теч на масло

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 6.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 98 325 tds M пакет touring
Мечтае да кара: M6
Детайли за колата: Фабричен М пакет, индивидуал,телефон и много други екстри...

Мнение от vanci88 » 06 Апр 2009, 13:50

въпросните майстори в Хеед 91 искат да свалят скоростната кутия за ЗАден семеринг и ми разправят ,че при тоя модел БМВта нямало др начин ! При което аз побеснях след като 4 часа никой не ми се обади да каже какво и е точно.....званях 3 пъти и накрая ми казват ама ния сега я почваме..........ще сваляме скоростна кутия.....то тоя ремонт 3 дена ще продължи.....Затова им казах че ако не могат да го сменат тоя семеринг без сваляне на скоростната кутия да не го сменят и само да ми оправят маркуча на турбото................Аман от майстори и прехвален сервиз ........ 4 часа да не се обадят дори!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 914
Регистриран на: 18.06.2008
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520 I Touring
Детайли за колата: 2.2 i ; 170 PS ; 09.2003

Мнение от ned_gm28 » 11 Май 2009, 23:13

Колеги,извинявам се,че пиша в темата на колегата,но се налага да сменям заден семеринг на скоростната кутия и бих искал и аз да попитам.Доколкото разбирам от горенаписаното,задният семеринг се сменя лесно на място,без да свалям кутията.Виждам,че няма капак отзад на скоростната кутия,който да се сваля заедно със семеринга(както е при други кутии).Значи:свалям гуменото каре,свалям тройника от вала и изръчквам семерингът с отвертка.После набивам новият и сглобявам.Прочетох по-горе,че малкият семеринг на скоростите е доста труден за смяна.Ако не е текъл,ще го оставя за сега.Моля запознатите да споделят някои тънкости и улеснения,ако има такива! :help:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1939
Регистриран на: 13.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318is, 1995 м42

Мнение от ивчо3 » 12 Май 2009, 16:40

metodi80 написа:
vanci88 написа:само да попитам за смяна на семеринга на коляновия вал от към купето сваля ли се скоростната кутия?


Коляновия вал има два семеринга , един от пред , един от зад, за да смениш този от зад (от към скоростната кутия ) , трябва да се свали - скоростна кутия , съединител , маховик и си при семеринга. Другия семеринг от пред се сменя доста по лесно просто се маха ролката , която е пред него и той се вижда!

Интересува ме смяната на семеринга, който е зад димпферната шайба как става, защото един майстор твърди, че се налага и сваляне на предните капаци. Знам, че този семеринг се развива по посока обратна на въртенето на коляновия вал. На семеринга има плитко вдълбани канали, предполагам за захващане със специален инструмент, иначе е невъзможно да се развърти на ръка. Необходимо ли е демонтиране на капаците, или ако не как става развиването му? За М42 става въпрос.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3876
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Мнение от metodi80 » 12 Май 2009, 22:25

ивчо3 написа:
metodi80 написа:
vanci88 написа:само да попитам за смяна на семеринга на коляновия вал от към купето сваля ли се скоростната кутия?


Коляновия вал има два семеринга , един от пред , един от зад, за да смениш този от зад (от към скоростната кутия ) , трябва да се свали - скоростна кутия , съединител , маховик и си при семеринга. Другия семеринг от пред се сменя доста по лесно просто се маха ролката , която е пред него и той се вижда!

Интересува ме смяната на семеринга, който е зад димпферната шайба как става, защото един майстор твърди, че се налага и сваляне на предните капаци. Знам, че този семеринг се развива по посока обратна на въртенето на коляновия вал. На семеринга има плитко вдълбани канали, предполагам за захващане със специален инструмент, иначе е невъзможно да се развърти на ръка. Необходимо ли е демонтиране на капаците, или ако не как става развиването му? За М42 става въпрос.


Колега не мога да разбера за кои капаци говориш? Значи това ,което трябва са свалиш е самата шайба , бъркаш с нещо под ръка , вадиш семеринга , мацаш новия с нещо мазно (грес , машинно масло , за да влезе по мазничко) , след това с нещо , което има диаметър еднакъв с диаметъра на семеринга го наместваш в гнездото и затваряш (хубаво е да се провери шайбата в какво състояние е , защото често пъти след смяна с нов семеринг , пак тече именно заради тази шайба).

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 11.05.2009
Местоположение: софия

Мнение от Jinkata » 12 Май 2009, 22:43

брат и аз имам същия проблем трябва да сменям и на колянов вал семринг и на скостна кутия... :( на мен в сервиза ми казаха, че трябва да се свали само скоростната кутия, но като опра до ремонта ще се виси дали е така в действителност. пиши какво се е случило с теб ако е възможно.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 23.09.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW e36 318is COUPE M42

Мнение от PNR » 12 Май 2009, 22:51

ще напиша и аз в темата като задам въпрос на мен ми омаслява доста зад това голямо зъбно колело чрез което дачика на хол отчита всичко ми е яко в гняз и ми прави впечетление че масалцето е пресничко точно зад колелото
Изображение
всичко мие яко в гняз мисля че капаците на веригата са стегнати добре проверих ги дори не помръднаха с малко ключе да не стане инфекция чее ХАЛОМИННН
PNR@abv.bg
София
0888779546

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3150
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Мнение от ~Мишо~ » 13 Май 2009, 0:55

ивчо3 написа:Интересува ме смяната на семеринга, който е зад димпферната шайба как става, защото един майстор твърди, че се налага и сваляне на предните капаци. Знам, че този семеринг се развива по посока обратна на въртенето на коляновия вал. На семеринга има плитко вдълбани канали, предполагам за захващане със специален инструмент, иначе е невъзможно да се развърти на ръка. Необходимо ли е демонтиране на капаците, или ако не как става развиването му? За М42 става въпрос.

ИзображениеИзображениетака се вади
ИзображениеИзображениетака изглежда без нея
ИзображениеИзображениепоставяне
ИзображениеИзображениеготов вид

Ако ви интересува ще направя подробна тема...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3911
Регистриран на: 11.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини

Мнение от DirtySouth » 13 Май 2009, 1:05

полезно ще е
I'm slowly drifting
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 744
Регистриран на: 10.02.2009
Местоположение: София
Кара: 318 TDS touring

Мнение от St.Dilov » 13 Май 2009, 7:39

vladiverm написа:...Ако ви интересува ще направя подробна тема...
Няма по-добро обяснение от "око да види.." :shock: :idea: Направи една тема и в полезни ;)

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 13 Май 2009, 9:29

Момчета аз и друг път съм го казвал , но пак ще кажа двата семеринга на кутията отзад се сменяват на място, не е нужно да се сваля кутията!!!
Има сервизи в които злоупотребяват с това, както сами сте се убедили от поста за Хед 91 на автора на темата ;)
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 1.07.2012
Пол: Мъж

Re: теч на масло

Мнение от todor_monster » 27 Окт 2013, 13:02

колеги извинете ме ама ми трябва някои с мнение за семера на коляновия вал на е 46 д как се сменя ...

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook