Вибрации в скоростната кутия !!!
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
45 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- EnimEn
- ентусиаст
-
- Мнения: 921
- Регистриран на: 23.06.2007
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: яки шестаци...
Re: След смяна на Скоростна кутия ПРОБЛЕМИ моля за съвети!!!
огледай си и генерацията де...
- PNR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 785
- Регистриран на: 23.09.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e36 318is COUPE M42
Re: След смяна на Скоростна кутия ПРОБЛЕМИ моля за съвети!!!
огледах генерацията
държи се отпред за изпускателните колектори тампона който седи закачен в близост до дифа и двата тампона отзад които държат генерацията!
Всичко изглежда добре
Започвам силно да се съмнявам в някакъв дисбаланс в мотора
но не виждам от къде би могло до дайде ей така !
Другото което ме съмнява вече е крив маховик но пък той е едномасов и е много трудно да дефектира но е възможно!
И от колега от форума получих информация че че има разлика в диаметъра на опашките при различните скоростни кутии примерно от 320 на 318 и различни комбинации, и той ми каза че диаметъра на опашката може да е с 1мм по малък от на другата и там където влизал в лагера който е на края на коляновия вал да се получава биене !
Може ли някой с нещо да ми помогне че вече ми писна и не мога да си карам колата с кеф понеже всичко се тресе на дадени обороти
Дори ако някой предложи сервиз в който биха могли да ми решат проблема или поне да констатират от къде идва той да ми препоръча понеже сега нямам възможност да давам излишни пари ей така!
ще съм адски благодарен ако някой помогне (както съм го правил и аз а доста колеги от форума
)
държи се отпред за изпускателните колектори тампона който седи закачен в близост до дифа и двата тампона отзад които държат генерацията!
Всичко изглежда добре
Започвам силно да се съмнявам в някакъв дисбаланс в мотора
но не виждам от къде би могло до дайде ей така !
Другото което ме съмнява вече е крив маховик но пък той е едномасов и е много трудно да дефектира но е възможно!
И от колега от форума получих информация че че има разлика в диаметъра на опашките при различните скоростни кутии примерно от 320 на 318 и различни комбинации, и той ми каза че диаметъра на опашката може да е с 1мм по малък от на другата и там където влизал в лагера който е на края на коляновия вал да се получава биене !
Може ли някой с нещо да ми помогне че вече ми писна и не мога да си карам колата с кеф понеже всичко се тресе на дадени обороти
Дори ако някой предложи сервиз в който биха могли да ми решат проблема или поне да констатират от къде идва той да ми препоръча понеже сега нямам възможност да давам излишни пари ей така!
ще съм адски благодарен ако някой помогне (както съм го правил и аз а доста колеги от форума

Re: След смяна на Скоростна кутия ПРОБЛЕМИ моля за съвети!!!
Колега не знам защо се насочваш към маховика(още повече е едно масов) проблема ти се е появил след смяната на кутията, аз лично бих сложил старата кутия за да видя дали проблема не е от нея.
- EnimEn
- ентусиаст
-
- Мнения: 921
- Регистриран на: 23.06.2007
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: яки шестаци...
Re: След смяна на Скоростна кутия ПРОБЛЕМИ моля за съвети!!!
Колега, аз прочетох отново какво си писал, в частта с тампоните на двг разказваш, че не си ги сменил, щото изглеждали перфектни.
Вземи за проба други тампони, щото са маслени и, ако се закъса някъде, маслото изтича, а тампона е видимо здрав.
От маховика назад проблема не е, като предполагам, че претрисането става на свободна скорост, на място!
Като казваш, че кутията се мята, предполагам, че става въпрос И за мотора?
Виж също дали си стегнал всичко хубаво.
Закачи я на една диагностика да се види дали има коректно запалване на всички цилиндри.
А защо си сменял магаре?
Вземи за проба други тампони, щото са маслени и, ако се закъса някъде, маслото изтича, а тампона е видимо здрав.
От маховика назад проблема не е, като предполагам, че претрисането става на свободна скорост, на място!
Като казваш, че кутията се мята, предполагам, че става въпрос И за мотора?
Виж също дали си стегнал всичко хубаво.
Закачи я на една диагностика да се види дали има коректно запалване на всички цилиндри.
А защо си сменял магаре?
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: След смяна на Скоростна кутия ПРОБЛЕМИ моля за съвети!!!
PNR написа:И от колега от форума получих информация че че има разлика в диаметъра на опашките при различните скоростни кутии примерно от 320 на 318 и различни комбинации, и той ми каза че диаметъра на опашката може да е с 1мм по малък от на другата и там където влизал в лагера който е на края на коляновия вал да се получава биене !
Колата ми е със сменена скоростна кутия от 320i и няма никакво претрисане. Маховикът ми е двумасов. Обърни внимание на това че твоята кола не е с фабрично монтиран климатик, щом си с едномасов маховик, да няма някаква разлика в диаметъра на входящия вал и диаметъра на лагерчето в маховика.
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: След смяна на Скоростна кутия ПРОБЛЕМИ моля за съвети!!!
EnimEn написа:Не знам, колега, огледай всичко в двигателния отсек, оттам - назад не е причината!
Виж дали ти палят всички цилиндри (да не си обърнал реда на запалването)
като цяло не търси проблема след маховика...
Не е точно така, с отпуснат съединител, лостът на скоростите в неутрална позиция, се въртят входящия и междинния вал, при натиснат докрай педал на съединителя се върти маховика и лагерчето в него, приемаме че входящия вал е в статична позиция. При наличие на луфт между входящия вал и лагерчето, както и счупен сепаратор и изпаднали съчми, се появяват вибрации, въпреки статичното положение на входящия вал.
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: След смяна на Скоростна кутия ПРОБЛЕМИ моля за съвети!!!
BiTurbo написа: Аз лично с едно момче като сменихме съединител си ги разминахме, ама то е нормално, щото за да не ги разминеш ще ти трябва един дорник специален инструмент от БМВ и така си го оставихме
Не ти трябва никакъв дорник, специален инструмент от БМВ


- PNR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 785
- Регистриран на: 23.09.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e36 318is COUPE M42
Re: След смяна на Скоростна кутия ПРОБЛЕМИ моля за съвети!!!
ивчо3 написа:PNR написа:И от колега от форума получих информация че че има разлика в диаметъра на опашките при различните скоростни кутии примерно от 320 на 318 и различни комбинации, и той ми каза че диаметъра на опашката може да е с 1мм по малък от на другата и там където влизал в лагера който е на края на коляновия вал да се получава биене !
Колата ми е със сменена скоростна кутия от 320i и няма никакво претрисане. Маховикът ми е двумасов. Обърни внимание на това че твоята кола не е с фабрично монтиран климатик, щом си с едномасов маховик, да няма някаква разлика в диаметъра на входящия вал и диаметъра на лагерчето в маховика.
относно това мнение направих проверка в real.oem и лагера ( 05 GROOVED BALL BEARING 15X32X10 1 11211720310 $22.42 ) който е вътре в маховика на края на коляновия вал е един и същ за 318is с едномасов както и с двумасов маховик съшия е и на М50 и М52 двигател 320i така че мисля това май отпада като вариант ( в смисъл размера на лагера да е по голям и опашката да не вибрира вътре)
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: След смяна на Скоростна кутия ПРОБЛЕМИ моля за съвети!!!
Това хубаво е проверено, а провери ли самият лагер дали не е с изпаднали съчми. Това е много важно и не знам защо в темите за смяна на съединител (скоростна кутия) никой не му обръща внимание. За сведение, когато сменях съединител и скоростна кутия извадихме въпросния лагер и при разклащане съчмите тракаха. Е, можеше да изкара известно време, преди да се разбие напълно, но каква полза от това?
- bmwporn
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 65
- Регистриран на: 3.07.2010
- Пол: Мъж
- Кара: в насрещното :)
- Мечтае да кара: BMW 520i e39
- Детайли за колата: черно бмв с черни джанти , затъмнена джамове,регестрация и фарове ! ;)
Re: След смяна на Скоростна кутия ПРОБЛЕМИ моля за съвети!!!
EnimEn написа:Не знам, колега, огледай всичко в двигателния отсек, оттам - назад не е причината!
Виж дали ти палят всички цилиндри (да не си обърнал реда на запалването)
като цяло не търси проблема след маховика...
и аз точно това щях да кажа но колегата ми взе думата ! :Д



Аз падам на колене само пред БМВ ... !!!
- EnimEn
- ентусиаст
-
- Мнения: 921
- Регистриран на: 23.06.2007
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: яки шестаци...
Re: След смяна на Скоростна кутия ПРОБЛЕМИ моля за съвети!!!
ивчо3 написа:EnimEn написа:Не знам, колега, огледай всичко в двигателния отсек, оттам - назад не е причината!
Виж дали ти палят всички цилиндри (да не си обърнал реда на запалването)
като цяло не търси проблема след маховика...
Не е точно така, с отпуснат съединител, лостът на скоростите в неутрална позиция, се въртят входящия и междинния вал, при натиснат докрай педал на съединителя се върти маховика и лагерчето в него, приемаме че входящия вал е в статична позиция. При наличие на луфт между входящия вал и лагерчето, както и счупен сепаратор и изпаднали съчми, се появяват вибрации, въпреки статичното положение на входящия вал.
Колега, уважавам мненията ти и винаги ми е било интересно да ги чета, та в случая да попитам възможно ли е при събирането на съчмите на едно място да прави вибрации в първичния вал, до толкова големи (почти всички кутии имат луфт в първичния вал), че да тресе цялата кола? Все ми е наум, че този луфт ще се понесе от хлабините в кутията. Тогава, също, би трябвало на всички обороти да прави такъв дисбаланс. Също така, писах след маховика, за да му се обърне внимание и на него.
Интересно ми стана защо е напъвана кутията, като тя трябва да се поведе по направляващите си втулки и просто да се затегне с болтовете, същото е и със стартера.
Получава се някакво трептене на въртящите части, което при определени обороти съвпада с трептенето на други части и става резонанс, породен от някакъв дисбаланс.
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: След смяна на Скоростна кутия ПРОБЛЕМИ моля за съвети!!!
EnimEn написа: в случая да попитам възможно ли е при събирането на съчмите на едно място да прави вибрации в първичния вал, до толкова големи (почти всички кутии имат луфт в първичния вал), че да тресе цялата кола? Все ми е наум, че този луфт ще се понесе от хлабините в кутията. Тогава, също, би трябвало на всички обороти да прави такъв дисбаланс. Също така, писах след маховика, за да му се обърне внимание и на него.
Интересно ми стана защо е напъвана кутията, като тя трябва да се поведе по направляващите си втулки и просто да се затегне с болтовете, същото е и със стартера.
Получава се някакво трептене на въртящите части, което при определени обороти съвпада с трептенето на други части и става резонанс, породен от някакъв дисбаланс.
Съвсем правилно за резонанса, не обърнах внимание в началото на темата. Нямам обяснение защо е напъвана кутията, има разминаване в дупките за болтовете на стартера, при положение че дискът е центриран с дорник. Първичният вал или влиза в лагера, или не, средно положение няма, освен самият лагер да липсва и оттам разминаване в отворите.
- PNR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 785
- Регистриран на: 23.09.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e36 318is COUPE M42
Re: След смяна на Скоростна кутия ПРОБЛЕМИ моля за съвети!!!
Здравейте колеги,
така първо искам да кажа че вече ми се реве от тези въпросни вибрации за които съм писал.
Първо искам да кажа че смених друга скоростна кутия проблема си остана има същите вибрации
Пробвах с други тампони на двигателя проблема си го има - само да каже че видимо лапите на двигателя не помръдват а скоростната кутия се мята супер много. и същевременно всичко назад кардан ....
Моля ви се дайте някакво мнение предложение от какво може да бъде
При смяната на скоростите с новите миналата събота огледах мно одобре съединителя , не съм го свалял но нямаше нещо видимо нестандартно.
но вече подозренията които имам са или съединителя или маховика тъй като няма от какво друго да е ...
мотора работи повече от перфектно събвсем равномерно и спокойно следователно проблема би трябвало да идва от маховика назад
Вибрациите са равномерни което ме кара да си мисля че проблема трябва да идва от въртящ се елемент.
положения при които има випрации.
1) зкоростната кутия закачена всичко сглобено без да е закачен кардана, на празен ход не на предавка около 2000-3000 оборота има силни вибрации, при включена предавка същите вибраци, което ме навежда на мисълта че вибрациите се създават от преди скоростната кутия тъй като тя не е зацепена изобщо и пак има вибрации,
2) закачен кардан вдигната колата във въздуха пак и на празен ход и и на предавка има силни вибрации , кардана се мята страшно много в следствие на скоростната кутия
Ще съм адски благодарен ако дадете мнение и съвет от тук нататъка
Скоростите отпадат вече и Тампониите на Двигателя.
така първо искам да кажа че вече ми се реве от тези въпросни вибрации за които съм писал.
Първо искам да кажа че смених друга скоростна кутия проблема си остана има същите вибрации
Пробвах с други тампони на двигателя проблема си го има - само да каже че видимо лапите на двигателя не помръдват а скоростната кутия се мята супер много. и същевременно всичко назад кардан ....
Моля ви се дайте някакво мнение предложение от какво може да бъде
При смяната на скоростите с новите миналата събота огледах мно одобре съединителя , не съм го свалял но нямаше нещо видимо нестандартно.
но вече подозренията които имам са или съединителя или маховика тъй като няма от какво друго да е ...
мотора работи повече от перфектно събвсем равномерно и спокойно следователно проблема би трябвало да идва от маховика назад
Вибрациите са равномерни което ме кара да си мисля че проблема трябва да идва от въртящ се елемент.
положения при които има випрации.
1) зкоростната кутия закачена всичко сглобено без да е закачен кардана, на празен ход не на предавка около 2000-3000 оборота има силни вибрации, при включена предавка същите вибраци, което ме навежда на мисълта че вибрациите се създават от преди скоростната кутия тъй като тя не е зацепена изобщо и пак има вибрации,
2) закачен кардан вдигната колата във въздуха пак и на празен ход и и на предавка има силни вибрации , кардана се мята страшно много в следствие на скоростната кутия
Ще съм адски благодарен ако дадете мнение и съвет от тук нататъка
Скоростите отпадат вече и Тампониите на Двигателя.
- VaLy0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 669
- Регистриран на: 3.07.2007
- Местоположение: Sliven
- Пол: Мъж
- Кара: S50 @_@
Re: След смяна на Скоростна кутия ПРОБЛЕМИ моля за съвети!!!
Как тъй ше се мята кутията бре
за да се мята треа да не е затегната добре към мотора?! Или маховика да е разхлабен от към коляновия вал, или нещо по съединителя да замята нанякъде, да има нещо криво там или на криво стегнато! Няма такъв вариант мотора да стои равномерно, а кутията да се мята
или нещо не обясняваш както трябва?! Има един малко рискован вариант ама ти трябва някои по смел и безотговорен човек
при махната кутия някой да задържи стартера така че да може да завърти и да запали мотора и после да го отдръпне да не запре на зъбите на венеца и след тва да се огледа маховика да не замята-притискателя нека стои там да се види и той как се върти



при махната кутия някой да задържи стартера така че да може да завърти и да запали мотора и после да го отдръпне да не запре на зъбите на венеца и след тва да се огледа маховика да не замята-притискателя нека стои там да се види и той как се върти

- PNR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 785
- Регистриран на: 23.09.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e36 318is COUPE M42
Re: След смяна на Скоростна кутия ПРОБЛЕМИ моля за съвети!!!
Този вариант може да коства на някой ръцете а даже и живота дет се вика ...
Смятам че не е най подходящото решение аз също си го мислех като вариант да се запали да се види какво прави и как се държи но .... малко рисковано ми се вижда ...
Другия вариант е така или иначе ве съм посъбра няколко скоростни кутии да разглобя някоя да срежа кужуха предния да я монтирам и да стегна и стартера към нея да се види да ли от там идва някакъв проблем поне е по безопасен за ръцете ....
А иначе то е ясно че и мотора тресе целия но пъроса е че вибрациите гарантирано се предават от областта на скоростите, маховик съединител .... но не е от самите скорости защотот както казах взех нови и ги монитраих и имат същия проблем така че мисля че те отпадат като вариант
когато свалих скоростите огледах внимателно съединителя но без да се върти е много трудно да се установи дали има измятане или не съосие
Смятам че не е най подходящото решение аз също си го мислех като вариант да се запали да се види какво прави и как се държи но .... малко рисковано ми се вижда ...
Другия вариант е така или иначе ве съм посъбра няколко скоростни кутии да разглобя някоя да срежа кужуха предния да я монтирам и да стегна и стартера към нея да се види да ли от там идва някакъв проблем поне е по безопасен за ръцете ....
А иначе то е ясно че и мотора тресе целия но пъроса е че вибрациите гарантирано се предават от областта на скоростите, маховик съединител .... но не е от самите скорости защотот както казах взех нови и ги монитраих и имат същия проблем така че мисля че те отпадат като вариант
когато свалих скоростите огледах внимателно съединителя но без да се върти е много трудно да се установи дали има измятане или не съосие
45 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани