подгряване на задно стъкло и огледала

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 16.08.2009
Местоположение: Кюстендил-София
Пол: Мъж
Кара: e30 m3

Re: подгряване на задно стъкло и огледала

Мнение от mitko_dd » 08 Дек 2009, 21:04

metodi80 какво разбираш под схема идими-доидими
да се подсили инсталацията за две огледала това са пълни глупости погледни си само кабелите на които са вързани и тогава пак помисли дали ще трябва да се подсилва
дори и да се вържат на бутона няма да му има нищо но най-добре е да е на релето за задното
ш едно си прав за хората които незнаят какво правят подобре даго вържат както си е оригинално но за хора които си разбират от електротехника дори и за другите не мисля че ще е сложно това с бутона

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: подгряване на задно стъкло и огледала

Мнение от metodi80 » 08 Дек 2009, 23:36

mitko_dd написа:metodi80 какво разбираш под схема идими-доидими
да се подсили инсталацията за две огледала това са пълни глупости погледни си само кабелите на които са вързани и тогава пак помисли дали ще трябва да се подсилва
дори и да се вържат на бутона няма да му има нищо но най-добре е да е на релето за задното
ш едно си прав за хората които незнаят какво правят подобре даго вържат както си е оригинално но за хора които си разбират от електротехника дори и за другите не мисля че ще е сложно това с бутона


:mhihi: :mhihi: :mhihi:
Значи слушай сега да ти обясна .. щото е ясно , че не си наясно (поне за мен е ясно)....
Почвам на ред по "въпросите" ти ...
mitko_dd написа:какво разбираш под схема идими-доидими

Схема "иди ми дойди ми " е схема , която някой е връзвал като му е паднало ....

mitko_dd написа:да се подсили инсталацията за две огледала това са пълни глупости погледни си само кабелите на които са вързани и тогава пак помисли дали ще трябва да се подсилва

Я погледни схемата ... два предпазителя отговарят за подгрева на задното стъкло - номер 6 и 23. Номер 23 е в управляващата верига и е 5А -той не ни касае.... Но номер 6 е 30А :idea: :idea: :idea: Това говори ли ти нещо , а ... ?!!!! Ако не ти говори , аз ще ти кажа ... щом хората са сложили толкова сериозен предпазител само за тоя реотан , това означава , че консумацията му е сериозна (не съм си правил труда да премеря съпротивлението на тоя реотан , за да мога да сметна какъв ток минава през него или пък направо да премеря тока през него ... но щом са сложили такъв предпазител се предполага , че тока е сериозен... ,да не говориме , че кабелите до там са близо 3 метра , със всички чупки, по които минават, това също е от значение , ако не знаеш....) . Та ти искаш към тази верига , да добавиш и реотаните на страничните огледала (които консумират грубо 3-5А двете общо )... Какво може да се случи ... може да се каже само ако хубаво се премери или сметне ... Но аз не бих рискувал ... Какво бих направил аз ? Ще премеря сечението на проводниците (има си формули и препоръки за това колко дебел проводник за какъв ток е предназначен) , ще сметна какъв ток ще мине през консуматорите (и в случая не се ползва просто закона на Ом , а интегралния закон на ОМ.. ) и в зависимост от това , ако се налага ще променя или предпазителя или окабеляването или и двете ...пак казвам ,това след като сметна и се убедя , че е необходимо.... Много е важно даден кабел да се "охлажда " нормално , а това зависи от тока , който минава през него .... от това зависи и колко дълго ще издържи изолацията на кабела ... Погрешно е схващането , че ако през даден проводник могат да минат примерно 10А , то няма никакъв проблем да пуснем тези 10А през него ... Винаги трябва да се оставя "аванс" около 1/3 от допустимия ток , който може да мине през проводника , за да е сигурно , че проводника се охлажда добре и че тази изолация ще изтрае още дълго ... Сега някой ще каже , че няма да я кара тая "барака" още 100 години ... вярно е , ама тя и без това е стара изолацията , та без време ще си иде ....

mitko_dd написа:дори и да се вържат на бутона няма да му има нищо но най-добре е да е на релето за задното


Айде бе ... верно ли ако се вържат на бутона нема да му има нищо... ?!!! :mhihi:
Те хората за това са сложили релето ... щото видиш ли бутона си може без него ... на теб ясно ли ти е какъв е принципа на релето и защо се използва ... Сега ще ти кажа - релето има управляваща (нискотокова) верига , в която обикновено стои бутона и силова верига , на която се връзват консуматорите ...
Целта е да се предотварти искренето ,(което се получава при включване на товара) на контактите на бутона и да се "олекоти" режима му на работа , като големите токове минават през контактите на релето , а не през контактите на бутона ...!

mitko_dd написа:едно си прав за хората които незнаят какво правят подобре даго вържат както си е оригинално


За всичко съм прав ....!

mitko_dd написа:не мисля че ще е сложно

Не съм казал , че е сложно , просто изисква доза внимание и определени знания...!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 16.08.2009
Местоположение: Кюстендил-София
Пол: Мъж
Кара: e30 m3

Re: подгряване на задно стъкло и огледала

Мнение от mitko_dd » 08 Дек 2009, 23:52

metodi80 защо си мислиш че не разбирам нищо от електротехника????
много ама мноооого си се объркал
и не говори глупости че тези огледала консумират 5-10 ампера
щото ако са толкова кабела на които са вързани оригинално щеше да е ....
маи ти липсва практика
имам практика около 8-9 години такаче не мисля да те игнорирам с това което се опитаваш да кажеш
в всички форуми е пълно с такива като теб -философи само на писне ама аиде да го направиш

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: подгряване на задно стъкло и огледала

Мнение от tsb_bg » 09 Дек 2009, 0:06

metodi80 написа: ... верно ли ако се вържат на бутона нема да му има нищо... ?!!! :mhihi:
Те хората за това са сложили релето ... щото видиш ли бутона си може без него ... релето има управляваща (слаботокова) верига , в която обикновено стои бутона и силова верига , на която се връзват консуматорите ...
Целта е да се предотврати искренето ,(което се получава при включване на товара) на контактите на бутона и да се "олекоти" режима му на работа , като големите токове минават през контактите на релето , а не през контактите на бутона ...

За релетата бих добавил, че за разлика от ключовете (бутоните) които ги управляват и които трябва да са компактни, красиви, ергономични, да се съчетават с интериора и пространството (мястото) където са монтирани, те могат да са различни по форма, размер, да се монтират там където е удобно (често на кучето в г..а), да са буквално грозни на външен вид и т.н. защото те изпълняват една единствена функция - да предпазят същите тези ключове (бутони) които ги управляват, инсталацията и устройствата които захранват, като "големите токове минават през контактите на релето , а не през контактите на бутона" както казва колегата.
За това ви съветвам да не си правите експерименти, защото подобни опити по правило не търпят проба/грешка и трудно се повтарят (поне на същата кола)

Колкото до включване на подгрева на огледалата за мен лично е тайна защо трябва да се променя схемата която производителя (BMW) е приложил и работи в почти всички модели на марката (още повече е изпитана, достъпна и не изисква допълнителни модули)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: подгряване на задно стъкло и огледала

Мнение от metodi80 » 09 Дек 2009, 0:08

mitko_dd написа:metodi80 защо си мислиш че не разбирам нищо от електротехника????
много ама мноооого си се объркал
и не говори глупости че тези огледала консумират 5-10 ампера
щото ако са толкова кабела на които са вързани оригинално щеше да е ....
маи ти липсва практика


Не съм казал , че не разбираш от електроника ... Въпреки , че в случая никъде не говориме за електроника , а за ел.техника ... :mhihi: къде ги видя тия 5-10 А ... в поста ми, никъде не съм казал ,ч е огледалата консумират 10А ... огледалата са грубо около 8-10ома ..
по закона на ОМ I= U/R , демек 12v / 8ом = 1.5А ... както съм написал в поста ми по -горе - 3 ампера ЗА ДВЕТЕ ОГЛЕДАЛА (максимум 5А , .) ако съпротивлението варира (а то варира , мерил съм съпротивление на огледало - 5-6ома , сметни ги с напрежение 12волта и ще видиме колко ще получиш..)...
На мен ли ми липва практика ?!! :mhihi: Я се огледай малко във форума ...ще се убедиш , че теми , като тази която ти си пуснал сега аз съм пускнал няколко (да не кажа дозина ,свърани с доста по-трудни за изпълнение проблеми по Е36).... :mhihi: Можеш да ровнеш и в раздел "полезни" , и там има некоя и друга темичка моя ... и то това все щото нямам практика .... :mhihi:
Тоя път се изказа на версия ... вервай ми ... и "глупостите" ги говориш ти ... :mhihi: Това малко напомня една българска поговорка - " дошло шилето и казало на овена , че иде зла зима ... " :mhihi:

П.С. Виж сега сериозно , не искам да те обиждам , най- малко ми е това целта ...(все пак във форума сме за да се допълваме , а не да се караме), обаче с изказването ти в предния пост - , че съм бил говорел пълни глупости и т.н. , прекали , а пък с това , че ми липсва практика , хептен се оля ... :mhihi: Професионално се занимавам с проектиране на инсталации още от 18г. (още преди да вляза да уча... ), та да си говориме за практика е меко казано смешно ... Вече не се занимавам с това , но това не значи , че съм забравил как се прави ... :mhihi:
Айде стига толко , че оспамихме темата , която всъщност не е лоша и ще е от полза .... Откровено се позабавлявах ... :winky:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: подгряване на задно стъкло и огледала

Мнение от kdl » 09 Дек 2009, 10:08

Meто, кво си пил бе човек :) Ай стига сте се дърлили!
Сега... че може да се направи с кабели, различни от кабели за говорители, може :)
Хората тука за всичко си пускат кабели директно от акумулатора, ти сега за 2 огледала на проблем ще го прайш :)
Горят (доколкото ми е известно) афтърмаркет огледалата с подгрев, когато са пуснати постоянно, щото оригиналните бързо ги крадат...
И аз пак да си кажа моето си ;) Не ми е ясно как на БМВ им е дошло на ум да пусне подгева на огледалата постоянно... супер хамалско и безотговорно ми се струва. Все едно е Дачия, ебаси.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: подгряване на задно стъкло и огледала

Мнение от metodi80 » 09 Дек 2009, 20:02

liloff написа:Meто, кво си пил бе човек ....


Глей кви ги плещиш...!!! :kuku: Аз НЕ ПИЯ !
Казал съм как трябва да се направи , от там на татък , който , квото иска да прави ...
Не коментирам дали решението на БМВ за постоянно работещ подгрев е добро или не ... просто казвам, според тяхното решение как е правилно да се направи ... Ай стига толко , че много станахте разбирачите , па ние "останалите" нема кво да кажеме и по-добре да си мълчиме ...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: подгряване на задно стъкло и огледала

Мнение от ~Мишо~ » 09 Дек 2009, 21:28

metodi80 написа:...Казал съм как трябва да се направи , от там на татък , който , квото иска да прави ...

:yes: :ok:
Не се ядосвай,колите са си техни,казал си как да се изпипат нещата - от там нататък който има глава да си мисли...

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook