хидравлична рейка
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
22 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
колеги бих искал да се включа в темата с мое мнение,защото се занимавам с автомобилни хидравлични управления от близо 10 години.Да прави сте ,че не бива колата да се форсира на пълен завой,защото тогава налягането в съответния кръг на управлението става много високо и макар че сработва клапана за свръх налягане на помпата,в някои от случаите уплътнителите не издържат.Лично аз при ремонт на хидро-рейка избягвам да монтирам уплътнители,закупени от магазините,защото в болшинството си рейките са на няколко години и имат луфтове и ръжди.Обикновено прибягвам до шлайфане,хромиране и поръчкови уплътнители за налягане с поне 30% по-високо от работното налягане на рейката и вярвайте ми проблема се решава за години напред.Давам им 1 година гаранция.Ако ви интересува нещо повече,ICQ-то ми е 308-116-274.
- rtzankov
- Ценко изложбения
-
- Мнения: 3813
- Регистриран на: 26.11.2003
- Местоположение: Регистриран на: 26 Ное 2003 | Мнения: 1117
- Пол: Мъж
- Кара: дългия да си плати входа !!!
Прочетох я темата преди време .. и си викам .. поне тоя проблем не ми е на главата... и ето дявола ме чу .... днеска както си карах .. на един завой навих малко повечко ляв волан(не беше до край 100%) и се чу едно специфично жужене на помпата .. не съм проверявал дали имам течност в системата .. а беше вече тъмно .. утре ще погледна .. но ако има течност в системата от какво друго може да е този проблем/дефект ... преди този шум го нямаше 100% ... ако има теч в системата къде да го търся ...


R.I.P Landikar
- bmwdriver
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4859
- Регистриран на: 7.02.2003
- Местоположение: София
- Кара: на 1,6 бара
- Мечтае да кара: 911
- vaskoto1
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 127
- Регистриран на: 11.08.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
хидравличната помпа която се използва много нашироко в автомобилите при сервоуправленията представлява така наречения лопатков или пластинчат компресор sliding vane.
той се характеризира с добра динамика на подаване на налягането и е относително прост и надежден в устройство. не може да развива много големи налягания поради конструкцията си.работи използвайки центробежната сила създадена при въртенето на ротора която изхвърля пластините в жлебовете към корпуса. в зоната на изхвърляне има отвор в корпуса откъдето се засмуква работното вещество (въздух,течност) следва завъртане и пластината се прибира към корпуса от профила му свивайки обема затворен между нея и предишната пластина.
точно където разстоянието между ротора и корпуса е най малко е изпускателния отвор на компресора.
има много основен недостатък-неголяма дълговечност-принципа на работа включва много триене=интензивно износване на работния елемент-пластините или лопатките. при колите това упражнение се извършва в маслена баня но това не го освобождава от амортизация тъй като пластините са направени от графит. износването им е не само челно-към корпуса-по ръба на атаката но и странично към капаците и ефекта е че пластината намалява и се изважда от канала все повече като по този начин се подлага на все по голямо усукване и накрая се строшава-натрошавайки целия компресор отвътре навън. другия ефект е че налягането почва да се промъква зад пластините и помпата почва да "мучи" и завиването се затруднява поради намаленото КПД. това е момента за ремонт или смяна. после може да е късно...

той се характеризира с добра динамика на подаване на налягането и е относително прост и надежден в устройство. не може да развива много големи налягания поради конструкцията си.работи използвайки центробежната сила създадена при въртенето на ротора която изхвърля пластините в жлебовете към корпуса. в зоната на изхвърляне има отвор в корпуса откъдето се засмуква работното вещество (въздух,течност) следва завъртане и пластината се прибира към корпуса от профила му свивайки обема затворен между нея и предишната пластина.
точно където разстоянието между ротора и корпуса е най малко е изпускателния отвор на компресора.
има много основен недостатък-неголяма дълговечност-принципа на работа включва много триене=интензивно износване на работния елемент-пластините или лопатките. при колите това упражнение се извършва в маслена баня но това не го освобождава от амортизация тъй като пластините са направени от графит. износването им е не само челно-към корпуса-по ръба на атаката но и странично към капаците и ефекта е че пластината намалява и се изважда от канала все повече като по този начин се подлага на все по голямо усукване и накрая се строшава-натрошавайки целия компресор отвътре навън. другия ефект е че налягането почва да се промъква зад пластините и помпата почва да "мучи" и завиването се затруднява поради намаленото КПД. това е момента за ремонт или смяна. после може да е късно...
- Alexi
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
това е така наречената сред колегите ламелна помпа ,с която е снабдена почти всяка бензиноколонка .. и тя е ... вечна ... ако няма примеси и боклуци .. не случайно е от същия тип и при сервото главно заради надеждността и
а за крайно ляв-десен - сработва байпасен клапан ,задължително се променя леко звука на помпата ,нормално е 


не съм убеден,че лопатките в помпата са графитни,както каза колегата,защото всички помпи,които до сега съм разглобявал са с лопатки от висококачествена термообработена стомана и са много износоустойчиви.По скоро се износва статора на помпата,нарушава се гладкостта и самият профил и от там започват да "изтърват" лопатките масло зад себе си в процеса на нагнетяване.При по-голямо износване може дори да се стигне до запенване на маслото и шума става нетърпим.В този случай помпата наистина вече е "мъртва".
22 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани