Отопление на дросел?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Re: Отопление на дросел?

Мнение от sonny » 19 Май 2010, 22:40

махай го смело подгрева, ефект има положителен и то не малък, за отрицателен ефект, не съм збелязъл, но положителен има. Най-малкото ако е М52,може да се провери по живи данни с карсофта колко пада температурата в интейка 8)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 523
Регистриран на: 26.02.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: На криво
Мечтае да кара: Още по-на криво

Re: Отопление на дросел?

Мнение от Изрода » 20 Май 2010, 12:13

sonny написа:махай го смело подгрева, ефект има положителен и то не малък, за отрицателен ефект, не съм збелязъл, но положителен има. Най-малкото ако е М52,може да се провери по живи данни с карсофта колко пада температурата в интейка 8)



Щом Сони казва явно наистина има ефект. :yes:

Обаче сега друго ме мъчи - защо изобщо се слага това , като по всички логики ще спъва колата със тоя топъл въздух :banghead:

Може би за да е еднаква температурата (или поне с малки разлики) на постъпващия въздух - ЗИМАТА И ЛЯТОТО.
Да може да се изпарява хубаво горивото зимата или при студен мотор и да не влиза на капчици в горивната камера, щото течния бензин не гори а само мие цилиндрите .

Аз за това се сещам ама :dunno:
Изображение Изображение Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 459
Регистриран на: 22.08.2007
Пол: Мъж

Re: Отопление на дросел?

Мнение от Soul_Fly » 20 Май 2010, 14:33

sonny написа:махай го смело подгрева, ефект има положителен и то не малък, за отрицателен ефект, не съм збелязъл, но положителен има. Най-малкото ако е М52,може да се провери по живи данни с карсофта колко пада температурата в интейка 8)

:yes: втора година карам така и не съм забелязал отрицателен ефект а положителния определено си го има :driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2104
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: Отопление на дросел?

Мнение от (bubsa) » 20 Май 2010, 17:25

Значи утре свързвам маркучетата и слагам конусния филтър :driving: Само да попитам отворите в които влиза и излиза антифриза в дросела да ги запушвам ли с нещо и ако ДА с какво?

Все пак някой не е ли запознат точно защо е сложен тоя подгрев?
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 174
Регистриран на: 30.07.2009
Пол: Мъж
Кара: пасатор с турбо..
Мечтае да кара: самолет

Re: Отопление на дросел?

Мнение от gog_g » 20 Май 2010, 18:03

колега смело прайш един бай пас на маркучетата и си ти! :winky: дросела няма нужда да го запушваш.успех
не става само с БМВ....трябва и акъл...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 524
Регистриран на: 18.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Отопление на дросел?

Мнение от nParMaTuK » 20 Май 2010, 18:12

sonny написа:махай го смело подгрева, ефект има положителен и то не малък, за отрицателен ефект, не съм збелязъл, но положителен има. Най-малкото ако е М52,може да се провери по живи данни с карсофта колко пада температурата в интейка 8)

От каква на каква температура пада и в движение ли сте мерили и при колко топло време?
Изображение


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Re: Отопление на дросел?

Мнение от sonny » 21 Май 2010, 16:15

Изрода написа:
sonny написа:махай го смело подгрева, ефект има положителен и то не малък, за отрицателен ефект, не съм збелязъл, но положителен има. Най-малкото ако е М52,може да се провери по живи данни с карсофта колко пада температурата в интейка 8)



Щом Сони казва явно наистина има ефект. :yes:

Обаче сега друго ме мъчи - защо изобщо се слага това , като по всички логики ще спъва колата със тоя топъл въздух :banghead:

Може би за да е еднаква температурата (или поне с малки разлики) на постъпващия въздух - ЗИМАТА И ЛЯТОТО.
Да може да се изпарява хубаво горивото зимата или при студен мотор и да не влиза на капчици в горивната камера, щото течния бензин не гори а само мие цилиндрите .

Аз за това се сещам ама :dunno:

ако треа отговоря откровенно, отговора е НЕ ЗНАМ. дросела си има термостатче, така, че не е постоянно топъл но дефакто логиката е, че при сток кола е важно първо емисии, второ разход, после шум, комфорт, плавно потегляне и т.н. топлия дросел явно има нещо от тези неща, но това не означава, че е 100% полезен, дори не означава изобщо, че е полезен. както знаем в книжаката на колата пише, да се запали и да се потегли веднага, ама това не е щото е полезно за колата, а щото е по-малко вредни емисии. така, че има неща дето на нас не ни харесват и съответно ги отстраняваме :mhihi:

nParMaTuK написа:
sonny написа:махай го смело подгрева, ефект има положителен и то не малък, за отрицателен ефект, не съм збелязъл, но положителен има. Най-малкото ако е М52,може да се провери по живи данни с карсофта колко пада температурата в интейка 8)

От каква на каква температура пада и в движение ли сте мерили и при колко топло време?

едно е39 го мерихме август месец и по спомен даде 12-15 градуса надолу, мерихме на място, не помня да сме карали и да мерим в движение.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2041
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: Отопление на дросел?

Мнение от michev » 21 Май 2010, 22:35

Правил съм го ама на М10 /L джетроник/- полза никаква, на М43 беше се запушил, а собственика не беше разбрал дори, както и не усети разлика след като го отпушихме
only rear wheel drive

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: Отопление на дросел?

Мнение от ивчо3 » 23 Май 2010, 11:07

michev написа:Правил съм го ама на М10 /L джетроник/- полза никаква, на М43 беше се запушил, а собственика не беше разбрал дори, както и не усети разлика след като го отпушихме

М10, L-jetronic, няма стъпков мотор, като на мотроника. Вместо него се използва най обикновен шибър, който се отваря-затваря в зависимост от температурата на главата. Допирните повърхности на шибъра и главата са алуминиеви, с висока топлопроводимост. В корпуса на шибъра има биметална пластина, която при температура 20-30 градуса, както и при минусови е извита на дъга. Колкото повече се загрява тази пластина, толкова повече се изправя, с което затваря байпасния канал. При спадане на външните температури под 2.5 градуса се подава напрежение към нагревателя на пластината, с цел по-бързо затваряне на отвора, без да е необходимо да загрее главата. Двигателите с този тип инжекциони имат ръчно регулиране на празния ход с един конусен болт, който увеличава или стеснява байпасния канал, част от който е и това устройство за стабилизиране оборотите на празен ход. Всички инжекциони тип motronic, имат стъпков мотор, устройството на който е известно на повечето потребители във форума. Ще поясня защо толкова подробно акцентирам на това. Двигателите с метални колектори страдат от недостатъка загряване на входящия въздух, именно от загряването на колектора от главата и топлия въздух, засмукван от перката /ите/ на охладителната система. Това се усеща като моментна загуба на торк при потегляне и особено при движение в градски условия и задръствания, лятно време. На дълъг път загряването на металните тръби е сведено до минимум, защото влиза силна струя въздух през дроселовата клапа и охлажда колектора. Не така стоят нещата при работа на празен ход, предимно в градски условия. Електическият стъпков мотор създава байпас на входящия въздух, а дросела е почти затворен. Студеният въздух донякъде охлажда долната част на колектора и разширението на горната. По този начин смукателите се загряват много и се създава усещането за намалена мощност при потегляне, което си е точно така. Инжекциона L-jetronic, около или малко след излизане на стрелката от синята зона, практически няма байпасен канал, за разлика от мотроника и засмукваният въздух минава изцяло през дросела, като охлажда колектора. Писах в тази тема, че няма никакъв ефект премахването на отоплението на колектора /дросела/, което си е едно и също, при двигателите м40, 42, 43 и 44. По-различен е варианта на м44, на който байпасното устройство е монтирано на самия корпус на дросела. Явно инженерите са отчели недостатъка в предишните версии м40,42 и 43. Премахването на отоплението на м50-52, предполагам ще има положителен ефект, защото е с пластмасови колектори.
Последна промяна ивчо3 на 23 Май 2010, 12:37, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 275
Регистриран на: 18.09.2008
Местоположение: Burgas
Пол: Мъж
Кара: BMW-to nastrani

Re: Отопление на дросел?

Мнение от diqn_bs » 23 Май 2010, 11:39

здр колеги аз съм с м50б20 може ли да кажете дали и аз имам такова отопление на дросела че мисля да го махна и аз.и ако има каде точно се намира аз имам два маркуча които влизат във кутията на въздушния филтър дали това е отоплението щото гледам че на дросела невлизат никакви маркучи.много ще съм ви благодарен. :lalala:
Българска ДРИФТ Федерация
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: Отопление на дросел?

Мнение от ивчо3 » 23 Май 2010, 11:46

Освен тези маркучета, трябва да има и клапан- термостат. Да, те са за отоплението, което предполагам на м52 е на дросела. На м50 :roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 275
Регистриран на: 18.09.2008
Местоположение: Burgas
Пол: Мъж
Кара: BMW-to nastrani

Re: Отопление на дросел?

Мнение от diqn_bs » 23 Май 2010, 13:23

и аз вече го затапих .значи аз не съм видял добре тези маркучета кадето отиват във кутията след тва от там отиват във дросела в долната част .махнах маркучите от дросела и ги свързах чрез баипас .нали така трябва да се направи или съм объркал нещо.
Българска ДРИФТ Федерация
Изображение


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Re: Отопление на дросел?

Мнение от sonny » 23 Май 2010, 16:54

А само да попитам, вие каква разлика очаквате? Некви 20-30-80 коня ли??? Разликата е в това, че колата става по-рязка при изфорсирване, заради повечето въздух, дефакто става по-точно измерването на мафа и въздуха си минава по-безпроблемно през дросела, без допълнително затопляне. Реално при работещо термостатче се случва точно това, ама нии вяра му нямаме. Аз разлика съм си усетил от това, че съм си махнал отоплението и то на мъртва двайска.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 448
Регистриран на: 28.06.2009
Местоположение: високо в планината
Пол: Мъж
Кара: млади майки да полудяват ...
Мечтае да кара: всичко,без пари да давам

Re: Отопление на дросел?

Мнение от vanko 318i » 02 Юли 2010, 1:10

Здравеите колеги,всички пишете ама никои никакви снимки не пуска.Даите някоя снимка да видиме за какво става вапрос. :dunno:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2104
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: Отопление на дросел?

Мнение от (bubsa) » 02 Юли 2010, 16:48

vanko 318i написа:Здравеите колеги,всички пишете ама никои никакви снимки не пуска.Даите някоя снимка да видиме за какво става вапрос. :dunno:


2-ве маркучшта свързани с тръбичка :mhihi:
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook