Съвет за джанти
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
26 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- Snoop
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 290
- Регистриран на: 9.04.2009
- Пол: Мъж
- Кара: засилен дизел
- Мечтае да кара: на Шаро поршето
- Детайли за колата: TOP!!! FULL!!! MPACK!!! Всички екстри за модела! :D :D :D
Re: Съвет за джанти
От опит 235/40/17 качва разхода на 1.6 с около литър. Понеже я карам настрани, а не направо не мога да кажа нищо за ускорението.
Но както ти препоръчаха и преди мен - джантата за компактчето, особено на свестни пътища е 17-ка. Гумата вече гледаш по калкукатори да се равнява на 185/65/15(което е дадено на планката на шофьорската врата като стандартен размер гума)
Гледаш ET-то да ти е между 35 и 45 (по спомен
)
и между 7,5 и 8,5J
(нека "ентусиастите" да ме поправят, където съм сбъркал)

Но както ти препоръчаха и преди мен - джантата за компактчето, особено на свестни пътища е 17-ка. Гумата вече гледаш по калкукатори да се равнява на 185/65/15(което е дадено на планката на шофьорската врата като стандартен размер гума)

Гледаш ET-то да ти е между 35 и 45 (по спомен

и между 7,5 и 8,5J

(нека "ентусиастите" да ме поправят, където съм сбъркал)

Аз и ти сме луд-ни-ца...




- lowrider
- ентусиаст
-
- Мнения: 860
- Регистриран на: 8.04.2006
- Местоположение: wonderland
- Кара: DUB bimmer down the road in style
Re: Съвет за джанти
Ето го компактът на един приятел със старите ми джанти Енцо Къп 8джей, ет 35 и 225/45/17

тук е с Дотз 7джей ет 35 и пак 225/45/17

На приятелката ми компактът е с 15ки стил 41 - но те не са за показване
има ги на 2 снимки в галерията ми.

тук е с Дотз 7джей ет 35 и пак 225/45/17

На приятелката ми компактът е с 15ки стил 41 - но те не са за показване

Влаев made me do it…
силиконките да барам
шестаците да карам
силиконките да барам
шестаците да карам
- Wolf4
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 456
- Регистриран на: 23.02.2007
- Местоположение: Еindhoven
- Пол: Мъж
- Кара: e36 325i
- Мечтае да кара: M-ка, кво друго?
Re: Съвет за джанти
Да, всъщност колегата ми прати снимки на неговото и изглежда много добре с тоя размер. Такива ще купя или пък като купувам колата ще гледам да е с прилична марка 17 инчови джанти. Гуми така или иначе ще и купувам аз, та това най-малко ме притеснява от всичко. Истинският проблем се оказа откриването на компакт с 2.5 литров мотор
. Срамота
!
Да искаш да си купиш и да няма...


Да искаш да си купиш и да няма...
Are you M enough...?!
- pazo02
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 98
- Регистриран на: 12.01.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 325TDS Touring Automatik
- Мечтае да кара: много коне
- Детайли за колата: С много гъдели :)
Re: Съвет за джанти
http://www.margel.info/lang_bg/calculator.php
Виж си там най-точния размер. Щом колата няма да се кара в БГ - 17 цола
Виж си там най-точния размер. Щом колата няма да се кара в БГ - 17 цола

- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1674
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Съвет за джанти
Здравейте!Знам,че темата е малко стара,но се доближава най-много до моя въпрос.Искам да си взема лети джанти,но се двоумя между 16' и 17'.Джантите,разбира се,ще са с ЕТ и J,отговарящо на изискванията за Е36 (в случая Компакт).Гумите също (205/55/16 или 215(225)/45/17).Въпроса ми беше,дали наистина се покачва разхода и се разваля динамиката на колата,сравнено с 15' джанти?Така или иначе самото колело (гума+джанта),едва ли ще е по-тежко от новите алуминиеви такива.Радиуса остава почти непроменен (съответно +10мм и +4мм),т.е. теоретично не трябва да има разлика.Говори се за кривене на 17' джанти (говорим за маркови или оригинални,а не реплики,но има различни мнения) от пътя или "теглене" при коловози.Дали е вярно?Колата е с нормално високо окачване с много добро състояние,карам в Пловдив (напоследък няма много кратери по най-честия ми маршрут),като дори и сега гледам да избягвам по-големи неравности,камоли дупки,т.е. карам внимателно.Какви са вашите наблюдения?Колегите от подфорум-Е34,казаха,че разхода не се променя и препоръчаха 16',като компромисен вариант.
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
- Nikito_nn
- ентусиаст
-
- Мнения: 1384
- Регистриран на: 17.01.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: му се с шпер
Re: Съвет за джанти
ildivvy написа:Здравейте!Знам,че темата е малко стара,но се доближава най-много до моя въпрос.Искам да си взема лети джанти,но се двоумя между 16' и 17'.Джантите,разбира се,ще са с ЕТ и J,отговарящо на изискванията за Е36 (в случая Компакт).Гумите също (205/55/16 или 215(225)/45/17).Въпроса ми беше,дали наистина се покачва разхода и се разваля динамиката на колата,сравнено с 15' джанти?Така или иначе самото колело (гума+джанта),едва ли ще е по-тежко от новите алуминиеви такива.Радиуса остава почти непроменен (съответно +10мм и +4мм),т.е. теоретично не трябва да има разлика.Говори се за кривене на 17' джанти (говорим за маркови или оригинални,а не реплики,но има различни мнения) от пътя или "теглене" при коловози.Дали е вярно?Колата е с нормално високо окачване с много добро състояние,карам в Пловдив (напоследък няма много кратери по най-честия ми маршрут),като дори и сега гледам да избягвам по-големи неравности,камоли дупки,т.е. карам внимателно.Какви са вашите наблюдения?Колегите от подфорум-Е34,казаха,че разхода не се променя и препоръчаха 16',като компромисен вариант.
Ако искаш колата да изглежда добре, слагай 17", аз съм твърдо за 17"


- ildivvy
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1674
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07' , BMW Z4 2.5
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Съвет за джанти
Аз със сигурност няма да сложа много широки гуми (над 225) .Принципно не я и "напъвам" много при тръгване (може би след като вкарам 3-та,по-често).Т.е. минимални разлики в динамиката или "дърпане" не ме бъркат.По-притеснителното за мен е кривенето на самите джанти.Дали е често и постоянно или са епизодични случай при влизане в по-дълбока дупка?
Ex: 96' BMW318ti

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!

Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Мразя скапаните водачи на служебни бели 'баничарки'!!!
Re: Съвет за джанти
При мен разлика няма нито в ускорението, нито в разхода от 17-ки и 15-ки. В момента съм с 15-ки железни. Но 17-ките са ми лекички 8 и нещо кг едната. Ако вземеш оем джанити или някви други известна марка, се кривят по-трудно от железните.
- Nikito_nn
- ентусиаст
-
- Мнения: 1384
- Регистриран на: 17.01.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: му се с шпер
Re: Съвет за джанти
ildivvy написа:Аз със сигурност няма да сложа много широки гуми (над 225) .Принципно не я и "напъвам" много при тръгване (може би след като вкарам 3-та,по-често).Т.е. минимални разлики в динамиката или "дърпане" не ме бъркат.По-притеснителното за мен е кривенето на самите джанти.Дали е често и постоянно или са епизодични случай при влизане в по-дълбока дупка?
Ми то кривенето много си зависи от теб, ако караш като кон с капаци по тез наще пътища и с 15 да си пак може да ги направиш квадратни, като гледам пак сега кви ями са се отворили (като входа за метрото)

Това което ще те посъветвам е просто да си вземеш оригинални БМВ джанти (Style44 например са много здрави джанти) и да не им слагаш много ниски гуми, съветвам те да сложиш 225/45/17 и да внимаваш с грубите дупки.
Re: Съвет за джанти
Здравейте,
Така и така сте на темата джанти 17''.
Искам да сменя моите железни 15ки на Z3 (1.8 - 1996). Гледах в нета, максимума които мога да сложа е 225/45/Р17 0ZR.
Така и не ми стана ясно какво е това 0ZR.
Та на въпроса. Каква ще е разликата и къде мога да намеря гуми и джанти на добра цена нещо като style 42.
Благодаря предварително!
Така и така сте на темата джанти 17''.
Искам да сменя моите железни 15ки на Z3 (1.8 - 1996). Гледах в нета, максимума които мога да сложа е 225/45/Р17 0ZR.
Така и не ми стана ясно какво е това 0ZR.
Та на въпроса. Каква ще е разликата и къде мога да намеря гуми и джанти на добра цена нещо като style 42.
Благодаря предварително!
- Nikito_nn
- ентусиаст
-
- Мнения: 1384
- Регистриран на: 17.01.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: му се с шпер
Re: Съвет за джанти
grooveee написа:Здравейте,
Така и така сте на темата джанти 17''.
Искам да сменя моите железни 15ки на Z3 (1.8 - 1996). Гледах в нета, максимума които мога да сложа е 225/45/Р17 0ZR.
Така и не ми стана ясно какво е това 0ZR.
Та на въпроса. Каква ще е разликата и къде мога да намеря гуми и джанти на добра цена нещо като style 42.
Благодаря предварително!
Следи обявите във форума, ако искаш да намериш точно определен модел джанти по добре си пусни обява в купува.
Иначе това с максимум и минимум който може да сложиш е доста безгранично понятие, щото може и доста по големи джанти да събере

26 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани