датчик външна температура - ефтино решение + снимки

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 23.09.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW e36 318is COUPE M42

Мнение от PNR » 31 Юли 2009, 15:10

вържи му още един резистор на 10kOhm и ще свалиш стойността точно на 5kOhm демек колкото ти трябва :winky:
PNR@abv.bg
София
0888779546

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 162
Регистриран на: 17.10.2008
Местоположение: София
Кара: E36

Мнение от Macros » 31 Юли 2009, 15:19

Колеги, аз да питам няколко неща като аматьор:
1. В левия(шофьорския въздуховод) се намира този датчик нали? А как изглежда(като обикновен кабел предполагам, защото аз нямам десен въздуховод и нз какво точно да търся?
2. Дали ще стане без спойка а просто с плътно омотаване, тъй като нямам поялник :uups: ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 261
Регистриран на: 20.05.2007
Местоположение: Варна

Мнение от changethegame » 31 Юли 2009, 16:40

Macros написа:Колеги, аз да питам няколко неща като аматьор:
1. В левия(шофьорския въздуховод) се намира този датчик нали? А как изглежда(като обикновен кабел предполагам, защото аз нямам десен въздуховод и нз какво точно да търся?
2. Дали ще стане без спойка а просто с плътно омотаване, тъй като нямам поялник :uups: ?

Ами кабела най-лесно ще го проследиш, като започнеш от снопа кабели разклоняващ се точно до левият фар, тънко кабелче с две жичи, едната е кафява, ама другата при мен изглежда на черна ама май не е, не си личи цвета просто, а иначе може и да ги усучиш направо, но са финни кабелчетата и няма да се получи много здраво, по добре някой познат намери с поялник и го черпи една бира да ти го направи...
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 412
Регистриран на: 16.07.2006
Местоположение: София

Мнение от penio » 31 Юли 2009, 16:43

Един поялник е около 5лв. Пък и след това пак ще ти върши работа
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 162
Регистриран на: 17.10.2008
Местоположение: София
Кара: E36

Мнение от Macros » 31 Юли 2009, 16:47

penio написа:Един поялник е около 5лв. Пък и след това пак ще ти върши работа

Аха, благодаря колега, честно казано мислех че е доста по-скъп, но щом е така направо взимам един :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 440
Регистриран на: 22.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: от малък
Мечтае да кара: Безаварийно

Мнение от C8699HX » 31 Юли 2009, 17:01

PNR написа:вържи му още един резистор на 10kOhm и ще свалиш стойността точно на 5kOhm демек колкото ти трябва :winky:


Сигурно ли е?И с тия 10kOhm да не изгори нещо?
ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2402
Регистриран на: 2.09.2007
Местоположение: София
Кара: '94 Opel Corsa B

Мнение от стан » 31 Юли 2009, 18:12

Как ще изгори нещо като увеличаваш съпротивлението и съответно намаляваш тока :shock:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Мнение от ~Мишо~ » 31 Юли 2009, 18:15

C8699HX написа:
PNR написа:вържи му още един резистор на 10kOhm и ще свалиш стойността точно на 5kOhm демек колкото ти трябва :winky:


Сигурно ли е?И с тия 10kOhm да не изгори нещо?

Връзват се паралелно и е сигурно че ще стане 5 kOhm , пък дали ще работи коректно - ще кажеш ти :!:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 23.09.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW e36 318is COUPE M42

Мнение от PNR » 31 Юли 2009, 18:42

vladiverm написа:
C8699HX написа:
PNR написа:вържи му още един резистор на 10kOhm и ще свалиш стойността точно на 5kOhm демек колкото ти трябва :winky:


Сигурно ли е?И с тия 10kOhm да не изгори нещо?

Връзват се паралелно и е сигурно че ще стане 5 kOhm , пък дали ще работи коректно - ще кажеш ти :!:


ще стане не го мисли и ще работи защотот ще получиш точната стойност действай смело
PNR@abv.bg
София
0888779546

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Мнение от turbo » 31 Юли 2009, 22:50

PNR написа:
vladiverm написа:
C8699HX написа:
PNR написа:вържи му още един резистор на 10kOhm и ще свалиш стойността точно на 5kOhm демек колкото ти трябва :winky:


Сигурно ли е?И с тия 10kOhm да не изгори нещо?

Връзват се паралелно и е сигурно че ще стане 5 kOhm , пък дали ще работи коректно - ще кажеш ти :!:


ще стане не го мисли и ще работи защотот ще получиш точната стойност действай смело


Не е точно така. Според мен ще му показва винаги по-топло, отколкото е. :idea:

П.П.: По-скоро, ако характеристиката на 10кома е същата като на 5кома при интересуващите ни температури може и да стане като се върже директно 10-те килоома.
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! Изображение 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Мнение от stony1 » 01 Авг 2009, 0:20

PNR написа:
vladiverm написа:
C8699HX написа:
PNR написа:вържи му още един резистор на 10kOhm и ще свалиш стойността точно на 5kOhm демек колкото ти трябва :winky:


Сигурно ли е?И с тия 10kOhm да не изгори нещо?

Връзват се паралелно и е сигурно че ще стане 5 kOhm , пък дали ще работи коректно - ще кажеш ти :!:


ще стане не го мисли и ще работи защотот ще получиш точната стойност действай смело


Да ама не, защото съпротивлението на веригата ще е 5kOhm, но съпротивлението на чувствителния елемент ще е 10kOhm. Понеже ще са свързани паралелно, то тока, който протича през елементите би следвало да е еднакъв. Проблема обаче е в това, че при различни температури, постоянното съпротивление си запазва стойността, докато термистора си променя съпротивланието. При това положение, ако съпротивлението на термистора е паднало до 5kOhm и отчетем свързаното към него съпротивляние от 10kOhm, колко ще е съпротивлението на веригата? Ако го пресметнете ще получите 3,33Ohm. Коментара оставям на вас.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 261
Регистриран на: 20.05.2007
Местоположение: Варна

Мнение от changethegame » 01 Авг 2009, 15:44

stony1 написа:Да ама не, защото съпротивлението на веригата ще е 5kOhm, но съпротивлението на чувствителния елемент ще е 10kOhm. Понеже ще са свързани паралелно, то тока, който протича през елементите би следвало да е еднакъв. Проблема обаче е в това, че при различни температури, постоянното съпротивление си запазва стойността, докато термистора си променя съпротивланието. При това положение, ако съпротивлението на термистора е паднало до 5kOhm и отчетем свързаното към него съпротивляние от 10kOhm, колко ще е съпротивлението на веригата? Ако го пресметнете ще получите 3,33Ohm. Коментара оставям на вас.

Прав е колегата :yes:
Лично аз, зимата като търсих такъв термистор открих само на 12kohm, сложих го и в колата стана вечно лято, имам един приятел телевизионен техник и той реши по същит начин, че ще стане със съпротивление, да ама не, а колегата е обяснил много точно каква е причината (и аз не го знаех това) :roll:
Относно намирането на такъв термистор 5kohm, май е трудна задача, в магазина в който питах нямаха точно такъв имаха на 4,7kohm, обясних на продавача с каква цел го вземам и той отвори някакви таблици и каза, че и този на 4,7 ще стане, но е възможно да дава леко отклонение в рамките на + - 0,5C, а иначе го питах такъв на 5 може ли да се поръча, каза да, но трябва да са най-малко 100 броя...
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 440
Регистриран на: 22.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: от малък
Мечтае да кара: Безаварийно

Мнение от C8699HX » 01 Авг 2009, 16:50

Добре,че все пак потърсих още малко и в крайна сметка взех такъв от 5kOhm работи безотказно (много благорарности на колегата който написа тази тема ... :) ) ако още някой от колегите иска да си го направи по този начин знам точният магазин в който няма нещо което да няма :mhihi:

София,бул.Мария Луиза:52 - По скоро на ъгала на Мария Луиза и Поп Богомил .. :winky: ;)
ИзображениеИзображение

Потребител
Аватар
Мнения: 43
Регистриран на: 6.12.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е34 518 Automatik
Мечтае да кара: Е34 М5

Re: датчик външна температура - ефтино решение + снимки

Мнение от Бай Петко » 10 Окт 2009, 12:57

най-добре да се свържат паралелно 2 термистора по 10к и тогава мисля,че ще работи точно термометъра! R1=10kOma,R2=10kOma Roбщо=R1xR2/R1+R2=10x10/10+10=100/20=5кОма
Последна промяна Бай Петко на 07 Фев 2012, 11:27, променена общо 1 път
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 380
Регистриран на: 19.11.2009
Местоположение: бургас
Кара: 318тдс комби

Re: датчик външна температура - ефтино решение + снимки

Мнение от mgate » 19 Окт 2010, 22:00

колеги и аз да се включа в темата проблема с намирането на този термистор го има но аз открих от къде може да се набави от магазин за климатици сервизен където продават части ,казвате че ви трябва температурен датчик -въздушен 5килоома и ви дават срещу 4 лева искам да подчертая ,че трябва да е въздушен, а не тръбен ,а за свързването е както колегата показал на снимките ,успех на всички :yes:
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook