bmw e36 m50b20 - трудно пали студена - решено

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 160
Регистриран на: 6.07.2008
Местоположение: У селу
Пол: Мъж
Кара: само COUPE-та
Мечтае да кара: М3 pick up

Re: bmw e36 m50b20 - трудно пали студена - решено

Мнение от hipo » 01 Мар 2012, 20:54

Хиляди благодарности на автора на темата :bowdown:. След ползване на търсачката и обстоен прочет на темата успях да си оправя колата и то се оказа най-малко в това в което съм се съмнявал Датчик колянов вал. Преместих мотора от едното купе на другото и ооооо :banghead: не пали, а аз я закарах на ход. Ходене по майстори и диагностики и нищо. Даже между другото майстора ми ме изгони щото по негови думи съм бил досаден понеже се съм му звънял да го претеснявам пък на мене нали ми се кара много тай че внимавайте с тях. Прибрах се извадих му куплунга на прословурия датчик и оо :mhihi: взе че запали. Супер съм доволен.
Изображение

Американски форум:питаш нещо и ти отговарят.
Руски форум:питаш нещо и теб те питат.
БЪЛГАРСКИ ФОРУМ:питаш нещо и всички ти обясняват колко си тъп!

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 24.04.2008
Местоположение: Велико Търново

Re: bmw e36 m50b20 - трудно пали студена - решено

Мнение от IFace » 02 Мар 2012, 9:48

hipo написа:Хиляди благодарности на автора на темата :bowdown:. След ползване на търсачката и обстоен прочет на темата успях да си оправя колата и то се оказа най-малко в това в което съм се съмнявал Датчик колянов вал. Преместих мотора от едното купе на другото и ооооо :banghead: не пали, а аз я закарах на ход. Ходене по майстори и диагностики и нищо. Даже между другото майстора ми ме изгони щото по негови думи съм бил досаден понеже се съм му звънял да го претеснявам пък на мене нали ми се кара много тай че внимавайте с тях. Прибрах се извадих му куплунга на прословурия датчик и оо :mhihi: взе че запали. Супер съм доволен.


Супер много се радвам! Браво! Обаче като чета отново какво си написал, сериозно започвам да се замислям дали да не направим един сайт за майсторите в България. Тъй като имам фирма за уеб дизайн, няма да ми е проблем да спретнем един сайт. Да могат всички да си казват болката вътре и да се знае кои са олигофрени и кои свестни хора.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1009
Регистриран на: 29.11.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: внимателно
Мечтае да кара: самолет

Re: bmw e36 m50b20 - трудно пали студена - решено

Мнение от u`F`o » 03 Мар 2012, 5:57

IFace написа:
hipo написа:Хиляди благодарности на автора на темата :bowdown:. След ползване на търсачката и обстоен прочет на темата успях да си оправя колата и то се оказа най-малко в това в което съм се съмнявал Датчик колянов вал. Преместих мотора от едното купе на другото и ооооо :banghead: не пали, а аз я закарах на ход. Ходене по майстори и диагностики и нищо. Даже между другото майстора ми ме изгони щото по негови думи съм бил досаден понеже се съм му звънял да го претеснявам пък на мене нали ми се кара много тай че внимавайте с тях. Прибрах се извадих му куплунга на прословурия датчик и оо :mhihi: взе че запали. Супер съм доволен.


Супер много се радвам! Браво! Обаче като чета отново какво си написал, сериозно започвам да се замислям дали да не направим един сайт за майсторите в България. Тъй като имам фирма за уеб дизайн, няма да ми е проблем да спретнем един сайт. Да могат всички да си казват болката вътре и да се знае кои са олигофрени и кои свестни хора.

О да, с 2те ръце съм за :yes: Ама действай по-бързо, че току-виж съм ти откраднал идеята, защото ме кефи :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 565
Регистриран на: 6.05.2006
Местоположение: София-владая
Пол: Мъж

Re: bmw e36 m50b20 - трудно пали студена - решено

Мнение от Банго » 21 Мар 2012, 1:29

КЪм автора на темата следващия път когато имаш някаква дилема ми знаеш телефона :yes:

П.П Васил Ковачев :yes: :bchug:
ПИШЕТЕ НА КИРИЛИЦА

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 24.04.2008
Местоположение: Велико Търново

Re: bmw e36 m50b20 - трудно пали студена - решено

Мнение от IFace » 21 Мар 2012, 10:06

Банго написа:КЪм автора на темата следващия път когато имаш някаква дилема ми знаеш телефона :yes:

П.П Васил Ковачев :yes: :bchug:


То е ясно! :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 725
Регистриран на: 24.10.2008
Местоположение: Around The World...
Пол: Мъж
Кара: е30,е46,е60
Мечтае да кара: е30-ката си с турбо
Детайли за колата: лимузинкa

Re: bmw e36 m50b20 - трудно пали студена - решено

Мнение от angelBMW » 22 Мар 2012, 14:07

колега извинявам се че пиша в твоита тема но по твоя проблем съдя че моя мотор е с същата болест...студена като я запалих работише добре менеше малко оборотите но не се забелязваше в таблото,след като загря на нормална работна температура,започна да ми прихълцва да гасне и трудно пали както при твоя случаи днес смятах да и сваля колекторите да видя отдолу кво става но като ти видях темата и се насочих към шайбата и датчика,мотора е м52б20 с сменяна електроника незнам ква е точно днес ще я погледна.

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 24.04.2008
Местоположение: Велико Търново

Re: bmw e36 m50b20 - трудно пали студена - решено

Мнение от IFace » 22 Мар 2012, 16:49

angelBMW написа:колега извинявам се че пиша в твоита тема но по твоя проблем съдя че моя мотор е с същата болест...студена като я запалих работише добре менеше малко оборотите но не се забелязваше в таблото,след като загря на нормална работна температура,започна да ми прихълцва да гасне и трудно пали както при твоя случаи днес смятах да и сваля колекторите да видя отдолу кво става но като ти видях темата и се насочих към шайбата и датчика,мотора е м52б20 с сменяна електроника незнам ква е точно днес ще я погледна.


Така като те слушем не съм 100% сигурен, че е идентичен проблема. Обикновенно ефекта от шайбата и датчика и непаленето е при студен мотор. Но кой знае. Ако си Siemens можеш да пробваш да откачих датчика когато е топла. Запали така, с малко повече въртене. Ако продължи да ти прави същите мурафето, проблема е другате. Помни, че като откачиш датчика освен него, спираш и влиянието на шайбата. Тоест ако колата работи добре топла, при откачен датчик и шайба, тогава проблема е ясен - едно от двете е. В противен случай проблема е другаде.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 146
Регистриран на: 1.09.2009
Местоположение: Варна - София
Пол: Мъж
Кара: Е39 530i Touring,E36 328i Coupe, X3
Мечтае да кара: E92 GTS

Re: bmw e36 m50b20 - трудно пали студена - решено

Мнение от Sagat » 04 Яну 2013, 15:51

Аз също съм в този филм.

Мотора е М52Б28 докаран от мен на собствен ход от Англия(нямаше проблеми). След смяна в купето започна да прави проблеми като загрее (гасне по светофарите и не пали доста дълго време след това. Менка и обороти на празен ход). Сега премахнах датчик колянов вал и съм само с датчика на разпределителния (трябва да се върти по продължително докато зацепи, но поне пали сравнително лесно). При леко навдигане на маншона на датчика се вижда как уплътненията на кабелите е на сол!(задължително да се провери при покупка на 2ра ръка датчик).Имам проблем и с едната ламбда сонда според диагностиката, която си правих.

Тоест при мен трябват да се сменят датчик колянов, датчик разпределителен(желателно е) и ламбда сензора. Ако не изляза от главната роля на сериала, ще пиша за да може колеги и след мен да имат яснота по този проблем, а не някакви "майстори" да ги лъжат, и да им вземат парите.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: bmw e36 m50b20 - трудно пали студена - решено

Мнение от zvetiko » 04 Яну 2013, 17:35

IFace написа:
maxpower написа::yes: браво за труда колега, само да внеса уточнение, че при липса на датчик на коляновия вал, двигателя не подава искри на всички цилиндри. Ако станеше това щеше да последват сериозни детонации. Представи си как единия от цилиндрите засмуква въздух и му се впръсква гориво, и в тоя момент се подаде искра при отворен смукателен клапан :mhihi:
Просто си ползва сигнала от датчика на разпределителния вал и знае, че там е един зъб(не е баш зъб де :) ), който е за горна мъртва точка на 1ви цилиндър и се повтаря на всеки 720 градуса на коляновия вал. От там разделя тези 720 за времето, през което се повтаря този сигнал си прави изчисления за реалните обороти на колянови вал и къде се намира той във всеки един момент. От там изчислява кога да пръсква и кога да подава искара. Не се много точни, но достатъчно, че да работи двигателя. Все пак е малко вероятно едновременно да ти се повредят и двата сензора :yes:
Иначе имам въпрос- имаше ли видима разлика м/у новата и тарата шайба? На шайбата има една резка, която съвпада с белег на блока за горно мъртво положение на 1ви цилиндър- съвпадаше ли на старата шайба. Може да се провери като блокираш маховика с щифт.
:OT: Siemens rulzz :lol:


Благодаря за уточнението колега. Много хубаво, че обясни това тук, защото на мен не ми останаха нерви да проучвам защо колата пали само с горният датчик. След като си палеше с него, се съсредоточих в търсене на проблема.

Относно шайбата - след като извадихме старата шайба, наложихме двете една до друга. Всъщност тази, която съм снимал, неработещата, изглеждаше като чистно нова на фона на работещата. Аз сложих шайба втора употреба. Точно затова и сложих снимки, за да се види, че няма разкъсвания и подобни други наранявания. Иначе измежду големите дупки за болтовете се забелязва една по-малка дупка водач. По нея се ориентираш как да сложиш новата шайба. Когато насложихме двете шайби една върху друга, стремейки се да паснат и белезите и отворите, пак не се виждаше разлика. Майстора, който ми помагаше да ги разменим беше убеден, че това няма да оправи проблема. Да, ама не. Колата е като нова. Дори и при -22 градуса палеше от раз. Аз такова палене не съм правил зимата досега. Вече повече от 3 седмици я карам. Яката работа!


Проблема идва не от механично износване на шайбата, а от нейното намагнетизиране и от там датчика на коляновият вал спира да подава коректен сигнал към ДМЕ. Ако се погледне сигнала с осцилоскоп, вместо пиковете, които отразяват преминаването на зъб, да са на една линия, те се движат по някаква крива.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 222
Регистриран на: 3.03.2006
Пол: Мъж
Кара: E36 Coupe b20 sold, E85 Z4 Cabrio

Re: bmw e36 m50b20 - трудно пали студена - решено

Мнение от ////Alpine » 04 Яну 2013, 22:57

Аз съм колега дето бях със същия проблем ама 1:1 по майстори и накрая шайбата... Радвам се мисля че има доста такива коли с подобен проблем
Изображение
Изображение
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 24.04.2008
Местоположение: Велико Търново

Re: bmw e36 m50b20 - трудно пали студена - решено

Мнение от IFace » 05 Яну 2013, 10:15

zvetiko написа:
IFace написа:
maxpower написа::yes: браво за труда колега, само да внеса уточнение, че при липса на датчик на коляновия вал, двигателя не подава искри на всички цилиндри. Ако станеше това щеше да последват сериозни детонации. Представи си как единия от цилиндрите засмуква въздух и му се впръсква гориво, и в тоя момент се подаде искра при отворен смукателен клапан :mhihi:
Просто си ползва сигнала от датчика на разпределителния вал и знае, че там е един зъб(не е баш зъб де :) ), който е за горна мъртва точка на 1ви цилиндър и се повтаря на всеки 720 градуса на коляновия вал. От там разделя тези 720 за времето, през което се повтаря този сигнал си прави изчисления за реалните обороти на колянови вал и къде се намира той във всеки един момент. От там изчислява кога да пръсква и кога да подава искара. Не се много точни, но достатъчно, че да работи двигателя. Все пак е малко вероятно едновременно да ти се повредят и двата сензора :yes:
Иначе имам въпрос- имаше ли видима разлика м/у новата и тарата шайба? На шайбата има една резка, която съвпада с белег на блока за горно мъртво положение на 1ви цилиндър- съвпадаше ли на старата шайба. Може да се провери като блокираш маховика с щифт.
:OT: Siemens rulzz :lol:


Благодаря за уточнението колега. Много хубаво, че обясни това тук, защото на мен не ми останаха нерви да проучвам защо колата пали само с горният датчик. След като си палеше с него, се съсредоточих в търсене на проблема.

Относно шайбата - след като извадихме старата шайба, наложихме двете една до друга. Всъщност тази, която съм снимал, неработещата, изглеждаше като чистно нова на фона на работещата. Аз сложих шайба втора употреба. Точно затова и сложих снимки, за да се види, че няма разкъсвания и подобни други наранявания. Иначе измежду големите дупки за болтовете се забелязва една по-малка дупка водач. По нея се ориентираш как да сложиш новата шайба. Когато насложихме двете шайби една върху друга, стремейки се да паснат и белезите и отворите, пак не се виждаше разлика. Майстора, който ми помагаше да ги разменим беше убеден, че това няма да оправи проблема. Да, ама не. Колата е като нова. Дори и при -22 градуса палеше от раз. Аз такова палене не съм правил зимата досега. Вече повече от 3 седмици я карам. Яката работа!


Проблема идва не от механично износване на шайбата, а от нейното намагнетизиране и от там датчика на коляновият вал спира да подава коректен сигнал към ДМЕ. Ако се погледне сигнала с осцилоскоп, вместо пиковете, които отразяват преминаването на зъб, да са на една линия, те се движат по някаква крива.


Колега, едва ли намагнетизирване е проблема тук, тъй като зависимостта беше температурна. Когато колата е изстинала палеше трудно. Когато загрее - пали без проблем. Предполагам, че причината се крие в неметалната централна част на шайбата, която се свива в студа и причинява леко изместване на зъбите на шайбата по периферията и оттам се променят импулсите, които датчика праща към компютъра.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 146
Регистриран на: 1.09.2009
Местоположение: Варна - София
Пол: Мъж
Кара: Е39 530i Touring,E36 328i Coupe, X3
Мечтае да кара: E92 GTS

Re: bmw e36 m50b20 - трудно пали студена - решено

Мнение от Sagat » 08 Яну 2013, 16:31

При мен проблема изчезна след смяна на датчиците! Вече не гасна по светофарите като стара "жужа" :) :driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: bmw e36 m50b20 - трудно пали студена - решено

Мнение от zvetiko » 08 Яну 2013, 17:27

IFace написа:
zvetiko написа:
IFace написа:
maxpower написа::yes: браво за труда колега, само да внеса уточнение, че при липса на датчик на коляновия вал, двигателя не подава искри на всички цилиндри. Ако станеше това щеше да последват сериозни детонации. Представи си как единия от цилиндрите засмуква въздух и му се впръсква гориво, и в тоя момент се подаде искра при отворен смукателен клапан :mhihi:
Просто си ползва сигнала от датчика на разпределителния вал и знае, че там е един зъб(не е баш зъб де :) ), който е за горна мъртва точка на 1ви цилиндър и се повтаря на всеки 720 градуса на коляновия вал. От там разделя тези 720 за времето, през което се повтаря този сигнал си прави изчисления за реалните обороти на колянови вал и къде се намира той във всеки един момент. От там изчислява кога да пръсква и кога да подава искара. Не се много точни, но достатъчно, че да работи двигателя. Все пак е малко вероятно едновременно да ти се повредят и двата сензора :yes:
Иначе имам въпрос- имаше ли видима разлика м/у новата и тарата шайба? На шайбата има една резка, която съвпада с белег на блока за горно мъртво положение на 1ви цилиндър- съвпадаше ли на старата шайба. Може да се провери като блокираш маховика с щифт.
:OT: Siemens rulzz :lol:


Благодаря за уточнението колега. Много хубаво, че обясни това тук, защото на мен не ми останаха нерви да проучвам защо колата пали само с горният датчик. След като си палеше с него, се съсредоточих в търсене на проблема.

Относно шайбата - след като извадихме старата шайба, наложихме двете една до друга. Всъщност тази, която съм снимал, неработещата, изглеждаше като чистно нова на фона на работещата. Аз сложих шайба втора употреба. Точно затова и сложих снимки, за да се види, че няма разкъсвания и подобни други наранявания. Иначе измежду големите дупки за болтовете се забелязва една по-малка дупка водач. По нея се ориентираш как да сложиш новата шайба. Когато насложихме двете шайби една върху друга, стремейки се да паснат и белезите и отворите, пак не се виждаше разлика. Майстора, който ми помагаше да ги разменим беше убеден, че това няма да оправи проблема. Да, ама не. Колата е като нова. Дори и при -22 градуса палеше от раз. Аз такова палене не съм правил зимата досега. Вече повече от 3 седмици я карам. Яката работа!


Проблема идва не от механично износване на шайбата, а от нейното намагнетизиране и от там датчика на коляновият вал спира да подава коректен сигнал към ДМЕ. Ако се погледне сигнала с осцилоскоп, вместо пиковете, които отразяват преминаването на зъб, да са на една линия, те се движат по някаква крива.


Колега, едва ли намагнетизирване е проблема тук, тъй като зависимостта беше температурна. Когато колата е изстинала палеше трудно. Когато загрее - пали без проблем. Предполагам, че причината се крие в неметалната централна част на шайбата, която се свива в студа и причинява леко изместване на зъбите на шайбата по периферията и оттам се променят импулсите, които датчика праща към компютъра.


Колега, когато е топла, колата по принцип пали по-лесно и леки изменения в сигнала и от там в момента на подаване на искрата не са от много голямо значение. Гледал си демпферната шайба, стъпката е сравнително груба, за да може без механични повреди, само от неизвестно как и защо ставаща деформация на иначе здравата гумената част да не може да пали.

А температурната зависимост се проявява при датчика- като полупроводников елемент от прегряване или стареене става температурозависим и в определен температурен интервал сигнала, който генерира става невидим за ECU-на двигателя. Лошото е ,че това става постепенно, ти си свикнал с колата и не усещаш как постепенно губи динамиката си поради изместване на момента на подаване на искрата, накрая спира да пали. Затова основно правило е което никой не спазва като си вземеш двигател с датчици на Хол да ги смениш с оргинални, за ди си спестиш доста неприятни моменти. В края на краищата важното е, че си оправил колата. :yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 24.04.2008
Местоположение: Велико Търново

Re: bmw e36 m50b20 - трудно пали студена - решено

Мнение от IFace » 08 Яну 2013, 17:49

zvetiko написа:
Колега, когато е топла, колата по принцип пали по-лесно и леки изменения в сигнала и от там в момента на подаване на искрата не са от много голямо значение. Гледал си демпферната шайба, стъпката е сравнително груба, за да може без механични повреди, само от неизвестно как и защо ставаща деформация на иначе здравата гумената част да не може да пали.

А температурната зависимост се проявява при датчика- като полупроводников елемент от прегряване или стареене става температурозависим и в определен температурен интервал сигнала, който генерира става невидим за ECU-на двигателя. Лошото е ,че това става постепенно, ти си свикнал с колата и не усещаш как постепенно губи динамиката си поради изместване на момента на подаване на искрата, накрая спира да пали. Затова основно правило е което никой не спазва като си вземеш двигател с датчици на Хол да ги смениш с оргинални, за ди си спестиш доста неприятни моменти. В края на краищата важното е, че си оправил колата. :yes:


Да, за датчиците е ясно. С три датчика пробвах преди да стигна до шайбата. Но тук проблема е шайбата и те очевидно се влияеше от температурата на околната среда.

Но по-интересното в случая е това, което казваш за намагнетизирването - как може да се получи това намагнетезиране точно на тая шайба. Иначе ако се получи някак, 100% би повлияло на магнитния поток, които създава датчика.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: bmw e36 m50b20 - трудно пали студена - решено

Мнение от zvetiko » 08 Яну 2013, 19:09

Толкова, дълбоко не съм задълбавал- намагнетизирането може да стане с близки до демпферната шайба електромагнитни полета, може би от алтернатора при някакви условия, бобините също имат доста силно поле, съчетано с някакви леки отклонения в състава на сплавта от която е направена шайбата и да се получи този ефект. Факт е, че е рядко разпространена повреда, може да е имало някаква партида от шайби направени от сплав, която се намагнетизира по-лесно.

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook