Тест на ламбда сонда . Уред “ламбда –тестер” - DIY

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Тест на ламбда сонда . Уред “ламбда –тестер” - DIY

Мнение от metodi80 » 31 Авг 2010, 14:11

bum_bum написа:Аз като гледах разни тестери, които продават ми направи впечатление една друга функция, която я имаше на по-скъпите и се чудя каква и е ролята на нея. Значи същото нещо е с диодчета, но и с 2 бутона. Единия за принудително богата смес, а другия за принудително бедна. Предполагам е за да се диагностицира "мудна" ламбда? Дали може да се добави тази екстра на този уред?


Ето го най -лесния начин за това , което ме питаш :
http://www.youtube.com/watch?v=bbpggeL2dKo&NR=1

Гореказаното е в кръга на шегата ....
Принципно може да се направи, трябва самото уредче да може да генерира напрежения и да ги подава или директно на ЕКУ-то , или да управлява дресела ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Тест на ламбда сонда . Уред “ламбда –тестер” - DIY

Мнение от metodi80 » 31 Авг 2010, 20:16

ивчо3 написа: Според мен тестера за титаниевите сонди резистора R-1 със съпротивление 1 мегаом, свързан към управляващото напрежение си остава със същите стойности, нарочно е подбран с голямо съпротивление, за да не се прецака сондата. Другите два R-2 и R-3 трябва да са повече от 2 килоома, но колко точно не знам, трябва да се пробва.


Резистора в управляващата верига (R1) не се пипа , именно той определя входното съпротивление на устройството. Даже може паралелно на него да се добави кондензатор 100nF (нанофарада) (но това не е задължително... ). Именно R2 и R3 определят горния праг на напрежението и има формули за пресмятането им ..... Налага се обаче и схемата леко да се промени ....

Ето как изглежда схемата за тестер от 0 -5 V :

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6155
Регистриран на: 27.03.2009
Местоположение: Regensburg
Пол: Мъж
Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65

Re: Тест на ламбда сонда . Уред “ламбда –тестер” - DIY

Мнение от ares2 » 01 Сеп 2010, 0:30

супер :bowdown:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 759
Регистриран на: 12.04.2006
Местоположение: Пловдив

Re: Тест на ламбда сонда . Уред “ламбда –тестер” - DIY

Мнение от DJJonny » 09 Сеп 2010, 9:59

Поздравления за добрата работа
Аз бих само внесъл малко изменение като направя от 2до8 или 3до7 зелени останалите червени
Ако неможеш да караш, НЕДЕЙ! Уважавай живота на другите ако не ти пука за твоя.
АЗ КАРАМ СПОРЕД ПРАВИЛНИКА ЗА ДВИЖЕНИЕ. А ВИЕ?

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 27.11.2009
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E36 М42
Мечтае да кара: М5, Х5
Детайли за колата: 318 is M42

Re: Тест на ламбда сонда . Уред “ламбда –тестер” - DIY

Мнение от anton868 » 28 Сеп 2010, 15:46

Браво мен !! изчетох темата и клипа гледах многоо добре е обяснено всичко :clap: :clap: :clap:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 29.12.2009
Пол: Мъж
Кара: E60 M5
Мечтае да кара: F117a Stealth
Детайли за колата: BMW M5 E60 2008

Re: Тест на ламбда сонда . Уред “ламбда –тестер” - DIY

Мнение от repibg » 26 Ное 2010, 17:58

колега здравей.

след като се изведат от уреда +12,земя и датата на коъ по точно пин се връзва дата сигнала на ламбдата?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Тест на ламбда сонда . Уред “ламбда –тестер” - DIY

Мнение от metodi80 » 26 Ное 2010, 20:20

repibg написа:колега здравей.

след като се изведат от уреда +12,земя и датата на коъ по точно пин се връзва дата сигнала на ламбдата?


Буксата има 4 пина :
1- маса
2- информационен (или както ти го наричаш - "дата")
3 и 4 - подгрев на сондата (като 3 също се явява маса )

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 394
Регистриран на: 24.02.2009
Местоположение: стара загора
Пол: Мъж
Кара: BMW Е46 facelift
Мечтае да кара: Е90
Детайли за колата: E46 318i N42 143h.p.

Re: Тест на ламбда сонда . Уред “ламбда –тестер” - DIY

Мнение от nedbmw » 26 Ное 2010, 20:44

Колега що се занимаваш с тези диоди и резистори,ами този тест най нагледно става като мериш напрежението на сондата с един най обикновен мултицет,ако се върти напрежението около 500милиома значи са добре изгорелите газове и сондата работи коректно но ако не показва никакво напрежение значи е повредена или има някакво прекъсване в нея,също така ако показва по ниски или по високи стойности е възможно да има повреда в горивната система или управлението и ,и сондата ,ще отчита това чрез напрежението си.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 29.12.2009
Пол: Мъж
Кара: E60 M5
Мечтае да кара: F117a Stealth
Детайли за колата: BMW M5 E60 2008

Re: Тест на ламбда сонда . Уред “ламбда –тестер” - DIY

Мнение от repibg » 26 Ное 2010, 20:58

metodi80 написа:
repibg написа:колега здравей.

след като се изведат от уреда +12,земя и датата на коъ по точно пин се връзва дата сигнала на ламбдата?


Буксата има 4 пина :
1- маса
2- информационен (или както ти го наричаш - "дата")
3 и 4 - подгрев на сондата (като 3 също се явява маса )



От сърце Ти Благодаря ,
мандаринките са от мен почерпка :yes: :bchug:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

костинбродчанин
Аватар
Мнения: 3239
Регистриран на: 18.11.2008
Местоположение: градът на славея
Пол: Мъж
Кара: е60 530д
Мечтае да кара: М3 Компакт
Детайли за колата: Няма много...

Re: Тест на ламбда сонда . Уред “ламбда –тестер” - DIY

Мнение от vladi_a_i » 26 Ное 2010, 21:30

Майстор си Метоо :yes: .Бравооо
БМВ и пак БМВ и пак БМВ...БМВ

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Тест на ламбда сонда . Уред “ламбда –тестер” - DIY

Мнение от metodi80 » 26 Ное 2010, 21:57

nedbmw написа:Колега що се занимаваш с тези диоди и резистори,ами този тест най нагледно става като мериш напрежението на сондата с един най обикновен мултицет,ако се върти напрежението около 500милиома значи са добре изгорелите газове и сондата работи коректно но ако не показва никакво напрежение значи е повредена или има някакво прекъсване в нея,също така ако показва по ниски или по високи стойности е възможно да има повреда в горивната система или управлението и ,и сондата ,ще отчита това чрез напрежението си.


Колега , не знам на кой го задаваш тоя въпрос , ама се надявам , че не е на мен ! Ако все пак е отправен към мен - то занимавам се щото мога ! Можеби трябва сега да се извиня , че споделих ... ?!
Искам да ти кажа , че т.н "refresh time" или време на обновяване от едно до следващо показание на повечето мултицети е 1секунда (това , че на дисплея му излиза някаква стойност не означава , че е сработил и е отчел точно в момента на промяната на стойостта , особено , когато се отчитат толкова бързо променящи се стойности като тези на ламбда сонда.... )Знаеш ли какво означава закъснение от 1 секунда в отчитането на тези стойности , тук става дума за измерване на стойности , които се менят в порядъка на милисекунди .... Вярно е , че мултицета ще покаже нещо , но няма да е така показателно и ясно , както примерно едно такова уредче ... , и ако човека , който прави измерването , знае какво и как да гледа ще му стане много ясно дали има или няма проблем .... (ако нямаше нужда от такива уреди , всички щяха да си мерят с мултицета). А как ще хванеш ленива сонда с мултицета , а ... ?!!! Точно НИКАК ! Най правилно измерването ще бъде проведено ако се направи с осцилоскоп , но първо не всеки може да си го позволи , второ не всеки може да работи на него .... А с едно такова уредче и подхоящо обяснение (каквото се опитах да направя), всеки може да работи ... Както и да е ... , който иска и смята , че му е полезно , да го ползва , който не - не и така ... Още нещо - напрежението се мери в волтове , миливолтове и т.н , в омове се мери съпротивлението , а такава еденица -милиома е много имагинерно понятие , дето не знам с къв уред ще го хванеш ... :mhihi: Та изясни си тези неща и можеби тогава ще е подходящо да даваш съвети ... :dunno:





repibg написа:
metodi80 написа:
repibg написа:колега здравей.

след като се изведат от уреда +12,земя и датата на коъ по точно пин се връзва дата сигнала на ламбдата?


Буксата има 4 пина :
1- маса
2- информационен (или както ти го наричаш - "дата")
3 и 4 - подгрев на сондата (като 3 също се явява маса )



От сърце Ти Благодаря ,
мандаринките са от мен почерпка :yes: :bchug:


Няма защо ! Жив и здрав !





vladi_a_i написа:Майстор си Метоо :yes: .Бравооо


Минал съм покрай масторите .... :mhihi:
Влади , майстор не знам дали съм , ама поне колкото да мога да си гледам колата сам , бивам .... :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 394
Регистриран на: 24.02.2009
Местоположение: стара загора
Пол: Мъж
Кара: BMW Е46 facelift
Мечтае да кара: Е90
Детайли за колата: E46 318i N42 143h.p.

Re: Тест на ламбда сонда . Уред “ламбда –тестер” - DIY

Мнение от nedbmw » 27 Ное 2010, 6:30

Вярно е колега metodi за това ,че съм объркал мерните еденици в горния си пост, миливолта трябва да е :oops: .Аз съм виждал диагностици как за по бързо мерят с мултицета сондата, когато правят настройка на обикновенна газова уредба например,а за хора лаици и с осцилоскоп да мерят пак няма да разберат дали сондата работи коректно.Просто трябва да имаш опит и усет за тая работа,защото един вижда едно,а друг друго ,хората са различни.Много често на диагностика ,като отидеш ти казват ,че това или онова не работи и сменяш наред ,а то се оказва някакъв механичен проблем в двигателя породен от износване или замърсяване.Чат пат работя по сервизите и съм се нагледал на какви ли не простотии и съм стигнал до заключението,че половината от маъсторлъка се състои в обурудването и инструментите ,а другата половина е в хората,дали могат да работат с него.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Тест на ламбда сонда . Уред “ламбда –тестер” - DIY

Мнение от metodi80 » 27 Ное 2010, 11:16

nedbmw написа:Вярно е колега metodi за това ,че съм объркал мерните еденици в горния си пост, миливолта трябва да е :oops: .Аз съм виждал диагностици как за по бързо мерят с мултицета сондата, когато правят настройка на обикновенна газова уредба например,а за хора лаици и с осцилоскоп да мерят пак няма да разберат дали сондата работи коректно.Просто трябва да имаш опит и усет за тая работа,защото един вижда едно,а друг друго ,хората са различни.Много често на диагностика ,като отидеш ти казват ,че това или онова не работи и сменяш наред ,а то се оказва някакъв механичен проблем в двигателя породен от износване или замърсяване.Чат пат работя по сервизите и съм се нагледал на какви ли не простотии и съм стигнал до заключението,че половината от маъсторлъка се състои в обурудването и инструментите ,а другата половина е в хората,дали могат да работат с него.


Така де , то и с мотиката да си на полето , ако не ти се покаже как е по -правилно да се работи , пак няма да можеш (то ще можеш , ама с два пъти повече усилия и два пъти по малко резултат...)
Просто ми стана странно , защо ми задаваш тоя въпрос -
nedbmw написа:Колега що се занимаваш с тези диоди и резистори....

И другото е , че не съм съгласен с това :
nedbmw написа: ...ами този тест най нагледно става като мериш напрежението на сондата с един най обикновен мултицет.

Уредчето е невероятно полезно и супер лесно за направа и употреба .... До сега няколко сонди диагностицира безпогрешно (даже едното от момчетата на което тествах сондата , си направи това уредче и търчи на ляво на дясно да тества и той с него .... :lol: )
Споделям каквото знам , за да спестя усилия и разходи на тези които имат желание , но все още нямат достатъчните знания .... , стремя се информацията да е максимално достъпна дори за хора , които никога не са "пипвали".... Нали това е идеята на форума , да се обменят знания и да си помагаме взаимно , а и това все пак е технически форум , можеби точно тук е мястото на тази "техническа" информация ?!
Както и да е , направил съм си труда , за който е полезно - полезно , за който не е - не е .. и толко... !
Скоро ще има още теми и за резистори и без резистори ... , нЕма да се спра.... :twisted:
Живи здрави на всички и се радвайте на живота !

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 394
Регистриран на: 24.02.2009
Местоположение: стара загора
Пол: Мъж
Кара: BMW Е46 facelift
Мечтае да кара: Е90
Детайли за колата: E46 318i N42 143h.p.

Ч

Мнение от nedbmw » 27 Ное 2010, 13:05

Колега Metodi и ние четем дебели книги :mhihi: Имам една руска книга за БМВ преведена от немско ръководство за ремот та там, какво пише за това как може един любител да си измери сондата.Значи пъро я разкачаш мериш съпротивлението на нагревателя и трябва да е по малко от 5 ома,след това на ново се свързва ,като от задния край на буксата се разчопля или там някъде по веригата се прави връзска към нейния сигнален извод и масата, там се свързва мултицет но забележи какъв СТРЕЛКОВИ и защо,защото е аналогов и директно мери напрежението .Чрез стрелката се вижда как реагира бързо или бавно сондата това което търсим нали така(ленива или бърза) Такааа,значи при богата смес сондата отчита от 0,8 до 1волт,а при бедна достига и до 0,1волт.При 300градуса тя реагира примерно за 1 сек.,а при 600гр. по малко от 50милисек.При изсправна сонда и горивна система стрелката трябва да се колебае между0,02и 0,85волта,ако показанията са равни на 0,45волта, сондата не работи или кабелите и свръзските до нея не са наред.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Ч

Мнение от metodi80 » 27 Ное 2010, 14:26

nedbmw написа:Колега Metodi и ние четем дебели книги . Имам една руска книга за БМВ преведена от немско ръководство за ремот ...

Нищо не съм казал , четете книги , лошо няма , НО .... без да се обиждаш или не си дочел както трябва, или превода от немски към руски е неточен ... :mhihi:




nedbmw написа:Значи пъро я разкачаш мериш съпротивлението на нагревателя и трябва да е по малко от 5 ома...
Не е вярно , съпротивлението нагревателя на сондата е м/у 1 -15 ома .




nedbmw написа:... след това на ново се свързва ,като от задния край на буксата се разчопля ...

Не знам ти как ги разчопляш тези букси , но ще ти кажа как се прави ....
Буксите са два типа , единия тип има гумен маншон от зад , просто се дърпа маншона и имаш достъп до пиновете ...
Другия тип букса е напълно капсулована и достъп до проводниците от към самата букса няма ... Вариянта е достъп през изолацията на проводника с подходящ иглен конектор (който фино пробива изолацията и достига до медния проводящ сноп ), или на 70-ти пин на компа в самата букса на компа. С "чоплене" не става защото после там влиза и водичка и смрадоляк и почват проблемите ...!!!




nedbmw написа: там се свързва мултицет но забележи какъв СТРЕЛКОВИ и защо,защото е аналогов и директно мери напрежението .
.
Ти изобщо не си чел темата , защото ако я беше чел , щеше да видиш какво съм написал в началото , но ще повторя още веднъж и ще обясня ....
Ако се опиташ да мериш с АНАЛОГОВ мултицет (наричан от тебе стрелкови ) няма да постигнеш нищо друго , освен да скапеш сондата ! Аналоговия мултицет наистина има добро бързодействие и принципно би трябвало да "хване" колебанията в напрежението на сондата , но на практика няма да го направи , защо ли .... , защото освен , че е много бърз има и много ниско вътрешно съпротивление (именно от там идва бързодействието му ) , та това ниско вътрешно съпротивление в момента в който решиш да мериш сондата в работен режим , директно я СКАПВА и ще си имаш сонда за БОКЛУКА ! Вероятно в това което си чел , хората изрично са указали , че съответния аналогов уред е със специфично вътрешно съпротивление (тоест малко по -специален е самия аналогов уред , имало ги е някога такива , но днес те вече не се произвеждат ...). На циферблата на всеки аналогов уред има означения , които показват с какво вътрешно съпротивление е , а също и каква система е ... ! Аналоговите уреди , които се произвеждат сега са изцяло и само с ниско вътрешно съпротивление и не е подходящ за измерване на ламбда сонда ! Ето защо , ако изобщо мерите сондата в работен режим , то мерете я с ЦИФРОВ МУЛТИЦЕТ (освен ако не искате да си повредите сами сондата )!!!



Ще помоля модераторите да заключат темата .... :wave:

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook