Инструкция за монтаж на универсална ламбда-сонда Бош + ФОТО!
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
31 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Успех на всички колеги на който ще им послужи темата
Инсталирането на самата сонда (рязане, мерене, напасване и т.н (всичко по сондата)) не е никак трудно
Трудното е свалянето на гърнетата и после качването им, според мен няма как да се смени без да се свалят, мястото е твърде малко за да се бръкне с ключа да се развие и после завие сондата


Инсталирането на самата сонда (рязане, мерене, напасване и т.н (всичко по сондата)) не е никак трудно

Трудното е свалянето на гърнетата и после качването им, според мен няма как да се смени без да се свалят, мястото е твърде малко за да се бръкне с ключа да се развие и после завие сондата



"The Beast" (звяра).
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
DencheSso написа:Успех на всички колеги на който ще им послужи темата![]()
Инсталирането на самата сонда (рязане, мерене, напасване и т.н (всичко по сондата)) не е никак трудно![]()
Трудното е свалянето на гърнетата и после качването им, според мен няма как да се смени без да се свалят, мястото е твърде малко за да се бръкне с ключа да се развие и после завие сондата![]()
![]()
Защо колега , аз съм сменял сонда без да се свалят гърнетата , само се освобождава крайното гърне от средното , избутва се леко на зад крайното гърне , така че да се откачи от средното , след това се освобждава планката дето държи средното гърне към скоростната кутия и средносто гърне се накланя леко на долу , така че да се освободи място и си се сменява сондата отраз

- lubo_frend
- Потребител
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: 14.10.2008
- Местоположение: Bulgariq-Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: в завои с вратите напред
Re: Инструкция за монтаж на универсална ламбда-сонда Бош + ФОТО!
а по въпроса с разхода на гориво,какво стана ?
- e30fena
- Потребител
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 22.11.2009
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: 320i 92'
- Мечтае да кара: е30..........
- Детайли за колата: тая без вАноса и с всичките екстри
Re: Инструкция за монтаж на универсална ламбда-сонда Бош + ФОТО!
lubo_frend написа:а по въпроса с разхода на гориво,какво стана ?
Да споделя мойто мнение:
Купих сондата от доставчик на Bosch за 102лв. с ДДС(приятелска отстъпка). Монтирах я за 6-7 мин. + свалянето на старата(не сам откачвал нищо друго (М50B20)). Колата спря да прекъсва , да "забива" муцуната" , да работи все едно на 4-5 цилиндъра. Разхода = преди 17-18


''Разликата между малкото момче и зрелия мъж е само в големината на играчките!"
- thugmc1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 72
- Регистриран на: 18.12.2009
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: E36coupe320
Re:
DirtySouth написа:Затова попринцип е най-добре да си купиш ламбда сонда точно за твоята кола , но и универсалните вършат работа
прав си вършат работа но не тачно колега както каза номера е да си купиш сонда точно за твоя модел и година тва е истината за да работи добре
(само искам да добавя че другите тип сонди няма да работят така точно- частица от секундата в секи един момент спрямо промяна на педала на гаста)
- DRN
- Потребител
-
- Мнения: 49
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 М54B30
Re: Инструкция за монтаж на универсална ламбда-сонда Бош + Ф
Здравейте колеги съжалявам предварително ако поста не е за тук, някой може ли да ми каже дължината на ламбдата на м44б19 318ис понеже моята е била сменяна с универсална и трябва да я сменям сега аз и не съм сигурен че това е коректната дължина а никъде не намерих информация
Благодаря предварително
Благодаря предварително
- ilian82
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 55
- Регистриран на: 6.09.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Bmw e36 кабрио
- Мечтае да кара: м3 е30
- Детайли за колата: 328i
Re: Инструкция за монтаж на универсална ламбда-сонда Бош + Ф
Аз искам да попитам някой знаели кои кабел с кои кабел се връзва на сондата, ама преди оригиналната букса. Защото явно като са ми сменяли сондата преди мен са сложили универсална ама не са я махнали от тръбата и от оригиналната букса и да си я режат и снаждат и пак да има букса ами направо са отрязали след буксата. И сега не знам кои кабел къде да го вържа.
- repibg
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 225
- Регистриран на: 29.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: E60 M5
- Мечтае да кара: F117a Stealth
- Детайли за колата: BMW M5 E60 2008
Re: Инструкция за монтаж на универсална ламбда-сонда Бош + Ф
ilian82 написа:Аз искам да попитам някой знаели кои кабел с кои кабел се връзва на сондата, ама преди оригиналната букса. Защото явно като са ми сменяли сондата преди мен са сложили универсална ама не са я махнали от тръбата и от оригиналната букса и да си я режат и снаждат и пак да има букса ами направо са отрязали след буксата. И сега не знам кои кабел къде да го вържа.
ето схема на кабелите.
ако не я разбереш пиши..
със зраве.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- ilian82
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 55
- Регистриран на: 6.09.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Bmw e36 кабрио
- Мечтае да кара: м3 е30
- Детайли за колата: 328i
Re: Инструкция за монтаж на универсална ламбда-сонда Бош + Ф
Мерси колега ама тези от сондата до жака са ми ясни.
Въпроса е че от жака до компютъра са някакви кабели жълти зелени червени. Те не са ми ясни , няма ми го оригиналната букса. Идват 4 кабела различни цветове и кабелите на сондата (2бели 1черен и 1сив) как да ги вържа?
Въпроса е че от жака до компютъра са някакви кабели жълти зелени червени. Те не са ми ясни , няма ми го оригиналната букса. Идват 4 кабела различни цветове и кабелите на сондата (2бели 1черен и 1сив) как да ги вържа?
- abracadabra
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 525
- Регистриран на: 28.11.2008
Re: Инструкция за монтаж на универсална ламбда-сонда Бош + Ф
Много хубава тема.
Злото е безсилно, когато Доброто е Безстрашно!
- ozBMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 602
- Регистриран на: 3.04.2011
- Пол: Мъж
- Кара: ше Е36 Cupe
- Мечтае да кара: М5 Комби
Re: Инструкция за монтаж на универсална ламбда-сонда Бош + Ф
Добре де а като съм със сименс електроника,бошовата сонда ще стане ли или каква трябва да е?
- dreadx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re:
penio написа:Някой, може ли да обясни защо не трябва да се запояват кабелите?
Сега да ви споделя и моето мнение за BOSCH Posi-Lock глупости, понеже и аз я бях чел тази инструкция. И много хора питат за същото, та на едно място даже представител на BOSCH твърди, че не можело да се запояват, защото през жиците сондата си дърпа референтния въздух??!

Истината предполагам е, че има спойки и спойки. Един ще ги направи добре, друг по-лошо - после ще има 1000 оплаквания по форумите: "смених сондата с универсална Bosch и не работи". Затова генерално са решили проблема, като са измислили някакви горе-долу приемливи бързи връзки, които общо взето вършат работа. Естествено не са по-добри от спойки.
Със спойките при Bosch има и още един проблем. Трите жици са медни, а масата е от неръждавейка и не е лесно да се запоява. Връзката към масата на сондата можете да направите чрез кримпване (май на български се нарича кербоване) - когато се смачква някаква тръбичка или нещо около проводника, което механично да държи връзка. /може да ползвате от кабелна обувка/
Ако се постараете да изолирате спойките и връзките от влага, мисля че ще изкарат колкото с оригиналния кабел.
Аз използвах подръчни материали за тази незапояема връзка към масата. -- другата ми кола (Mitsubishi) беше с DENSO сонда, но имах под ръка една Bosch, свалена от Форд-Фиеста. Отрязах й куплунга и запоих всички жици, като за връзка към кабела на масата използвах един дебел меден тел, който увих около нещо с подходящ диаметър 2-3 мм. Получи се едно като пружинка. От едната страна я запоих за кабела от DENSO-то, а вътре в нея мушнах незапояемата жица на Bosch-а и с клещи сплесках "пружинката".
ozBMW: твоите не знам какви са, но мисля че на Siemens са някакви широколентови сонди от 0 до 5V и Bosch-а няма да станат. Ако са читави, но просто са замърсени, може първо да пробваш да ги почистиш. (- ама не го прави точно този номер, дето пишат руснаците да я натопиш за 30 мин. в преобразувател и после веднага на колата -- трябва после да се изплакне, да се изсуши и т.н.)
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
- ozBMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 602
- Регистриран на: 3.04.2011
- Пол: Мъж
- Кара: ше Е36 Cupe
- Мечтае да кара: М5 Комби
Re: Re:
Не те разбрах,искаш да кажеш че мойта сонда е здрава само трябва да се почисти ли? Ама аз и резнах кабела с буксатаdreadx написа:
ozBMW: твоите не знам какви са, но мисля че на Siemens са някакви широколентови сонди от 0 до 5V и Bosch-а няма да станат. Ако са читави, но просто са замърсени, може първо да пробваш да ги почистиш. (- ама не го прави точно този номер, дето пишат руснаците да я натопиш за 30 мин. в преобразувател и после веднага на колата -- трябва после да се изплакне, да се изсуши и т.н.)

- dreadx
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 444
- Регистриран на: 31.03.2011
- Местоположение: Sofia, Lozenetz
- Пол: Мъж
Re: Инструкция за монтаж на универсална ламбда-сонда Бош + Ф
Често върху активната повърхност се натрупва нагар и той пречи на отчитането.
Не съм имал кола с точно като твоята сонда, (ако е каквато си мисля - широколентова), но ако всичко друго й е здраво, може да се пробва с почистване.
/- освен нагар, може да се натрупат и други замърсявания - например ако двигателят гори антифриз, по сондата се отлага някаква бяла гадост и много скоро престава да работи./
Има и варианти в които нищо не може да се направи с почистване:
- например ако й е прекъснал подгревът - което май се случва доста по-често при сондите на Denso.
(- поне много четох да се оплакват разни хора от това), и по този повод реших да ашладисам на Мицубишито сонда Bosch (ама на моята Denso си й беше здрав подгревът, просто решихме набързо да пробваме при един майстор, че имаше канал - да я свалим и да я топнем в ръждопреобразувател - да видим дали ще се почисти.
А после като я свалих, керамиката беше на дреб - оттам си извадих извода, че при почистване после трябва добре да се изсуши - а не като руснаците - слагат я и газ.)
- та ето и друг случай, в който нищо не може да се направи -- ако се е натрошила на парчета керамиката - може да се случи например при студено палене, когато сондата е гореща и върху нея попадне капка вода - ама не е чак много вероятно. Или може би при някакви детонации - де да знам.
/А според мен първо трябва добре да се изплакне от ръждопреобразувателя - чрез неколкократно накисване във вода за по няколко часа. Освен това може да не се използва ръждопреобразувател, а оцетна киселина - - напр. взимаш най-евтиния изкуствен заместител на оцет от магазина и гледаш да е без оцветители. Оставяш я да кисне в него една нощ - ако не бързаш и повече - а после няколко пъти по няколко часа във вода.
Четох, че американците така си почистват катализаторите, като ги варят в оцет - нали всяка година минават на преглед и тест за вредните емисии (и май за нищо друго). Ама не могат да минат без катализатор./
И после сондата трябва добре да се изсуши - ако може да я оставиш да се напече - или да седи няколко часа в колата на слънце, или на печката - понеже и отвътре ще се е нашмъркала с вода и ако я пуснеш да работи, може да се спука керамиката.
Също има леко по-рискован начин за почистване с нагряване - но пък става най-бързо. Като я нагрееш до висока температура - да свети и да изгори натрупаният нагар - ама внимателено и равномерно е добре да се нагрява.
По същия начин, по който се почистват и запалителните свещи -- при достигане на работна температура се почистват сами. А топлинното число на свещите показва топлоотдаването от електрода към корпуса на свещта (и оттам охлаждането й) и се избира така, че горе-долу на електродите на свещта да се поддържа определена висока температура, за да се почиства от натрупания нагар.
Не съм имал кола с точно като твоята сонда, (ако е каквато си мисля - широколентова), но ако всичко друго й е здраво, може да се пробва с почистване.
/- освен нагар, може да се натрупат и други замърсявания - например ако двигателят гори антифриз, по сондата се отлага някаква бяла гадост и много скоро престава да работи./
Има и варианти в които нищо не може да се направи с почистване:
- например ако й е прекъснал подгревът - което май се случва доста по-често при сондите на Denso.
(- поне много четох да се оплакват разни хора от това), и по този повод реших да ашладисам на Мицубишито сонда Bosch (ама на моята Denso си й беше здрав подгревът, просто решихме набързо да пробваме при един майстор, че имаше канал - да я свалим и да я топнем в ръждопреобразувател - да видим дали ще се почисти.
А после като я свалих, керамиката беше на дреб - оттам си извадих извода, че при почистване после трябва добре да се изсуши - а не като руснаците - слагат я и газ.)
- та ето и друг случай, в който нищо не може да се направи -- ако се е натрошила на парчета керамиката - може да се случи например при студено палене, когато сондата е гореща и върху нея попадне капка вода - ама не е чак много вероятно. Или може би при някакви детонации - де да знам.
/А според мен първо трябва добре да се изплакне от ръждопреобразувателя - чрез неколкократно накисване във вода за по няколко часа. Освен това може да не се използва ръждопреобразувател, а оцетна киселина - - напр. взимаш най-евтиния изкуствен заместител на оцет от магазина и гледаш да е без оцветители. Оставяш я да кисне в него една нощ - ако не бързаш и повече - а после няколко пъти по няколко часа във вода.
Четох, че американците така си почистват катализаторите, като ги варят в оцет - нали всяка година минават на преглед и тест за вредните емисии (и май за нищо друго). Ама не могат да минат без катализатор./
И после сондата трябва добре да се изсуши - ако може да я оставиш да се напече - или да седи няколко часа в колата на слънце, или на печката - понеже и отвътре ще се е нашмъркала с вода и ако я пуснеш да работи, може да се спука керамиката.
Също има леко по-рискован начин за почистване с нагряване - но пък става най-бързо. Като я нагрееш до висока температура - да свети и да изгори натрупаният нагар - ама внимателено и равномерно е добре да се нагрява.
По същия начин, по който се почистват и запалителните свещи -- при достигане на работна температура се почистват сами. А топлинното число на свещите показва топлоотдаването от електрода към корпуса на свещта (и оттам охлаждането й) и се избира така, че горе-долу на електродите на свещта да се поддържа определена висока температура, за да се почиства от натрупания нагар.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!
31 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани