Нормално ли е,при запален двигател, махайки +колата да гасне

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 14.04.2010
Пол: Мъж

Re: Нормално ли е,при запален двигател, махайки +колата да гасне

Мнение от Dinev_BMW » 21 Юни 2010, 22:47

Братле според мене според това което сам 4увал от маистори проблем с генератора ... :kuku: :kuku: замери го и ви6 дали ти зарежда нормално ако работи би трявало да не гаснее .......

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 740i idividual
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: Нормнална!

Re: Нормално ли е,при запален двигател, махайки +колата да гасне

Мнение от Nasko_325TD » 21 Юни 2010, 23:55

vld написа:С течение на времето от температурата се изпича кабела на датчика на коляновия вал и прави мизерии, поне при бензиновите е така.
А колкото до това какво общо има с паленето, ми той оказва положението на първи цилиндър на компа ГМТ за паленето, това ако не е важно...
Само да допълня, че ако проблема ти е в него то тогава няма да има симптом на мудно въртене, просто ще си върти и няма да пали.
Смени го тоя стартер, може да затяга чат пат и затова да не върти като хората.
А има вариант да ти губи маса или плюса на стартера да е хлабав и затова да не върти хубаво :roll:
Ако всичко по системата е добре и алтернатора зарежда нормално, колата не трябва да гасне при махане на акумолатра ;) Правил съм го на всичките ми коли които съм имал и никоя не е гаснала.
Еле па дизел, то на него ток не му трябва кой знае колко че да работи.

Генератора зарежда 14,4в. По генератора всичко е наред - защото дава 14,4 кое друго може да не в ред и да оказва влияние върху паленето и защо се появява от време на време!? Всичко е затегнато по клемите.
Възможно ли е когато стартера загрее да затяга във втулките, понеже втулката се разширява и затяга ротора? Има ли някъде в Пловдив стент за стартери където да ги натоварват така както при палене на двигател?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Нормално ли е,при запален двигател, махайки +колата да гасне

Мнение от ~Мишо~ » 22 Юни 2010, 0:01

metodi80 написа:
Azereus написа: Май прочетох, че си свалял клемите докато работи двг. Ако искаш да ти изгори компютъра, продължавай в същия дух!!!


То на компютъра няма да му стане нищо , ама на алтернатора това сваляна на клеми при запален двигател изобщо не му понася .... :mhihi: :idea:

И после има теми "колко трябва да е напрежението... лампата ми светна... както карах и..." :mrgreen:
_65536_kb_sec_ написа:Това не ти е Опел с моноинжекция, че да му изгори компота... има си стабилизатори, има си защити и тн, не е оставено току така...
Ето ти пример - в мойта кола като обърна клемите - не че е лесно но все пак, на таблото светва удивителната и изпищява гонга еднократно... :smoke:

Де ги тия стабилизатори,на моя генератор устройството е като на опел,те на практика са едни и същи в всички коли...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 914
Регистриран на: 18.06.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520 I Touring
Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003

Re: Нормално ли е,при запален двигател, махайки +колата да гасне

Мнение от ned_gm28 » 22 Юни 2010, 0:02

Това,дали щи гасне или не при откачане на клема на акумулатора,зависи от реле-регулатора :idea: Защо смятам така ли?-От опит.На времето,докато беше жигулката с вибрационния реле-регулатор "РР380",можех да откача клемата и не гаснеше.Когато обаче го изхвърлих и си направих електронен (на базата на инт.стабилизатор тип 723)-откача ли клемата,гаснеше на момента :!: (никога не правете това :!: Компа на BMW-то може и да е защитен,но лампи,CD-та и разни други работещи в момента консуматори си горят :!:
По останалите точки-колегите са ти отговорили.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 740i idividual
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: Нормнална!

Re: Нормално ли е,при запален двигател, махайки +колата да гасне

Мнение от Nasko_325TD » 22 Юни 2010, 10:11

А някои знае ли колко е съпротивлението на датчика на коляновия вал?Мисля,че беше около 1400ома,о не съм сигурен!? :roll:
Другото остава да е стартера-и него ще сменя.
Колко е един нов? :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 740i idividual
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: Нормнална!

Re: Нормално ли е,при запален двигател, махайки +колата да гасне

Мнение от Nasko_325TD » 22 Юни 2010, 10:20

ned_gm28 написа:Това,дали щи гасне или не при откачане на клема на акумулатора,зависи от реле-регулатора :idea: Защо смятам така ли?-От опит.На времето,докато беше жигулката с вибрационния реле-регулатор "РР380",можех да откача клемата и не гаснеше.Когато обаче го изхвърлих и си направих електронен (на базата на инт.стабилизатор тип 723)-откача ли клемата,гаснеше на момента :!: (никога не правете това :!: Компа на BMW-то може и да е защитен,но лампи,CD-та и разни други работещи в момента консуматори си горят :!:
По останалите точки-колегите са ти отговорили.

Да това с клемите не мисля да го правя пак,благодаря колеги!
А това реле нали е заедно с четкодържателя!?Моето го сменихме с ново-струваше около 17лв.Дали не е някво смотано!?Взех го от специализиран магазин в Пловдив -"ФУГО".
Оригинално от къде мога да си намеря,ако тоша е менте?Динамото е Валео 95А. :roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: Нормално ли е,при запален двигател, махайки +колата да гасне

Мнение от cod-cdbp » 22 Юни 2010, 10:30

~Мишо~ написа:
_65536_kb_sec_ написа:Това не ти е Опел с моноинжекция, че да му изгори компота... има си стабилизатори, има си защити и тн, не е оставено току така...
Ето ти пример - в мойта кола като обърна клемите - не че е лесно но все пак, на таблото светва удивителната и изпищява гонга еднократно... :smoke:

Де ги тия стабилизатори,на моя генератор устройството е като на опел,те на практика са едни и същи в всички коли...


Не ти говоря за генератора, а за самите компютри - всеки един от тях има филтри на захранването :yes: :yes: :yes:
Не за друго ами просто напрежението винаги варира, и за да се гарантира стабилна работа на електрониката захранваетно от генератора може да да варира м-у 11.5-14V, електрониката изисква да е стабилно захранването при запален мотор, което значи захранване над 12V.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Нормално ли е,при запален двигател, махайки +колата да гасне

Мнение от metodi80 » 22 Юни 2010, 22:30

_65536_kb_sec_ написа:
~Мишо~ написа:
_65536_kb_sec_ написа:Това не ти е Опел с моноинжекция, че да му изгори компота... има си стабилизатори, има си защити и тн, не е оставено току така...
Ето ти пример - в мойта кола като обърна клемите - не че е лесно но все пак, на таблото светва удивителната и изпищява гонга еднократно... :smoke:

Де ги тия стабилизатори,на моя генератор устройството е като на опел,те на практика са едни и същи в всички коли...


Не ти говоря за генератора, а за самите компютри - всеки един от тях има филтри на захранването :yes: :yes: :yes:
Не за друго ами просто напрежението винаги варира, и за да се гарантира стабилна работа на електрониката захранваетно от генератора може да да варира м-у 11.5-14V, електрониката изисква да е стабилно захранването при запален мотор, което значи захранване над 12V.



Колега, единствената защита , която има компа е от обратно напрежение ... , ако изобщо може да се нарече защита .... Понеже захранването на компа е едно-полярно (плюс , спрямо маса ), реално защита се явяват филтриращите електролитни кондензатори на входа на захранването на компа. Тъй като електролитния кондензатор не позволява през него да премине напрежение с обратна фаза ... (демек , ако обърнеш поляритета на захранването , чрез размяна на клемите на акумулатора , то компа уж няма да изгори и причината я изложих по горе .... ). Ако на това му казваш "защита" , то значи почти всяка електроника (която има филтриращ блок на захранването) е защитена ...... :mhihi: Други "защити " компа - НЯМА ! Тук някой може да зададе въпроса , как компа работи с едно -полярно напрежение като в него има процесори , C-MOS елементи които изискват биполярно захранване .... , ами много просто , реализира се биполярно захранване с изкуствена средна точка .... , но това е друга тема ....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 740i idividual
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: Нормнална!

Re: Нормално ли е,при запален двигател, махайки +колата да гасне

Мнение от Nasko_325TD » 23 Юни 2010, 9:34

И така и не разбрах каква е цената на един нов стартер и съпротивлението на датчика на коляновия вал? :roll:
А как може да се разбере дали акумулатора се презарежда? :oops:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 493
Регистриран на: 20.06.2002
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e21,е34, астрахаш,цлк-в208
Мечтае да кара: 850
Детайли за колата: петица- хубавица

Re: Нормално ли е,при запален двигател, махайки +колата да гасне

Мнение от akula » 23 Юни 2010, 17:24

колега, ако смениш четкодържателя, а медния колектор е износен, файда няма. но ако играе оборотомера, може да има проблем в тоците въобще.
-харчи малко а бега много, чупи се трудно а се поправя лесно, що е то?
-БМВ е34

ентусиаст
Аватар
Мнения: 914
Регистриран на: 18.06.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520 I Touring
Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003

Re: Нормално ли е,при запален двигател, махайки +колата да гасне

Мнение от ned_gm28 » 23 Юни 2010, 21:18

Nasko_325TD написа:И така и не разбрах каква е цената на един нов стартер и съпротивлението на датчика на коляновия вал? :roll:
А как може да се разбере дали акумулатора се презарежда? :oops:

За презареждането мога да ти отговоря:Работата на реле-регулаторът е да поддържа напрежението на борда в границите 13.8-14.3V при всякакви обороти на коляновия вал. Това,дори при включени по-сериозни консуматори,като фарове и подгрев на задното стъкло.Ако напрежението е по-ниско,акумулаторът ти няма да се зарежда ефективно.Ако е по-високо,ще презарежда.Това е пагубно за всеки акумулатор.Скъсява се живота му,поради ускорено събаряне на активна маса (от оловните плочи).
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 740i idividual
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: Нормнална!

Re: Нормално ли е,при запален двигател, махайки +колата да гасне

Мнение от Nasko_325TD » 23 Юни 2010, 21:42

Ами при мен динамото дава 14,4 при всички обороти и при включени,нагревател,парно,и климатик.А относно оборотомера-играе,но само при гасене на колата. :roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 740i idividual
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: Нормнална!

Re: Нормално ли е,при запален двигател, махайки +колата да гасне

Мнение от Nasko_325TD » 23 Юни 2010, 21:44

akula написа:колега, ако смениш четкодържателя, а медния колектор е износен, файда няма. но ако играе оборотомера, може да има проблем в тоците въобще.

А колега не трябва ли тогава да не дава 14,4в?


Аватар
Мнения: 2330
Регистриран на: 6.10.2005
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: от моабет на моабет

Re: Нормално ли е,при запален двигател, махайки +колата да гасне

Мнение от dinozab » 24 Юни 2010, 11:04

Nasko_325TD написа:И така и не разбрах каква е цената на един нов стартер и съпротивлението на датчика на коляновия вал? :roll:
А как може да се разбере дали акумулатора се презарежда? :oops:

1300 ома е съпротивлението на датчика.Мери го при хубаво загрят мотор след продължително каране тогава си показва магариите най-добре ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 11.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E38 740i idividual
Мечтае да кара: безаварийно
Детайли за колата: Нормнална!

Re: Нормално ли е,при запален двигател, махайки +колата да гасне

Мнение от Nasko_325TD » 24 Юни 2010, 11:12

Благодаря ти много братле!!!!Имаш бира! :bchug:

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook