въпроса за 6-таците
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
26 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
penio написа:Имат си и Б20 маторите подгряване на дросела, което подгрява и въздуха в колекторите. На въздушния филтър седи един термостат за тази цел. Разбрах че го има чак като се счупи.
Ето реалоем диаграма http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HB51&mospid=47370&btnr=11_1123&hg=11&fg=35
точно за това говорим за номер 10 от схемата,това седи в кутията на филтъра

да логично е да е там за да топли въздуха който влиза в колекторите,но тогава защо всички казват че двигателя трябва да смуче студен въздух за повече палър


това е което е любопитно топли въздуха,пък всички казват че на двигателя е нужен студен въздух

- slowtraveler
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 218
- Регистриран на: 14.12.2008
- Местоположение: Varna
Колеги, не съм запознат точно с този двигател, но от схемата виждам следното:
No.10 е термостат и може да е в кутията, за да следи температурата на въздуха (не го подгрява, а само следи)...
Ако е много студен въздуха и има вероятност да започне да обледенява дросела (това е често срещан ефект), то тогава явно този термостат пропуска топъл антифриз към дросела.
Практически системата не загрява въздуха, а корпуса на дросела, за да не започне да се обледенява в зоните с ниско налягане...
Съответно при по-висока температура термостата не пропуска антифриз и системата не влияе на работата на двигателя....
Ако въздуха е прекалено студен може да не се разпрашава/изпарява горивото и да не иска да гори - навярно си спомняте как старите автомобили имаха 'зимен режим', при който вземат топъл въздух от кожух около изпускателния колектор....
No.10 е термостат и може да е в кутията, за да следи температурата на въздуха (не го подгрява, а само следи)...
Ако е много студен въздуха и има вероятност да започне да обледенява дросела (това е често срещан ефект), то тогава явно този термостат пропуска топъл антифриз към дросела.
Практически системата не загрява въздуха, а корпуса на дросела, за да не започне да се обледенява в зоните с ниско налягане...
Съответно при по-висока температура термостата не пропуска антифриз и системата не влияе на работата на двигателя....
Ако въздуха е прекалено студен може да не се разпрашава/изпарява горивото и да не иска да гори - навярно си спомняте как старите автомобили имаха 'зимен режим', при който вземат топъл въздух от кожух около изпускателния колектор....
- ppp58
- Потребител
-
- Мнения: 33
- Регистриран на: 3.10.2008
- Местоположение: Силистра
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 328I coupe,Octavia 1.9 TDI
Има логика, понеже в студения въздух се съдържа по-голямо количество кислород за единица обем, който означава по-добро изгаряне. Но тук имаш и друг фактор - гориво. Колата ти върви на смес с гориво, а не чист кислород. Щом хората са си направили труда да изчисляват термостат за целта, мисля че е имало защо.
Няма причина да го правят, ако е безсмислено да затоплят въздуха.
При 1 и 2ри такт на 4тактовия двигател ти е смесването на горивото.
Ако въздухът е прекалено студен, ще повлияе на разпрашаването на горивото и ще имаш недоизгаряне. Затова хората са си сметнали оптимална температура, спрямо настройките на двигателя и са се заели да я осигурят посредством тоя термостат.

При 1 и 2ри такт на 4тактовия двигател ти е смесването на горивото.
Ако въздухът е прекалено студен, ще повлияе на разпрашаването на горивото и ще имаш недоизгаряне. Затова хората са си сметнали оптимална температура, спрямо настройките на двигателя и са се заели да я осигурят посредством тоя термостат.
- slowtraveler
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 218
- Регистриран на: 14.12.2008
- Местоположение: Varna
Честно казано не вярвам на загрял работещ двигател температурата на входящия въздух (не на металните части на дросел или дебитомер) да е с такава висока температура (освен ако двигателя е турбиниран разбира се)...
Разбира се, че студения въздух вкарва повече кислород (плътността на студения въздух е по-голяма, и от там грамажа на кислорода), и с него можеш да 'изгориш' повече гориво - максималната възможна мощност се увеличава (ламбда сондата ще каже, че сместа е бедна, поради това, че ще остане 'неизгорял' кислород и ще позволи по-дълго впръскване на инжекторите).
Но при много ниски температури не може да се осигури безпроблемна работа на останалите детайли (например споменатото обледеняване).
Разбира се, че студения въздух вкарва повече кислород (плътността на студения въздух е по-голяма, и от там грамажа на кислорода), и с него можеш да 'изгориш' повече гориво - максималната възможна мощност се увеличава (ламбда сондата ще каже, че сместа е бедна, поради това, че ще остане 'неизгорял' кислород и ще позволи по-дълго впръскване на инжекторите).
Но при много ниски температури не може да се осигури безпроблемна работа на останалите детайли (например споменатото обледеняване).
- muk_83
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 122
- Регистриран на: 28.10.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E36 2-ка Б и BMW E46 2-ка Д
.
колеги аз само ще добавя че и на моята стара 320-ка 91 година го имам това страно нещо което струва 100 вл. знам защото минала година го счупих но от един колега тук го намерих на приемлива цена да вьв вьздушния вилтьр влиза вода. и това било някакав термостат които подгрявал не6то си там но не помня какво точно.............
- Kambe
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2196
- Регистриран на: 6.03.2008
- Местоположение: гр. Свищов
- Пол: Мъж
- Кара: Peugeot 307 HDI
26 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани