Глава или Водна помпа

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Глава или Водна помпа

Мнение от stony1 » 03 Дек 2010, 0:58

Superexstatic написа:Парно съм почти сигурен, че има. Колата работи на място без да загрява, но водата в казанчето завира и започва да дими и дори и след няколко обезвъздушавания продължава да има въздух.


Колега, търси къде ти се губи водата/антифриза. Температурата няма как да знаеш дали е реалната, защото датчика ако не контактува с водата ще ти показва температурата на въздуха в системата, а той има много по-голямо температурно разширение и доста по-ниска температура от охлаждащата течност. Това дали е термостата, водна помпа, глава или нещо друго може само да гадаем. Всеки ще сподели нещо от личния си опит, но не е гаранция че ще е точното решение на твоя проблем. Аз лично повече клоня към пропуск в системата, като не добре затегнато съединение. Ако е термостат или водна помпа, ще грее на място.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 648
Регистриран на: 21.09.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Бмв
Мечтае да кара: Памела Андерсен
Детайли за колата: Поръчкова с фул екстри

Re: Глава или Водна помпа

Мнение от dobromir » 03 Дек 2010, 18:13

ако не е от термостата вече работата отива на пукната глава или издухана гарнитура. Но дано да не е това колега успех :yes: :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 374
Регистриран на: 26.01.2008
Местоположение: СA
Пол: Мъж

Re: Глава или Водна помпа

Мнение от Superexstatic » 03 Дек 2010, 20:14

Верната баварка е отново в играта, оказа се дефектен радиатор като от приключенията вчера и водната помпа се разбуча и ше се сменява. От къде може да се вземе читава на BOSH и каква е цената?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 648
Регистриран на: 21.09.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Бмв
Мечтае да кара: Памела Андерсен
Детайли за колата: Поръчкова с фул екстри

Re: Глава или Водна помпа

Мнение от dobromir » 03 Дек 2010, 20:53

браво колега радвам се че отрки проблема ами според мен от бмв ще е оригинална със сигорност :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 374
Регистриран на: 26.01.2008
Местоположение: СA
Пол: Мъж

Re: Глава или Водна помпа

Мнение от Superexstatic » 05 Дек 2010, 0:17

Неска в един момент забелязах, че кабела на клемите на акумулатора дими, вътре кипи. Прибрах я с риск да гръмне или избие.. и се чудим как да му е*а майката става тва точно в деня след като е излезла от сервиз.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 194
Регистриран на: 8.09.2006
Местоположение: Варна

Re: Глава или Водна помпа

Мнение от vangelov » 05 Дек 2010, 1:09

Хайде отваряй нова тема за акумулатора, че да помагаме. Само да питам, как нов радиатор се оказа дефектен и какъв му беше проблема, че ми стана интересно. Верно, че живеем в супер бананова държава ама ...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 389
Регистриран на: 14.02.2004
Местоположение: София
Кара: '02 BMW E46 330i

Re: Глава или Водна помпа

Мнение от ///M3 » 05 Дек 2010, 14:16

Колега, сподели какво му е имало на радиатора и как са го разбрали?

Виж и това като вариант: viewtopic.php?f=8&t=230082&start=15

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 648
Регистриран на: 21.09.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Бмв
Мечтае да кара: Памела Андерсен
Детайли за колата: Поръчкова с фул екстри

Re: Глава или Водна помпа

Мнение от dobromir » 05 Дек 2010, 23:36

абе нз какво му е било на радиатора, но иаз съм така взема нещо ново после се оказва че е дефектно поправя го после веднага излиза нещо напрао бахти работата ... :banghead: :ok:
Последна промяна dobromir на 11 Дек 2010, 22:19, променена общо 1 път

Потребител
Аватар
Мнения: 39
Регистриран на: 14.02.2007
Местоположение: ВАРНА
Пол: Мъж
Кара: 318I E36

Re: Глава или Водна помпа

Мнение от matey13 » 06 Дек 2010, 3:11

Колега щом термостата е на две седмици я кажи марката да помислим да не е от него

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1237
Регистриран на: 20.05.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Touring

Re: Глава или Водна помпа

Мнение от nakoone » 06 Дек 2010, 14:11

matey13 написа:Колега щом термостата е на две седмици я кажи марката да помислим да не е от него

Колегата вече е открил проблема. :clap:
Superexstatic написа:Верната баварка е отново в играта, оказа се дефектен радиатор като от приключенията вчера и водната помпа се разбуча и ше се сменява. От къде може да се вземе читава на BOSH и каква е цената?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: Глава или Водна помпа

Мнение от ивчо3 » 08 Дек 2010, 12:46

vangelov написа:Хайде отваряй нова тема за акумулатора, че да помагаме. Само да питам, как нов радиатор се оказа дефектен и какъв му беше проблема, че ми стана интересно. Верно, че живеем в супер бананова държава ама ...

Много съмнително е менте нов радиатор, да не кажа изключено :mhihi: . Следвам хронологията на събитията- както си кара колата пук и троши щуцера. Да речем има пукнатина и в един момент му е дошло времето. Но след това сменя радиатора и термостата, а проблемът си остава. Прави толкова голямо налягане, че в казанчето течността завира, а за да стане това има 3 причини- водна помпа, капачка на радиатора и духнала гарнитура, обезвъздушаването не го вземам впредвид, щом има парно. Водната помпа може лесно да се провери като се гледа отвора в горната част на гърловината при свалена капачка, да хвърля силна струя течност на обороти не по-малко от 2000. За капачката съм писал много, има един клапан, който се задейства от мембрана и когато се накъса тази мембрана, клапана блокира като затваря отвора в горната част на гърловината, прави голямо налягане и циркулацията на течността в малкия кръг силно намалява, от което се товари и водната помпа, става въпрос за затворен голям кръг и изправен термостат. Естествено при слаба циркулация двигателят бързо загрява, но охлаждането не е равномерно и прави голямо налягане, вероятно това е причината да избие през щуцера. Когато термостата отвори големия кръг, циркулацията се възстановява, но при повишено налягане, което е предпоставка течността да избие през уплътнението на казанчето. Двигателятелят не прегрява.

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 11.08.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW 318I комби
Мечтае да кара: Шеста серия - купе

Re: Глава или Водна помпа

Мнение от Stoyn » 09 Дек 2010, 21:53

Днес и аз имах същия проблем, при поредни няколко задръстватия в Пловдив колата си загряваше по малко - стрелката минаваше "12", но след като пуснах климатроника се връщаше обратно. Тъкмо бях тръгнал да купя 2 литра концентрат антифриз да долея, защото отворих капачката на казанчето и ми се видя доста ниско нивото на студен двигател, и колата загря и потече от капачката. Аз пък и не бях я затворил до края.. Та я закарах бавничко до майстора, който е спец по френски коли. Веднага и постави точната диагноза - термостат. Сменихме го, прегледа датчика за включване на перката на радиатора, тъй като не се е включвал поради липсата на течност, наля му вода на останалия антифриз, обезвъздуши го и колата си работеше перфектно. Майстора ми ме посъветва, за да нямам в бъдеще повече проблеми и да не надува много да сменя тем. датчик за перката на радиатора, да сложа някакъв, който включва на по - ниски градуси, примерно 92/87, за да не се товари системата. Нарочно след обед тествах колата из най - големите задръствания из Пловдив.
А когато е заминала водната помпа или гарнитурата на главата какви са симптомите, защото и това ми мина през акъла...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 374
Регистриран на: 26.01.2008
Местоположение: СA
Пол: Мъж

Re: Глава или Водна помпа

Мнение от Superexstatic » 10 Дек 2010, 0:07

За сега проблемите са отстранени. Вчера помъчих колата с 6 + 1 човека и охлаждането се справи доволно. Целата история с радиатора и аз не я разбрах, но е е факт че с новия нещата станаха от 1-вия път.

Във връзка с последния ми пост, требва да кажа, че акумулатора ми изкипя заради пре*бан алтернатор.
Изображение

костинбродчанин
Аватар
Мнения: 3239
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: градът на славея
Пол: Мъж
Кара: е60 530д
Мечтае да кара: М3 Компакт
Детайли за колата: Няма много...

Re: Глава или Водна помпа

Мнение от vladi_a_i » 11 Дек 2010, 1:25

Superexstatic написа:За сега проблемите са отстранени. Вчера помъчих колата с 6 + 1 човека и охлаждането се справи доволно. Целата история с радиатора и аз не я разбрах, но е е факт че с новия нещата станаха от 1-вия път.

Във връзка с последния ми пост, требва да кажа, че акумулатора ми изкипя заради пре*бан алтернатор.

Алтернатора да не е почнал да презарежда колега та се е получило така..
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ

Потребител
Аватар
Мнения: 22
Регистриран на: 18.10.2008
Пол: Мъж
Кара: e39

Re: Глава или Водна помпа

Мнение от bmwmit » 11 Дек 2010, 11:26

И на мен ми кипя акумулатор но не беше от алтернатора. Само смених акумулатора и всичко заспа. Обясниха ми, че с времето оловото се разграждало и затова така ставало. На старият акумулатор електролита беше черен.
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook