Euro NCap или сигурността в е36?

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2643
Регистриран на: 22.11.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от Kris » 14 Яну 2009, 0:42

Аз докато карах една Е36-ца ме удари Щкода Фабия хечбек (такси) за мен странично (от шоферската страна) за него челно, без спирачен път, със около 60-70км/ч. И ме хвърли на около 3м на тротоара, като джантите се бяха отрязали от бордюра, и резултата:

Шкодата: всичко отпред беше на земята, от фарове и пластмасата на бронията и помен нямаше, а двигателя висеше не невидима нишка тип маркуч за нещо си там. Абе калниците беха зейнали и между тях всичко беше на земята.

БМВ-то: смачкани предна и задна врата, като прозорците и всички механизми във и по вратите бяха здрави, колонката между тах също беше смачкана, малко от предния калник(10см дължина на вдлъбнатината), счупено само във основата огледало, и от зор съм пречупил топката на скоростния лост на две.

За Шкодата незнам ама за БМВ-то разходите беха: 250лв 4бр. оригинални джанти 15" (не бирени капачки), цялата страница (колонката със прага) 550лв от "Камор",200лв двете врати, огледало 50лв, работа и боядисване с материалите 500лв, проверка на сходимост и дали е криво купето ( незнам там как се казва машината) 100лв. Всички използвани части са само оригинални.

Тотал: 1150лв и колата беше като нова.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2041
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Мнение от michev » 14 Яну 2009, 1:15

За годините, когато е проектирана колата си е добра, имам приятели тенекеджий с които много сме коментирали точно тази тема и макар никой от тях да не е фен на нашите коли винаги са споделяли, че те са нива над други автомобили и са умно и здраво направени. Същото го заявявам и като застрахователен автоексперт с вече 15 години опит, а повярвайте за това време доста видях. Между другото ако някой се навие да помогне за едни снимки от съвсем прясна катастрофа, мога да ви покажа седмица, въргаляла се почти 300 метра и през таван и през муцуна на какво прилича, а пича е без драскотина, но понеже така и не се научих да качвам снимки мога да ги пратя на някой по скайп.
only rear wheel drive

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 743
Регистриран на: 2.03.2007
Кара: в шоуто на тройките

Мнение от swh_bmw » 14 Яну 2009, 1:52

Здравейте,
колега Kris според мен, след сериозен удар здравината на частите не означават много, предпочитам всичко да се е размазало но хората в МПС да са неповредими, и предницата на една кола се разпада много по лесно от колкото страничната или задната част. За справка миналата зима се блъснах в мантинела с около 50 км/ч(попаднах на коловоз под снега и нищо не успях да направя) и щетите до колкото си спомням надхвърлиха 1200 лв.
Поздрави и внимателно ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 2.02.2008
Местоположение: В.Търново

Мнение от bmw_324d » 14 Яну 2009, 2:52

Преди няколко дни от една забранена улица ми изкочи един старец с Астра насреща , не можах да спра заради снега и се ударихме ляв фар в ляв фар.На мен ми нямаше нищо , само леко одран фар и броня а на Астрата и се пръсна бронята , счупи се фара и мигача и малко от калника хлътна!Това при скорост от порядъка на 15-20км/ч.
Преди месец не един паркинг , както си стоя и в мен спря един Туарег и ми събра целия заден панел , от стопа до задната врата , охлузи бронят и ми счупи задния подкалник и това със скорост от 5-10км/ч.
Мисълта ми е че при определена ситуация действат различни сили , които в зависимост от приложението си , водят до различни щети.
Тия от краш тестовете измерват издражливостта на купето по оптимален начин и съм склонен да им вярвам , така че не разчитайте много на вашите е36-ци да не ви изиграят някой номер!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 298
Регистриран на: 13.02.2007
Местоположение: UK
Кара: от грешната страна

Мнение от martoto » 14 Яну 2009, 4:21

Българина е баш по-експерт от специалистите на Euro NCAP. Той е видял, преживял и чул за поне 1000 пъти повече катастрофи от който и да било професионалист работещ в тази сфера. Така че, "я ги манете тия от еуропата, E36 е бетон бе брат, наиш аз как се изпрасках на магистралта с 200, у един пернишки гоуф и намен ништо бе брат, а гоуфа - той напраоо се изпари. Не моаха да гу намерат да го е..а. Ай наздраве сега!".

Как пък все казвате на черното бяло, не знам. Това за ниската пасивна сигурност на Е36 е факт и голям недостатък. Особенно като се има в предвид каква анархия е по пътищата в България и колко много "виртуозни" шофьори с 15 годишни "пирфектни" кочини карат като за последно.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8379
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Мнение от vicho » 14 Яну 2009, 4:58

martoto написа:Българина е баш по-експерт от специалистите на Euro NCAP. Той е видял, преживял и чул за поне 1000 пъти повече катастрофи от който и да било професионалист работещ в тази сфера. Така че, "я ги манете тия от еуропата, E36 е бетон бе брат, наиш аз как се изпрасках на магистралта с 200, у един пернишки гоуф и намен ништо бе брат, а гоуфа - той напраоо се изпари. Не моаха да гу намерат да го е..а. Ай наздраве сега!".

Как пък все казвате на черното бяло, не знам. Това за ниската пасивна сигурност на Е36 е факт и голям недостатък. Особенно като се има в предвид каква анархия е по пътищата в България и колко много "виртуозни" шофьори с 15 годишни "пирфектни" кочини карат като за последно.


:yes:

По-правилно няма как да се каже.

Обаче определено при е46, БМВ АГ са си взели забележка ;)
You said: "Time will change!" What if it changes you?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 286
Регистриран на: 10.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36, E87, F25

Мнение от xts » 14 Яну 2009, 13:17

Все пак има нещо, което намирам за много важно, а то не намира място в теста на Euro NCAP - двигателя. Тестовете са правени с 316, който има около 30 см луфт пред двигателя. Ами ако е 320ка или повече, тогава положението мисля, че ще е още по-трагично.
Колите се правят с меки предници, за да поемат удара. Специално в E36 амортисьорите на бронята (които са от нововъведенията 90те) вършат чудесна работа при леки удари.

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook