Перка на климатчния радиатор
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
50 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
bmw325tds написа:Писна ми, б**** и климатика!
"Майстора" махна перката на климатичния радиатор, че имало отчупено парче и тресяло, а аз я закарах за преглед на клапаните!
Сега нямам перка, моята бе няква с 5 листа без обръч. Не мога да намеря такава, А "майстора" казва че друга няма да стане!
Мисля си като карам с 150km/h няма да ми трябва перка. Да ама не!
Карам, пускам компресора и той нетръгва, А преди да я карам на майстор работеше! Тоя е откачил нещо според мен!
Колеги казвайте при кой "майстор" да ходя, че вече е лято!
Или дайте накаква схема за токовете за климатика.
и от другите перки ша стане, май имам и от тия с 5те листа, звънни ми утре ако искаш ще проверя. 0885721222
- Василев
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 180
- Регистриран на: 9.06.2007
- Местоположение: София/Ловеч
- Пол: Мъж
- Кара: E36 316i
- Мечтае да кара: AC Schnitzer BMW M3
...
не може да ти е откачил перката и да не тръгне компресора .. те са различни вериги .. тоест на две релета са
може да не тръгва ако налягането е много високо и ти е изключила веригата от датчика там ..
със всяка перка става само да ти пасне там и да можеш да си я захванеш
аз като го взех моя климатик нямаше радиатор и перка и съм си ги нагаждал сам
така че споко

може да не тръгва ако налягането е много високо и ти е изключила веригата от датчика там ..
със всяка перка става само да ти пасне там и да можеш да си я захванеш

аз като го взех моя климатик нямаше радиатор и перка и съм си ги нагаждал сам

Re: ...
bmw325tds написа:... възможно ли е налягането в радиатора да е станало много голямо и компресора затова да не вкючва.
Ако е така това налягане ще спадне ли от само по себе си? Или как ще се върне в нормално положение?
Принципа на работа на климатика е компресиране/декомпресиране на газ (фреон) от което зависи и налягането т.е. това е затворена система и не подлежи на външна регулировка (единствно се пълни с точното количество фреон)
bmw325tds написа:... Видях, че при радиатора имам едно като разщирителен съд за фреон. Намира се до десния фар, между компресора и радиатора, сързани с тръби. Та на този съд има една букса, която ми е хлабава. Тя за какво е. Да не би тя да пуска компресора?
Това не е разширителен съд а "dryer" изсушител в буквален превод. Не знам до колко самото включване на компресора зависи от него, но със сигурност работатана климатика зависи от него.

- Василев
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 180
- Регистриран на: 9.06.2007
- Местоположение: София/Ловеч
- Пол: Мъж
- Кара: E36 316i
- Мечтае да кара: AC Schnitzer BMW M3
...
може и да има не знам
аз затова питам .. ама то не е фазомер ами друго се казва бре
както и да е ...
не знам какво може да е това чудо но щом като го сложиш не работи .. не го слагай
а този персостат точно това прави аз и аз го тествах на мойта .. като има
налягане каквото е за нормалната работа на климатика - включва , като
няма не включва .. като е високо и има опастност за инсталацията пак
изключва . така че или си виж релета бушони .. или ти е изтекъл фреона
което ме съмнява .. или иди на майстор да ти вземе 300 марки
аз моя сам съм си свързвал всичко но съм на работа от 9 до 6 и няма как
да ти помогна през деня .. ако не намериш помощ ела в дървеница да
одаря едно око и аз ..


не знам какво може да е това чудо но щом като го сложиш не работи .. не го слагай

а този персостат точно това прави аз и аз го тествах на мойта .. като има
налягане каквото е за нормалната работа на климатика - включва , като
няма не включва .. като е високо и има опастност за инсталацията пак
изключва . така че или си виж релета бушони .. или ти е изтекъл фреона
което ме съмнява .. или иди на майстор да ти вземе 300 марки

аз моя сам съм си свързвал всичко но съм на работа от 9 до 6 и няма как
да ти помогна през деня .. ако не намериш помощ ела в дървеница да
одаря едно око и аз ..

- cucko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1688
- Регистриран на: 19.02.2008
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530d touring
beckshot написа:Колега а какво е това персотата?Аз извадих перката и на нея има едно черно нещо захванато за нея и пише Power Motion срезах го и го махнах и вързах перката без него и като пусна климатика перката тръгва като вържа и въпросната част перката неиска да тръгва и според мен това нещо е прецакано.А с фазомера проврих буксата за перката тя има 3 жици синя черна и кафява.По черната има постояно ток по синята няма а кафявата е маса,и си мисля че по синята тръгва тока когато перката се нуждае от 2-ра степен да пусне но дали е така това са само предположения.

Да не би да бъркаш някъде нещо...
По принцип кафявата трябва да е + а синята - и черната също - но минава през пресостата...опитай се да провериш дали ти работят двата степена като използваш за целта алумулатора след като откачиш тая букса от снимките...така даваш кафявото на + на акумулятора и само синята на -, тествай и само черната на - на акумулатори и ще видиш резултата...

- cucko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1688
- Регистриран на: 19.02.2008
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530d touring
Виж колега...аз имах една перфектна перка барабар с буксата(комплект) обаче тя е от втория модел и не пасваше на моя дифузер....а аз никъде неможах да намере неговия си дифузер където намерих вече друга и тази ми остана излишна...лично съм я тествал дали работи(така както съм го описал) и мисля че колегата ТУРБО може да ти каже същото...точно тази перкаbmw325tds написа:
Да не би да бъркаш някъде нещо...
По принцип кафявата трябва да е + а синята - и черната също - но минава през пресостата...опитай се да провериш дали ти работят двата степена като използваш за целта алумулатора след като откачиш тая букса от снимките...така даваш кафявото на + на акумулятора и само синята на -, тествай и само черната на - на акумулатори и ще видиш резултата...
Колега, тази букса където си я дал на снимката не е ли за двата вентила за топлата вода на парното?
А моята е тази ,а буксите и на двете перки бяха еднакви

Последна промяна cucko на 11 Май 2009, 11:38, променена общо 1 път
- cucko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1688
- Регистриран на: 19.02.2008
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530d touring
bmw325tds написа:...... И на мен не ми стана ясно какво е персотата.

И още нещо,внимавай да не объркаш нещо или да дадеш късо... все пак не нося отговорност за тестването ти!!!Просто си виж твоите кабелчета как са вързани и действай както съм го обяснил....единия минава през пресостата а другите два директно към ел.моторчето...
beckshot написа:колеги никои ли незнае какво е това закрепеното нещо в долната страна на перката на него пише Power Motion и без него перката варти като го сваржа и спира.А колега Василев има фазомери за 12волта
Колега това черното е съпротивление което ти понижава 12v и перката върти по-бавно.Купи си гостува кън90 лева в Дару,смени го и сичко трябва да е ОК.
За колегите които незнаят:пресостата е датчик за налягане.Песостата на нашите коли е с 3 полужения:
1-дава разрешение на комресора да вкючи(тоест има достатачно фреон сработи с-мата,но не е гаранция че е достатачно за да изтудява)
2-при налягане от 18 атнос. влкючва перката на 2-ра скорост за да понижи налягането
3-ако има някакъв проблем и вдига налягане и то стигне 25-27 атносвери изключва с-мата аварийно.
1-дава разрешение на комресора да вкючи(тоест има достатачно фреон сработи с-мата,но не е гаранция че е достатачно за да изтудява)
2-при налягане от 18 атнос. влкючва перката на 2-ра скорост за да понижи налягането
3-ако има някакъв проблем и вдига налягане и то стигне 25-27 атносвери изключва с-мата аварийно.
- Василев
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 180
- Регистриран на: 9.06.2007
- Местоположение: София/Ловеч
- Пол: Мъж
- Кара: E36 316i
- Мечтае да кара: AC Schnitzer BMW M3
..
аз май го обясних малко по зле от тебе но идеята е същата
а това наистина е съпротивление което щом не върти перката е изгоряло
.. съмнява ме да е толкова скъпо .. сигурно оригинално да - но ако
отидеш в магазин за ел части и питаш за съпротивление - 60 W примерно
500 ома .. и ще ти струва къде къде по малко
и аз го нямам и ще помоля ако знае някой колко вата и колко ома
е да каже за да си го взема и аз
доколкото разбрах на перката синич кабел е плюс а кафевия минус ..
или се бъркам ? понеже аз съм ги вързал обратното и май съм сбъркал

а това наистина е съпротивление което щом не върти перката е изгоряло
.. съмнява ме да е толкова скъпо .. сигурно оригинално да - но ако
отидеш в магазин за ел части и питаш за съпротивление - 60 W примерно
500 ома .. и ще ти струва къде къде по малко

и аз го нямам и ще помоля ако знае някой колко вата и колко ома
е да каже за да си го взема и аз

доколкото разбрах на перката синич кабел е плюс а кафевия минус ..
или се бъркам ? понеже аз съм ги вързал обратното и май съм сбъркал

Последна промяна Василев на 11 Май 2009, 14:48, променена общо 1 път
- PNR
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 785
- Регистриран на: 23.09.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e36 318is COUPE M42
много е лошо когато някой е чул нещо ама не знае за какво става на въпрос и почва да обяснява и понеже има още много такива дето не знаят за како става на въпрос и те продължават да дават некви мнения за неща дето са ....
Но както и да е един колега е разяснил малко по нагоре точно какво е пресъстат той няма нищо общо с перката (в смисъл не седи на нея не се намира на нея а седи на дехидратора който служи за исушаване на и там на едната от тръбите дето дръгва към купето е завит този пресустас и той върши функциите описани от колегата
а сега относно перката тази снимка дето е постната на буксата е същата като тази на датчика за температурата дето седи на радиатора но се различават по кабелите понеже тук ако на някой му направи впечетление кабелите са по два по 4квадрата и един от 2,5квадрата което силно би ви усъмнило да са само за подаване на информация от температурния датчик че е достигнала въпросната температура и просто затваря веригата те са някъде около 0,5Ч0,75 квадрата и цветовете са кафяв маса черно сив втора степен и черно зелен първа степен това е от температурния датчик в радиатора а тази букса дето е дал колегата е син черен и кафяв съответно кафяв маса син втора степен и черен първа степен демек на кафевия е маса " - " а на синия и черния идват " + " когато температурния датчик достигне нужната температура
Така а това черното дето е показано на снимката с перката е просот едно съпротивление което ви намалява напрежението от 12Волта на по малко за първата степен на перката подходящо съпротивление за заместване на оригиналното е 85ватво на около 1 или 2 не повече че перката се върти прекалено слабичко тогава но применро едно съпротивление от 50вата и 1 ом би ви свършило работа поне аз така го направих моето защотот беше изгоряло и нямаше първа степен а само втора и сега си вкл. охлажда и си изкл.
Това е от мен надявам се да съм внесал малко яснота по перката датчика и пресустата и нека някой като пишат поне да са наясно с това дето описвати обясняват на колегите си та да не стане пробвай ама не нося отговорност ако ти се запали колата
Но както и да е един колега е разяснил малко по нагоре точно какво е пресъстат той няма нищо общо с перката (в смисъл не седи на нея не се намира на нея а седи на дехидратора който служи за исушаване на и там на едната от тръбите дето дръгва към купето е завит този пресустас и той върши функциите описани от колегата
IPI78 написа:За колегите които незнаят:пресостата е датчик за налягане.Песостата на нашите коли е с 3 полужения:
1-дава разрешение на комресора да вкючи(тоест има достатачно фреон сработи с-мата,но не е гаранция че е достатачно за да изтудява)
2-при налягане от 18 атнос. влкючва перката на 2-ра скорост за да понижи налягането
3-ако има някакъв проблем и вдига налягане и то стигне 25-27 атносвери изключва с-мата аварийно.
а сега относно перката тази снимка дето е постната на буксата е същата като тази на датчика за температурата дето седи на радиатора но се различават по кабелите понеже тук ако на някой му направи впечетление кабелите са по два по 4квадрата и един от 2,5квадрата което силно би ви усъмнило да са само за подаване на информация от температурния датчик че е достигнала въпросната температура и просто затваря веригата те са някъде около 0,5Ч0,75 квадрата и цветовете са кафяв маса черно сив втора степен и черно зелен първа степен това е от температурния датчик в радиатора а тази букса дето е дал колегата е син черен и кафяв съответно кафяв маса син втора степен и черен първа степен демек на кафевия е маса " - " а на синия и черния идват " + " когато температурния датчик достигне нужната температура
Така а това черното дето е показано на снимката с перката е просот едно съпротивление което ви намалява напрежението от 12Волта на по малко за първата степен на перката подходящо съпротивление за заместване на оригиналното е 85ватво на около 1 или 2 не повече че перката се върти прекалено слабичко тогава но применро едно съпротивление от 50вата и 1 ом би ви свършило работа поне аз така го направих моето защотот беше изгоряло и нямаше първа степен а само втора и сега си вкл. охлажда и си изкл.
Това е от мен надявам се да съм внесал малко яснота по перката датчика и пресустата и нека някой като пишат поне да са наясно с това дето описвати обясняват на колегите си та да не стане пробвай ама не нося отговорност ако ти се запали колата
50 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани