муден студен мотор, температурен датчк ? - РЕШЕНИЕ !!!

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: муден студен мотор, температурен датчк ?

Мнение от ивчо3 » 10 Ное 2009, 10:18

BiTurbo написа:2> Този датчик за температурата на входящия въздух някой сменял ли го е и може ли да се смени отделно от дебитомера и ако да много ли е занимавка ?

Датчикът за температурата на входящия въздух може да се провери с мултицет между пинове едно и две от ляво надясно в буксата на дебитомера, това по спомен, инфото може да го намериш в аутодата, или в ръководството на руски и английски език. Самият датчик може да се смени отделно от дебитомера, реже се с остро ножче залепения със смола капак на дебитомера и се сваля. На платката с графитената плочка на потенциометъра в левия край се виждат запоените две крачета на датчика. Разпояваш ги и вадиш датчика. Изчакай до утре, имам дебитомер за тестване, ще пробвам да сваля този датчик и ще пиша пак.
Последна промяна ивчо3 на 11 Ное 2009, 10:22, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Re: муден студен мотор, температурен датчк ?

Мнение от BiTurbo » 10 Ное 2009, 10:49

ивчо3 написа:
BiTurbo написа:2> Този датчик за температурата на входящия въздух някой сменял ли го е и може ли да се смени отделно от дебитомера и ако да много ли е занимавка ?

Датчикът за температурата на входящия въздух може да се провери с мултицет между пинове едно и три от ляво надясно в буксата на дебитомера, това по спомен, инфото може да го намериш в аутодата, или в ръководството на руски и английски език. Самият датчик може да се смени отделно от дебитомера, реже се с остро ножче залепения със смола капак на дебитомера и се сваля. На платката с графитената плочка на потенциометъра в левия край се виждат запоените две крачета на датчика. Разпояваш ги и вадиш датчика. Изчакай до утре, имам дебитомер за тестване, ще пробвам да сваля този датчик и ще пиша пак.


добре колега, ще почакаме, мерси за инфото иначе :!:

само да добавя и още нещо. Изглежда като няма много бензин в резервоара проблема се проявява доста повече отколкото като е да каже до към средата.

Значи имах бензин до към средата и се усещаше проблема но не фрапантно, в последствие бензина падна до към 15литра и нещата на студен мотор станаха просто ужасяващи, не върви изобщо, глъхне яко, като я запаля винаги гасне, като сипа до към средата и нещата се нормализират, пак се усеща проблема но не толкова фрапантно, пали си от раз, държи си обороти и на студено и на топло, но не върви определено като хората. Разликата в проявяването на проблема при 30литра в резервоара и при 15литра е поне 2пъти и тук започвам да разсъждавам, да не би пък нещо бензиновата помпа да не е наред, но пак въпроса, защо само на студено ? Другото което се съмнявам са запушени бензинови дюзи но и там не знам симптомите........
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3678
Регистриран на: 28.03.2007
Местоположение: Хасково
Кара: e36 318is M44
Мечтае да кара: камаро.

Re: муден студен мотор, температурен датчк ? - РА3ВИТИЕ....

Мнение от Nukem » 10 Ное 2009, 11:24

Я виж замери бензимновата помпа или я сменяи направо и без това и идва времето на тези години!
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: муден студен мотор, температурен датчк ? - РА3ВИТИЕ....

Мнение от ивчо3 » 11 Ное 2009, 10:09

И така, смяната на въпросния датчик не е сложна, но изисква голяма прецизност, за да не се скъсат двата кабела, кагато се вади и поставя. Ето как изглежда дебитомер на М42, с разглобен капак /предполагам на М43 не се различава съществено/, снимките не са качествени, но достатъчно добре се виждат отделните детайли:
http://ivcho3.snimka.bg/automobiles/tem ... 5.15882212
Разпояват се двата кабела на датчика. Много прецизно огледай да няма калай по краищата на кабелите, защото много лесно се късат, когато вадиш датчика.
Развиват се четирите винта на снимката, които придържат пластмасовия корпус. Имай в предвид, че с времето алуминиевата сплав, в която са завити тези винтове се окислява и развиването е повече от трудно. Намери подходяща кръстата отвертка, за да не се изронят главите на винтовете от напъването. Стъпка 2: Сваля се пластмасовата кутия, без да се разпоява, или маха кабела с палеца. Така не е необходимо да бележиш точното положение на палеца върху плочката на потенциометъра, само се вади гумения фиксатор на кабела за палеца.
http://ivcho3.snimka.bg/automobiles/tem ... 5.15882213
Ето как изглежда температурния датчик:
http://ivcho3.snimka.bg/automobiles/tem ... 5.15882214
Сваля се пластмасовата скоба на датчика:
http://ivcho3.snimka.bg/automobiles/tem ... 5.15882215
С отвертка или ножче се подпъхва между О-пръстенчето и пластмасата, в която е датчика, натиска се докато се извади.
http://ivcho3.snimka.bg/automobiles/tem ... 5.15882216
http://ivcho3.snimka.bg/automobiles/tem ... 5.15882220
Ето как изглежда когато е свален със скъсани крачета. Набързо го извадих, не обърнах внимание на непочистените от калая краища и при ваденето се откъснаха. Това не е проблем, дебитомера ми е само за тестове.
http://ivcho3.snimka.bg/automobiles/tem ... 5.15882211
Преди да поставиш пластмасовата кутия се увери в здравината и целостта на гуменото уплътнение, което служи да не пропуска влага. Същото се отнася и за капака на кутията. Преди на го монтираш изсуши хубаво частите със сешоар, за да няма влага. Остава да решиш с какво да уплътниш и капака, защото оставен без уплътнение, ще се прецака потенциометъра от влагата. Общо взето това е.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 79
Регистриран на: 14.10.2008
Местоположение: София/Раковски
Пол: Мъж
Кара: '93 318 IS COUPE
Детайли за колата: '93 318 IS COUPE
M42B18

Re: муден студен мотор, температурен датчк ? - РА3ВИТИЕ....

Мнение от Gerch » 11 Ное 2009, 11:01

ивчо3 написа:И така, смяната на въпросния датчик не е сложна, но изисква голяма прецизност, за да не се скъсат двата кабела, кагато се вади и поставя. Ето как изглежда дебитомер на М42, с разглобен капак /предполагам на М43 не се различава съществено/, снимките не са качествени, но достатъчно добре се виждат отделните детайли:
http://ivcho3.snimka.bg/automobiles/tem ... 5.15882212
Разпояват се двата кабела на датчика. Много прецизно огледай да няма калай по краищата на кабелите, защото много лесно се късат, когато вадиш датчика.
Развиват се четирите винта на снимката, които придържат пластмасовия корпус. Имай в предвид, че с времето алуминиевата сплав, в която са завити тези винтове се окислява и развиването е повече от трудно. Намери подходяща кръстата отвертка, за да не се изронят главите на винтовете от напъването. Стъпка 2: Сваля се пластмасовата кутия, без да се разпоява, или маха кабела с палеца. Така не е необходимо да бележиш точното положение на палеца върху плочката на потенциометъра, само се вади гумения фиксатор на кабела за палеца.
http://ivcho3.snimka.bg/automobiles/tem ... 5.15882213
Ето как изглежда температурния датчик:
http://ivcho3.snimka.bg/automobiles/tem ... 5.15882214
Сваля се пластмасовата скоба на датчика:
http://ivcho3.snimka.bg/automobiles/tem ... 5.15882215
С отвертка или ножче се подпъхва между О-пръстенчето и пластмасата, в която е датчика, натиска се докато се извади.
http://ivcho3.snimka.bg/automobiles/tem ... 5.15882216
http://ivcho3.snimka.bg/automobiles/tem ... 5.15882220
Ето как изглежда когато е свален със скъсани крачета. Набързо го извадих, не обърнах внимание на непочистените от калая краища и при ваденето се откъснаха. Това не е проблем, дебитомера ми е само за тестове.
http://ivcho3.snimka.bg/automobiles/tem ... 5.15882211
Преди да поставиш пластмасовата кутия се увери в здравината и целостта на гуменото уплътнение, което служи да не пропуска влага. Същото се отнася и за капака на кутията. Преди на го монтираш изсуши хубаво частите със сешоар, за да няма влага. Остава да решиш с какво да уплътниш и капака, защото оставен без уплътнение, ще се прецака потенциометъра от влагата. Общо взето това е.

А от къде да се вземе този сензор, май не се продава като отделна част?
Дали може да се закупи от магазин за електронни елементи? Ама какво е термистор, PT100 ли е, или друго?
Ивчо3 дали не пише нещо на сваления сензор?
ПС :bowdown: Браво за снимките, ще взема и аз да го разглобя моя някой ден, пък било и само за почистване и оглед
Изображение
Един път закрастиш ли се, няма оттърване !!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Re: муден студен мотор, температурен датчк ? - РА3ВИТИЕ....

Мнение от BiTurbo » 11 Ное 2009, 11:07

колега ивчо3, изключително много ти благодаря за изчерпателната информация :bowdown: :clap:

сега остава да си намеря и такъв датчик и да сменям........ :yes:

ще пиша по-нататък какво е развитието на проблема........
за сега благодаря на отзовалите се :wave:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: муден студен мотор, температурен датчк ? - РА3ВИТИЕ....

Мнение от ивчо3 » 11 Ное 2009, 11:25

Gerch написа:А от къде да се вземе този сензор, май не се продава като отделна част?
Дали може да се закупи от магазин за електронни елементи? Ама какво е термистор, PT100 ли е, или друго?
Ивчо3 дали не пише нещо на сваления сензор?
ПС :bowdown: Браво за снимките, ще взема и аз да го разглобя моя някой ден, пък било и само за почистване и оглед

Да, точно термистор е , но нищо не пише на него. Той е с отрицателен температурен коефициент, като на 20 градуса Целзий отчита 2.4-2.5 килоома. С повишаване на температурата съпротивлението намалява. Има точните данни за този термистор в ръководството за ремонт на руски език. Иначе се замерва най-лесно между първи и втори пин отляво в буксата на дебитомера.

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: София
Кара: 318i М40

Re: муден студен мотор, температурен датчк ? - РА3ВИТИЕ....

Мнение от Totko » 11 Ное 2009, 18:01

Имах абсолютно същия проблем. Оказа се прекъснато подгряване на ламбдата. Моментално след откачането на ламбдата, нещата се оправиха от раз...))). Т.Е. - нова ламбда!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Re: муден студен мотор, температурен датчк ? - РА3ВИТИЕ....

Мнение от BiTurbo » 11 Ное 2009, 18:24

Totko написа:Имах абсолютно същия проблем. Оказа се прекъснато подгряване на ламбдата. Моментално след откачането на ламбдата, нещата се оправиха от раз...))). Т.Е. - нова ламбда!


e това вече ме озадачава, значи като мен си имал проблем на студено и после на загрля е било ок и се е оказало ламбда ?!!?? Нали ламбдата не играе никва роля точно докато излезе от синята зона ? До тогава трябва да е на таблицата, която е интегрирана от завода в компа, не е ли така ?

П.С. Ако не ти е проблем ще се радвам да опишеш в темата какви точно ти бяха проблемите ?
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: София
Кара: 318i М40

Re: муден студен мотор, температурен датчк ? - РА3ВИТИЕ....

Мнение от Totko » 11 Ное 2009, 18:38

Колата е студена. Палиш. Стрелката е плътно вляво. Караш или не - се тая. Стрелката полека идва до края на синята зона и - почва да се опитва да гасне, претриса, придърпва и падат оборотите много. Форсираш много яко - над 2000 и полека-лека, щом се поизправи и се приближи към средата (за стрелката на температурата говоря), нещата се пооправят и напълно изчезват при вертикална стрелка или малко преди това.
Ламбдата работи при 350 градуса. В началото е студена и компа знаейки това, си пуска толкова бензин през дюзите, колкото му е заложено в картите и така... През това време обаче, релето за подгряване на ламбдата е включено и тя би трябвало да се нагрява. На компа му е казано колко време да нагрява. И той "нагрява", ама понеже реотана на ламбдата е прекъснат - нагрява таратанци... Ламбдата е още студена и достигайки до края на синьото, компа и дава функциите и почва да взима сигнал от нея - а тя го дава грешно и тоя явно обеднява много яко сместта. Достигайки по-висока температура на двг., сондата вече бачка някак си и нещата потръгват. Между другото смених първо темп. датчик - но нищо не се промени..)))

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Re: муден студен мотор, температурен датчк ? - РА3ВИТИЕ....

Мнение от BiTurbo » 11 Ное 2009, 21:00

Висчко, което каза е така, напълно се съгласявам, само дето при мен е малко по-различно.... и по точно ето в тази част:

Totko написа:Колата е студена. Палиш. Стрелката е плътно вляво. Караш или не - се тая. Стрелката полека идва до края на синята зона и - почва да се опитва да гасне, претриса, придърпва и падат оборотите много. Форсираш много яко - над 2000 и полека-лека, щом се поизправи и се приближи към средата (за стрелката на температурата говоря), нещата се пооправят и напълно изчезват при вертикална стрелка или малко преди това.


e при мене в колкото по-топло става е все по-добре, в смисъл като запаля е най-зле, глъхне, притриса, ужас, като стигне до края не синьото (стрелката на водата) и нещата вече почти са ок, излезе ли от синьото и вече почти съвсем е изчезнал проблема, без да форсирам и без каквото и да било........... стигне ли вече първото бяло деление ептен се оправя и от там вече докато изправи и застане на 12 часа няма разлика, върви си прилично............ тоест не е баш така както е при тебе е било, въпреки, че да наистина има много общо..............

Днес проверих за тоя датчик на въздуха в дебитомера в БМВ дават цял дебитомер само за 380 евра :mhihi: , не знам къде да търся такъв датчик, то май никой няма да го има като отделна част......... утре ше ида до някой бош сервиз и ше питам и там дали го имат тва нещо.............

П.С. Аз изпринтих снимките на колегата ивчо3 и вървя с тях по магазините и показвам кво ми требе :mhihi: :mhihi:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: София
Кара: 318i М40

Re: муден студен мотор, температурен датчк ? - РА3ВИТИЕ....

Мнение от Totko » 11 Ное 2009, 21:25

Датчици гледах някъде - виж на сайта на Проспийд. По принцип: 1. Винаги можеш да измериш двете бели жици на ламбдата с мултицет (подгряването). 2. Щом си установил дефектен датчик - това си е попадение. Най-вероятно точно така ще се държи колата, щото това си е параметър който макар и косвено влияе на дебита през дюзите. Винаги може да има и "съпътстващи проблеми"..))).. Я моторче, я въздух влиза.. свещи, кабели, бобини и т.н

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Re: муден студен мотор, температурен датчк ? - РА3ВИТИЕ....

Мнение от ивчо3 » 12 Ное 2009, 10:26

BiTurbo написа:Днес проверих за тоя датчик на въздуха в дебитомера в БМВ дават цял дебитомер само за 380 евра :mhihi: , не знам къде да търся такъв датчик, то май никой няма да го има като отделна част......... утре ше ида до някой бош сервиз и ше питам и там дали го имат тва нещо.............

Интересно, как разбра, че този датчик не работи? Освен да има прекъснат кабел и да отчита безкрайно съпротивление. Също така може да няма добър контакт между крачетата на буксата и контактите на накрайника. Замери с мултицет всеки един от двата кабела между накрайника и щекера. Все пак те съветвам преди да правиш каквото и да е, за по-сигурно да измериш съпротивлението от крачетата на самия дебитомер. В твоя случай си го мерил на щекера, който е на ЕКУ-то. Възможно е някой кабел да е прекъснат и оттам да дава такива показания. Няма логика от нищо да дефектира този термистор.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1654
Регистриран на: 7.06.2003
Местоположение: PB/HD
Пол: Мъж
Кара: '04 BMW 330i // '96 BMW 320i
Мечтае да кара: '96 BMW M3

Re: муден студен мотор, температурен датчк ? - РА3ВИТИЕ....

Мнение от BiTurbo » 12 Ное 2009, 14:50

да да, при всички случаи ще го замеря и на щекера на дебитомера, без съмнение това си го имам като план, но все пак 5 пъти го проверихме на щекера на компа както е по Аутодата, всичко друго е ок, само тва нещо не отчита правилно....... а и да има прекъснати жички то тва ще се разбере едва като се свали и разглоби, а така и така ще се разглобява, ако не се окажат скъсани тия жички, поне да имам датчика при мене да го сменя пък да видиме кво ще стане, това ми е плана, щотот тъй или иначе тоя датчик струва някакви стотинки...... и да го купя и да не го сменя няма да съжалявам много. За сега просто нямам много време да се занимавам, но като намеря ще замеря първо щекера. При всички случаи ще продължавам темата, за да стане завършена (да се надяваме, че ще я завършим успешно де), щото все на някой може да е полезна за в бъдеще ;)
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 11.09.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 316и 93-та седан
Детайли за колата: м40

Re: муден студен мотор, температурен датчк ? - РА3ВИТИЕ....

Мнение от m_manchev » 12 Ное 2009, 15:29

Привет колега,
и аз имам този проблем (не се форсира и странно глъхне) от около 2 месеца.
С тази разлика, че когато запаля и още е студена, както и после когато излезе от синята зона проблема просто го няма.
Появява се единствено около границата на края на синята зона, за около 1-2 минутки.
Забелязал съм, че започне ли да не се форсира и да глъхне, мина ли на газ всичко изчезва. Та си мисля че е нещо свързано само с бензиновата уредба.

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook