Амортисьори + опорни тампони от М3 на 320
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
38 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- emiche
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 506
- Регистриран на: 29.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го шано
- Мечтае да кара: още по-шано
- Детайли за колата: Излъскан сток
И аз така предположих, но моите са на 4 месеца, понеже не знаех, че ще се сдобия с м-кови, но като им дойде времето ще ги сменим и тях...
- metodi80
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3876
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
Моите тампони са такива ( и на носачите и на макферсона са М-кови с изместен център са ) - ефекта наистина е невероятен , да не говорим за здравината на тези тампони. Има нещо друго обаче возията на колата стана малко по твърда (особено тези на носача са плътна гума и нямат прорези никъде , за разлика например от стандартния тампон за носач на Е36 ,който е с прорези в гумата).
- стан
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2402
- Регистриран на: 2.09.2007
- Местоположение: София
- Кара: '94 Opel Corsa B
Postman написа:Такааа, нещо ново, което имам отскоро и отчасти помага за управляемостта (респективно намалява недозавиването и позволява някои характерни завои да бъдат взимани с по-висока скорост).
Става дума за ексцентрични гумени тампони на макферсоните (опорни лагери). Оригинална част на БМВ са за корекция на камбъра (ъгъл Алфа по БДС или camber на английски) с +/- 30 минути (половин градус). Парт номерът им е 31331139484, а изглеждат ето така:
Респективно, монтирани на колата при поглед отгоре изглеждат така (ексцентритет в посока към двигателя):
При поглед отпред колелата изглеждат с доволно (по мое мнение) отрицателен ъгъл на страничен наклон (-2,2 градуса на задните и -1,2 градуса на предните):
Равносметката - доволен съм от резултата предвид вложените средства, макар че бих бил още по-доволен ако бях купил т.нар. camber plate, но всяко нещо с времето си.
Препоръчвам го горещо на желаещите да си износват предните гуми от външната страна.
По думите на Постман излиза че с тампона се променя ъгъла на предните колела => доколкото разбирам почва да ги яде малко или много. И вие М-ките не ги гледайте, там разход на гуми, гориво и т.н. не е бил приоритет. Също така недейте веднага да ми давате оценки и присмех моментално, не съм монтьор

- DrivinGGoD
-
The Ultimate Driver
-
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
При Postman тези тампони са сложени не както са оригинално ( с ексцентрика назад) ами с ексцентрика навътре... По този начин се променя, както той е написал, страничния а не надлъжния наклон на шенкела а от там и на колелото... Това се прави при спортните автомобили отново с цел по-голямо контактно петно на гумата при завой тъй като гумата от наклонена в горния край навътре при нормално положение (стъпва на място на вътрешната част) се изправя и стъпва напълно на асфалта при завой и натоварване... По този начин се износва малко повече вътрешната част на гумата при нормално каране, но пък се намалява износването на външния ръб характерно за нормалното окачване при по-динамично каране... Така че всеки си преценява... Нормално поставени тези опори за макферсона трябва да сочат назад и с това по никакъв начин не се увеличава износването на гумите, тъй като тя стъпва както преди при нормално положение, а в завой стъпва отново с цялата си площ и с това се получава по-добро сцепление...
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------

Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------

- emiche
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 506
- Регистриран на: 29.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го шано
- Мечтае да кара: още по-шано
- Детайли за колата: Излъскан сток
- PNR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 785
- Регистриран на: 23.09.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e36 318is COUPE M42
emiche написа:Т.е. аз трябва да ги сложа с ексцентрика (изпъкналата част) назад, нали?


Сашо, моите тампони не могат да се монтират с ексцентритета в надлъжна посока (било назад или напред), освен ако не се пробият нови 3 отвора във всеки тампон, просто не са предназначени за това, а като ОЕМ част са предназначени за корекция на ъгъл "алфа" с "+" или "-" половин градус, но не и за надлъжния наклон (за Е34 няма тампони за промяна на надлъжния наклон като ОЕМ част). Дали променят и надлъжния наклон - като гледам разпечатките от стенда преди/след има промяна и в "гама", но тя по-скоро е в рамките на грепката от измерването. Т.е. не съм ги "метнал от вратата на гаража" а съм ги поставил в положението, за което са пуснати в обръщение, нито съм ги купил погрешка - беше си съвсем целенасочено.
За износването на гумите отвътре е малко спорно, защото конкретно на Е34 допускът за страничен наклон при спортно окачване е -0,5 градуса +/- 0,5 градуса, т.е. всичко между 0 и -1 градус е в нормата (поне от разпечатките от стенда). Моите колела сега са на -1,3 лявото и -1 дясното. Износването отвътре започва да се наблюдава при по-голям ъгъл (така твърдят отявлени разбирачи на тригинометрията и стереометрията на предния мост, към които аз не спадам), зона в която не мога да отида само с тези тампони. Ако пък сложа camber plate и увелича наклона още, шансът пружината ми да опира в ботуша на макферсона се увеличава, понеже не карам с 60мм пружини отпред а с 142мм вътрешен диаметър.
П.П. Очевидно е за мен, че ексцентричните тампони при Е36 и Е34 атакуват различна цел. Те просто не са еднакви - при Е36 променят надлъжния, при Е34 променят напречния наклон (оворя за ОЕМ части). Освен ако тези на Е34 не са полуфабрикат и не е предвидено преди монтажа да се разпробиват нови 3 отвора.
За износването на гумите отвътре е малко спорно, защото конкретно на Е34 допускът за страничен наклон при спортно окачване е -0,5 градуса +/- 0,5 градуса, т.е. всичко между 0 и -1 градус е в нормата (поне от разпечатките от стенда). Моите колела сега са на -1,3 лявото и -1 дясното. Износването отвътре започва да се наблюдава при по-голям ъгъл (така твърдят отявлени разбирачи на тригинометрията и стереометрията на предния мост, към които аз не спадам), зона в която не мога да отида само с тези тампони. Ако пък сложа camber plate и увелича наклона още, шансът пружината ми да опира в ботуша на макферсона се увеличава, понеже не карам с 60мм пружини отпред а с 142мм вътрешен диаметър.
П.П. Очевидно е за мен, че ексцентричните тампони при Е36 и Е34 атакуват различна цел. Те просто не са еднакви - при Е36 променят надлъжния, при Е34 променят напречния наклон (оворя за ОЕМ части). Освен ако тези на Е34 не са полуфабрикат и не е предвидено преди монтажа да се разпробиват нови 3 отвора.
стан написа:Postman написа:Такааа, нещо ново, което имам отскоро и отчасти помага за управляемостта (респективно намалява недозавиването и позволява някои характерни завои да бъдат взимани с по-висока скорост).
Става дума за ексцентрични гумени тампони на макферсоните (опорни лагери). Оригинална част на БМВ са за корекция на камбъра (ъгъл Алфа по БДС или camber на английски) с +/- 30 минути (половин градус). Парт номерът им е 31331139484, а изглеждат ето така:
Респективно, монтирани на колата при поглед отгоре изглеждат така (ексцентритет в посока към двигателя):
При поглед отпред колелата изглеждат с доволно (по мое мнение) отрицателен ъгъл на страничен наклон (-2,2 градуса на задните и -1,2 градуса на предните):
Равносметката - доволен съм от резултата предвид вложените средства, макар че бих бил още по-доволен ако бях купил т.нар. camber plate, но всяко нещо с времето си.
Препоръчвам го горещо на желаещите да си износват предните гуми от външната страна.
По думите на Постман излиза че с тампона се променя ъгъла на предните колела => доколкото разбирам почва да ги яде малко или много. И вие М-ките не ги гледайте, там разход на гуми, гориво и т.н. не е бил приоритет. Също така недейте веднага да ми давате оценки и присмех моментално, не съм монтьор
Колега, чети по-внимателно, написал съм външната страна, не вътрешната. Това е метафора за хора, които карат агресивно в завоите, а не означава че гумите започват да се износват. Прочети го още веднъж, явно или си бързал или стилът ми на писане ти е непознат

- стан
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2402
- Регистриран на: 2.09.2007
- Местоположение: София
- Кара: '94 Opel Corsa B
Колега, чети по-внимателно, написал съм външната страна, не вътрешната. Това е метафора за хора, които карат агресивно в завоите, а не означава че гумите започват да се износват. Прочети го още веднъж, явно или си бързал или стилът ми на писане ти е непознат Wink.
Не съм (не бях

Евала и на двамата

Последна промяна стан на 13 Май 2009, 14:50, променена общо 1 път
- DrivinGGoD
-
The Ultimate Driver
-
- Мнения: 4709
- Регистриран на: 23.04.2002
- Местоположение: в света на motorsport-a
- Пол: Мъж
- Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
- Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
- Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci
Postman написа:Сашо, моите тампони не могат да се монтират с ексцентритета в надлъжна посока (било назад или напред), освен ако не се пробият нови 3 отвора във всеки тампон, просто не са предназначени за това, а като ОЕМ част са предназначени за корекция на ъгъл "алфа" с "+" или "-" половин градус, но не и за надлъжния наклон (за Е34 няма тампони за промяна на надлъжния наклон като ОЕМ част). Дали променят и надлъжния наклон - като гледам разпечатките от стенда преди/след има промяна и в "гама", но тя по-скоро е в рамките на грепката от измерването. Т.е. не съм ги "метнал от вратата на гаража" а съм ги поставил в положението, за което са пуснати в обръщение, нито съм ги купил погрешка - беше си съвсем целенасочено.
За износването на гумите отвътре е малко спорно, защото конкретно на Е34 допускът за страничен наклон при спортно окачване е -0,5 градуса +/- 0,5 градуса, т.е. всичко между 0 и -1 градус е в нормата (поне от разпечатките от стенда). Моите колела сега са на -1,3 лявото и -1 дясното. Износването отвътре започва да се наблюдава при по-голям ъгъл (така твърдят отявлени разбирачи на тригинометрията и стереометрията на предния мост, към които аз не спадам), зона в която не мога да отида само с тези тампони. Ако пък сложа camber plate и увелича наклона още, шансът пружината ми да опира в ботуша на макферсона се увеличава, понеже не карам с 60мм пружини отпред а с 142мм вътрешен диаметър.
П.П. Очевидно е за мен, че ексцентричните тампони при Е36 и Е34 атакуват различна цел. Те просто не са еднакви - при Е36 променят надлъжния, при Е34 променят напречния наклон (оворя за ОЕМ части). Освен ако тези на Е34 не са полуфабрикат и не е предвидено преди монтажа да се разпробиват нови 3 отвора.
Значи при Е34 е различно... Моя грешка.. Аз съдя по тези които са оригинално на М3 Е36... Не казвам че си ги сложил грешно... Просто реших че си искал да постигнеш друг напречен наклон а не надлъжен и за това си ги сложил така... Значи при Е34 от BMW са искали да докарат по-голям камбър а не кастър ъгъл... Извинявам се ако съм те обидил с изказването си...
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------

Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------

Няма за какво да се извиняваш - обидени няма или поне аз не съм. Бъркотията идва от конструктивно различното окачване на Е34 и Е36 и съответните ОЕМ опции за "настройка"... както и известно недоглеждане при цитирането тук и там.
П.П. И още нещо да допълня, на Е34 оригинално надлъжния наклон на шенкела (гама, caster или castor) е много по-голям отколкото на Е36 - около 8 градуса (срещу 3,5 за Е36) при нормално окачване и повече при ниско. Поради този факт предполагам Е34 няма такава належаща нужда от корекция, както при Е36.
Стойностите на ъглите са приблизителни, не са абсолютно точни.
П.П. И още нещо да допълня, на Е34 оригинално надлъжния наклон на шенкела (гама, caster или castor) е много по-голям отколкото на Е36 - около 8 градуса (срещу 3,5 за Е36) при нормално окачване и повече при ниско. Поради този факт предполагам Е34 няма такава належаща нужда от корекция, както при Е36.
Стойностите на ъглите са приблизителни, не са абсолютно точни.
- Le Transporteur
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2871
- Регистриран на: 11.10.2006
- Местоположение: Ruse
- Пол: Мъж
Някой проверявал ли е цена на опорния с изместен център, на мен ми искат 92 лв, цена на едро.
"Башак": ...еее БМВ караш, а ти е скъпо!
- suravia
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 157
- Регистриран на: 28.08.2007
- Местоположение: русе
- Кара: 325tds
колега DrivinGGoD с какъв надлъжен и напречен наклон карате М ката ако не е тайна 

Облицовки на сгради с ал.композитни панели(etalbond)

- krika
- ...и то хидравличен :)
-
- Мнения: 3314
- Регистриран на: 1.12.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: джата
- Мечтае да кара: на Ринга
- Детайли за колата: Двете 2и2ки
В Дару май беше нещо такова: 110лв за Ево и 124лв за 3.0л. Може обаче да бъркам кой тампон за коя модификация е. Тая цена от 92 кинта е за оригинал, или няква алтернативна маркаLe Transporteur написа:Някой проверявал ли е цена на опорния с изместен център, на мен ми искат 92 лв, цена на едро.

Die Neue Klasse ---> http://www.youtube.com/watch?v=dU7hAq7vmwA ---- http://www.formula1.bg ----
38 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани