датчик външна температура - ефтино решение + снимки
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
44 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- PNR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 785
- Регистриран на: 23.09.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e36 318is COUPE M42
- Macros
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 162
- Регистриран на: 17.10.2008
- Местоположение: София
- Кара: E36
Колеги, аз да питам няколко неща като аматьор:
1. В левия(шофьорския въздуховод) се намира този датчик нали? А как изглежда(като обикновен кабел предполагам, защото аз нямам десен въздуховод и нз какво точно да търся?
2. Дали ще стане без спойка а просто с плътно омотаване, тъй като нямам поялник
?
1. В левия(шофьорския въздуховод) се намира този датчик нали? А как изглежда(като обикновен кабел предполагам, защото аз нямам десен въздуховод и нз какво точно да търся?
2. Дали ще стане без спойка а просто с плътно омотаване, тъй като нямам поялник

- changethegame
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 261
- Регистриран на: 20.05.2007
- Местоположение: Варна
Macros написа:Колеги, аз да питам няколко неща като аматьор:
1. В левия(шофьорския въздуховод) се намира този датчик нали? А как изглежда(като обикновен кабел предполагам, защото аз нямам десен въздуховод и нз какво точно да търся?
2. Дали ще стане без спойка а просто с плътно омотаване, тъй като нямам поялник?
Ами кабела най-лесно ще го проследиш, като започнеш от снопа кабели разклоняващ се точно до левият фар, тънко кабелче с две жичи, едната е кафява, ама другата при мен изглежда на черна ама май не е, не си личи цвета просто, а иначе може и да ги усучиш направо, но са финни кабелчетата и няма да се получи много здраво, по добре някой познат намери с поялник и го черпи една бира да ти го направи...
- Macros
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 162
- Регистриран на: 17.10.2008
- Местоположение: София
- Кара: E36
penio написа:Един поялник е около 5лв. Пък и след това пак ще ти върши работа
Аха, благодаря колега, честно казано мислех че е доста по-скъп, но щом е така направо взимам един

- C8699HX
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 440
- Регистриран на: 22.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: от малък
- Мечтае да кара: Безаварийно
PNR написа:вържи му още един резистор на 10kOhm и ще свалиш стойността точно на 5kOhm демек колкото ти трябва
Сигурно ли е?И с тия 10kOhm да не изгори нещо?

- стан
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2402
- Регистриран на: 2.09.2007
- Местоположение: София
- Кара: '94 Opel Corsa B
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3150
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
C8699HX написа:PNR написа:вържи му още един резистор на 10kOhm и ще свалиш стойността точно на 5kOhm демек колкото ти трябва
Сигурно ли е?И с тия 10kOhm да не изгори нещо?
Връзват се паралелно и е сигурно че ще стане 5 kOhm , пък дали ще работи коректно - ще кажеш ти

- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- PNR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 785
- Регистриран на: 23.09.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e36 318is COUPE M42
vladiverm написа:C8699HX написа:PNR написа:вържи му още един резистор на 10kOhm и ще свалиш стойността точно на 5kOhm демек колкото ти трябва
Сигурно ли е?И с тия 10kOhm да не изгори нещо?
Връзват се паралелно и е сигурно че ще стане 5 kOhm , пък дали ще работи коректно - ще кажеш ти
ще стане не го мисли и ще работи защотот ще получиш точната стойност действай смело
- turbo
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
PNR написа:vladiverm написа:C8699HX написа:PNR написа:вържи му още един резистор на 10kOhm и ще свалиш стойността точно на 5kOhm демек колкото ти трябва
Сигурно ли е?И с тия 10kOhm да не изгори нещо?
Връзват се паралелно и е сигурно че ще стане 5 kOhm , пък дали ще работи коректно - ще кажеш ти
ще стане не го мисли и ще работи защотот ще получиш точната стойност действай смело
Не е точно така. Според мен ще му показва винаги по-топло, отколкото е.

П.П.: По-скоро, ако характеристиката на 10кома е същата като на 5кома при интересуващите ни температури може и да стане като се върже директно 10-те килоома.
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли!
552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
PNR написа:vladiverm написа:C8699HX написа:PNR написа:вържи му още един резистор на 10kOhm и ще свалиш стойността точно на 5kOhm демек колкото ти трябва
Сигурно ли е?И с тия 10kOhm да не изгори нещо?
Връзват се паралелно и е сигурно че ще стане 5 kOhm , пък дали ще работи коректно - ще кажеш ти
ще стане не го мисли и ще работи защотот ще получиш точната стойност действай смело
Да ама не, защото съпротивлението на веригата ще е 5kOhm, но съпротивлението на чувствителния елемент ще е 10kOhm. Понеже ще са свързани паралелно, то тока, който протича през елементите би следвало да е еднакъв. Проблема обаче е в това, че при различни температури, постоянното съпротивление си запазва стойността, докато термистора си променя съпротивланието. При това положение, ако съпротивлението на термистора е паднало до 5kOhm и отчетем свързаното към него съпротивляние от 10kOhm, колко ще е съпротивлението на веригата? Ако го пресметнете ще получите 3,33Ohm. Коментара оставям на вас.
- changethegame
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 261
- Регистриран на: 20.05.2007
- Местоположение: Варна
stony1 написа:Да ама не, защото съпротивлението на веригата ще е 5kOhm, но съпротивлението на чувствителния елемент ще е 10kOhm. Понеже ще са свързани паралелно, то тока, който протича през елементите би следвало да е еднакъв. Проблема обаче е в това, че при различни температури, постоянното съпротивление си запазва стойността, докато термистора си променя съпротивланието. При това положение, ако съпротивлението на термистора е паднало до 5kOhm и отчетем свързаното към него съпротивляние от 10kOhm, колко ще е съпротивлението на веригата? Ако го пресметнете ще получите 3,33Ohm. Коментара оставям на вас.
Прав е колегата

Лично аз, зимата като търсих такъв термистор открих само на 12kohm, сложих го и в колата стана вечно лято, имам един приятел телевизионен техник и той реши по същит начин, че ще стане със съпротивление, да ама не, а колегата е обяснил много точно каква е причината (и аз не го знаех това)

Относно намирането на такъв термистор 5kohm, май е трудна задача, в магазина в който питах нямаха точно такъв имаха на 4,7kohm, обясних на продавача с каква цел го вземам и той отвори някакви таблици и каза, че и този на 4,7 ще стане, но е възможно да дава леко отклонение в рамките на + - 0,5C, а иначе го питах такъв на 5 може ли да се поръча, каза да, но трябва да са най-малко 100 броя...
- C8699HX
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 440
- Регистриран на: 22.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: от малък
- Мечтае да кара: Безаварийно
Добре,че все пак потърсих още малко и в крайна сметка взех такъв от 5kOhm работи безотказно (много благорарности на колегата който написа тази тема ...
) ако още някой от колегите иска да си го направи по този начин знам точният магазин в който няма нещо което да няма
София,бул.Мария Луиза:52 - По скоро на ъгала на Мария Луиза и Поп Богомил ..



София,бул.Мария Луиза:52 - По скоро на ъгала на Мария Луиза и Поп Богомил ..



- Бай Петко
- Потребител
-
- Мнения: 43
- Регистриран на: 6.12.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 518 Automatik
- Мечтае да кара: Е34 М5
Re: датчик външна температура - ефтино решение + снимки
най-добре да се свържат паралелно 2 термистора по 10к и тогава мисля,че ще работи точно термометъра! R1=10kOma,R2=10kOma Roбщо=R1xR2/R1+R2=10x10/10+10=100/20=5кОма
Последна промяна Бай Петко на 07 Фев 2012, 11:27, променена общо 1 път
- mgate
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 380
- Регистриран на: 19.11.2009
- Местоположение: бургас
- Кара: 318тдс комби
Re: датчик външна температура - ефтино решение + снимки
колеги и аз да се включа в темата проблема с намирането на този термистор го има но аз открих от къде може да се набави от магазин за климатици сервизен където продават части ,казвате че ви трябва температурен датчик -въздушен 5килоома и ви дават срещу 4 лева искам да подчертая ,че трябва да е въздушен, а не тръбен ,а за свързването е както колегата показал на снимките ,успех на всички 

44 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани