за виското

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 266
Регистриран на: 8.05.2007
Местоположение: Русе

Мнение от miro20 » 09 Яну 2009, 1:34

сори за тъпия въпрос може би, ама ... къдеможе да се виде списъче кои двигатели имат виско ? :uups: :uups:
по години или по модели ?
Изображение


Аватар
Мнения: 579
Регистриран на: 21.08.2008
Местоположение: Асеновград
Пол: Мъж
Кара: бавно
Мечтае да кара: e30 m3

Мнение от snaiperist0 » 09 Яну 2009, 2:34

miro20 написа:сори за тъпия въпрос може би, ама ... къдеможе да се виде списъче кои двигатели имат виско ? :uups: :uups:
по години или по модели ?



предполагам че и твоята 3 и фушнай се има .. 8)
БМВ не е нито най-бързата кола, нито най-луксозната, сигурно не и най-красивата, тя е просто НАЙ-ДОБРАТА!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 662
Регистриран на: 17.05.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от Giovanni » 09 Яну 2009, 3:23

Здравейте колеги, сега ще ви обясня как работи виско съединителя и естествено ще разберете кога е заминал.
Чисто ново виско като го хванете за средната сърцевина и като бутнете външната част се върти като рулетка. По същата причина като запалите двигател(студен) ако е в нормално състояние виското перката може изобщо да не тръгне да се върти, или съвсем леко ще се завърти(по инерция). На много коли виското се "спича" - на студен двигател пробвайте да бутнете перката да видите, че ще се завърти трудно(няма да има инерция на въртене). Това не е проблем за смяна на виското, важното е перката да върти, да охлажда радиатора на охладителната система. В този случай не може да се получи "пре-охлаждане" както някои колеги го нарекоха. Единствения начин да се получи това е от зацепил термостат в отворено положение. Тогава охладителната течност се завърта и през големия кръг на охладителната система и докато се върне обратно в двигателя тя е вече студена. Затова когато нямате голям приток на гориво стрелката ви се връща обратно. При баварките без климатици дори и да имате голям приток на гориво, да карате с 120 и повече стрелката ви пак ще пада защото студения въздух ще блъска директно в радиатора на охладителната система.
Та при загряване на двигателя силикона в виското се разширява и в случая прави зацепване на външната част, перката тръгва да се върти в пълни обороти.Точно това е ролята на виско съединителя.

Начина да разберем дали виското е за смяна е много лесен.
Бутнете перката на студен двигател, ако има инерция добре, ако няма още по добре - не е задължително да се сменя нищо няма да се пре-охлади от таз перка като върти постоянно на пълни обороти, все пак един двигател загрява за максимум 10мин. ако термостата е наред.

Ако няма инерция перката при студен двигател не си и играйте да я бутате с вестник на запален, ще намели вестника и няма да я спрете.
Проблем е обаче когато двигателя ви вдигне температура (стрелката на 12ч.) и виското ви има инерция. Това ще рече че силикона не се разширява и перката няма да има зацепване за да се върти на пълни обороти.

Ако при студен двигател имате инерция, пробвайте с вестник дали ще я спрете при загрял, ако спре - имате да сменяте виско, ако не спре всичко е наред.


Поздрави.
Последна промяна Giovanni на 09 Яну 2009, 3:46, променена общо 2 пъти

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Мнение от kdl » 09 Яну 2009, 3:35

Уточнявайте понятието "загрят двигател", щото 99% ще си изхвърлят виското, ако четат буквално.
Виското ще се включи, ако е изправно само след като термостата отвори и загрее достатъчно целия антифриз. Той двигателя на малък кръг си загрява за 10мин без проблеми при работещ термостат.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1688
Регистриран на: 19.02.2008
Местоположение: Павликени
Пол: Мъж
Кара: E39 530d touring

Мнение от cucko » 09 Яну 2009, 3:54

Не е ли по-добре на студен двигател виското ти да си е зацепено от колкото на загрят мотор да неще да зацепва?!..

Така,че уверете се да го проверите ако не сте го правили....недейте мислите така че става да гледате че стои само на 12 ч.....

p.s. Ако на загрят двигател неще да зацепва виското то има вариант да карате временно,като пробиете дупка и завиете винт и ще бъде зацепено постоянно...но е препоръчително да си го смените...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 638
Регистриран на: 29.10.2007
Местоположение: в град без закони
Пол: Мъж

Мнение от agent smit » 09 Яну 2009, 5:20

И още едно уточнение. Под загрял двигател да се има в предвид след като колата се е движила, а не ако е работила на място. Защото за да загрее добре виското и да зацепи то трябва да се обдухва с горещ въздух. Поради тази причина самото виско е оребрено като радиатор.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1986
Регистриран на: 24.10.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Bmw x5 4.4
Мечтае да кара: Муха

Мнение от ditko1 » 09 Яну 2009, 6:17

някой може ли да обясни защо виското мели, лагер е заминал или силикона нещо ?
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 218
Регистриран на: 14.12.2008
Местоположение: Varna

Мнение от slowtraveler » 09 Яну 2009, 9:36

Браво Giovanni !
А някой пробвал ли е като аварийно решение да блокира виското?
На времето лади/москвичи и т.н. си въртяха перките постоянно (е, малко ще е по-шумно)...

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12844
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 09 Яну 2009, 9:40

agent smit написа:И още едно уточнение. Под загрял двигател да се има в предвид след като колата се е движила, а не ако е работила на място. Защото за да загрее добре виското и да зацепи то трябва да се обдухва с горещ въздух. Поради тази причина самото виско е оребрено като радиатор.

Виското не се загрява от обдухване ;) (има да го чакаш да зацепи :mhihi: трябва да обдухваш с 1000 градуса :idea: )
То се загрява от оста на водната помпа ;)

Дитко лагер е няма какво друго да стърже,махай го по бързичко ,че ако се получи дисбаланс от лагера на виското ,ще ти разбие и водната помпа ;)
Изображение

Предишна

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook