Тарелки и Конусчета на клапаните на М42 (счупени)
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
- VaLy0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 3.07.2007
- Местоположение: Sliven
- Пол: Мъж
- Кара: S50 @_@
Re: Тарелки и Конусчета на клапаните на М42 (счупени)
worker написа:Причините могат да бъдат две за да счупиш тарелки, едната е много високи обороти а другата е крив разпределителен вал. А комбинацията от двете става страшно
Вала ако е крив до сега нямаше ли да разбие "лагерите" по точно гнездата на касетите където ляга

- VaLy0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 3.07.2007
- Местоположение: Sliven
- Пол: Мъж
- Кара: S50 @_@
Re: Тарелки и Конусчета на клапаните на М42 (счупени)
Boyadjiev написа:По-скоро умора на материала, оборотите не са толкова високи. Аз си карам М50-то на 7500 и си е бомба
М50-то сигурно е със 7мм клапани и двойни пружини

- vladi_a_i
- костинбродчанин
-
- Мнения: 3239
- Регистриран на: 18.11.2008
- Местоположение: градът на славея
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530д
- Мечтае да кара: М3 Компакт
- Детайли за колата: Няма много...
Re: Тарелки и Конусчета на клапаните на М42 (счупени)
VaLy0 написа:Boyadjiev написа:По-скоро умора на материала, оборотите не са толкова високи. Аз си карам М50-то на 7500 и си е бомба
М50-то сигурно е със 7мм клапани и двойни пружини
Е то и аз на моя ис бях с тънките 6мм клапани на старата глава и еденичната пружина,но сега съм със 7мм клапани и двойни пружини и колата си е супер..даже не мисля,че тъпче въобще и леко е портната главата и напасната..
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Тарелки и Конусчета на клапаните на М42 (счупени)
Да, така е, но все пак си мисля че не са толкова високи оборотите... Ако имаш някакви по-рошави валове от стоковите в зависимост от характеристиките на вала се променя и самия лифт на клапаните и времето през което са отворени, което също ти осигурява възможност за по-високи и безопасни обороти.



Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Тарелки и Конусчета на клапаните на М42 (счупени)
Има и вариант при тези обороти вала да влиза в резонанс и от това да е станало. Оборотите са си много за сток кола била тя и с двойни пружини. Рошави или нерошави валове все тая.
- vladi_a_i
- костинбродчанин
-
- Мнения: 3239
- Регистриран на: 18.11.2008
- Местоположение: градът на славея
- Пол: Мъж
- Кара: е60 530д
- Мечтае да кара: М3 Компакт
- Детайли за колата: Няма много...
Re: Тарелки и Конусчета на клапаните на М42 (счупени)
И аз това си го помислих,даже и повечето дето чипосват слагат оборотите до 7200 явно е испробвано да деяни мотора,а тези 7600
,даже иса нали деянат до към 400к.с,но мисля,че не в тия обороти..

БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Тарелки и Конусчета на клапаните на М42 (счупени)
Така е, вече всеки втори селски майстор ще ти сложи камионска турбина с Илиенски бов и китайски маркучи, ще я набичи на 1 бар и ще вадиш коне, които по принцип са за 0,5 ама пак ще върви и ще се радваме на бИгачката. Конете от обороти искат много пари, прецизна работа и качествени части. За това и няма тук една поне читава атмосферка.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Тарелки и Конусчета на клапаните на М42 (счупени)
Колега отвори някой и друг БМВ форум да видиш за какво става въпрос от към обороти с техните ИС-ки...
Има, има, ама е от ниския клас
в скоро време ще се поФали хатмосферката живи и здраави
Иначе с по-рошав вал няма проблеми да се вдигне червената линия ако се променя стоковия лифт и времето за отваряне на клапаните
Важното е да не е примерно всмуквателния 256 градуса, а изпусквателя 224... тогава се кара на 7000 пряко сили....

Има, има, ама е от ниския клас


Иначе с по-рошав вал няма проблеми да се вдигне червената линия ако се променя стоковия лифт и времето за отваряне на клапаните




Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Тарелки и Конусчета на клапаните на М42 (счупени)
Аз не виждам как по-острия вал ти прави по-сигурни високите обороти ама щом казваш.. аз сигурно съм тъп та го въртях само до 6700.
- BiTurbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1654
- Регистриран на: 7.06.2003
- Местоположение: PB/HD
- Пол: Мъж
- Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
- Мечтае да кара: '96 BMW M3
Re: Тарелки и Конусчета на клапаните на М42 (счупени)
счупването си е точно в следствие на умора на метариала и високо динамично натоварване. Принципно умората на материала рано или късно настъпва при части наоварени на вибрации и трептения. Настъпването на този момент се ускорява значително, когато тези вибрации са с по-голяма честота (високи обороти) и по-голяма стойност. Тъй, че счуването не е абсолютно нищо изненадващо в случая. Силното натоватване на мотора, който вече така или иначе е стар е довело неизбежно до този резултат 
Не случайно мотора е защитен от така наречения "прекъсвач"
Както и преди мен хората казаха, за високите обороти се иска специални части изработени от специални материали 

Не случайно мотора е защитен от така наречения "прекъсвач"


- worker
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 143
- Регистриран на: 11.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 525tds
- Мечтае да кара: M3 E30
Re: Тарелки и Конусчета на клапаните на М42 (счупени)
За да искате обороти трябва да се сменят и пружините на клапаните и тарелките с по усилени, много фирми има който предлагат такива но не са и евтини много като цена, рошавите валове само няма да ви спасят. Смисълът от валовете е да има вървене във високите обороти който може да се достигат безпроблемно с подмяната на пружините и т.н. Щото със стокови валове обикновено е едно безкрайно тъпчене на мотора което се получава от 6700-800 оборота.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Тарелки и Конусчета на клапаните на М42 (счупени)
Тук се иска с един вал да се върти до безкрайност, щото като дадем 1000лв за вал тва е огромна инвестиция в мотора и трябва да е нечовешки здрав вече 

- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Тарелки и Конусчета на клапаните на М42 (счупени)
С по-агресивния(те) вал(ове) става по-добро пълнене/празнене на мотора => повече сила и ако хардуера позволява, вдигаш редлайна. На мен хардуера ми позволява да си използвам силата която ми идва до 7500об. а не да го режа на 6500, точно когато има нужда от обороти за да си разгърне още малко от мощността. Дори и с вал за 1500лв. 2000 или колкото пари да са, не може само с него да си боцна 8000 червена линия и да ми е гот, но обикновено с по-агресивен вал се вдига редлайна... В някакви предварително проучени граници естествено, което е различно за всеки мотор (примерно М50то удря клапани на над 8500 и то изпусквателни, тези които са с по-неагресивния изпусквателен вал, който ги отваря по-бавно и ги затваря по-бавно, а не както е всмуквателя, отваря по-дълго и по-високо, но много по-бързо става отваряне/затваряне. Това с повечето обороти се наслагва тоя ефект. Колкото по-бързо се затварят клапаните, толкова по-малък е шанса да ги хапне буталото)...



Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- bum_bum
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 12076
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: Тарелки и Конусчета на клапаните на М42 (счупени)
Донякъде си разбрал правилно. По-агресивният вал ти позволява по-високи обороти АКО смениш и клапани, повдигачи, пружинки, тарелки и т.н. Говоря за обороти при М52 около 7600. От там нагоре проблема става коляновия вал. Този проблем се решава с още едни 1000 долара.
Това са общоприетите схващания и така го правят хората, които са дали бая пари по колите си. Иначе ако вземеш едно м50 за 500лв може да го въртиш и на 8 ако искаш пък до когато искара..
А тва "остри", "рошави" и т.н. не знам от къде идва ама оникновения вал е с по-остри гърбици, а спортния нито е с по-високи, нито е рошав, нито нищо друго има по което да го различиш от нормален. В един сервиз като ги извадиха мойте и ми се обаждат по тел и викат- ае теб са те преебали ве, мерихме ги с шублера, те не са по-високи
Това са общоприетите схващания и така го правят хората, които са дали бая пари по колите си. Иначе ако вземеш едно м50 за 500лв може да го въртиш и на 8 ако искаш пък до когато искара..
А тва "остри", "рошави" и т.н. не знам от къде идва ама оникновения вал е с по-остри гърбици, а спортния нито е с по-високи, нито е рошав, нито нищо друго има по което да го различиш от нормален. В един сервиз като ги извадиха мойте и ми се обаждат по тел и викат- ае теб са те преебали ве, мерихме ги с шублера, те не са по-високи

- Boyadjiev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Тарелки и Конусчета на клапаните на М42 (счупени)

Това ми е мисълта, на тази снимка перфектно се вижда за какво става въпрос: висок лифт на клапана и продължително отваряне, и супер бързо отравяне/затваряне (стръмни гърбици):




Уважавай другия, независимо каква кола кара.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани