Смяна антифриз
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
56 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Смяна антифриз
Благодаря за компетентия отговор, още днес ще долея дестилирана вода!



I don't know where the Limit is But I know where is Not!!!
- Mpower84
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 25.08.2007
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: '03 330xd M57N Sedan
Re: Смяна антифриз
Bel!al написа:Някой по-горе каза, че не е добре да се ползва готов антифриз, защо така ?
Аз го написах, защото до сега не съм виждал хубав готов антифриз. Ти ако си намерил и те устройва като градуси и качество взимай.
- plradev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2377
- Регистриран на: 10.04.2008
- Местоположение: СА
- Кара: м си...
Re: Смяна антифриз
Понеже сте ъпнали темата ,да напиша още няколко подробности при смяна на антифриза,понеже сега е сезона за тия работи ,а и гледам има незапознати колеги с тази иначе елементарна процедура.
Хубаво е ако сте решили да сменяте вида на антифриза,независимо с кой вид сте карали и към кой искате да преминете ,почти задължително е да промиете системата преди това.А това се прави ,защото двата вида антифризи не са съвместими и има вероятност да се пресекат ,дори при малка останала част от стария.Не винаги се случва,но са собствено успокоение го направете ,за да не хвърите парите си на вятъра от новия антифриз. Промивката се прави с добавка ,продават се много марки и ги има навсякъде по бензиностанции и магазини,струват към 10-15лв. Четете етикета с упътването как се процедира за конкретната добавка и действате. Обикновено се сипва в стария антифриз при загрят мотор и се оставя да работи известен брой минути (15-20) или е даден някакъв пробег от километри ,който трябва да измине колата. След това задължително промивате с вода няколко пъти ,за да сте сигурни ,че не е останала никаква гняс по мотора и радиаторите и наливате новия антифриз.Нищо кой знае колко сложно.
Друга подробност е ,че някои от видовете синтетични антифризи не се препоръчват за мотори ,които имат силиконови уплътнения по охл.система или водни съединения от същия вид. Поинтересувайте се за това нещо ,преди да дадете парите си ,защото не са евтини тия флуиди ,а са 100 марки и в тях има цялата менделеева таблица сигурно,та да не уцелите кьоравото.На етикетите би трябвало да са упоменати тия "дребни" подробности. Та да не текне отнякъде мотора малко след като сте дали маса пари за "модерен" антифриз.
И последното нещо ,което може да направите ,ако се отнасяте педантично към колата си е да източите блока. Дори да излеете охладителната течност от пробката или долния маркуч на радиатора,в блока си остават едно 500-700 мл,които не са от кой знае какво значние,ама като тръгнете да правите нещо и ви се занимава ,нека да е като хората. Вече на кой къде му се намира пробката ще си я открие . На наще котури се намира отдясно на блока под изпускателните колектори.
Вече последващото обезвъздушаване е коментирано многократно в безброй теми и няма смисъл да се споменава тука.
И като за финал,нямам на идея от къв зор го написах тва мнение,ама като гледам как хората си карат с концетрат ,прецених ,че може и тия неща да са неизвестни ...
Хубаво е ако сте решили да сменяте вида на антифриза,независимо с кой вид сте карали и към кой искате да преминете ,почти задължително е да промиете системата преди това.А това се прави ,защото двата вида антифризи не са съвместими и има вероятност да се пресекат ,дори при малка останала част от стария.Не винаги се случва,но са собствено успокоение го направете ,за да не хвърите парите си на вятъра от новия антифриз. Промивката се прави с добавка ,продават се много марки и ги има навсякъде по бензиностанции и магазини,струват към 10-15лв. Четете етикета с упътването как се процедира за конкретната добавка и действате. Обикновено се сипва в стария антифриз при загрят мотор и се оставя да работи известен брой минути (15-20) или е даден някакъв пробег от километри ,който трябва да измине колата. След това задължително промивате с вода няколко пъти ,за да сте сигурни ,че не е останала никаква гняс по мотора и радиаторите и наливате новия антифриз.Нищо кой знае колко сложно.
Друга подробност е ,че някои от видовете синтетични антифризи не се препоръчват за мотори ,които имат силиконови уплътнения по охл.система или водни съединения от същия вид. Поинтересувайте се за това нещо ,преди да дадете парите си ,защото не са евтини тия флуиди ,а са 100 марки и в тях има цялата менделеева таблица сигурно,та да не уцелите кьоравото.На етикетите би трябвало да са упоменати тия "дребни" подробности. Та да не текне отнякъде мотора малко след като сте дали маса пари за "модерен" антифриз.
И последното нещо ,което може да направите ,ако се отнасяте педантично към колата си е да източите блока. Дори да излеете охладителната течност от пробката или долния маркуч на радиатора,в блока си остават едно 500-700 мл,които не са от кой знае какво значние,ама като тръгнете да правите нещо и ви се занимава ,нека да е като хората. Вече на кой къде му се намира пробката ще си я открие . На наще котури се намира отдясно на блока под изпускателните колектори.
Вече последващото обезвъздушаване е коментирано многократно в безброй теми и няма смисъл да се споменава тука.
И като за финал,нямам на идея от къв зор го написах тва мнение,ама като гледам как хората си карат с концетрат ,прецених ,че може и тия неща да са неизвестни ...


Re: Смяна антифриз
Mpower84 написа:Аз го написах, защото до сега не съм виждал хубав готов антифриз. Ти ако си намерил и те устройва като градуси и качество взимай.
Не си ме разбрал, не споря с теб, стана ми странно понеже дали е концентрат или готов, нали са едни и същи марки ? Или не е така просто ?
- Mpower84
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 25.08.2007
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: '03 330xd M57N Sedan
Re: Смяна антифриз
Ясно е, че не спорим
. Просто готов антифриз съм виждал само такъв на който от срока на годност му остават само няколко месеца.

Re: Смяна антифриз
Темата наистина се разисква съвсем не за първи път
Колегата plradev е обяснил защо не бива да се смесват антифризите, за концентрацията, и за ползата от промивките при смяна, аз ще се включа, за да направя малка корекция в систематизирането на видовете антифризи.
Антифризите се различават както по топлопреносния агент (етиленгликол или нещо друго), така и по антикорозионните добавки.
1. С неорганични антикорозионни добавки: фосфат- или нитрат- съдържащи - (обикновените , най-евтини, сини и зелени от МЕТРО и сие) - идеални за жигулата и москвето. Е..ават м....та на алуминиевите детайли (това, че М42 примерно е с чугунен блок, не е голяма утеха, главата не е чугун
, пък и радиатора).
2. С органични корозионни инхибитори - това са правилните за нашите машини - червени, розови, ала-бала. Цветът не е в никакъв случай гаранция. Заводският BMW антифриз е син, но е точно от този тип.
3. Със силикатни инхибитори - някои японки ги искат, ама са само за тях, пише, че ако моторът не е проектиран за такъв тип антифриз, не е здравословно
Годините за смяна не са заради това, че антифризът ще почне да замръзва, след като му изтече годността, а заради загубата с времето на антикорозионните му свойства. Последното често се свързва с обезцветяването му, играещо роля на индикатор.
С концентрат не се кара, защото едно че е гъст, второ - топлопреносността на концентрата е значително по-слаба, от тази на разредения антифриз, както каза колегата, т.е. колата няма на 200% да замръзне през зимата, но пък може да прегрее по-лесно през лятото. Трето - производителите пишат, че антикорозионните добавки действат оптимално, когато антифризът е коректно разреден.
Лично аз карах навремето 2 години форда си с концентрат, нищо не му стана, ама то тоя мотор HCS 1.1 не знам какво трябва да му правиш, че да го унищожиш
, че и охлаждането му е направено с огромно презапасяване... При BMW и в частност Е36 не е така, моторите са сравнително натоварени, по високооборотни и тук се танцува по острието на бръснача откъм охлаждането, всичко трябва да му е изправно.
Компактът го взех, по стечение на обстоятелствата (и бях предупреден за това!
), зареден с антифриз Приста, син, от тоя класическия, фосфатния, дето се намира по бензиностанциите на Петрол. Беше стоял в системата не повече от няколко месеца. Когато го източих, за да го сменя с читав, вече беше успял да направи значителна черна утайка от оксидирания алуминий. Няколко месеца не са особен (всъщност никакъв) проблем, че колата е карана с неподходящ антифриз, практически корозията се случва по време на работа на двигателя, а за това време той беше работил малко. Но при продължителна експлоатация пораженията стават значими.
За пресичането при смесване на фосфатни с органични - при тези, които са на пазара в последните десетина години, не мисля, че може да се получи, но доливането на фосфатен към органичен ще обезсмисли скъпия органичен антифриз, защото корозията на алуминиевите детайли ще е факт, нищо, че няма да има опасност от замръзване...
За добавките за почистване - аз лично съм раздвоен, те основно почистват варовикови отложения по системата, които пък, ако колата е зареждана с дестилирана вода и антифриз, няма много-много как да се образуват. Промивка с маркуча, или пък няколко зареждания и източвания на системата с чиста вода едно след друго (с източване и на блока), следва да са достатъчни да премахнат следите от предния антифриз. Ако обаче колата е била карана с чешмяна вода само, тогава ползата от въпросната добавка е безспорна. Тъкмо ще си покаже, дали има запушени с утайки пробойни, след промивката ще текнат като лейка
Което не е лошо, така или иначе, повредените елементи пo охлаждането трябва да се сменят своевременно 
А за дестилираната(дейонизирана) вода - за BMW антифриза бях попаднал на инфо, че не е проблем да се разрежда с чешмяна вода, защото част от съставките в него били именно с цел обезсоляване на водата, ама що да разчитаме на това, като дейонизираната вода е почти без пари
Леле, сега видях какъв чаршаф съм изписал


Колегата plradev е обяснил защо не бива да се смесват антифризите, за концентрацията, и за ползата от промивките при смяна, аз ще се включа, за да направя малка корекция в систематизирането на видовете антифризи.
Антифризите се различават както по топлопреносния агент (етиленгликол или нещо друго), така и по антикорозионните добавки.
1. С неорганични антикорозионни добавки: фосфат- или нитрат- съдържащи - (обикновените , най-евтини, сини и зелени от МЕТРО и сие) - идеални за жигулата и москвето. Е..ават м....та на алуминиевите детайли (това, че М42 примерно е с чугунен блок, не е голяма утеха, главата не е чугун

2. С органични корозионни инхибитори - това са правилните за нашите машини - червени, розови, ала-бала. Цветът не е в никакъв случай гаранция. Заводският BMW антифриз е син, но е точно от този тип.
3. Със силикатни инхибитори - някои японки ги искат, ама са само за тях, пише, че ако моторът не е проектиран за такъв тип антифриз, не е здравословно

Годините за смяна не са заради това, че антифризът ще почне да замръзва, след като му изтече годността, а заради загубата с времето на антикорозионните му свойства. Последното често се свързва с обезцветяването му, играещо роля на индикатор.
С концентрат не се кара, защото едно че е гъст, второ - топлопреносността на концентрата е значително по-слаба, от тази на разредения антифриз, както каза колегата, т.е. колата няма на 200% да замръзне през зимата, но пък може да прегрее по-лесно през лятото. Трето - производителите пишат, че антикорозионните добавки действат оптимално, когато антифризът е коректно разреден.
Лично аз карах навремето 2 години форда си с концентрат, нищо не му стана, ама то тоя мотор HCS 1.1 не знам какво трябва да му правиш, че да го унищожиш

Компактът го взех, по стечение на обстоятелствата (и бях предупреден за това!

За пресичането при смесване на фосфатни с органични - при тези, които са на пазара в последните десетина години, не мисля, че може да се получи, но доливането на фосфатен към органичен ще обезсмисли скъпия органичен антифриз, защото корозията на алуминиевите детайли ще е факт, нищо, че няма да има опасност от замръзване...
За добавките за почистване - аз лично съм раздвоен, те основно почистват варовикови отложения по системата, които пък, ако колата е зареждана с дестилирана вода и антифриз, няма много-много как да се образуват. Промивка с маркуча, или пък няколко зареждания и източвания на системата с чиста вода едно след друго (с източване и на блока), следва да са достатъчни да премахнат следите от предния антифриз. Ако обаче колата е била карана с чешмяна вода само, тогава ползата от въпросната добавка е безспорна. Тъкмо ще си покаже, дали има запушени с утайки пробойни, след промивката ще текнат като лейка


А за дестилираната(дейонизирана) вода - за BMW антифриза бях попаднал на инфо, че не е проблем да се разрежда с чешмяна вода, защото част от съставките в него били именно с цел обезсоляване на водата, ама що да разчитаме на това, като дейонизираната вода е почти без пари




- ////Alpine
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 222
- Регистриран на: 3.03.2006
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Coupe b20 sold, E85 Z4 Cabrio
Re: Смяна антифриз
мерси за мненията вече източих стария антифриз и подмених с 4л дейонизирана вода и 3л концентрат антифриз като с времето допълвам, обезваздушаването го направи колегата слави на който съм безкрайно благодарен за професионализма (малка реклама заслужено)
- JIVONOZAVAR
- Потребител
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: 18.09.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
Re: Смяна антифриз
Игнатов написа:Mpower84 написа:kiky_7 написа:Да попитам, че за първи път ще сменям антифриз. Колко литра побира m42b18, колко дестилирана вода и колко антифриз трябва да смеся за да стане.Малко тъп въпрос, но трябва да се науча
6.5 литра побира. Като си купиш антифриза му прочети етикета и прецени как да го разредиш. Строго индивидуално е според антифриза и желанието ти. Ако антифриза е 1,5 литра концентрат на минус 60 градуса и му сипеш 1,5 литра вода се получава 3 литра течност на минус 30 градуса (т.е. съотношението е 1:1 ) Чети етикета внимателно!!! Или пък си вземи готов за употреба, но не те съветвам да го правиш.
хубаво е да се замери след като го смениш, пък дори и оригинален да е,
щото аз миналата година го сменях - ориг.антириз, 80лв. дадох за три туби, по-етикета съм гледал 1:1.5 за -27градуса и след две седмици като я закарах колата за техн.преглед в оторизиран сервиз - антифриза "показа" -20градуса.......... и заради това вече разреждам 1:1 и не се занимавам с етикети
Ако концентрата ти е на - 60 градуса , пропорцията за разреждане е 1,5 литра концентрат към 1 литър вода и тогава се получава - 27 градуса.
- plradev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2377
- Регистриран на: 10.04.2008
- Местоположение: СА
- Кара: м си...
Re: Смяна антифриз
jdl написа: (обикновените , най-евтини, сини и зелени от МЕТРО и сие) - идеални за жигулата и москвето. Е..ават м....та на алуминиевите детайли (това, че М42 примерно е с чугунен блок, не е голяма утеха, главата не е чугун, пък и радиатора).
Няма пълно щастие



Re: Смяна антифриз
JIVONOZAVAR написа:Игнатов написа:Mpower84 написа:kiky_7 написа:Да попитам, че за първи път ще сменям антифриз. Колко литра побира m42b18, колко дестилирана вода и колко антифриз трябва да смеся за да стане.Малко тъп въпрос, но трябва да се науча
6.5 литра побира. Като си купиш антифриза му прочети етикета и прецени как да го разредиш. Строго индивидуално е според антифриза и желанието ти. Ако антифриза е 1,5 литра концентрат на минус 60 градуса и му сипеш 1,5 литра вода се получава 3 литра течност на минус 30 градуса (т.е. съотношението е 1:1 ) Чети етикета внимателно!!! Или пък си вземи готов за употреба, но не те съветвам да го правиш.
хубаво е да се замери след като го смениш, пък дори и оригинален да е,
щото аз миналата година го сменях - ориг.антириз, 80лв. дадох за три туби, по-етикета съм гледал 1:1.5 за -27градуса и след две седмици като я закарах колата за техн.преглед в оторизиран сервиз - антифриза "показа" -20градуса.......... и заради това вече разреждам 1:1 и не се занимавам с етикети
Ако концентрата ти е на - 60 градуса , пропорцията за разреждане е 1,5 литра концентрат към 1 литър вода и тогава се получава - 27 градуса.
Е тука ти си в грешка колега , сори. Това няма как да е вярно. Фифти-фифти като са става -40гр. точка на замръзване , плюс това концентрат се води на -75гр. което е най-ниската темп. на замръзване на антифриза и то при съотношение 1 част вода три етилен гликол.
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Смяна антифриз
plradev написа:jdl написа: (обикновените , най-евтини, сини и зелени от МЕТРО и сие) - идеални за жигулата и москвето. Е..ават м....та на алуминиевите детайли (това, че М42 примерно е с чугунен блок, не е голяма утеха, главата не е чугун, пък и радиатора).
Няма пълно щастиеНо принципно си прав
Принципно е прав,но на практика не. Много залагате на тия "антикорозионни добавки".

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Re: Смяна антифриз
Е... вярно е, че няма да живеят тея коли с орлите (а дано ние да сме живи и здрави през това време), но и на практика е прав! 
Иначе за 2-3 години, до следващия нов внос, нищо няма да й стане на колата и с антифриз от Метро.

Иначе за 2-3 години, до следващия нов внос, нищо няма да й стане на колата и с антифриз от Метро.
Re: Смяна антифриз
~Мишо~ написа:plradev написа:jdl написа: (обикновените , най-евтини, сини и зелени от МЕТРО и сие) - идеални за жигулата и москвето. Е..ават м....та на алуминиевите детайли (това, че М42 примерно е с чугунен блок, не е голяма утеха, главата не е чугун, пък и радиатора).
Няма пълно щастиеНо принципно си прав
Принципно е прав,но на практика не. Много залагате на тия "антикорозионни добавки".
Така е, практиката показва, че за 3-4 години нищо фатално няма да се разяде от скапания антифриз. Въпрос на средства и отношение (и други фактори има, разбира се) е да се поддържа колата според предписанията на производителя или не

56 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани