325 тдс загря при 180 к в час
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- Dream_BMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 658
- Регистриран на: 25.04.2008
- Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330i седан .03
- Мечтае да кара: Това което има
- Детайли за колата: Черна.
Re: 325 тдс загря при 180 к в час
Колега хубаво е да нямаш проблем и с датчика номер 9 за ел.перката на климатроника,защото вероятно тя е добър помощник на виско перката но при ниски скороти при които потока въздух, който минава през радиатора е недостатъчен за да го охлади.Но при 180 км/ч и виско перката и ел.перката не играят,защото достатъчно въздух минава през радиатора за да го охлади.Ето и още един вариант за причина да ти грее при висока скорост.Това е бедна смес(повече въздух,по-малко гориво)при високи обороти,за което вероятно причината е в чипа.Аз съм с перфектно работещо и виско и ел.перка и нов ,чист радиатор и термостат,нова капачка за разширителния съд,нов червен антифриз на мотул и вдигна ли над 180 и задържа ли така известно време и стрелката за температурата започва да се движи устремено надясно.За това си мисля че теорията за сместта ми се вижда доста вероятна.Можеш да провериш като накараш майстора който ти е правил чипа да върне оригиналния ти софтуер и да пробваш с него как са нещата.
Re: 325 тдс загря при 180 к в час
Виждам че си в час затова колата е с чип от австрия и тук им е като нло в сервиза, кажи ми къде да я откарам да я видят ,а другото от мен




кола ли ами купи си бмв.
Re: 325 тдс загря при 180 к в час
Нема как да стане номера след като ти я чипосат смесите да са по бедни. Всеки мапер пуска повече гориво. Особено на тоя стар дизел, който не можеш с компа да му вкараш повече въздух. Така че по тая логика ако караш един дизел без чип със 200 примерно и си дал съвсем леко газ колата ще загрее за секунди, което не е така. Колата грее от багати смеси по -принцип. Най-вероятно проблемя няма общо с чипа.
Промии си охладителната система виж си водната помпа виж разните перки електрическа и виско и така.
Промии си охладителната система виж си водната помпа виж разните перки електрическа и виско и така.
Re: 325 тдс загря при 180 к в час
Благодаря ви колеги,ако ви разбирам правилно проблема е от охладителната система, къде в бг софия да я проверя?
кола ли ами купи си бмв.
Re: 325 тдс загря при 180 к в час
Колегата Dream_BMW много правилно е описал какво играе роля в охлаждането при високи скорости тъй че остава позапушване ( най вече радиатор ) или недобър дебит от водната помпа ( поради превъртяла турбинка ) , перките не ги закачай засега щото климатичната перка няма шанс да ти помогне при обороти надвишаващи 2000 ( ако виското ти е наред ) по простат причина че тя се върти с около 2400об на втора степен което е мъничко и достатъчно само за градско ползване където среднат скорост на движение е ниска. А колкото до чипа има голяма вероятност да е причина и той (мое мнение ) , забелязал ли сипри тея скорости пуши ли ти колата отзад , ако да попрегледай си турбо и турбопътища . И друго за чипа тъй като той променя и ъгъла на впръскване дали има значение това за загряването при повече предварение да речем и повишени натоварвания в комбинация , че и аз съм с чип и мъничко да я сръчкам ми вдига много бързо температурата ( без да превишава нормалната ) в горната част на радиатора на мъркуча и набива горещо яко иначе на дълго няма проблем само при сръчкване . Та за това предварение си мисля дали има значение и може би е хубаво да се провери все пак на диагностика .
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: 325 тдс загря при 180 к в час
Колега, за проверката на системата написах още в началото, но няма да се съглася за втората степен на перката на климатика. Лично ме е вадила от подобни неприятности.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- arr0gance
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 683
- Регистриран на: 8.01.2008
- Местоположение: 30 метра над земята
- Пол: Мъж
- Кара: й, и утре е ден.
- Мечтае да кара: Active Autowerke.
Re: 325 тдс загря при 180 к в час
Това е нещо ново, колата да загрява заради чипа, колко ли некадърен трябва да е?
Вижте си охл. системи
Пак тая перка.А при 180км/ч при този огромен приток на въздух,ако перката работи,няма ли да пречи по скоро?????
п.п Изненадан съм ,че все още изобщо се споменава.
Само ще кажа,че мойта кола 2009 правеше същата история,при мен водната помпа беше оригиналната и беше сцепена откъм остта,което я е карало,най-вероятно... при по-голяма скорост и усилие да превърта обороти,около остта си.Но не ми обръщай внимание, сигурно е перката,не върти достатъчно на 200км/ч.

Вижте си охл. системи

Пак тая перка.А при 180км/ч при този огромен приток на въздух,ако перката работи,няма ли да пречи по скоро?????
п.п Изненадан съм ,че все още изобщо се споменава.
Само ще кажа,че мойта кола 2009 правеше същата история,при мен водната помпа беше оригиналната и беше сцепена откъм остта,което я е карало,най-вероятно... при по-голяма скорост и усилие да превърта обороти,около остта си.Но не ми обръщай внимание, сигурно е перката,не върти достатъчно на 200км/ч.


Последна промяна arr0gance на 26 Юли 2011, 0:50, променена общо 2 пъти
Някой остаряхме, някой си станахте направо дърти.
- Dream_BMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 658
- Регистриран на: 25.04.2008
- Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330i седан .03
- Мечтае да кара: Това което има
- Детайли за колата: Черна.
Re: 325 тдс загря при 180 к в час
t1sh0o написа:Нема как да стане номера след като ти я чипосат смесите да са по бедни. Всеки мапер пуска повече гориво. Особено на тоя стар дизел, който не можеш с компа да му вкараш повече въздух. Така че по тая логика ако караш един дизел без чип със 200 примерно и си дал съвсем леко газ колата ще загрее за секунди, което не е така. Колата грее от багати смеси по -принцип. Най-вероятно проблемя няма общо с чипа.
Промии си охладителната система виж си водната помпа виж разните перки електрическа и виско и така.
Първо доста трудно ще е да се кара с 200 с малко газ и всеки мапер пуска гориво колкото сметне че е оптимално и в различни диапазони.Доста е вероятно мапера да е настроил чипа да пуска повече гориво при ниските,за да има повече изгорели газове които да развъртят по-бързо турбината,та да се намали до минимум турбодупката и да се повиши максималния въртящ момент в ниските обороти,и да е намалил количеството гориво във високите за да не кажем после : "ТДС-а е слаба машина,защото при 200 км/ч пука главата,за което виновен е чипа". Даже има теория сред колеги,на която аз смея да вярвам,че ако ти е изолиран ЕГР-а също има опасност колата да грее ,защото се променят параметрите на сместта.Това явление го има описано в някои теми тук.
Re: 325 тдс загря при 180 к в час
На ТДС-а ми се струва е трудно да се объркат смесите, от ЕГР пък съвсем , даже доколкото си спомням на високи обороти се затваря пак клапана на ЕГР-а и не пуска повечко изгорели газове ( работи само на средни обороти ). Както знаете компа управлява подаваното количество гориво като получава инфо за постъпващия въздух във всмукателите от два датчика ( мап и темп. датчик на колекторите ) според които изчислява количеството въздух и плътността му , след което по предварително написани карти ( софтуер ) подава определеното количество гориво командвайки палеца на плочката . Та единствения начин да се подаде повечко гориво ( ако приемем че споменатите по-горе датчици и свързаните с подаваната от тях информация вериги са в отлично здраве ) е софта ,а конкретния случай е тъй наречения чип ( пренаписан софт ) и не се знае кога и колко гориво се пуска освен човека писал " писмото "
. Това за водната помпа описано по-горе е много вероятно и абсолщтно вярно , на мойта колица нямах признаци за прегряване никакви , но като си правих профилактика свалих помпата и кво да видя оригиналната с нацепена на три мрста пластмасова турбинка което със сигурност щеше да доведе до превъртането и на високи обороти когато и натоварването и е голямо щот се иска от нея максимален дебит. Писал съм и друг път слагате ли чипове охладителната ситема да е перфектна без компромиси и малко хитринки ще са от полза като по-малката шайба на водната помпа. И наистина при такива скорости забравете за перки остава добър дебит и пропускливост на водните пътища както и пълноценна охлаждаща повърхност.

- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: 325 тдс загря при 180 к в час
При подадено повече гориво се получава по-висока температура. Абсолютно възможно е проблемът да е комплексен. 1 чипът и 2 турбинката на водната помпа. Отвори я тази водна помпа и ако е с пластмасовата перка я огледай хубаво. Има ли пукнатина значи е за смяна. Купувай Kolbenschmidt с метална турбина. Следава проверка на виското. Ако и то е за смяна вземай MEYLE.
Още нещо има един тип brezel много го хвалят в няколко форума относно чип тунинг. Ако искаш иди при него да ти ревизира чипът, че ако стане белята излиза над 1500лв ремонта
Глава, гарнитури и всякакви такива удоволствия.
http://www.diesel-club.com/forum/viewtopic.php?f=9&t=16
Успех!
Още нещо има един тип brezel много го хвалят в няколко форума относно чип тунинг. Ако искаш иди при него да ти ревизира чипът, че ако стане белята излиза над 1500лв ремонта

http://www.diesel-club.com/forum/viewtopic.php?f=9&t=16
Успех!
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- Dream_BMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 658
- Регистриран на: 25.04.2008
- Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330i седан .03
- Мечтае да кара: Това което има
- Детайли за колата: Черна.
Re: 325 тдс загря при 180 к в час
Моя чип е от brezel водната ми помпа е на 10000 км Meyle с метална турбина,направо излята а не от тези ламаринените.Ново виско на Febi Bilshtein нов термостат,нов антифриз от червения,органичния на Motul,панелен спортен филтър на JR,нов радиатор абсолютно чист отвътре и отвън и вече не ми остава нищо друго освен да се съмнявам в качеството на сместта.А каква е причината мога само да гадая.Даже ме притеснява да не би да е проблема във MAF-a(дебитомера),който да не дава нужните данни на компа за количеството въздух минаващ през него и поради този факт компа да не пуска достатъчно гориво.Сложна е картинката с тези ТДС-и ама все пак това не е жигула и е ясно,че няма как да се изолира проблема толкова лесно.В MAF-a се съмнявам защото преди две години в Бова кар ми казаха,че дебитомера ми не давал идеални стойности(каквото и да значи това).Не им повярвах ,защото знам че колата трябва да се движи за да бъде измерено колко коректно работи той,ама знам ли,все пак техния софтуер си най-оригинален хихихи.
- Владо
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
Re: 325 тдс загря при 180 к в час
водна помпа... ако не помогне, един газ-анализ ще
не съм съгласен с перки, смеси /богата бензинова смес с висок октан може да доведе до интересни резултати наистина
... ама дизел
/ и др...

не съм съгласен с перки, смеси /богата бензинова смес с висок октан може да доведе до интересни резултати наистина


- Zubcho
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: 325 тдс загря при 180 к в час
Многото гориво води до по-висока температура в цилиндрите. Щом всичко ти е читаво имаш 2 варианта...
1.По малка ролка на водната помпа = на по-голям дебит = по бърза циркулация на флуида.
2.По-голям воден радиатор (трябва по поръчка да го вземаш)
3.По-голям интеркулер (или по-голяма площ на питата без да увеличаваш вътрешния обем фрапантно) = по-хладен входящ въздух = по ниска температура на горене.
4. Не караш със скорост над 170км/ч (и без това ако те хванат че караш с толкова ще си хвърлиш книжката за 1 година)
Успех
1.По малка ролка на водната помпа = на по-голям дебит = по бърза циркулация на флуида.
2.По-голям воден радиатор (трябва по поръчка да го вземаш)
3.По-голям интеркулер (или по-голяма площ на питата без да увеличаваш вътрешния обем фрапантно) = по-хладен входящ въздух = по ниска температура на горене.
4. Не караш със скорост над 170км/ч (и без това ако те хванат че караш с толкова ще си хвърлиш книжката за 1 година)
Успех
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани