неправилно зацепен ангр. Ремък М40
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
36 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
на зъбното колело на разпределителния вал, на шайбата на коляновия и на маховика има белези и ако те са правилно ориентирание към съответните такива на главата и блока то тогава буталото на първи цилиндър гарантирано е в ГМТ
Те това е истината ,със специалните инструменти работата е невероятно по-лесна - ама някой интересувал ли се е примерно колко струва да речеме това лай*це дето се блокира с него маховика - 30$ , да не говориме за другите инструменти необходими за правилно зацепване.
- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Митко Ганчев написа:То на повечето места се прави на усет...![]()
Аз го правя с пазарско кантарче и смея да твърдя че като сметнеш нютоните по рамото, резултата е задоволителен
Именно със същото нещо мисля и аз да действам. Даже в едно руско ръководство имаше снимка как мерят колко е опънат ремъка с точно такова кантарче.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
- nedbmw
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 394
- Регистриран на: 24.02.2009
- Местоположение: стара загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е46 facelift
- Мечтае да кара: Е90
- Детайли за колата: E46 318i N42 143h.p.
Значи ако,предишната смяна е направена с фиксиращтите инструменти и на зъбното колело белега е орентиран отгоре към някава точка,може и без де се маха капака или разхлабва колелото.Но има вариант(както,беше при мен да карам една година) да се подведеш по стари белязки ,за това колелото само се разхлабва ,маха се капака на клапаните и ако не ти се прави инструмент тогава поне на око се гледа на квадрата горната страна да е успоредна на равнината на главата,и след като си блокирал вала,сложил и оптегнал ремъка се стяга болта на разспред. вала.Тогава може да сте сигурни че, е направено заводски. Палеца да сочи на капачката 1 цилиндър.

- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Значи ако правилно съм разбрал може при предишната смяна на ремъка, ролката да е сложена, така че белезите на нея и на главата да не съвпадат? И когато ги сложа да съвпаднат реално няма буталото на 1-ви да е в ГМТ?
Ще проверя всичко т.е. още преди да махна стария ремък ще видя дали всички белези съвпадат, а като махна и капак на клапаните ще видя и дали горната страна на квадрата е успоредна на равнианата на главата и чак тогава ще действам по махането на ремъка.
Мерси още веднъж за инфото, а тази тема май е една от доста полезните и може да се помисли да се направи важна.
При смяната на ремъка, както винаги ше направя богат снимков материал...само дето не знам кога ще направя цялата процедура, че момчето още не си е купил частите.
Ще проверя всичко т.е. още преди да махна стария ремък ще видя дали всички белези съвпадат, а като махна и капак на клапаните ще видя и дали горната страна на квадрата е успоредна на равнианата на главата и чак тогава ще действам по махането на ремъка.
Мерси още веднъж за инфото, а тази тема май е една от доста полезните и може да се помисли да се направи важна.
При смяната на ремъка, както винаги ше направя богат снимков материал...само дето не знам кога ще направя цялата процедура, че момчето още не си е купил частите.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
- Митко Ганчев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1802
- Регистриран на: 28.03.2006
- Местоположение: Люлин/Waiblingen
точно така! Има го даже и варианта белезите да си съвпадат и двата, а квадратчето на самия вал да не е баш както трябва поради факта, че шпонката на колелото не фиксира вала, а има малко луфт около нея. Ако си сигурен че някой не е осрал нещата преди теб може и да не се занимаваш, но както каза колегата ако искаш да си 100% сигурен не пречи да погледнеш и под капака. Ако пък искаш да направиш за м40ката едно добро дело, купи и една нова тръбичка за маслото, струва 20лв в БМВ. Именно тя много често е в основата на всичките мизерии които прави тоя мотор.

дс
леле леле,разбрах само ,че треа да се сваля капака на клапаните за смяна на ремък ,ама защо да се сваля не разбрах-какво пречи.....................
- Joro_Paveto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 11.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i
Митко Ганчев написа:точно така! Има го даже и варианта белезите да си съвпадат и двата, а квадратчето на самия вал да не е баш както трябва поради факта, че шпонката на колелото не фиксира вала, а има малко луфт около нея. Ако си сигурен че някой не е осрал нещата преди теб може и да не се занимаваш, но както каза колегата ако искаш да си 100% сигурен не пречи да погледнеш и под капака. Ако пък искаш да направиш за м40ката едно добро дело, купи и една нова тръбичка за маслото, струва 20лв в БМВ. Именно тя много често е в основата на всичките мизерии които прави тоя мотор.

леле леле,разбрах само ,че треа да се сваля капака на клапаните за смяна на ремък ,ама защо да се сваля не разбрах-какво пречи.....................
Ще се опитам да обобщя на кратко. Значи за да тръгне двигателя без проблеми при смяна на ремъка трябва новия ремък да се сложи когато буталото на първи цилиндър е в ГМТ. За да застане в това положение буталото трябва да съвпаднат белезите на зъбното колело на разпределителния вал с белега на главата, дупката на маховика, който се застопорява с шестограм или отверка и т.н. и белега на шайбата на коляновия вал със съответния белег на блока. НО ако някой е сменял преди това ремъка и е махала зъбното колело на разпределителния вал, после може да го е сложил в такова положение, че неговия белег да не съвпада с белега на главата и тогава ЕДИНСТВЕНИЯ начин да се увериш, е да се свали капака на клапаните и да се погледне дали въпросния квадрат е в правилна позиция и тогава вече си сигурен, че буталото е в ГМТ.
Вто едно ръководство където на 46-та страница има много добри снимки и обяснения
http://www.elmotor.net/manuales/BMW%203%20&%205%20Series%20Service%20And%20Repair%20Manual_83-91.pdf
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...
- Митко Ганчев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1802
- Регистриран на: 28.03.2006
- Местоположение: Люлин/Waiblingen
- nedbmw
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 394
- Регистриран на: 24.02.2009
- Местоположение: стара загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е46 facelift
- Мечтае да кара: Е90
- Детайли за колата: E46 318i N42 143h.p.
Зъбното колело на разспред.вал.. няма шпонка(клинче),за по лесно нагласяне на блокаторите и оптягане на ремъка,това вече се практикува почти навсякаде по двигателите особенно при тези с по 4 кл.на цилиндър.Виждам че, не сте запознати, и за това ще ви издам една проста тайна която,аз гледам да спазвам(до колкото е възможно)Значи,преди да ремонтираш нещо трябва да си обясниш действието му,от какви материали е направено и по какъв най лесен начин ще се разглобява и сглобява.И още нещо много просто да се научиш с каква сила се стягат болтовете и гайките и че,половината майсторлък са инструментите ,оборудването и т. н.Така че, това е от мен.Успех.
- Митко Ганчев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1802
- Регистриран на: 28.03.2006
- Местоположение: Люлин/Waiblingen
- dimiteto
- Потребител
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: 10.05.2009
- Местоположение: Sofiq, Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: e46, 328CI
- ивчо3
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1939
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
dimiteto написа:Митко, би ли казал колко ролки има ангренажния ремък на Е 36, мотор М 40.
Благодаря.
Две- паразитна и обтягаща. Има и две зъбни колела, съответно на коляновия и разпределителния вал.
- Митко Ганчев
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1802
- Регистриран на: 28.03.2006
- Местоположение: Люлин/Waiblingen
- johnni_b
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 89
- Регистриран на: 9.02.2008
- Местоположение: гр.Тутракан
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 525D 2001г.седан
36 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани