Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
52 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
- -Юли-
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 214
- Регистриран на: 30.06.2008
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: на бензин.....
- Мечтае да кара: на ток.....
- Детайли за колата: 2007--2012->е36 m43b16 95г седан
2012--2013->е36 m52b28 95г седан
2013--2015->е46 m52b20tu 2000г купе
2015--2016->е46 m54b30 2001г купе
2016---e46 m47TUd20 2003г компот
2019---e90 m47 2006
2020—е38 m62b44 1999 + golf 6 2010
Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43
vld написа:Какво стана подкара ли я?
чакам да си намеря табло от шестак и съм при тебе...

Тия опели горящи много и невървящи, трошливи, с външен вид на фейслифтова каруца, с пластмасови табла и салони от плат за пердета, гниещи и без никви екстри ......,бмв-та ги оставeте на нас балъците!!!!
- m.dimitrov1992
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 482
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+
Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43
Има и вариант EWS да се изтрие от паметта на компютъра както стана при мен, и не се занимаваш с никакви кабели. Само че това удоволствие струва 100лв
- vld
- Старши ентусиаст
-
- Мнения: 12841
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43
Има и вариант да се синхронизира новия комп към евс-а който си е на колата, и тогава хептен не се занимаваш.

- Войводата
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 322
- Регистриран на: 28.12.2008
- Местоположение: Панагюрище
- Пол: Мъж
- Кара: на дядо си е30ската
- Мечтае да кара: подводница с шпер
Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43
вариянти има много зависи кой как си го направи , аз лично си намирам ЕКУ за 100лв комплект с всичко и плъг енд плей 


- DirtySouth
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3911
- Регистриран на: 11.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
- Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини
Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43
Колеги някой би ли хвърлил пояснение малко за диагностичната букса как се връзва и по-специално за е36 , благодаря.
I'm slowly drifting


Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43
Може ли да оправите снимките от първия пост, благодаря.
- pickpocket
- Потребител
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: 11.05.2009
- Местоположение: Ruse
- Пол: Мъж
- Кара: E36 316 по табела
Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43
Войводата написа:За смяната на повечето ни е известно кой неща ни трябват и как се правят(говоря за механичните части) , но много малко има писано за жиците как се връзват та реших накратко да опиша кое как става дано да е полезно.
Първо за целта ни е нужна цялата електроника на мотора. Тя се състой от пълната му инсталация както ще са ни нужни: ЕКУ-то,ЕВС-а,чипа който разчита ЕВС-а за запалването и пластмасовия О-пръстен който се намира около ключа, то приема сигнала от чипа и го предава на ЕВС-а за да активира Стратера и ЕКУ-то.
Ето няколко снимки на нещата който ще са ви нужни:
Снимка 1
Това на (снимка 1) е инсталация от е46 m52b.. тъй като мотора ще се монтира на е36 ще ни е нужна инсталация от е39 или да удължим тази от е46 . Защото ЕКУ-то на е46 се намира от към шофиорската страна, а на е36 се намира от към пасажера също като на е39. Прилагам снимка да се види разликата:
Снимка 2
При е46 и е39 m52b.. инсталацията има разлика но не в буксите а в самата инсталация. На е46 инсталацията е разделена на 3 части:
1-част е посочена на (снимка 1) тя командва и приема сигнали от датчици за температура, дачици на колянов вал, генератор, стартер, дросел, дюзи и т.н.
2-част е (снимка 6) инсталацията която командва ламбда сондите, датчика за светлината на задна скорост, релетата, предпазителите на мотора и захранването на ЕКУ-то.
3-част е инсталацията която е за бобините (тя не се сменя при трансплантация в е36 защото е достатъчно дълга)
Инсталацията на е39 тя се състой само от две части 1-2 са заедно на един сноп а 3 част е разделена.
ЕКУ и ЕВС
Другото и най важно нещо са ЕКУ-то и ЕВС-а.
ЕКУ-то модел Siеmens MS42 се използва в коли с двигатели m52b20 / b25 / b28 всички те може да се командват с едно и също ЕКУ но не и един и същи ЕВС за всяко ЕКУ си върви неговият си ЕВС.
ЕВС-а е устрoиство наречено още имобилайзер (доста ненужна екстра). Той може и софтуерно да бъде премахнат от ЕКУ-то да разботи и без него, но в случая ще го сложим.
Прилагам снимка на ЕКУ-то , ЕВС-а и О-пръстена който приема сигнала от чипа.
Снимка 3
След като стана ясно какво ще ни трябва може да започнем с истинската същност на заниманието.
Вече след като сме сложили двигателя в коша на автомобила се започва връзването на инсталацията за да видим дали изобщо ще ни бъде ли![]()
Свързвате ЕКУ-то му с всички букси те са 5 на брой изброени като A,B,C,D и E.
Прилагам снимка:
А (Х60001)– тази букса е за захранването на самото ЕКУ и релетата.
В (Х60002) - тази букса е за ламбда сондите.
C (Х60003) – тя приема сигнали от датчици за температура, дачици на колянов вал, генератор, стартер, дросел, дюзи и т.н.
D (Х60004)– тази букса е за командването на уредите по таблото, ЕВС-а и модулите при м54 на нея се намират кабелите който са за електронната газ.
Е (Х60005) – тя е за командването на бобините.
Включвате всички букси в Еку-то също така и включвате бялата малка букса тя е само с два пина (кафяв и зелен) тя идва от
релетата и се включва към инсталацията на бобините която ги захранва. Прилагам снимка за да видите за коя букса става на въпрос:
Снимка 4
Сега следва да пуснем захранване на релетата и на самото ЕКУ.
Буксата която ги захранва е една малка черна с 4 пина от който 1 е свободен а останалите 3 се захранват с + от второто положение на контакта. Връзва се на Х20 на пин 21 ignition (зелен кабел).
Снимка 5
На инсталацията която е със релетата има едно кафяво кабелче то трябва да се завие на (–) маса до акумулатора .
Снимка6
Сега вече следва да закачим и самият ЕВС към инсталацията.
Снимка 7
Ето нагледно какви цветове са жиците.
Снимка 8
След което вземате чипа допирате го до О-пръстена и релето в ЕВС-а трябва да цъкне за да подаде информация на ЕКУ-то и ток на стартера. Ако нещо не е сработило уверете се че сте вързали всичко както е описано или размърдайте чипа,най добре чипа да си стой в ключа. А за да проверите дали работи ЕВС-а може да замерите с мултицет на жицата която е за стартера трябва да идва 12V.
Забележка: Не всички ЕВС-и са еднакви по цветност кабели.
Вече след като сме пробвали че ЕВС-а работи трябва да дадем мотора на контакт за да заработят дюзите и бобините
Това става от Букса (Х60004) D пин 26 (зелено лилав кабел) връзва се на 2ро положение на контакта на Х20 на пин 21 ignition.
Снимка 9
Вече трябва да имаме ток на бубините и на дюзите лесно се разбира защото те започват да бучат.
След което трябва да въжем стартера и бензиновата помпа.
Кабела за стартера се намира на букса Х20 на е36 , на 18 пин е стартера (черножълт кабел) трябва да я вържем на малката черна букса с 2 пина кабела за стартера е черен на цвят.Така се връзва ако искате да не минава през ЕВС-а.
Забележка: На е39 кабела на стартера е на бялата букса на която са кабелите за генератора и температурата,там кабела също е черен.
Снимка10
Кабела на бензиновата помпа на Х20 букса е на пин 13 зелено лилав кабел.
Снимка 11
Кабела за бензиновата помпа се връзва към реле което трябва да вържете отделно сигнала който пуска релето идва от ЕКУ-то от букса (Х60004) D на пин 10
Снимка 12![]()
Ето схема как трябва да се върже релето на бензиновата помпа.Трябва ви реле К20
Включвате маркучите за бензина ако ги обърнете колата няма да запали, след като ги сложите и дадете на контакт отгоре на рейката има моторен вентил от него може да проверите дали има бензин при дюзите .
На бялата букса са кабелите за температура стартер и генератор.
Снимка 13
Това е общо взето за кабелите и буксите който се връзват за да се запали мотора.
При м54 който е с MS 43 там се връзва и електронната газ трябва ви самият педал от кола която е с такъв. Прилагам снимка на действие на педала и стойностите.
След което се връзва и диагностичната букса 16 и 20 пиновите.
20 пинова 16 пинова![]()
![]()
Ами общо взето е това надявам се да съм помогнал ако има още някой неща който съм забравил да напиша ги добавете. Ако смятате че не е полезна я трийте
Темата е супер но снимките ги няма, а ще ми свършат работа. Ако има възможност да се оправят линковете ще съм много благодарен.
Благодаря предварително
- man4ev
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 50
- Регистриран на: 17.02.2007
- Местоположение: Пловдив///Кърджали
Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43
Присъединявам се към колегата от предния пост! Голяма молба към автора за обновяване на снимковия материал на полезната тема!
Последна промяна man4ev на 02 Окт 2015, 23:51, променена общо 1 път
Мore pride to building an engine than to swap a better one!
- dynalias
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 347
- Регистриран на: 22.09.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: с DPF
- Мечтае да кара: на ток
- Детайли за колата: стоковица
Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43
И аз бих искал снимки, че съм на това дередже с правеняк инсталация от 528.
history:
E36 328i coupe 1995г. 193hp 25.11.2013-19.04.2019г.sell
E90 320d sedan 2009г. 177hp 10.06.2019г.-now
E36 328i coupe 1995г. 193hp 25.11.2013-19.04.2019г.sell
E90 320d sedan 2009г. 177hp 10.06.2019г.-now
- -Юли-
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 214
- Регистриран на: 30.06.2008
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: на бензин.....
- Мечтае да кара: на ток.....
- Детайли за колата: 2007--2012->е36 m43b16 95г седан
2012--2013->е36 m52b28 95г седан
2013--2015->е46 m52b20tu 2000г купе
2015--2016->е46 m54b30 2001г купе
2016---e46 m47TUd20 2003г компот
2019---e90 m47 2006
2020—е38 m62b44 1999 + golf 6 2010
Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43
аз го имам линка със снимките ще се опитам да го намеря и постна !!!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Тия опели горящи много и невървящи, трошливи, с външен вид на фейслифтова каруца, с пластмасови табла и салони от плат за пердета, гниещи и без никви екстри ......,бмв-та ги оставeте на нас балъците!!!!
- Sparco_Racing
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 429
- Регистриран на: 18.12.2007
- Местоположение: iZ DefIlEtaTa
- Пол: Мъж
- Кара: CoMPacT M54Б30
- Мечтае да кара: 645Ci
Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43
-Юли- написа:аз го имам линка със снимките ще се опитам да го намеря и постна !!!
Sent from my iPhone using Tapatalk


- -Юли-
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 214
- Регистриран на: 30.06.2008
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: на бензин.....
- Мечтае да кара: на ток.....
- Детайли за колата: 2007--2012->е36 m43b16 95г седан
2012--2013->е36 m52b28 95г седан
2013--2015->е46 m52b20tu 2000г купе
2015--2016->е46 m54b30 2001г купе
2016---e46 m47TUd20 2003г компот
2019---e90 m47 2006
2020—е38 m62b44 1999 + golf 6 2010
Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Тия опели горящи много и невървящи, трошливи, с външен вид на фейслифтова каруца, с пластмасови табла и салони от плат за пердета, гниещи и без никви екстри ......,бмв-та ги оставeте на нас балъците!!!!
- Войводата
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 322
- Регистриран на: 28.12.2008
- Местоположение: Панагюрище
- Пол: Мъж
- Кара: на дядо си е30ската
- Мечтае да кара: подводница с шпер
Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43
-Юли- написа:
Живко ще го навиквам дето е дал файла


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

- Vladimiroff
- Потребител
-
- Мнения: 13
- Регистриран на: 22.03.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E36 Cabrio 325
- Мечтае да кара: M3
Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43
Здравейте,
Някой с възможност да ми обърне внимание във Viber или нещо от типа и да ме преведе по-точно през стъпките за навързване на инсталация от е39 м52 в е36 купе м42, тъй като не съм по електрическите части. Сложих мотора в коша, сложих му ръчна кутия, всичко е готово, единствено електрониката трябва да се навърже, но ме е шубе да бърникам без някой компетентен. Свалил съм DME, EWS и ключа от 5цата, но нямам идея дали е всичко защото остана още един сноп който влиза в купето, на който са датчиците за температурата на водата и другата част от буксите в които влизат тези от инсталацията на мотора.
Благодаря Ви предварително!
Някой с възможност да ми обърне внимание във Viber или нещо от типа и да ме преведе по-точно през стъпките за навързване на инсталация от е39 м52 в е36 купе м42, тъй като не съм по електрическите части. Сложих мотора в коша, сложих му ръчна кутия, всичко е готово, единствено електрониката трябва да се навърже, но ме е шубе да бърникам без някой компетентен. Свалил съм DME, EWS и ключа от 5цата, но нямам идея дали е всичко защото остана още един сноп който влиза в купето, на който са датчиците за температурата на водата и другата част от буксите в които влизат тези от инсталацията на мотора.
Благодаря Ви предварително!

- Lenco
- Старши скрапер
-
- Мнения: 2714
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43
Vladimiroff написа:...
Важно е дали е с един или два ваноса, че нямат нищо общо двете инсталации.
Ако е с един ванос по-добре си намери готова инсталация от е36 м52б20/25/28, ще преправиш само ЕВС-а и няма да имаш климатик или поне докато не сложиш копче, ръчно да пускаш компресора. Ако с инсталацията вземеш и компютъра ще е по-лесно.
Ако нямаш решения, пиши, ще пробвам да помагам, като ми остане време.
52 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани