От малък към голям радиатор
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
32 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- agent smit
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 638
- Регистриран на: 29.10.2007
- Местоположение: в град без закони
- Пол: Мъж
Re: От малък към голям радиатор
Колега сложи ги, тези три пластмасови кори са важни за доброто охлаждане. И те са два вида в зависимост от годината на колата, но мисля че стават и от по-новите Е36. Със старата грозна пластмасова кора няма да стане. Без да я махнеш няма да може да се сложи кл. радиатор и вентилатора. При монтажа много зависи какъв климатичен радиатор си взел. За старите М40-ки без греда между буферите е един и вентилатора се монтира на него. За всички по-нови Е36 с греда, велтилатора се придържа и от тази греда. Ако си взел кл. радиатор за със греда и самата греда имай в предвид, че гредата има вероятност да не стане на "роговете". Отворите им идват малки и ще трябва гредата да се преправя. Дори и да се преправи пак има вероятност да не стане, защото не се знае дали болчетата придържащи кл. радиатор отгоре и отстрани ще паснат на отворите си, но не ти го пожелавам. Ако ще монтираш гредата трябва да се свалят предната броня и буферите.
- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: От малък към голям радиатор
Моята кола е седан 93та година М40б16. Климатика е купе 98ма година, М52б28. Ето и снимка на колата на която беше http://www.picbg.net/img.php?file=1ec1a6fa333d66e9.jpg
Водния радиатор който взех е от кола 96та година пак купе . Сега какво трябва да правя ?
Трябва да разглобя предницата и да намеря от някъде такава греда ли ? Аз неприсъствах на размонтирането макар че ми се искаше да видя кое къде е. И сега действам на сляпо.
Тази греда към къде се хваща , като скоба ли е ?
За номер 9 от схемата ли става въпрос http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=60
Водния радиатор който взех е от кола 96та година пак купе . Сега какво трябва да правя ?
Трябва да разглобя предницата и да намеря от някъде такава греда ли ? Аз неприсъствах на размонтирането макар че ми се искаше да видя кое къде е. И сега действам на сляпо.
Тази греда към къде се хваща , като скоба ли е ?
За номер 9 от схемата ли става въпрос http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=60
- agent smit
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 638
- Регистриран на: 29.10.2007
- Местоположение: в град без закони
- Пол: Мъж
Re: От малък към голям радиатор
С водния радиатор няма да има проблем, различни са в зависимост от скоростната кутия и дали е бензинова или дизел. Дуфузьора зад водния радиатор също е различен в зависимост от радиатора, за по-дълбокия радиатор е по-голям. Гредата е номер 9 от снимката да. Монтира се към роговете под буферите, но не е ясно дали ще стане без проблеми, както съм написал в предишното мнение. Махни бронята, пластмасите пред водния радиатор и буферите и пробвай дали ще стане гредата, след като я намериш, защото климатичния радиатор и вентилатора който имаш изискват тази греда. Хубаво е да имаш и оригиналните болчета за закрепването на всички части. Освен това на без климатичните Е36 може да не са монтирани на десният подкалник и на десният рог двете придържащи скоби за тръбите излизащи от компресора. Общо взето не е лесно да се монтира климатик, особено на Е36 М40, трябва да се съобразят много неща.
- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: От малък към голям радиатор
agent smit написа:С водния радиатор няма да има проблем, различни са в зависимост от скоростната кутия и дали е бензинова или дизел. Дуфузьора зад водния радиатор също е различен в зависимост от радиатора, за по-дълбокия радиатор е по-голям. Гредата е номер 9 от снимката да. Монтира се към роговете под буферите, но не е ясно дали ще стане без проблеми, както съм написал в предишното мнение. Махни бронята, пластмасите пред водния радиатор и буферите и пробвай дали ще стане гредата, след като я намериш, защото климатичния радиатор и вентилатора който имаш изискват тази греда. Хубаво е да имаш и оригиналните болчета за закрепването на всички части. Освен това на без климатичните Е36 може да не са монтирани на десният подкалник и на десният рог двете придържащи скоби за тръбите излизащи от компресора. Общо взето не е лесно да се монтира климатик, особено на Е36 М40, трябва да се съобразят много неща.
Бронята я свалих, радиатора също и висичко каквото се сетиш....
Наистина градата беше друга. Моята е вдлъбната навтре и натиска климатичния радиатор и просто няма как .... взех друга и тя се оказа, че е права, от буфер до буфер една линия. . Маркучите на компресора на М40 са по-различни от тези на М52б28, говоря за захващането към прасето....
Много главоболия .... !!!
- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: От малък към голям радиатор
Колеги не си и представяте за какво става въпрос една такава смяна
греди, пластмаси всичко е различно , а после как се слага бронята
който иска да прави подобни неща трябва да викне някой джебчия да му помага, че ръцете трябва да са ти като кашкавалени
Голям зор, ужас, този климатик ...


греди, пластмаси всичко е различно , а после как се слага бронята


който иска да прави подобни неща трябва да викне някой джебчия да му помага, че ръцете трябва да са ти като кашкавалени

Голям зор, ужас, този климатик ...



- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: От малък към голям радиатор
jakson написа:Колеги не си и представяте за какво става въпрос една такава смяна![]()
греди, пластмаси всичко е различно , а после как се слага бронята![]()
![]()
който иска да прави подобни неща трябва да викне някой джебчия да му помага, че ръцете трябва да са ти като кашкавалени![]()
Голям зор, ужас, този климатик ...![]()
![]()

Цялата тая "система" по предницата се разглабя и се сглабя точно за 30 мин (говоря за бронята , всичко около нея , радиаторите и всичко около тях )
- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: От малък към голям радиатор
Колега Методи, незнам половин час ама бая време се замотах...
Радиаторите не са нищо трудно самото слагане, но ако нямаш точните болтове и винтове си е приключение, а и пластмасите докато ги вкарам... после се наложи да откачам маркуча на климатичния радиатор защото пречи на бронята, също така пластмасите които са м/у радиатора и предната маска затрудняват достапа за бъркане . На дясния буфер, горната гайка от към радиатора докато я сложа останах без ръце...
И друго като сложих климатичния радиатор, се оказа че и гредата м/у буферите е различна и ходих да взимам друга , болтовете за него са специални. И тях трябва да ги имаш и т.н
Ако си разглобяваш и сглобяваш предницата на колата ок за 30 мин може да става, ама ко започнеш да правиш промени и постянно излизат изненади не 30мин, а 3 дена нестигат...
От тази морга болтове, от другата едната пластмаса от 3тата другата пластмаса, и т.н....
Доста подробности има ако се стараеш да стане като заводско изпълнение. Иначе ако искаш просто да ги сложиш нп....
Тел, св.опашки, винтове и болтове каквито имаш и така.
Ама аз искам да го направя като оригиналното мерак ми е всичко да е ок
Обаче като нямаш нужните части, а то няма как да ги имаш защото постоянно излизат изненади. Тъкмо сложих винтовете на климатичния радиатор, тези отгоре на гредичката, с големите шайби и си викам абе да му се невиди защо така са оставили такива големи дупку за тези винтове и след това като тръгнах за части се оказа, че има спец. тампони с вградена втулка, които няма как да ги купиш от бриколаж, практикер или подобен магазин. трябва да имаш всички части и чак тогава да тръгнеш да правиш.
Точно за това ще направя подробна тема след като всичко тръгне и ще опиша с какво съм се сблъксал и какво решение съм взел за да станат нещата.
Ако някой реши да си слага да не се чуди като мен, а да е подготвен и така.
Аз благодарение на форума, на всички колеги вкл. и ти Методи много ми помогнахте, благодаря и на колегата Янев който много ми помогна и ме насърчи да вървя напред и ми даваше съвети, благодаря и на колега Младенов който също прояви голямо разбиране и много ми помогна. Благодаря и на всички колеги които се включваха в темите ми.
Нека всичко тръгне както трябва и ще пусна подробна тема със снимки доклкото можех да правя такива...
Така всеки ще знае с какво се заема, дали ще може да го направи и т.н...
Ако не му се занимава има колеги който се занимават с поставяне на климатици които невзимат много пари за тази услуга.
Самите климатици като комплект не са толкова скъпи... г/д колкот оедна обикновенна газова уредба .
Всеки сам ще си реши дали да се захваща, дали си заслужава и т.н
Радиаторите не са нищо трудно самото слагане, но ако нямаш точните болтове и винтове си е приключение, а и пластмасите докато ги вкарам... после се наложи да откачам маркуча на климатичния радиатор защото пречи на бронята, също така пластмасите които са м/у радиатора и предната маска затрудняват достапа за бъркане . На дясния буфер, горната гайка от към радиатора докато я сложа останах без ръце...
И друго като сложих климатичния радиатор, се оказа че и гредата м/у буферите е различна и ходих да взимам друга , болтовете за него са специални. И тях трябва да ги имаш и т.н
Ако си разглобяваш и сглобяваш предницата на колата ок за 30 мин може да става, ама ко започнеш да правиш промени и постянно излизат изненади не 30мин, а 3 дена нестигат...
От тази морга болтове, от другата едната пластмаса от 3тата другата пластмаса, и т.н....
Доста подробности има ако се стараеш да стане като заводско изпълнение. Иначе ако искаш просто да ги сложиш нп....

Ама аз искам да го направя като оригиналното мерак ми е всичко да е ок

Точно за това ще направя подробна тема след като всичко тръгне и ще опиша с какво съм се сблъксал и какво решение съм взел за да станат нещата.
Ако някой реши да си слага да не се чуди като мен, а да е подготвен и така.
Аз благодарение на форума, на всички колеги вкл. и ти Методи много ми помогнахте, благодаря и на колегата Янев който много ми помогна и ме насърчи да вървя напред и ми даваше съвети, благодаря и на колега Младенов който също прояви голямо разбиране и много ми помогна. Благодаря и на всички колеги които се включваха в темите ми.
Нека всичко тръгне както трябва и ще пусна подробна тема със снимки доклкото можех да правя такива...
Така всеки ще знае с какво се заема, дали ще може да го направи и т.н...
Ако не му се занимава има колеги който се занимават с поставяне на климатици които невзимат много пари за тази услуга.
Самите климатици като комплект не са толкова скъпи... г/д колкот оедна обикновенна газова уредба .
Всеки сам ще си реши дали да се захваща, дали си заслужава и т.н

- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: От малък към голям радиатор
Днес след 1 бърз оглед установих, че радиатора който поставих нещо нестои както трябва.
Накак си по-надолу седи от положението в което седеше стария и някакси по към мотора, има повече разстояние м/у самият радиатор и гредата.
Погледнах една снимка на Е36 по която се водя и забелязах, че аз не съм хванал 2 винта, оградил съм ги с червено на снимката http://picbg.net/img.php?file=c99940e260655bf0.JPG
Някой знае ли към къде се закрепват тези шини които се виждат, че са хванати с този винт ?
При мен радиатора като го натисна леко и мърда, не е много стабилен, а го сложих по същия начин както беше стария, долу си стъпна и горе го закопчай с 2те пластмасови скоби и така.
Също така исам да попитам, трябва ли да сменяма кожуха, този пластмасовия които е м/у радиатора и двигателя и служи за съсредоточаване на въздушната струя. Аз съм със стария, но той стига до някъде и въздуха неможе да обдуха целият радиатор до долу.
Радиатора има 2 нива за закрепване на този кожух, единият е както сега съм го сложил , а другите крачета са п-ниско.
Накак си по-надолу седи от положението в което седеше стария и някакси по към мотора, има повече разстояние м/у самият радиатор и гредата.
Погледнах една снимка на Е36 по която се водя и забелязах, че аз не съм хванал 2 винта, оградил съм ги с червено на снимката http://picbg.net/img.php?file=c99940e260655bf0.JPG
Някой знае ли към къде се закрепват тези шини които се виждат, че са хванати с този винт ?
При мен радиатора като го натисна леко и мърда, не е много стабилен, а го сложих по същия начин както беше стария, долу си стъпна и горе го закопчай с 2те пластмасови скоби и така.
Също така исам да попитам, трябва ли да сменяма кожуха, този пластмасовия които е м/у радиатора и двигателя и служи за съсредоточаване на въздушната струя. Аз съм със стария, но той стига до някъде и въздуха неможе да обдуха целият радиатор до долу.
Радиатора има 2 нива за закрепване на този кожух, единият е както сега съм го сложил , а другите крачета са п-ниско.
- Le Transporteur
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2871
- Регистриран на: 11.10.2006
- Местоположение: Ruse
- Пол: Мъж
Re: От малък към голям радиатор
Донора с автоматик ли беше? Питам те, защото това което си маркирал вероятно е радиатора за охлаждане маслото на авт.скор. кутия. При ръчката там няма нищо, водният радиатор си влиза долу на двете пластмаси, а горе се закопава с двете пластмасови скоби да ги нарека. Друго не го държи.
Последна промяна Le Transporteur на 30 Юни 2011, 21:01, променена общо 1 път
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!
- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: От малък към голям радиатор
Le Transporteur написа:Донора с автоматик ли беше?

- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Re: От малък към голям радиатор
Колегата Le Transporter ти отговори на единия въпрос ....
Другия за дифузьора ......
Дифузьора трябва да хваща целия радиатор ...
Обикновено дифузьора , който е за ел.перка е толкова голям , колкото са големите радиатори (за кола с клима) .....
Другия за дифузьора ......
Дифузьора трябва да хваща целия радиатор ...
Обикновено дифузьора , който е за ел.перка е толкова голям , колкото са големите радиатори (за кола с клима) .....
- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: От малък към голям радиатор
metodi80 написа:Колегата Le Transporter ти отговори на единия въпрос ....
Другия за дифузьора ......
Дифузьора трябва да хваща целия радиатор ...
Обикновено дифузьора , който е за ел.перка е толкова голям , колкото са големите радиатори (за кола с клима) .....
Значи трябва да търся дифузьора за М40 от кола с климатик. Ясно.
Иначе ето и малко снимки за да се види нагледно за какво става въпрос

http://picbg.net/img.php?file=5c92e5cfbcb8edea.JPG
http://picbg.net/img.php?file=48186f56bfbe302f.JPG
http://picbg.net/img.php?file=fa10e8e70ae0cbce.JPG
- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: От малък към голям радиатор
Колеги, възможно ли е големия радиатор в долната си част, там където стъпва на пластмасите , да е по-различен от малкия ?
Значи малкия радиатор седеше много стегнато към коша на колата и немърдаше, големия си се мести...
Долу гледам, че си е стъпнал, горе го хванах с пластмасовите скоби. Незнам какво не е наред ... Уж всичко е ок, но мърда на ляво , надясно, скобите ( пластмасовите) и те се разкарват с него. Пробвах да ги стегна с отвертка ама са си стегнати, неможе повече . Има ли някой идея какво бъркам ?
Значи малкия радиатор седеше много стегнато към коша на колата и немърдаше, големия си се мести...
Долу гледам, че си е стъпнал, горе го хванах с пластмасовите скоби. Незнам какво не е наред ... Уж всичко е ок, но мърда на ляво , надясно, скобите ( пластмасовите) и те се разкарват с него. Пробвах да ги стегна с отвертка ама са си стегнати, неможе повече . Има ли някой идея какво бъркам ?
- agent smit
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 638
- Регистриран на: 29.10.2007
- Местоположение: в град без закони
- Пол: Мъж
Re: От малък към голям радиатор
jakson написа:Колеги, възможно ли е големия радиатор в долната си част, там където стъпва на пластмасите , да е по-различен от малкия ?
Не.
jakson написа:Значи малкия радиатор седеше много стегнато към коша на колата и немърдаше, големия си се мести...
Долу гледам, че си е стъпнал, горе го хванах с пластмасовите скоби. Незнам какво не е наред ... Уж всичко е ок, но мърда на ляво , надясно, скобите ( пластмасовите) и те се разкарват с него. Пробвах да ги стегна с отвертка ама са си стегнати, неможе повече . Има ли някой идея какво бъркам ?
Този радиатор има ли кръглите гумени тампони долу, където опира в пластмасите?
- jakson
- ентусиаст
-
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: От малък към голям радиатор
agent smit написа:jakson написа:Колеги, възможно ли е големия радиатор в долната си част, там където стъпва на пластмасите , да е по-различен от малкия ?
Не.jakson написа:Значи малкия радиатор седеше много стегнато към коша на колата и немърдаше, големия си се мести...
Долу гледам, че си е стъпнал, горе го хванах с пластмасовите скоби. Незнам какво не е наред ... Уж всичко е ок, но мърда на ляво , надясно, скобите ( пластмасовите) и те се разкарват с него. Пробвах да ги стегна с отвертка ама са си стегнати, неможе повече . Има ли някой идея какво бъркам ?
Този радиатор има ли кръглите гумени тампони долу, където опира в пластмасите?
Преди да го монтирам не съм обърнал внимание.
Онзи ден гледах, от лявата страна на колата, има нещо като гумено краче, трябва да видя и от другата, аз го огледах защото леко виси от едната страна http://picbg.net/img.php?file=5c92e5cfbcb8edea.JPG
http://picbg.net/img.php?file=fa10e8e70ae0cbce.JPG
Пак ще огледам и ще пиша. А колкото до гумените крачета, те трябвали да влезнат някъде или просто стъпват ?
32 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани