Инструкция за монтаж на универсална ламбда-сонда Бош + ФОТО!

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 201
Регистриран на: 23.11.2008
Местоположение: София

Мнение от DencheSso » 29 Юни 2009, 12:16

Успех на всички колеги на който ще им послужи темата 8)
Инсталирането на самата сонда (рязане, мерене, напасване и т.н (всичко по сондата)) не е никак трудно ;)
Трудното е свалянето на гърнетата и после качването им, според мен няма как да се смени без да се свалят, мястото е твърде малко за да се бръкне с ключа да се развие и после завие сондата :twisted: :twisted: :twisted:
"The Beast" (звяра).

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 29 Юни 2009, 15:26

DencheSso написа:Успех на всички колеги на който ще им послужи темата 8)
Инсталирането на самата сонда (рязане, мерене, напасване и т.н (всичко по сондата)) не е никак трудно ;)
Трудното е свалянето на гърнетата и после качването им, според мен няма как да се смени без да се свалят, мястото е твърде малко за да се бръкне с ключа да се развие и после завие сондата :twisted: :twisted: :twisted:


Защо колега , аз съм сменял сонда без да се свалят гърнетата , само се освобождава крайното гърне от средното , избутва се леко на зад крайното гърне , така че да се откачи от средното , след това се освобждава планката дето държи средното гърне към скоростната кутия и средносто гърне се накланя леко на долу , така че да се освободи място и си се сменява сондата отраз :D

Потребител
Аватар
Мнения: 12
Регистриран на: 14.10.2008
Местоположение: Bulgariq-Sofia
Пол: Мъж
Кара: в завои с вратите напред

Re: Инструкция за монтаж на универсална ламбда-сонда Бош + ФОТО!

Мнение от lubo_frend » 22 Яну 2011, 17:21

а по въпроса с разхода на гориво,какво стана ?

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 22.11.2009
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: 320i 92'
Мечтае да кара: е30..........
Детайли за колата: тая без вАноса и с всичките екстри

Re: Инструкция за монтаж на универсална ламбда-сонда Бош + ФОТО!

Мнение от e30fena » 21 Сеп 2011, 20:48

lubo_frend написа:а по въпроса с разхода на гориво,какво стана ?



Да споделя мойто мнение:

Купих сондата от доставчик на Bosch за 102лв. с ДДС(приятелска отстъпка). Монтирах я за 6-7 мин. + свалянето на старата(не сам откачвал нищо друго (М50B20)). Колата спря да прекъсва , да "забива" муцуната" , да работи все едно на 4-5 цилиндъра. Разхода = преди 17-18 :confused: = след 11-13 (градско) :lalala:
''Разликата между малкото момче и зрелия мъж е само в големината на играчките!"

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 72
Регистриран на: 18.12.2009
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E36coupe320

Re:

Мнение от thugmc1 » 06 Яну 2012, 21:35

DirtySouth написа:Затова попринцип е най-добре да си купиш ламбда сонда точно за твоята кола , но и универсалните вършат работа

прав си вършат работа но не тачно колега както каза номера е да си купиш сонда точно за твоя модел и година тва е истината за да работи добре
(само искам да добавя че другите тип сонди няма да работят така точно- частица от секундата в секи един момент спрямо промяна на педала на гаста)

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 М54B30

Re: Инструкция за монтаж на универсална ламбда-сонда Бош + Ф

Мнение от DRN » 16 Май 2013, 14:31

Eто и малко снимки от смяната на двете предни сонди на M52TUB28

ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 22.01.2014
Пол: Мъж

Re: Инструкция за монтаж на универсална ламбда-сонда Бош + Ф

Мнение от Martar30 » 31 Юли 2014, 18:47

Здравейте колеги съжалявам предварително ако поста не е за тук, някой може ли да ми каже дължината на ламбдата на м44б19 318ис понеже моята е била сменяна с универсална и трябва да я сменям сега аз и не съм сигурен че това е коректната дължина а никъде не намерих информация
Благодаря предварително

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 55
Регистриран на: 6.09.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Bmw e36 кабрио
Мечтае да кара: м3 е30
Детайли за колата: 328i

Re: Инструкция за монтаж на универсална ламбда-сонда Бош + Ф

Мнение от ilian82 » 06 Сеп 2014, 19:17

Аз искам да попитам някой знаели кои кабел с кои кабел се връзва на сондата, ама преди оригиналната букса. Защото явно като са ми сменяли сондата преди мен са сложили универсална ама не са я махнали от тръбата и от оригиналната букса и да си я режат и снаждат и пак да има букса ами направо са отрязали след буксата. И сега не знам кои кабел къде да го вържа.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 29.12.2009
Пол: Мъж
Кара: E60 M5
Мечтае да кара: F117a Stealth
Детайли за колата: BMW M5 E60 2008

Re: Инструкция за монтаж на универсална ламбда-сонда Бош + Ф

Мнение от repibg » 06 Сеп 2014, 19:43

ilian82 написа:Аз искам да попитам някой знаели кои кабел с кои кабел се връзва на сондата, ама преди оригиналната букса. Защото явно като са ми сменяли сондата преди мен са сложили универсална ама не са я махнали от тръбата и от оригиналната букса и да си я режат и снаждат и пак да има букса ами направо са отрязали след буксата. И сега не знам кои кабел къде да го вържа.


ето схема на кабелите.

ако не я разбереш пиши..
със зраве.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 55
Регистриран на: 6.09.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Bmw e36 кабрио
Мечтае да кара: м3 е30
Детайли за колата: 328i

Re: Инструкция за монтаж на универсална ламбда-сонда Бош + Ф

Мнение от ilian82 » 13 Сеп 2014, 17:16

Мерси колега ама тези от сондата до жака са ми ясни.
Въпроса е че от жака до компютъра са някакви кабели жълти зелени червени. Те не са ми ясни , няма ми го оригиналната букса. Идват 4 кабела различни цветове и кабелите на сондата (2бели 1черен и 1сив) как да ги вържа?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 525
Регистриран на: 28.11.2008

Re: Инструкция за монтаж на универсална ламбда-сонда Бош + Ф

Мнение от abracadabra » 12 Окт 2015, 21:49

Много хубава тема.
Злото е безсилно, когато Доброто е Безстрашно!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 602
Регистриран на: 3.04.2011
Пол: Мъж
Кара: ше Е36 Cupe
Мечтае да кара: М5 Комби

Re: Инструкция за монтаж на универсална ламбда-сонда Бош + Ф

Мнение от ozBMW » 14 Авг 2016, 12:41

Добре де а като съм със сименс електроника,бошовата сонда ще стане ли или каква трябва да е?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re:

Мнение от dreadx » 14 Авг 2016, 16:41

penio написа:Някой, може ли да обясни защо не трябва да се запояват кабелите?

Сега да ви споделя и моето мнение за BOSCH Posi-Lock глупости, понеже и аз я бях чел тази инструкция. И много хора питат за същото, та на едно място даже представител на BOSCH твърди, че не можело да се запояват, защото през жиците сондата си дърпа референтния въздух??! :shock:

Истината предполагам е, че има спойки и спойки. Един ще ги направи добре, друг по-лошо - после ще има 1000 оплаквания по форумите: "смених сондата с универсална Bosch и не работи". Затова генерално са решили проблема, като са измислили някакви горе-долу приемливи бързи връзки, които общо взето вършат работа. Естествено не са по-добри от спойки.

Със спойките при Bosch има и още един проблем. Трите жици са медни, а масата е от неръждавейка и не е лесно да се запоява. Връзката към масата на сондата можете да направите чрез кримпване (май на български се нарича кербоване) - когато се смачква някаква тръбичка или нещо около проводника, което механично да държи връзка. /може да ползвате от кабелна обувка/
Ако се постараете да изолирате спойките и връзките от влага, мисля че ще изкарат колкото с оригиналния кабел.

Аз използвах подръчни материали за тази незапояема връзка към масата. -- другата ми кола (Mitsubishi) беше с DENSO сонда, но имах под ръка една Bosch, свалена от Форд-Фиеста. Отрязах й куплунга и запоих всички жици, като за връзка към кабела на масата използвах един дебел меден тел, който увих около нещо с подходящ диаметър 2-3 мм. Получи се едно като пружинка. От едната страна я запоих за кабела от DENSO-то, а вътре в нея мушнах незапояемата жица на Bosch-а и с клещи сплесках "пружинката".

ozBMW: твоите не знам какви са, но мисля че на Siemens са някакви широколентови сонди от 0 до 5V и Bosch-а няма да станат. Ако са читави, но просто са замърсени, може първо да пробваш да ги почистиш. (- ама не го прави точно този номер, дето пишат руснаците да я натопиш за 30 мин. в преобразувател и после веднага на колата -- трябва после да се изплакне, да се изсуши и т.н.)
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 602
Регистриран на: 3.04.2011
Пол: Мъж
Кара: ше Е36 Cupe
Мечтае да кара: М5 Комби

Re: Re:

Мнение от ozBMW » 14 Авг 2016, 18:30

dreadx написа:
ozBMW: твоите не знам какви са, но мисля че на Siemens са някакви широколентови сонди от 0 до 5V и Bosch-а няма да станат. Ако са читави, но просто са замърсени, може първо да пробваш да ги почистиш. (- ама не го прави точно този номер, дето пишат руснаците да я натопиш за 30 мин. в преобразувател и после веднага на колата -- трябва после да се изплакне, да се изсуши и т.н.)
Не те разбрах,искаш да кажеш че мойта сонда е здрава само трябва да се почисти ли? Ама аз и резнах кабела с буксата :banghead:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: Инструкция за монтаж на универсална ламбда-сонда Бош + Ф

Мнение от dreadx » 14 Авг 2016, 19:52

Често върху активната повърхност се натрупва нагар и той пречи на отчитането.
Не съм имал кола с точно като твоята сонда, (ако е каквато си мисля - широколентова), но ако всичко друго й е здраво, може да се пробва с почистване.

/- освен нагар, може да се натрупат и други замърсявания - например ако двигателят гори антифриз, по сондата се отлага някаква бяла гадост и много скоро престава да работи./

Има и варианти в които нищо не може да се направи с почистване:

- например ако й е прекъснал подгревът - което май се случва доста по-често при сондите на Denso.
(- поне много четох да се оплакват разни хора от това), и по този повод реших да ашладисам на Мицубишито сонда Bosch (ама на моята Denso си й беше здрав подгревът, просто решихме набързо да пробваме при един майстор, че имаше канал - да я свалим и да я топнем в ръждопреобразувател - да видим дали ще се почисти.
А после като я свалих, керамиката беше на дреб - оттам си извадих извода, че при почистване после трябва добре да се изсуши - а не като руснаците - слагат я и газ.)

- та ето и друг случай, в който нищо не може да се направи -- ако се е натрошила на парчета керамиката - може да се случи например при студено палене, когато сондата е гореща и върху нея попадне капка вода - ама не е чак много вероятно. Или може би при някакви детонации - де да знам.

/А според мен първо трябва добре да се изплакне от ръждопреобразувателя - чрез неколкократно накисване във вода за по няколко часа. Освен това може да не се използва ръждопреобразувател, а оцетна киселина - - напр. взимаш най-евтиния изкуствен заместител на оцет от магазина и гледаш да е без оцветители. Оставяш я да кисне в него една нощ - ако не бързаш и повече - а после няколко пъти по няколко часа във вода.
Четох, че американците така си почистват катализаторите, като ги варят в оцет - нали всяка година минават на преглед и тест за вредните емисии (и май за нищо друго). Ама не могат да минат без катализатор./
И после сондата трябва добре да се изсуши - ако може да я оставиш да се напече - или да седи няколко часа в колата на слънце, или на печката - понеже и отвътре ще се е нашмъркала с вода и ако я пуснеш да работи, може да се спука керамиката.

Също има леко по-рискован начин за почистване с нагряване - но пък става най-бързо. Като я нагрееш до висока температура - да свети и да изгори натрупаният нагар - ама внимателено и равномерно е добре да се нагрява.

По същия начин, по който се почистват и запалителните свещи -- при достигане на работна температура се почистват сами. А топлинното число на свещите показва топлоотдаването от електрода към корпуса на свещта (и оттам охлаждането й) и се избира така, че горе-долу на електродите на свещта да се поддържа определена висока температура, за да се почиства от натрупания нагар.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook