Уместно ли е да се монтира...

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 16.01.2006

!

Мнение от Kol » 17 Яну 2006, 20:57

Сега...винаги се върти перката и може да се спре с ръка като не е зацепило виското и това не влияе кой-знае колко на разхода, ...и като мотора има нужда от охлаждане виското зацепва и перката се върти, но зависи от оборотите на кол.вал. Тази система е проста и надежна, но е ад за мотора като се движим часове в задръстване да речем! Докато при другата система темп.датчик включи ли независимо от оборотите на кол.вал, ел.перката се върти винаги с пределна скорост! Веднага и ефективно охлажда, така целият мотор се държи по-прецизно в подходящ температурен режим независимо от оборотите на кол.вал и скоростта на колата! Но традицията си е традиция!!! Строго технически погледнато според мен предимство има ел.перката по всички показатели!!!
Последна промяна Kol на 18 Яну 2006, 10:58, променена общо 4 пъти

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 702
Регистриран на: 4.01.2006
Местоположение: димитровград
Пол: Мъж
Кара: e28 e30 e38

Мнение от prostia » 18 Яну 2006, 0:37

:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2499
Регистриран на: 23.06.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: сребърна звезда
Мечтае да кара: RAUH

Мнение от kiko » 19 Яну 2006, 13:49

и аз така мисля още повече че си решаваш проблема единпът завинаги с перка с ел мотор и дадчик за темп. на моита кола вече е така и сам доволен ако изкаш званни на лудия гсм 120-130лв и на теб ще ти го направи същото

CS-маниак
Аватар
Мнения: 1773
Регистриран на: 28.05.2002
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Мнение от lowdriver » 19 Яну 2006, 14:17

Точно за този двигател ще е по-уместно да си го обслужва навреме и да си следи състоянието на
двигателя по 3 "параметъра" (охлаждаща течност, термостат и водна помпа), отколкото тепърва
да променя конструктивни решения, които както могат да помогнат, така може и да навредят...
и то в голяма степен.
Изображение
Driver's Racing Team

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2499
Регистриран на: 23.06.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: сребърна звезда
Мечтае да кара: RAUH

Мнение от kiko » 19 Яну 2006, 16:07

е да ако не е подходящо за неговия мотор по добро от оригиналното няма но ако става защо да не я направи тази интервенция :roll: при М42 добре пасна

Потребител
Аватар
Мнения: 33
Регистриран на: 21.12.2005
Местоположение: Стара Загора

Мнение от vesocop » 19 Яну 2006, 23:08

имам приател които си направи така Е36-1800и с ел перка и работи прфектно незнам защо не ви харесва но сас сигорност излиза по ефтино и не се оплакал до сега стана една година

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 702
Регистриран на: 4.01.2006
Местоположение: димитровград
Пол: Мъж
Кара: e28 e30 e38

Мнение от prostia » 20 Яну 2006, 0:46

в един сервиз видях е36 318 с ел перка помислих че е оригинално!!!!!
поразгледах моята и видях че имам някав датчик на радиатора които не е свързан никаде и тва ме наведе на мисълта че и моята сигорно е била с ел перка (а и този заборник които е около перката ми липсваше ) викам си ас б.......му тее нещто са ме прикарали и са ми сложили перка с виско :dunno: :dunno: :dunno: :dunno:

слагаи ел перка и бензин и гас до ламарини

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Мнение от turbo » 20 Яну 2006, 10:32

Хммм... Тъкмо щях да ти казвам, че с виско съединител работата е по-добре и се сетих, че май на М3-ката е с ел. перка... Винаги... :shock: Обаче не съм съгласен, че в задрастване едно изправно виско може да ти направи проблем, че чак пък и колата да прегрее. Един приятел си позатопли 525 TDS-а до червения сектор и от него знам със сигурност, че има една лампа там дето светва. :mhihi: Проблемът му беше точно във водната помпа, както някои колеги бяха посочили тук, защото турбинката беше наистина пластмасова и беше се дропнала от оста направо, но не мога да се сетя ОЕМ помпата дето поръча дали беше вече с алуминиева вратка... Интересното е, че след като вече му беше ясно на моя човек, че колата прегрява той успя да я закара на 40 км в сервиз, като половината път го мина на ход ама на един баир не му фана око да се юрка и извика да го драпнат. После на бегачката и напраихме чип тунинг (два чипа са де) и стана самолет и то без да е правено нищо по мотора с изключение на помпата и термостат (за всеки случай)... и така вече 100000 км... :winky:

CS-маниак
Аватар
Мнения: 1773
Регистриран на: 28.05.2002
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Мнение от lowdriver » 20 Яну 2006, 14:59

Аз, до тук прочетох съвети за слагане на ел.перка само от хора, които имат досег до 4-ри цилиндрови
двигатели...А ми е интересно да "чуя" мнения от такива, които са виждали/правили такава
конверсия на 6 цилиндрови двигатели {и не сравнявайте заводски направена конверсия (М3)
с такава, която изменя заводското решение...не е коректно}.
Изображение
Driver's Racing Team

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2173
Регистриран на: 29.11.2002
Местоположение: София
Кара: F15 X5; F10 M5 Stage 2

Мнение от b2 » 20 Яну 2006, 15:35

lowdriver написа:Аз, до тук прочетох съвети за слагане на ел.перка само от хора, които имат досег до 4-ри цилиндрови
двигатели...А ми е интересно да "чуя" мнения от такива, които са виждали/правили такава
конверсия на 6 цилиндрови двигатели {и не сравнявайте заводски направена конверсия (М3)
с такава, която изменя заводското решение...не е коректно}.


Конкретно нещо в конструкцията на М50/52 ли те притеснява при монтирането на ел. перка или по принцип за шестаците, щото аз на М20 не се сещам къв може да е проблема..
Dark Side of the Force is а pathway to many abilities some considered to be unnatural.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6615
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: конете да бягат
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Мнение от steeN » 20 Яну 2006, 15:51

а дали виско перката не поддържа по-стабилна температура от електрическия вентилатор? забелязал съм, че на по-старите коли с ел. перка температурата постоянно се разхожда... а на колите с виско си седи и не мърда. но пък съм чувал, че индикатора за температурата умишлено е направен така на БМВ.... а мисля си, че има и друго предимство ел. перката като се развали просто няма да вкл. и край, а виското си забавя скоростта на въртене постепенно с годините и може навреме да се вземат мерки. лошото е, че цената за поддръжка е доста по-висока... това с М3 не е уместно сравнение, защото по-старите модели са си с виско перка.
- Practical men, who believe themselves to be quite exempt from any intellectual influence, are usually the slaves of some defunct economist. – John Maynard Keynes
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have. – Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place. – Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake.

CS-маниак
Аватар
Мнения: 1773
Регистриран на: 28.05.2002
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Мнение от lowdriver » 20 Яну 2006, 18:53

b2 написа:
lowdriver написа:...

Конкретно нещо в конструкцията на М50/52 ли те притеснява при монтирането на ел. перка или по принцип за шестаците, щото аз на М20 не се сещам къв може да е проблема..

Става въпрос за М50/52 (все пак темата е за е36)...За никой не е тайна , че охладителната
система се явява ,един вид, ахилесова пета за тези двигатели. При правилно експлоатиране -
"проблема" се свежда до минимум. Интересувам се, защото ми е интересно да науча как се
държи един такъв двигател (М50/52) с ел. перка. За мен, решението с виско-съединителя не е просто
прищявка на някой инженер от Мюнхен, а конструктивно решение, за което има сериозна причина
да е изпълнено по този начин. Ако си виждал как се държи един такъв агрегат при неизправна
охладителна система ще ме разбереш. При положение, че само едно отваряне на люка може да се
окаже причина за "помръдване на стрелката"(при неизправна охладителна уредба),
съм склонен да вярвам, че системата е измислена доста добре и виско-съединителя е едно важно
допълнение към нея.
[steeN] написа:а на колите с виско си седи и не мърда. но пък съм чувал, че индикатора за температурата умишлено е направен така на БМВ....

Точно така, на положението , в което трябва да седи стрелката отговаря даден диапазон ,
в който се движи температурата, а не е константна стойност. Затова преместването на стрелката
от нормалното й положение е индикация да се следи поведението на двигателя.
Изображение
Driver's Racing Team

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 17.01.2006

Мнение от NS325TDS » 22 Яну 2006, 23:15

На 6 цилиндров дизел плюс фучаща перка когато е сработило виското -радост за ушите отвсякъде ...
Като тръгвам на първа-пешеходците първо бягат към тротоара и после се обръщат да видят кво става ...
Затова и на втора си тръгвам при по възрастна аудитория по улиците :lol:

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook