неправилно зацепен ангр. Ремък М40

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 19 Май 2009, 12:45

на зъбното колело на разпределителния вал, на шайбата на коляновия и на маховика има белези и ако те са правилно ориентирание към съответните такива на главата и блока то тогава буталото на първи цилиндър гарантирано е в ГМТ


Те това е истината ,със специалните инструменти работата е невероятно по-лесна - ама някой интересувал ли се е примерно колко струва да речеме това лай*це дето се блокира с него маховика - 30$ , да не говориме за другите инструменти необходими за правилно зацепване.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 11.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i

Мнение от Joro_Paveto » 19 Май 2009, 18:00

Митко Ганчев написа:То на повечето места се прави на усет... :mhihi:
Аз го правя с пазарско кантарче и смея да твърдя че като сметнеш нютоните по рамото, резултата е задоволителен :roll:

Именно със същото нещо мисля и аз да действам. Даже в едно руско ръководство имаше снимка как мерят колко е опънат ремъка с точно такова кантарче.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 394
Регистриран на: 24.02.2009
Местоположение: стара загора
Пол: Мъж
Кара: BMW Е46 facelift
Мечтае да кара: Е90
Детайли за колата: E46 318i N42 143h.p.

Мнение от nedbmw » 19 Май 2009, 20:25

Значи ако,предишната смяна е направена с фиксиращтите инструменти и на зъбното колело белега е орентиран отгоре към някава точка,може и без де се маха капака или разхлабва колелото.Но има вариант(както,беше при мен да карам една година) да се подведеш по стари белязки ,за това колелото само се разхлабва ,маха се капака на клапаните и ако не ти се прави инструмент тогава поне на око се гледа на квадрата горната страна да е успоредна на равнината на главата,и след като си блокирал вала,сложил и оптегнал ремъка се стяга болта на разспред. вала.Тогава може да сте сигурни че, е направено заводски. Палеца да сочи на капачката 1 цилиндър. :!:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 11.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i

Мнение от Joro_Paveto » 19 Май 2009, 23:42

Значи ако правилно съм разбрал може при предишната смяна на ремъка, ролката да е сложена, така че белезите на нея и на главата да не съвпадат? И когато ги сложа да съвпаднат реално няма буталото на 1-ви да е в ГМТ?
Ще проверя всичко т.е. още преди да махна стария ремък ще видя дали всички белези съвпадат, а като махна и капак на клапаните ще видя и дали горната страна на квадрата е успоредна на равнианата на главата и чак тогава ще действам по махането на ремъка.
Мерси още веднъж за инфото, а тази тема май е една от доста полезните и може да се помисли да се направи важна.
При смяната на ремъка, както винаги ше направя богат снимков материал...само дето не знам кога ще направя цялата процедура, че момчето още не си е купил частите.
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 20 Май 2009, 0:05

точно така! Има го даже и варианта белезите да си съвпадат и двата, а квадратчето на самия вал да не е баш както трябва поради факта, че шпонката на колелото не фиксира вала, а има малко луфт около нея. Ако си сигурен че някой не е осрал нещата преди теб може и да не се занимаваш, но както каза колегата ако искаш да си 100% сигурен не пречи да погледнеш и под капака. Ако пък искаш да направиш за м40ката едно добро дело, купи и една нова тръбичка за маслото, струва 20лв в БМВ. Именно тя много често е в основата на всичките мизерии които прави тоя мотор.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1054
Регистриран на: 26.06.2006
Местоположение: Мон
Кара: e60ka

дс

Мнение от krasi_bmw » 20 Май 2009, 0:09

леле леле,разбрах само ,че треа да се сваля капака на клапаните за смяна на ремък ,ама защо да се сваля не разбрах-какво пречи.....................

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 11.12.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '99 E46 318i; '01 E53 3.0i

Мнение от Joro_Paveto » 20 Май 2009, 11:43

Митко Ганчев написа:точно така! Има го даже и варианта белезите да си съвпадат и двата, а квадратчето на самия вал да не е баш както трябва поради факта, че шпонката на колелото не фиксира вала, а има малко луфт около нея. Ако си сигурен че някой не е осрал нещата преди теб може и да не се занимаваш, но както каза колегата ако искаш да си 100% сигурен не пречи да погледнеш и под капака. Ако пък искаш да направиш за м40ката едно добро дело, купи и една нова тръбичка за маслото, струва 20лв в БМВ. Именно тя много често е в основата на всичките мизерии които прави тоя мотор.

:bowdown: Мерси много колеги. Капака ще го махна при всички положения, още повече, че и гарнитурата малко поизпуска. Тръбичка ще вземе, само за коя става дума?
леле леле,разбрах само ,че треа да се сваля капака на клапаните за смяна на ремък ,ама защо да се сваля не разбрах-какво пречи.....................

Ще се опитам да обобщя на кратко. Значи за да тръгне двигателя без проблеми при смяна на ремъка трябва новия ремък да се сложи когато буталото на първи цилиндър е в ГМТ. За да застане в това положение буталото трябва да съвпаднат белезите на зъбното колело на разпределителния вал с белега на главата, дупката на маховика, който се застопорява с шестограм или отверка и т.н. и белега на шайбата на коляновия вал със съответния белег на блока. НО ако някой е сменял преди това ремъка и е махала зъбното колело на разпределителния вал, после може да го е сложил в такова положение, че неговия белег да не съвпада с белега на главата и тогава ЕДИНСТВЕНИЯ начин да се увериш, е да се свали капака на клапаните и да се погледне дали въпросния квадрат е в правилна позиция и тогава вече си сигурен, че буталото е в ГМТ.
Вто едно ръководство където на 46-та страница има много добри снимки и обяснения
http://www.elmotor.net/manuales/BMW%203%20&%205%20Series%20Service%20And%20Repair%20Manual_83-91.pdf
Лека нощ, добър ден, пак съм с моя...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 20 Май 2009, 13:28

баш така.
търбата е номер 14
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/S ... cam_shaft/
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 394
Регистриран на: 24.02.2009
Местоположение: стара загора
Пол: Мъж
Кара: BMW Е46 facelift
Мечтае да кара: Е90
Детайли за колата: E46 318i N42 143h.p.

Мнение от nedbmw » 20 Май 2009, 22:16

Зъбното колело на разспред.вал.. няма шпонка(клинче),за по лесно нагласяне на блокаторите и оптягане на ремъка,това вече се практикува почти навсякаде по двигателите особенно при тези с по 4 кл.на цилиндър.Виждам че, не сте запознати, и за това ще ви издам една проста тайна която,аз гледам да спазвам(до колкото е възможно)Значи,преди да ремонтираш нещо трябва да си обясниш действието му,от какви материали е направено и по какъв най лесен начин ще се разглобява и сглобява.И още нещо много просто да се научиш с каква сила се стягат болтовете и гайките и че,половината майсторлък са инструментите ,оборудването и т. н.Така че, това е от мен.Успех.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 21 Май 2009, 13:34

Мерси :help:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 15
Регистриран на: 10.05.2009
Местоположение: Sofiq, Bulgaria
Пол: Мъж
Кара: e46, 328CI

Мнение от dimiteto » 28 Май 2009, 9:21

Митко, би ли казал колко ролки има ангренажния ремък на Е 36, мотор М 40.
Благодаря.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Мнение от ивчо3 » 28 Май 2009, 9:30

dimiteto написа:Митко, би ли казал колко ролки има ангренажния ремък на Е 36, мотор М 40.
Благодаря.

Две- паразитна и обтягаща. Има и две зъбни колела, съответно на коляновия и разпределителния вал.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1802
Регистриран на: 28.03.2006
Местоположение: Люлин/Waiblingen

Мнение от Митко Ганчев » 28 Май 2009, 11:11

три са бре :!:
Изображение
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 89
Регистриран на: 9.02.2008
Местоположение: гр.Тутракан
Пол: Мъж
Детайли за колата: 525D 2001г.седан

Мнение от johnni_b » 28 Май 2009, 19:04

Колеги,след смяната на ремъка, трябва ли да се обезвъздуши водната система?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1054
Регистриран на: 26.06.2006
Местоположение: Мон
Кара: e60ka

ds

Мнение от krasi_bmw » 28 Май 2009, 21:48

:shock: :idea: neznam ,ами трябва разбирасе :!:

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook