Защо?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1651
Регистриран на: 18.07.2003
Местоположение: Chicago (Пловдив)

Мнение от Dimitar » 13 Мар 2005, 19:40

Сега това дето ще го кажа несъм 100% сигурен дали е така, но поне може да пробваш, защото 250 лв. си е цифра (освен ако нямаш излишни пари за трошене). Когато регулатора на вентилатора е с този "таралеж" това значи, че самия вентилатор се управлява електронно чрез тъй наречената ШИМ (широчинно-импулсна модулация). Този "таралеж" е радиатора на крайните транзистори, които най-вероятно са вътре в него. Ако това нещо може да се разглоби и да стигнеш до транзисторите, след това всеки горе-долу грамотен ел. техник може да ти ги провери и да се види кой от тях е изгорял. Един такъв транзистор е от порядъка на най-много 3-4 лв. Така, че ако можеш да го разглобиш това нещо - пробвай първо да смениш игорелия/те транзистор/и и ако нестане - чак после давай 250 лв. за нов таралеж.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 778
Регистриран на: 12.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от BMX » 13 Мар 2005, 23:59

Мислих и по този въпрос. Проблемът е, че не се разглобява - представлява алуминиева отливка в единия край с как да го нарека ваничка. Вътре са наблъскани елементите и цялото е залято със смола. Не мисля че ще се получи.

А на джаджата пише производител CERT - "Made in France". Явно BOSCH са дали висока цена и от BMW са решили да скатаят някой друг милион и са се доверили на Франсетата. :( Лошото е, че от това си патим ние, а както знаем BMW отдавна не се интересува от собственици на автомбили по-стари от 5+ години.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1651
Регистриран на: 18.07.2003
Местоположение: Chicago (Пловдив)

Мнение от Dimitar » 14 Мар 2005, 10:11

Лоша работа 8) . Ама няма нищо де - и без това е за буклука. Пробвай да го отвориш пък може и да стане нещо. Според схемата дето гледах, това нещо трябва да е с 4 извода - един за +12 волта, един маса, един дето отива към вентилатора и един за управлението на ШИМ-а (най - вероятно това е базата на транзистора). Така, че голяма е вероятността вътре да има само един доста мощен транзистор, а не някоя платка с доста елементи. Ако е така все ще се измисли после как да се сложи нов и да се възстанови външния вид, така че да свърши работа. Аз поне нямаше да се замисля преди да купя нов, на стария да му забия 2-3 чука за да го изследвам може ли да стане нещо от него 8) .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 778
Регистриран на: 12.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от BMX » 14 Мар 2005, 11:25

Ами още мисля по въпроса дали да се пробвам. Проблемът е, че ще остана без парно докато не го оправя или респективно купя ново. А сега поне духа топло въпреки, че работи само до 3та степен.

П.С. Изводите са 5.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1651
Регистриран на: 18.07.2003
Местоположение: Chicago (Пловдив)

Мнение от Dimitar » 14 Мар 2005, 15:45

Да прав си за вентилатора са 2 :uups: .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 778
Регистриран на: 12.10.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от BMX » 30 Мар 2005, 11:50

Смених го най-накрая. Както се очакваше това беше проблема. Сега духа та се къса :D.
Съпротивлението ново струва 210 лв от Оборище BOSCH. Предполагам, че може да се намери и на по-ниска цена втора употреба!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 161
Регистриран на: 27.06.2004
Местоположение: София

Мнение от scarf » 30 Мар 2005, 20:52

Опаааа.Значи знам вече къде ще отидат едни ненужни 200 лв. :D

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 22.04.2007
Местоположение: София

проблем с парното

Мнение от ceco1515 » 22 Апр 2007, 23:46

:) и аз имам проблем с климатроника , вентилатора б4ка , студеното
също , но парно нямам никакво , дали със смяната на "таралежа" ще се оправят нещата.

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 6.04.2007

вентилатора

Мнение от RealBrutal » 19 Юни 2007, 17:16

При мен вентилатора работи , спира пак работи и т.н. Проблема е в прослувутия таралеж някаква пластина не контактувала добре след време и се оправяла уж.Сега ще нося на един да видим какво ще свърш.Така или иначе трябва да се смени ако не се оправи.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 71
Регистриран на: 27.06.2007
Местоположение: около Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW след BMW
Мечтае да кара: Само служебни 730-ки IS-ки
Детайли за колата: Гориво+нафта=тракторче

Re:

Мнение от kinazo2000 » 17 Юни 2010, 19:44

BMX написа:Свалих го този т.нар. таралеж (10х на chefo20 и Dimitar, които в една друга тема описват къде е). Няма го в наличност никъде, където проверих. Оригинален струва 250 лв и само с поръчка. В понеделник ще ходя да го поръчам, доставката е около 10 дни.

Ето малко снимки къде се намира и как изглежда (малко е кофти качестовото, но само телефона ми беше под ръка):

P.S.: Хванат е с два болта еврейска звезда.

Изображение
Изображение
Изображение


Извинявам се че толкова късно във времето се намесвам но можеш ли да ми кажеш точно къде се намира този таралеж ???
В Света има само три букви за автомобил: B M W

Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3678
Регистриран на: 28.03.2007
Местоположение: Хасково
Кара: e36 318is M44
Мечтае да кара: камаро.

Re: Защо?

Мнение от Nukem » 18 Юни 2010, 8:58

При е36 е над педала на газта, сваляш кората под волана и махаш черния въздуховод и точно зад него ще го вдиш, сменя се за 2 мин., вземи си от вари таралж за е39 струва 150лв това е новия модел с някаква защита и по-къси бодли!
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1559
Регистриран на: 26.03.2009

Re:

Мнение от bmw325tds » 18 Юни 2010, 11:57

Dimitar написа:... Ако това нещо може да се разглоби и да стигнеш до транзисторите, след това всеки горе-долу грамотен ел. техник може да ти ги провери и да се види кой от тях е изгорял. Един такъв транзистор е от порядъка на най-много 3-4 лв. Така, че ако можеш да го разглобиш това нещо - пробвай първо да смениш игорелия/те транзистор/и и ако нестане - чак после давай 250 лв. за нов таралеж.

BMX написа:Мислих и по този въпрос. Проблемът е, че не се разглобява - представлява алуминиева отливка в единия край с как да го нарека ваничка. Вътре са наблъскани елементите и цялото е залято със смола. Не мисля че ще се получи.

А на джаджата пише производител CERT - "Made in France". Явно BOSCH са дали висока цена и от BMW са решили да скатаят някой друг милион и са се доверили на Франсетата. :( Лошото е, че от това си патим ние, а както знаем BMW отдавна не се интересува от собственици на автомбили по-стари от 5+ години.

1) Таралежа се разглобява се и се прави.
2) На джаджата пише не CERT - "Made in France", а BEHR - "Made in France"
3) Вътре има място за три танзистора. Но незнайно защо франсето е сложило само 2 транзистора, които се товарят повече от колкото е изчислил немеца с 3 броя и от там идват и фирата.
На транзисторите пише BUZ 100. Малко трудно се намират, но не е невъзможно.
4) Разглобяването на таралежа е играрчка и трябва да се внимава да не се прецака платката.
5) Разгледайте това: Изгорял "таралеж"
BMX написа:Смених го най-накрая. Както се очакваше това беше проблема. Сега духа та се къса :D.
Съпротивлението ново струва 210 лв от Оборище BOSCH. Предполагам, че може да се намери и на по-ниска цена втора употреба!

Втора употреба не си взимайте, защото няма гаранция колко време ще изкара.
Нов таралеж се намира за 100лв. Търсете в тази тема: Сервизи, Магазини, Автоцентрове, Услуги

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 5.03.2010
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: неква джипка

Re: Защо?

Мнение от fast or stupid » 19 Юни 2010, 14:21

Какъв мотор и коя година е тази кола. Преди време имах Е36 и моиа таралеж беше съвсем друг

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook