Нов съфорумец със стара Е36 :)

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 218
Регистриран на: 14.12.2008
Местоположение: Varna

Мнение от slowtraveler » 15 Дек 2008, 23:05

Джантите са и много хубави - т.е. прави :mhihi:
Друго не ми трябва - както споделих ми трябва за работа, а не за гъзария :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 743
Регистриран на: 2.03.2007
Кара: в шоуто на тройките

Мнение от swh_bmw » 16 Дек 2008, 0:00

Здравей колега и добре дошъл,
за конете няма да се притесняваш, те действително са много повече от 115, само трябва някой да ги изкара на яве :lol: . Малко игра с помпата или чипче за повече нафта, едно кулерче и малко увеличение на налягането в колекторите и воала ще се учудиш от разликата която ще получиш(разбира се и така е приятна за каране).
За първо време освен смяната на масло и филтри, препоръчително е да смениш водната помпа, термостата и антифриза за да ти е мирна главата понеже са чуствително на повече топлина(поне така казват) ;) .
Поздрави и само нафта да и наливаш.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2402
Регистриран на: 2.09.2007
Местоположение: София
Кара: '94 Opel Corsa B

Мнение от стан » 16 Дек 2008, 0:34

запотени фарчетаа :mhihi: Махни капачките отзад и покарай 10-ина минути на дълги да се изпари влагата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 310
Регистриран на: 9.10.2008
Местоположение: София

Мнение от savski » 16 Дек 2008, 0:36

Честито, колега :))) Да си я караш със здраве :) А за конете - нема да се пуашиш :) Има си лекарства затова - чипчета и други шукариики ;)
Всичко най-добро и поне милион безавариини километри! :))))

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 178
Регистриран на: 3.07.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E91 325d LCI

Мнение от Evgeni » 16 Дек 2008, 0:41

Невероятен двигател ще останеш много доволен само наливаш и газ, и дребни консумативи разбира се.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 218
Регистриран на: 14.12.2008
Местоположение: Varna

Мнение от slowtraveler » 16 Дек 2008, 0:42

Фарчетата наистина се поизпотиха малко, и то вследствие автомивката (вчера не бяха изпотени, а температурата бе по-ниска)...
Сигурно някоя гумено уплътнение не ляга, ама това е бял кахър...
Засега смятам да задържа със смяна на водна помпа и антифриз - антифриза го мерих - ОК, температурата я закова по средата между MAX/MIN, така, че явно и термостата е ОК...
За помпата - ще видя. Засега не шуми, а и не се вижда теч на антифриз.
То ще си покаже следващите дни как ще е...
Засега я давам на един приятел да я поразтрие количката, пък после ще видим :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4859
Регистриран на: 7.02.2003
Местоположение: София
Кара: на 1,6 бара
Мечтае да кара: 911

Мнение от bmwdriver » 16 Дек 2008, 0:45

Да ти е честита,колега!
Помпата не я чакай да вие или протече-това няма да се случи.
Просто перката почва да превърта и ако си късметлия може да видиш
лампата на температурата навреме,а ако не си - търсиш глава ;)
'91 Е36 32?i 24V- тия с детските болести и многото екстри 8)
Изображение
Driver's Racing Team
KBDremap

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 218
Регистриран на: 14.12.2008
Местоположение: Varna

Мнение от slowtraveler » 16 Дек 2008, 0:58

bmwdriver написа:...Просто перката почва да превърта...

Мдаа, ако наистина импелера започва да превърта, ще се позамисля...
Толкова ли често се случва това (кратък живот на помпата)...
За каква цифра става въпрос за нова помпа (порядък)?
Или да взема една електрошокова седалка (имаше ги по едно време по магазините) и да я вържа към лампата за прегряване - да бие ток ако светне лампата. Може да излезе по-тънко ? :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 310
Регистриран на: 9.10.2008
Местоположение: София

Мнение от savski » 16 Дек 2008, 1:04

Колега, за да се ориентираш за цените на частите, разгледай темата "Части за Е36". Важна е, най-отгоре в подфорума ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 218
Регистриран на: 14.12.2008
Местоположение: Varna

Мнение от slowtraveler » 16 Дек 2008, 1:46

Поразгледах я - благодаря.
Наистина ценовия порадък се изясни, въпреки, че информацията е доста относителна (след 2 страница колегите рядко пишат за кой двигател става въпрос)...

Потребител
Аватар
Мнения: 16
Регистриран на: 10.11.2007
Местоположение: Бургас

Мнение от stamat2000 » 16 Дек 2008, 10:55

честито и от мен

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1110
Регистриран на: 13.10.2008
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: E60 530dA
Мечтае да кара: на nordschleife

Мнение от Trixster » 16 Дек 2008, 13:10

Да караш леко да се возиш меко.
"We are what we repeatedly do. Excellence, then, is not an act, but a habit."
Aristotle

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2402
Регистриран на: 2.09.2007
Местоположение: София
Кара: '94 Opel Corsa B

Мнение от стан » 16 Дек 2008, 13:21

сменяй помпата веднага с хубава такава, че главите им не държат на прегряване


Аватар
Мнения: 1079
Регистриран на: 6.05.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Бързо
Мечтае да кара: М3 Е92

Мнение от ludia » 16 Дек 2008, 17:00

Няма значение дали седи посредата температурата. Задължително отваряш и проверяваш дали перките на помпата са пластмасови или железни. Ако за железни проверяваш дали са протъркани по краищата и лесно ли се движат. Ако е пластмасова сменяш я веднага без да му мислиш. При тази операция се проверява и термостата. Тои така и така се вади. Слагъш го в съд с вода и бързовар . Преди да започне водата да кипи трявва да се е отворила клапата. Ако се отваря малко или ако се затваря не на пълно го сменяш. Това са консумативи.
Този двигател е много здрав и издържа на неистови натоварвания.
Ако водната и нафтовата помпа са ти наред може да я караш само в 5000 оборота. Много рядко турбото дава фира. Нетрявба да харчи повечр от 1л. масло на 10 000км.
Трябва да харчи м/у 7 и 10 градско и м/у 5 и 8 извън. В зависимост стила на каране.
Изображение
БМВ не е нито най-бързата кола, нито най-луксозната, сигурно не и най-красивата, тя е просто НАЙ-ДОБРАТА!


http://clip4e.com/play.php?id=45143

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 218
Регистриран на: 14.12.2008
Местоположение: Varna

Мнение от slowtraveler » 16 Дек 2008, 17:53

Благодаря за съветите колеги!
Наистина ми помагате по този начин, тъй-като въпреки, че съм технически грамотен досега не съм имал БМВ и нямам абсолютно никакъв опит с техните двигатели...
Утре ще им дам задачка на мойте хора да смъкнат помпата за оглед.
Виското го гледах днес - върти активно като загря колата.
Ще трябва да се поразходя из моргите и за капачка за антифриза...
Клапана държи добре, но се е строшило закрепването към въртока и ако се наложи да провериш антифриза трябва да махаш клапанчето с отвертка (пластмасата на казанчето е доста остаряла и побеляла, и практически не се вижда през нея...
Айде още една снимка днес на светло :mhihi:
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook