пъти,пак около десетина минути.Прибирате си автомобила,гасите мотора и давате на колата да си почине пак около десетина минути.Това е.Няма значение от какви към какви дюзи мигрирате,условието е след ремонта да не палите мотора,а да го оставите за утре.
Снимки ще постна друг ден на разпръсквачите специално на D3762FA,за да няма недорозумения относно читавата или абсолютно износената дюза.Само ще спомена факта,че за намирането на читава D3762FA, ми беше необходимо повече от десет години обикаляне по моргите и едно катастрофирало Е30 с М40 намерено преди седмица в Германия.
В момента можете да сложите 13 64 1 731 357 и 13 64 1 734 776 сервизни номенклатурни номера на BMW,и съответно 0 280 150 715, 0 280 156 346 и 0 280 155 969 сервизни номенклатурни номера на БОШ,както и D3762FA на Lucas.
Условието е простичко,прави се пълно рестартиране на ЕКУ-то.Каквото и да намерите като читави и запазени дюзи става на 100%.Ако просто подмените дюзите без рестарт на ЕКУ-то рискувате да станете свидетели на невероятните възможности на гореспоменатите мотори да вадят чист бензин през ауспуха.Това налага и задължителната смяна на маслото след опита.
Рестарт на ЕКУ-то се прави като откачите минусовата клема на акумулатора за повече от час,но най добре е да оставите двигателя да изтине напълно,което подразбира една пълна нощ.Откачате като се приберете в къщи и на другият ден закачате обратно минусовата клема.Стартирате мотора на празен ход и го оставяте да си загрее на тихи обороти.Когато моторът е напълно загрял около десетина минути от мига на стартирането му,се мятате на автомобила и започвате в движение да си играете с възможностите му.Скорост не е необходима,а само обороти.Първа газ до дупка,втора педала до ламарините и като тръгне да наема педала се отпуска нацяло и така няколко пъти,пак около десетина минути.Прибирате си автомобила,гасите мотора и давате на колата да си почине пак около десетина минути.Това е.Няма значение от какви към какви дюзи мигрирате,условието е след ремонта да не палите мотора,а да го оставите за утре.
Снимки ще постна друг ден на разпръсквачите специално на D3762FA,за да няма недорозумения относно читавата или абсолютно износената дюза.Само ще спомена факта,че за намирането на читава D3762FA, ми беше необходимо повече от десет години обикаляне по моргите и едно катастрофирало Е30 с М40 намерено преди седмица в Германия.
- amd
- клавиатурен мунингист
-
- Мнения: 4174
- Регистриран на: 22.05.2004
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
- Мечтае да кара: E36 323ti
Re: пасва ли глава от м43б18 на блок от м40б18
Доста интересна информация
Толкова години в този форум четене и драскане и не подозирах за нещо такова
Развиваше се теорията, че М40-ките се разтракват/износват чаркалака в главата, заради запушващи се маслени магистрали, дали от не до там добре изчислени такива, дали поради кофти масло/боклуци и от там влошено мазане. За влошено мазане, поради разредено с бензин масло, в следствие от кофти инжектори, не ми е минавало през главата
Аз една М10-ка на времето убих с бензин в маслото, но тогава се разтракаха направо биелните/основните лагери и надра коляновия вал.
Жалко, че чак сега излиза такава информация, когато твърде много М40-ки са си заминали безславно. А иначе е здрав мотор.
Явно обаче, М43-ките са малко оптимизирани откъм мазане или чаркалака в главата е по-здрав, защото по-трудно се разтракват.



Жалко, че чак сега излиза такава информация, когато твърде много М40-ки са си заминали безславно. А иначе е здрав мотор.
Явно обаче, М43-ките са малко оптимизирани откъм мазане или чаркалака в главата е по-здрав, защото по-трудно се разтракват.
BMW only!
- stamov79
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 104
- Регистриран на: 14.12.2010
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: e36M40B18, е36М43В18
Re: пасва ли глава от м43б18 на блок от м40б18
amd написа:Доста интересна информацияТолкова години в този форум четене и драскане и не подозирах за нещо такова
Развиваше се теорията, че М40-ките се разтракват/износват чаркалака в главата, заради запушващи се маслени магистрали, дали от не до там добре изчислени такива, дали поради кофти масло/боклуци и от там влошено мазане. За влошено мазане, поради разредено с бензин масло, в следствие от кофти инжектори, не ми е минавало през главата
Аз една М10-ка на времето убих с бензин в маслото, но тогава се разтракаха направо биелните/основните лагери и надра коляновия вал.
Жалко, че чак сега излиза такава информация, когато твърде много М40-ки са си заминали безславно. А иначе е здрав мотор.
Явно обаче, М43-ките са малко оптимизирани откъм мазане или чаркалака в главата е по-здрав, защото по-трудно се разтракват.
Споделям мнението на колегата, като същевременно благодаря на колегата Benord за изчерпателната информация, която лично на мен ми помогна да погледна от друг ъгъл прословутия проблем с М40 двигателите, с какъвто съм и аз..дано има повече такива потребители във форума, същевременно бих искал да използвам случая да го попитам/ ако позволи автора на темата/, за какви на пръв поглед симтоми да се следи в случай на "заминали"/ "износени" дюзи...Благодаря предварително !
Re: пасва ли глава от м43б18 на блок от м40б18
Това е здравата D3762FA:
Това е най-честото и състояние намирано от мен:
Както се казва,коментарът е излишен.
И двете работят,но само неизносената Ви върши работа.
Ако се чудите,с каква да я замените,намерете тази:
Благодаря на автора на темата,че ме остави да напиша всичко това.
Чудех се дали да създам моя,но смятам,че така е по-добре.
Успех и късмет на всички.Дано съм ви помогнал поне с малко.
Това е най-честото и състояние намирано от мен:
Както се казва,коментарът е излишен.
И двете работят,но само неизносената Ви върши работа.
Ако се чудите,с каква да я замените,намерете тази:
Благодаря на автора на темата,че ме остави да напиша всичко това.
Чудех се дали да създам моя,но смятам,че така е по-добре.
Успех и късмет на всички.Дано съм ви помогнал поне с малко.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: пасва ли глава от м43б18 на блок от м40б18
stamov79 написа:amd написа:Доста интересна информацияТолкова години в този форум четене и драскане и не подозирах за нещо такова
Развиваше се теорията, че М40-ките се разтракват/износват чаркалака в главата, заради запушващи се маслени магистрали, дали от не до там добре изчислени такива, дали поради кофти масло/боклуци и от там влошено мазане. За влошено мазане, поради разредено с бензин масло, в следствие от кофти инжектори, не ми е минавало през главата
Аз една М10-ка на времето убих с бензин в маслото, но тогава се разтракаха направо биелните/основните лагери и надра коляновия вал.
Жалко, че чак сега излиза такава информация, когато твърде много М40-ки са си заминали безславно. А иначе е здрав мотор.
Явно обаче, М43-ките са малко оптимизирани откъм мазане или чаркалака в главата е по-здрав, защото по-трудно се разтракват.
Споделям мнението на колегата, като същевременно благодаря на колегата Benord за изчерпателната информация, която лично на мен ми помогна да погледна от друг ъгъл прословутия проблем с М40 двигателите, с какъвто съм и аз..дано има повече такива потребители във форума, същевременно бих искал да използвам случая да го попитам/ ако позволи автора на темата/, за какви на пръв поглед симтоми да се следи в случай на "заминали"/ "износени" дюзи...Благодаря предварително !
Миризмата на бензин в маслото.Миризмата на бензин от ауспуха,особенно силна при студен мотор.Трудно палене,особенно при минусови температури. Върви,но го няма духа на мотора.Заминали катализатор и разпределителен вал като първоначални резултати.
За да изключите вероятноста от незатваряща дюза така известната"пикаеща дюза".Извадете рейката с дюзите без да сваляте маркучите или дюзите от нея и пуснете помпата на горивото да работи като окъсите клемите на цокъла на релето и.Не трябва и капка да се показва откъдето и да било.Това последното работи при всички видове дюзи,а е и добра проверка след монтажа на новите дюзи за евентуални течове.Успех!
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: пасва ли глава от м43б18 на блок от м40б18
Според твоята теория, М40 с газова уредба няма да износва вала, така ли колега? 

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Re: пасва ли глава от м43б18 на блок от м40б18
~Мишо~ написа:Според твоята теория, М40 с газова уредба няма да износва вала, така ли колега?
Тук проблема е в конденза.Газта вкарва много вода в маслото.Отработилите газове колкото и да ни е неприятно си минават през смазването на мотора.Но за мен лично М40 си е изчислен за бензинов мотор и това му е простено.А като се добави износени дюзи при загряване на бензин и работа на газ,оттам и вода,май комбинацията става убийственна за мотора? Много колеги са убедени,че това е непретенциозен мотор ама практиката доказва,че май си имаме чувствителна машина,която иска качественна подръжка.
П.с. Да,няма да износва вала с правилните свещи и масло проектирани за газ,и периодичната им подмяна.
Последна промяна Benord на 04 Окт 2015, 7:39, променена общо 1 път
- amd
- клавиатурен мунингист
-
- Мнения: 4174
- Регистриран на: 22.05.2004
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
- Мечтае да кара: E36 323ti
Re: пасва ли глава от м43б18 на блок от м40б18
Макар и алтернативна да е причината за лошата им участ на тези двигатели, целият пакет е важен. Тоест скапва ли се по-бързо - да. Значи "пакета" м40 не е толкова добър. Трудно е да можеш да предвидиш всякакви фактори за здравето на двигателя, особено като на пръв поглед диагностиката не показва нищо очевидно нередно. Има и други примери в миналото - М10/М20/М30 двигателите - много, много здрави мотори, но в комбинация с капризни карбуратори или механичен инжекцион, пак могат да създават големи ядове, предвид, че в съвремието поизчезнаха майсторите, които ги ремонтират. Но примерно газифицирана М20-ка, как няма големи ядове с конденза и подобен род последствия? Явно просто е по-добре премислен двигател.
За съжаление и М40-ката вече стана на 20-25 години и хич не е нов двигател. Та вече няма и особено голямо бъдеще за тях, освен за някои хора, които имат все още запазена такава и си я гледат като писано яйце. Разбира се, информацията е полезна и за други, с М42/М43/М44 двигатели и Лукас дюзи предполагам?
За съжаление и М40-ката вече стана на 20-25 години и хич не е нов двигател. Та вече няма и особено голямо бъдеще за тях, освен за някои хора, които имат все още запазена такава и си я гледат като писано яйце. Разбира се, информацията е полезна и за други, с М42/М43/М44 двигатели и Лукас дюзи предполагам?
BMW only!
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: пасва ли глава от м43б18 на блок от м40б18
Benord написа:~Мишо~ написа:Според твоята теория, М40 с газова уредба няма да износва вала, така ли колега?
Тук проблема е в конденза.Газта вкарва много вода в маслото.Отработилите газове колкото и да ни е неприятно си минават през смазването на мотора.Но за мен лично М40 си е изчислен за бензинов мотор и това му е простено.А като се добави износени дюзи при загряване на бензин и работа на газ,оттам и вода,май комбинацията става убийственна за мотора? Много колеги са убедени,че това е непретенциозен мотор ама практиката доказва,че май си имаме чувствителна машина,която иска качественна подръжка.
Карал ли си кола на газ, колега?
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
37 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot]