От малък към голям радиатор

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 638
Регистриран на: 29.10.2007
Местоположение: в град без закони
Пол: Мъж

Re: От малък към голям радиатор

Мнение от agent smit » 26 Юни 2011, 1:01

Колега сложи ги, тези три пластмасови кори са важни за доброто охлаждане. И те са два вида в зависимост от годината на колата, но мисля че стават и от по-новите Е36. Със старата грозна пластмасова кора няма да стане. Без да я махнеш няма да може да се сложи кл. радиатор и вентилатора. При монтажа много зависи какъв климатичен радиатор си взел. За старите М40-ки без греда между буферите е един и вентилатора се монтира на него. За всички по-нови Е36 с греда, велтилатора се придържа и от тази греда. Ако си взел кл. радиатор за със греда и самата греда имай в предвид, че гредата има вероятност да не стане на "роговете". Отворите им идват малки и ще трябва гредата да се преправя. Дори и да се преправи пак има вероятност да не стане, защото не се знае дали болчетата придържащи кл. радиатор отгоре и отстрани ще паснат на отворите си, но не ти го пожелавам. Ако ще монтираш гредата трябва да се свалят предната броня и буферите.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

Re: От малък към голям радиатор

Мнение от jakson » 26 Юни 2011, 1:46

Моята кола е седан 93та година М40б16. Климатика е купе 98ма година, М52б28. Ето и снимка на колата на която беше http://www.picbg.net/img.php?file=1ec1a6fa333d66e9.jpg
Водния радиатор който взех е от кола 96та година пак купе . Сега какво трябва да правя ?
Трябва да разглобя предницата и да намеря от някъде такава греда ли ? Аз неприсъствах на размонтирането макар че ми се искаше да видя кое къде е. И сега действам на сляпо.
Тази греда към къде се хваща , като скоба ли е ?
За номер 9 от схемата ли става въпрос http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=60

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 638
Регистриран на: 29.10.2007
Местоположение: в град без закони
Пол: Мъж

Re: От малък към голям радиатор

Мнение от agent smit » 26 Юни 2011, 11:53

С водния радиатор няма да има проблем, различни са в зависимост от скоростната кутия и дали е бензинова или дизел. Дуфузьора зад водния радиатор също е различен в зависимост от радиатора, за по-дълбокия радиатор е по-голям. Гредата е номер 9 от снимката да. Монтира се към роговете под буферите, но не е ясно дали ще стане без проблеми, както съм написал в предишното мнение. Махни бронята, пластмасите пред водния радиатор и буферите и пробвай дали ще стане гредата, след като я намериш, защото климатичния радиатор и вентилатора който имаш изискват тази греда. Хубаво е да имаш и оригиналните болчета за закрепването на всички части. Освен това на без климатичните Е36 може да не са монтирани на десният подкалник и на десният рог двете придържащи скоби за тръбите излизащи от компресора. Общо взето не е лесно да се монтира климатик, особено на Е36 М40, трябва да се съобразят много неща.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

Re: От малък към голям радиатор

Мнение от jakson » 26 Юни 2011, 19:56

agent smit написа:С водния радиатор няма да има проблем, различни са в зависимост от скоростната кутия и дали е бензинова или дизел. Дуфузьора зад водния радиатор също е различен в зависимост от радиатора, за по-дълбокия радиатор е по-голям. Гредата е номер 9 от снимката да. Монтира се към роговете под буферите, но не е ясно дали ще стане без проблеми, както съм написал в предишното мнение. Махни бронята, пластмасите пред водния радиатор и буферите и пробвай дали ще стане гредата, след като я намериш, защото климатичния радиатор и вентилатора който имаш изискват тази греда. Хубаво е да имаш и оригиналните болчета за закрепването на всички части. Освен това на без климатичните Е36 може да не са монтирани на десният подкалник и на десният рог двете придържащи скоби за тръбите излизащи от компресора. Общо взето не е лесно да се монтира климатик, особено на Е36 М40, трябва да се съобразят много неща.

Бронята я свалих, радиатора също и висичко каквото се сетиш....
Наистина градата беше друга. Моята е вдлъбната навтре и натиска климатичния радиатор и просто няма как .... взех друга и тя се оказа, че е права, от буфер до буфер една линия. . Маркучите на компресора на М40 са по-различни от тези на М52б28, говоря за захващането към прасето....
Много главоболия .... !!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

Re: От малък към голям радиатор

Мнение от jakson » 27 Юни 2011, 18:10

Колеги не си и представяте за какво става въпрос една такава смяна :banghead:
греди, пластмаси всичко е различно , а после как се слага бронята :ranting: :banghead:
който иска да прави подобни неща трябва да викне някой джебчия да му помага, че ръцете трябва да са ти като кашкавалени :mrgreen:
Голям зор, ужас, този климатик ... :banghead: :banghead: :banghead:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: От малък към голям радиатор

Мнение от metodi80 » 29 Юни 2011, 11:48

jakson написа:Колеги не си и представяте за какво става въпрос една такава смяна :banghead:
греди, пластмаси всичко е различно , а после как се слага бронята :ranting: :banghead:
който иска да прави подобни неща трябва да викне някой джебчия да му помага, че ръцете трябва да са ти като кашкавалени :mrgreen:
Голям зор, ужас, този климатик ... :banghead: :banghead: :banghead:


:roll: Странно , що ли ти се е сторило толкова трудно ...
Цялата тая "система" по предницата се разглабя и се сглабя точно за 30 мин (говоря за бронята , всичко около нея , радиаторите и всичко около тях )

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

Re: От малък към голям радиатор

Мнение от jakson » 29 Юни 2011, 12:41

Колега Методи, незнам половин час ама бая време се замотах...
Радиаторите не са нищо трудно самото слагане, но ако нямаш точните болтове и винтове си е приключение, а и пластмасите докато ги вкарам... после се наложи да откачам маркуча на климатичния радиатор защото пречи на бронята, също така пластмасите които са м/у радиатора и предната маска затрудняват достапа за бъркане . На дясния буфер, горната гайка от към радиатора докато я сложа останах без ръце...
И друго като сложих климатичния радиатор, се оказа че и гредата м/у буферите е различна и ходих да взимам друга , болтовете за него са специални. И тях трябва да ги имаш и т.н
Ако си разглобяваш и сглобяваш предницата на колата ок за 30 мин може да става, ама ко започнеш да правиш промени и постянно излизат изненади не 30мин, а 3 дена нестигат...
От тази морга болтове, от другата едната пластмаса от 3тата другата пластмаса, и т.н....
Доста подробности има ако се стараеш да стане като заводско изпълнение. Иначе ако искаш просто да ги сложиш нп.... :) Тел, св.опашки, винтове и болтове каквито имаш и така.
Ама аз искам да го направя като оригиналното мерак ми е всичко да е ок :) Обаче като нямаш нужните части, а то няма как да ги имаш защото постоянно излизат изненади. Тъкмо сложих винтовете на климатичния радиатор, тези отгоре на гредичката, с големите шайби и си викам абе да му се невиди защо така са оставили такива големи дупку за тези винтове и след това като тръгнах за части се оказа, че има спец. тампони с вградена втулка, които няма как да ги купиш от бриколаж, практикер или подобен магазин. трябва да имаш всички части и чак тогава да тръгнеш да правиш.
Точно за това ще направя подробна тема след като всичко тръгне и ще опиша с какво съм се сблъксал и какво решение съм взел за да станат нещата.
Ако някой реши да си слага да не се чуди като мен, а да е подготвен и така.
Аз благодарение на форума, на всички колеги вкл. и ти Методи много ми помогнахте, благодаря и на колегата Янев който много ми помогна и ме насърчи да вървя напред и ми даваше съвети, благодаря и на колега Младенов който също прояви голямо разбиране и много ми помогна. Благодаря и на всички колеги които се включваха в темите ми.
Нека всичко тръгне както трябва и ще пусна подробна тема със снимки доклкото можех да правя такива...
Така всеки ще знае с какво се заема, дали ще може да го направи и т.н...
Ако не му се занимава има колеги който се занимават с поставяне на климатици които невзимат много пари за тази услуга.
Самите климатици като комплект не са толкова скъпи... г/д колкот оедна обикновенна газова уредба .
Всеки сам ще си реши дали да се захваща, дали си заслужава и т.н :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

Re: От малък към голям радиатор

Мнение от jakson » 30 Юни 2011, 20:38

Днес след 1 бърз оглед установих, че радиатора който поставих нещо нестои както трябва.
Накак си по-надолу седи от положението в което седеше стария и някакси по към мотора, има повече разстояние м/у самият радиатор и гредата.
Погледнах една снимка на Е36 по която се водя и забелязах, че аз не съм хванал 2 винта, оградил съм ги с червено на снимката http://picbg.net/img.php?file=c99940e260655bf0.JPG
Някой знае ли към къде се закрепват тези шини които се виждат, че са хванати с този винт ?
При мен радиатора като го натисна леко и мърда, не е много стабилен, а го сложих по същия начин както беше стария, долу си стъпна и горе го закопчай с 2те пластмасови скоби и така.
Също така исам да попитам, трябва ли да сменяма кожуха, този пластмасовия които е м/у радиатора и двигателя и служи за съсредоточаване на въздушната струя. Аз съм със стария, но той стига до някъде и въздуха неможе да обдуха целият радиатор до долу.
Радиатора има 2 нива за закрепване на този кожух, единият е както сега съм го сложил , а другите крачета са п-ниско.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2871
Регистриран на: 11.10.2006
Местоположение: Ruse
Пол: Мъж

Re: От малък към голям радиатор

Мнение от Le Transporteur » 30 Юни 2011, 20:49

Донора с автоматик ли беше? Питам те, защото това което си маркирал вероятно е радиатора за охлаждане маслото на авт.скор. кутия. При ръчката там няма нищо, водният радиатор си влиза долу на двете пластмаси, а горе се закопава с двете пластмасови скоби да ги нарека. Друго не го държи.
Последна промяна Le Transporteur на 30 Юни 2011, 21:01, променена общо 1 път
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

Re: От малък към голям радиатор

Мнение от jakson » 30 Юни 2011, 21:01

Le Transporteur написа:Донора с автоматик ли беше?

:yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: От малък към голям радиатор

Мнение от metodi80 » 30 Юни 2011, 22:31

Колегата Le Transporter ти отговори на единия въпрос ....
Другия за дифузьора ......
Дифузьора трябва да хваща целия радиатор ...
Обикновено дифузьора , който е за ел.перка е толкова голям , колкото са големите радиатори (за кола с клима) .....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

Re: От малък към голям радиатор

Мнение от jakson » 01 Юли 2011, 0:02

metodi80 написа:Колегата Le Transporter ти отговори на единия въпрос ....
Другия за дифузьора ......
Дифузьора трябва да хваща целия радиатор ...
Обикновено дифузьора , който е за ел.перка е толкова голям , колкото са големите радиатори (за кола с клима) .....

Значи трябва да търся дифузьора за М40 от кола с климатик. Ясно.
Иначе ето и малко снимки за да се види нагледно за какво става въпрос :)
http://picbg.net/img.php?file=5c92e5cfbcb8edea.JPG
http://picbg.net/img.php?file=48186f56bfbe302f.JPG
http://picbg.net/img.php?file=fa10e8e70ae0cbce.JPG

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

Re: От малък към голям радиатор

Мнение от jakson » 06 Юли 2011, 1:22

Колеги, възможно ли е големия радиатор в долната си част, там където стъпва на пластмасите , да е по-различен от малкия ?
Значи малкия радиатор седеше много стегнато към коша на колата и немърдаше, големия си се мести...
Долу гледам, че си е стъпнал, горе го хванах с пластмасовите скоби. Незнам какво не е наред ... Уж всичко е ок, но мърда на ляво , надясно, скобите ( пластмасовите) и те се разкарват с него. Пробвах да ги стегна с отвертка ама са си стегнати, неможе повече . Има ли някой идея какво бъркам ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 638
Регистриран на: 29.10.2007
Местоположение: в град без закони
Пол: Мъж

Re: От малък към голям радиатор

Мнение от agent smit » 06 Юли 2011, 11:18

jakson написа:Колеги, възможно ли е големия радиатор в долната си част, там където стъпва на пластмасите , да е по-различен от малкия ?

Не.
jakson написа:Значи малкия радиатор седеше много стегнато към коша на колата и немърдаше, големия си се мести...
Долу гледам, че си е стъпнал, горе го хванах с пластмасовите скоби. Незнам какво не е наред ... Уж всичко е ок, но мърда на ляво , надясно, скобите ( пластмасовите) и те се разкарват с него. Пробвах да ги стегна с отвертка ама са си стегнати, неможе повече . Има ли някой идея какво бъркам ?

Този радиатор има ли кръглите гумени тампони долу, където опира в пластмасите?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1361
Регистриран на: 13.06.2009
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E38
Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40

Re: От малък към голям радиатор

Мнение от jakson » 06 Юли 2011, 12:25

agent smit написа:
jakson написа:Колеги, възможно ли е големия радиатор в долната си част, там където стъпва на пластмасите , да е по-различен от малкия ?

Не.
jakson написа:Значи малкия радиатор седеше много стегнато към коша на колата и немърдаше, големия си се мести...
Долу гледам, че си е стъпнал, горе го хванах с пластмасовите скоби. Незнам какво не е наред ... Уж всичко е ок, но мърда на ляво , надясно, скобите ( пластмасовите) и те се разкарват с него. Пробвах да ги стегна с отвертка ама са си стегнати, неможе повече . Има ли някой идея какво бъркам ?

Този радиатор има ли кръглите гумени тампони долу, където опира в пластмасите?

Преди да го монтирам не съм обърнал внимание.
Онзи ден гледах, от лявата страна на колата, има нещо като гумено краче, трябва да видя и от другата, аз го огледах защото леко виси от едната страна http://picbg.net/img.php?file=5c92e5cfbcb8edea.JPG
http://picbg.net/img.php?file=fa10e8e70ae0cbce.JPG
Пак ще огледам и ще пиша. А колкото до гумените крачета, те трябвали да влезнат някъде или просто стъпват ?

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook